۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

آشنایی با چند روش درمان خانگی برای خشکی پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آشنایی با چند روش درمان خانگی برای خشکی پوست

عوامل مختلفی می‌تواند بر سلامت یا ایجاد عارضه روی پوست شما تأثیر بگذارد. این عوامل می‌توانند پوست شما را به یک بیابان خشک و ترک‌خورده تبدیل کنند. عواملی مانند تماس طولانی مدت با مواد شیمیایی، خاک، آب، نور خورشید یا حتی آمدن فصل‌های سرد سال می‌توانند پوست نرم و لطیف شما را خشن و زبر کنند. کنترل تعدادی از این عوامل وظیفه شماست؛ ولی بعضی دیگر از عوامل را نمی‌توانید کنترل کنید. برای مثال شما نمی‌توانید شغلتان را تغییر دهید یا خورشید را خاموش کنید. در عوض می‌توانید کارهایی را برای پیشگیری از آسیب یا کاهش اثر این عوامل انجام دهید مثلاً کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا برای کاهش اثرات گرد و غبار بر پوستتان دستکش بپوشید. در صورتی که هیچ کدام از اقدامات پیشگیرانه را انجام نداده‌اید و پوستتان آسیب دیده است، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. ما در ادامه درمان خانگی برای خشکی پوست دست را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

 بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر برای درمان خانگی برای خشکی پوست

اکثر افراد طعم و مزه بلغور جو را در غذا نمی‌پسندند. استفاده از این غله در غذا فقط یکی از کاربردهای آن است. کاربرد دیگر جو استفاده در درمان خانگی برای خشکی پوست دست است. بلغور جو یک لایه بردار طبیعی و فوق العاده برای پوست است. حذف پوست‌های مرده و جلوگیری از خشک‌شدن دوباره پوست از کاربردهای این دانه است. آبرسانی پوست و ایجاد مانع برای ازدست‌ندادن آب کاری است که جو خیلی خوب از عهده آن برمی‌آید. برای تقویت خواص بلغور جو می‌توانید آن را با وازلین همراه کنید تا به لایه‌‌های زیرین پوست شما فرو روند و ریشه خشکی پوست را از ریشه بخشکانند. استفاده از این ترکیب به‌عنوان لوسیون بدن هم رایج است.

روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان خانگی برای خشکی پوست

آرزوی شما برای پوستتان در زمستان چیست؟ داشتن پوستی نرم و لطیف؟ تحقق و رسیدن به این آروز اصلاً سخت نیست. البته افرادی به این آروز می‌رسند که از روغن زیتون در درمان خانگی برای خشکی پوست دست استفاده می‌کنند. این روغن گیاهی خاصیت مهمی دارد، خاصیتی که نام آن هیدراته‌کردن پوست است. برای اینکه پوست شما هیدراته شود، باید کرم یا روغنی استفاده ‌کنید که سرشار از آنتی اکسیدان باشد. برای دستیابی به منبع غنی و ارزشمند آنتی اکسیدان لازم نیست هزینه آنچنانی کنید. محصولی که با هزینه کم شما را به هدفتان می‌رساند روغن زیتون است. این روغن را تهیه کنید و آن را به طور منظم استفاده کنید تا پس از مدتی تأثیرات قابل توجه روی پوستتان حس کنید.

عسل

عسل

ما قصد نداریم به شما بگوییم با استفاده از عسل در درمان خانگی برای خشکی پوست دست  دیگر پیر نمی‌شوید؛ چون چنین چیزی امکان ندارد. ما واقعیت را به شما می‌گوییم و واقعیت این است از عسل استفاده کنید تا روند پیری پوستتان را کند کنید. عسل آنتی اکسیدان بسیار زیادی دارد. این ماده سرعت پیری پوست را کاهش می‌دهد، خشکه‌های پوست را حذف کرده و لکه‌های روی پوستتان را محو می‌کند. از دیگر خواص عسل خاصیت ضد میکروبی قوی و نرم کنندگی است که سلامت و زیبایی را با خود می‌آورد.

آب لیمو

از لیمو ترش استفاده کنید

عناصر دیگری به غیر از آنتی اکسیدان می‌تواند به شما در درمان خانگی برای خشکی پوست دست کمک کند. پتاسیم یکی از این عناصر است. لیمو منبع غنی پتاسیم و مفید در سلامت و زیبایی پوست است. سلامت پوست به کمک خاصیت لایه برداری لیمو محقق می‌شود. برای رسیدن به زیبایی پوست باز هم سراغ لیمو بروید. ویتامین C چین و چروک‌های ایجاد شده روی پوست را بهبود می‌بخشد و مانع از بروز چروک‌های جدید روی پوست می‌شود. تبریک می‌گوییم شما به هدفتان یعنی سلامت و در عین حال زیبایی پوست خود رسیدید.

سر شیر

سرشیر درمان خانگی برای خشکی پوست

سر شیر یکی از محصولات بی‌نظیر برای رفع خشکی پوست است. پوست شما هر چقدر هم خشک باشد خامه شیر می‌تواند در درمان خانگی برای خشکی پوست دست به شما کمک کند. از خوبی‌های این ماده هر چه بگوییم کم است. اسید لاکتیک ماده اصلی شیر می‌تواند به پوست شما رطوبتی که نیاز است را برساند، PH پوستتان را متعادل کند و با چربی بسیار خود پوست شما را برای کل زمستان چرب نگه می‌دارد. برای استفاده از خواص اسید لاکتیک باید سرشیر تازه را به مدت یک ربع تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از اتمام این زمان پوستتان را با آب ولرم بشویید. استفاده روزانه از این ماده پوستی به نرمی، درخشانی و سفیدی شیر به شما هدیه می‌دهد.

ماست

ماست درمان خانگی برای خشکی پوست

تهیه شیر برای شما سخت است؟ شاغل هستید و زمان کافی ندارید؟ مهمانی دعوت هستید و دوست دارید هر چه سریع‌تر به درمان خانگی برای خشکی پوست دست را انجام دهید؟ پس به سوپر مارکت بروید. با خرید ماست می‌توانید در کمترین زمان ممکن از تمام خواص شیر مانند اسید لاکتیک، لایه برداری پوست و آبرسانی آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با چند روش درمان خانگی برای خشکی پوست دست آشنا شدید. می‌دانید که در بسیاری از محصولات بهداشتی و مراقبتی برای پوست نیز از روغن زیتون، عسل و فراورده‌های حاوی اسید لاکتیک استفاده شده است. مصرف این محصولات نیز به شما کمک می‌کنند که پوستی صاف و یکدست داشته باشید. برای تهیه این لوازم مراقبتی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. قبل از خرید نیز می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران مجموعه بهره ببرید.

دیدگاه‌ها 4917بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>