تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب چیست؟

اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب به اندازه‌ای است که هرگز نباید از آن غافل شوید. برای این ادعا دلیل محکمه‌پسندی داریم. لایه‌ بردار و اسکراب، سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می‌‌کند. به دنبال ازبین‌رفتن سلول‌های مرده، سلول‌های جوان نمایان می‌شود تا پوست جلوه‌ای شاداب و باطراوت پیدا کند. این شرایط باعث شده تا سلاطین دنیای آرایش و زیبایی پوست، جایگاه ویژه‌ای برای لایه‌ بردار و اسکراب پوست در نظر بگیرند. جالب است بدانید لایه برداری در کنار زیبایی‌، سلامت پوست را تضمین می‌کند و جلوی بسیاری از عارضه‌های ناخوشایند را می‌گیرد. در این مطلب از اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب پوست می‌گوییم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، لایه بردار و اسکراب را به روتین رسیدگی به پوست خود اضافه کنید و پوست زیبای شما هرگز روی پیری و چین‌و‌چروک را نبیند.

اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب

اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب 

برای شما گفتیم که سلول‌های پوست، پس از مدتی می‌میرند تا سلول‌های تازه جای آن‌ها را بگیرد. بازه زمانی مرگ سلول‌های پوست در بین افراد مختلف، متفاوت است. آب‌و‌هوا، سن‌و‌سال، شرایط محیطی و سبک زندگی دخالت چشمگیری در سرعت مرگ سلول‌های پوست دارد. با این حال در اینکه سلول‌های پوست پس از مدتی می‌میرند تا سلول‌های جدید جایگزین آن‌ها شود هیچ شکی نداریم. سلول‌های مرده پوست به‌راحتی از سطح آن پاک نمی‌شود. در نتیجه برای اینکه سلول‌های جوان پوست، مجالی برای رسیدگی بیشتر پیدا کنند، باید حتماً سلول‌های مرده از روی پوست برطرف شود. اینجاست که اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب مشخص می‌شود. لایه برداری پوست، سلول‌های مرده را از‌ بین‌ می‌برد تا سلول‌های جوان جای آن‌ها را بگیرد. به همین دلیل اگر لایه برداری نکنیم، سلول‌های مرده روی پوست باقی می‌ماند و جلوه‌ای پیر و فرسوده به پوست می‌دهد.

فایده های لایه برداری

استفاده از ماسک خاک رس کائولن چند بار در هفته مجاز است

همان‌گونه که اشاره کردیم، لایه‌ برداری فقط کاربرد زیبایی ندارد. بلکه این روش، عارضه‌های مختلفی را برطرف می‌کند و سودمندی‌های چشمگیری دارد. برای اینکه بیشتر در جریان اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب قرار بگیرید، در ادمه چندین نمونه از مهم‌ترین فایده‌های لایه برداری را با شما در میان می‌گذاریم.

۱. روشن‌ترشدن پوست

روشن‌ترشدن پوست

سلول‌ مرده‌‌‌ای که روی پوست باقیمانده، نه‌تنها دیگر برای پوست فایده‌ای ندارد، بلکه شادابی آن را می‌گیرد و رنگ پوست را تیره‌تر نشان می‌دهد. به لطف اسکراب، می‌توانید سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک کنید. از‌بین‌رفتن سلول‌های مرده از سطح پوست، سلول‌های جوان را نمایان می‌کند. این سلول‌ها رنگ روشن‌تری دارند و جذابیت پوست را دوچندان می‌کنند.

۲. جلوگیری از بروز جوش

جلوگیری از آکنه

به شما حق می‌دهیم اگر این پرسش در ذهن شما ایجاد شده باشد که لایه برداری و اسکراب پوست چه ربطی به آکنه دارد؟ برای روشن‌تر شدن این موضوع باید به دلیل اصلی ایجاد آکنه توجه کنید. بسته‌شدن منافذ پوست، دلیل اصلی ایجاد آکنه به حساب می‌آید. سلول‌های مرده داخل این منافذ جمع می‌شود. تجمع این سلول‌ها، مسدود‌شدن منافذ پوست را به دنبال دارد. برای جلوگیری از مسدودشدن منافذ پوست باید از لایه برداری و اسکراب کمک بگیرید. اگر پوستی مستعد آکنه دارید، حتماً‌ لایه برداری و اسکراب را به برنامه روتین رسیدگی به پوست خود اضافه کنید. با این حال پوست را به‌آرامی لایه‌برداری کنید تا ملتهب نشود.

۳. نرم‌ترشدن پوست

نرم‌ترشدن پوست

تجمع سلول‌های مرده، حالتی زمخت و خشن به پوست می‌دهد. این شرایط خارش پوست را به دنبال دارد. در این وضعیت نیز لایه برداری و اسکراب به کمک پوست می‌آید. پوستی که لایه‌ برداری شده، نرم‌ و ابریشمی می‌شود. در چنین پوستی خبری از خارش و التهاب‌ نیست. از طرف دیگر پوستی که لایه برداری شده به مراتب‌ راحت‌تر از پوستی که سلول‌های مرده روی آن جمع شده، آرایش می‌شود. ترکیبات آرایشی راحت‌تر روی این پوست قرار می‌گیرند و ماندگاری آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

۴. جذب بهتر محصولات آرایشی و بهداشتی

جذب بهتر محصولات آرایشی و بهداشتی

انصافاً باید اعتراف کرد محصولات آرایشی و بهداشتیِ باکیفیت، قیمتی گزاف دارند. در نتیجه حیف است پول هنگفتی برای خرید این محصولات خرج کنید؛ اما اثربخشی آن‌ها تمام‌و‌کمال نباشد. پوستی که لایه برداری نشده، شرایطی برای جذب مواد رسیدگی به پوست ندارد. چنین پوستی به‌راحتی آرایش نمی‌شود. در نتیجه لایه برداری و اسکراب را در مراحل آغازین روتین رسیدگی به پوست خود قرار دهید. پس از اینکه لایه برداری جانانه‌ای انجام دادید،  سراغ سایر محصولات رسیدگی به پوست بروید و سلامت و زیبایی آن را تضمین کنید.

بهترین روش استفاده از لایه بردار و اسکراب

بهترین روش استفاده از لایه بردار و اسکراب

لایه برداری و اسکراب دقیقاً پس از شست‌وشوی صورت باید انجام ‌شود. پس از اینکه صورت خود را با کف‌های شست‌وشو یا دیگر محصولات تمیزکننده، حسابی شستید، سراغ لایه برداری و اسکراب پوست بروید. مقدار کمی ترکیبات لایه بردار را به‌آرامی روی پوست بمالید. در اسکراب صورت، توجه ویژه‌ای به قسمت‌هایی مانند بینی، گونه‌ها و چانه داشته باشید. تجربه ثابت کرده آلودگی بیشتری در این قسمت‌ها جمع می‌شود. این قسمت‌ها را حدود یک دقیقه کاملاً اسکراب کنید. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از لایه برداری صورت کردیم، شما را به این فکر نیندازید که روزانه باید اسکراب کنید. لایه برداری نهایتاً هفته‌ای ۲ بار باید انجام شود. اگر تاکنون لایه برداری نکرده‌اید، برای آغاز این کار از لایه بردارهای پیل‌آف کمک بگیرید. این لایه‌ بردارها ترکیباتی نرم دارند و پس از مالیدن به صورت، حالتی ورقه‌ای‌مانند پیدا می‌کنند. آلودگی‌ها در داخل این ماسک جمع می‌شود و با کشیدن ورقه‌ای که روی صورت قرار گرفته، آلودگی‌ها از قسمت‌های عمیق منافذ پوست بیرون می‌آید. برای خرید بهترین لایه بردار، محصولی را انتخاب کنید که در آن از پارابن و رایحه‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نشده باشد. به نوع پوست خود نیز توجه کنید. لایه بردارهای مختلفی برای انواع پوست‌های چرب، خشک و معمولی در بازار موجود است.

سخن پایانی

امیدواریم به لطف اطلاعاتی که درباره اهمیت استفاده از لایه بردار و اسکراب با شما مطرح کردیم، شادابی و زیبایی را به چهره خود هدیه دهید. اگر دوست داشتید بهترین ماسک ها و لایه بردارهای صورت را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است که با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب، محصولاتش را عرضه می‌کند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمند و تجربه‌های مفیدی برای استفاده از لایه بردار دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر  مخاطبان این مجله آرایشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5131بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>