۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

فرض کنید از شما بپرسند اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده چیست؟ اگر شما در جواب این سؤال ‌خندید و گفتید مرطوب کننده‌ زدن اصلاً کاری ندارد، شما هم از دسته اشتباه کنندگان در استفاده از این محصول مراقبتی هستید. هر کاری بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. شما هم برای اینکه کاری را صحیح و کامل انجام دهید، سعی می‌کنید این قوانین را رعایت کنید. مرطوب کردن پوست هم راه و روش خاصی دارد که ما در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. مانند همیشه همراه ما باشید تا اصول استفاده از مرطوب کننده و آبرسان را بشناسید.

نوع پوست خود را بشناسید

نوع پوستتان را بشناسید

واقعیت تلخ این است که بلاگرها، افراد مشهور و حتی سلبریتی‌ها گاهی از محصولاتی که به شما معرفی می‌کنند استفاده نمی‌کنند. آن‌ها شیاد یا دروغگو نیستند، بلکه نوع پوست خود را می‌شناسند و با توجه به نیازهای پوست خود محصولات مراقبتی را انتخاب می‌کنند. اگر تا به امروز بر اساس جالب بودن بسته‌بندی، بوی خوش یا هر فاکتور نامربوط دیگر مرطوب کننده خریده‌اید مرتکب اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده شده‌اید. اما جلوی ضرر را هر موقع بگیرید منفعت است؛ پس با یک متخصص پوست مشورت کنید و محصول مناسب خود را بخرید.

با پوستتان مهربان باشید

هرگز به پوست خشک مرطوب کننده نزنید

بعضی افراد اعتقاد دارند فشار به پوست و ماساژ آن حین استفاده از مرطوب کننده گردش خون را افزایش می‌دهد و برای پوست خوب است. لطفاً به این دسته حرف‌ها بی‌‌توجه باشید تا مرتکب اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده نشوید. ماساژی برای پوست خوب است که شرایط آن را رعایت کنید. ماساژ دورانی پوست با استفاده از انگشت حلقه یا انگشت کوچک به پوست شما درخشش می‌دهد. این دو انگشت فشار ظریفی به پوست شما وارد می‌کنند که برای پوست خوب است.

هرگز به پوست خشک مرطوب کننده نزنید

هرگز به پوست خشک مرطوب کننده نزنید

پوست خشک چیست؟ پوست خشک پوستی است که لایه‌ای از سلول‌های مرده روی آن قرار گرفته است و مانع رسیدن هرگونه رطوبت و مواد مغذی به لایه زنده پوست می‌شود. فکر می‌کنید استفاده از مرطوب کننده روی پوست مرده غیر از اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده دیگر چه مشکلی دارد؟ بله هدردادن مرطوب کننده نازنین شما. برای صرفه جویی در مرطوب کننده و در عین حال استفاده از خواص آن برای پوست، باید پوستتان مرطوب باشد. پوست مرطوب یعنی جذب تمام رطوبت و مواد مغذی.

اجازه دهید مرطوب کننده جذب پوست شود

اجازه دهید مرطوب کننده جذب پوست شود

برای تکرارنکردن اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده باید صبور باشید. اینکه چند ثانیه بعد از استفاده از مرطوب کننده شروع به آرایش کنید اصلاً کار خوبی نیست. مرطوب کننده را روی پوست خود قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. بعد از اینکه پوستتان چرب نه ولی نرم شد، زمان مناسب برای نشاندن آرایش روی صورتتان فرا رسیده است. البته شما می‌توانید به این توصیه بی‌توجه باشید. اگر این کار را کردید منتظر آرایشی خشک و ماسیده باشید؛ آرایشی که مجبور به پاک‌کردن آن می‌شوید.

هر از گاهی مرطوب کننده خود را عوض کنید

هر از گاهی مرطوب کننده خود را عوض کنید

متأسفانه بعضی افراد با یک نوع مرطوب کننده ازدواج می‌کنند. این افراد متوجه تغیرات پوستشان در گذر زمان نیستند و نتیجه چه می‌شود؟ درست است تکرار اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده. عواملی مانند آلودگی، کثیفی و البته افزایش سن روی پوست تأثیر بسیاری دارد که باید با توجه به نوع این عوامل از مرطوب کننده دیگری استفاده کرد؛ پس لازم نیست به یک نوع خاص از مرطوب کننده برای همیشه وفادار بمانید. امروز این نوع مرطوبت کننده را به خانه بیاورید و سه ماه بعد دیگری را.

گردنتان را فراموش نکنید

گردنتان را فراموش نکنید

اکثر مصرف کنندگان مرطوب کننده گردن را حساب نمی‌کنند. دوستان و همراهان گرامی گردن هم پوست دارد و پوست این ناحیه هم به رطوبت نیاز دارد. واقعیتی که نمی‌دانید این است سرعت فرسایش پوست گردن بیشتر از سرعت فرسایش پوست صورت است. پیرشدن سریع‌تر پوست گردن شما را چند سال پیرتر نشان می‌دهد؛ پس بعد از مرطوب‌کردن صورتتان سراغ گردن بروید. حرکاتتان باید ملایم و روبه بالا باشد. لطفاً این قسمت از اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده را جدی بگیرید.

از روتین خارج نشوید

از روتین خارج نشوید

پوست بسیار باهوش است. درست خواندید هر قسمت بدن هوشمند است. وقتی شما از یک روتین خاص پیروی می‌کنید، پوستتان این روتین را به‌ خاطر می‌سپارد و با اولین به‌هم ریختگی در این روتین شروع به مقابله برای بازگرداندن روند قبلی می‌کند. نتیجه این تغییر روند می‌تواند خشکی، مسدودشدن پوست و در بدترین حالت چرب‌تر شدن پوست باشد؛ پس اگر روزی دو مرتبه از مرطوب کننده استفاده می‌کنید آن‌ را ادامه دهید تا از اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده پیشگیری کنید.

مرطوب کننده زیاد استفاده نکنید

مرطوب کننده زیاد استفاده نکنید

باور کنید استفاده زیاد از محصولات مراقبتی، سرعت بهبود و روند پیشرفت پوست شما را افزایش نمی‌دهد. مرطوب کننده به پوست شما کمک می‌کند؛ اما اگر این استفاده افراطی شود و شما مشت مشت به پوستتان مرطوب کننده بزنید باید منتظر عواقبش هم باشید. عواقبی مانند بسته‌شدن منافذ پوست، احساس سنگینی پوست، احساس چربی و مهم‌تر از همه زبرشدن پوست. با استفاده از کرم به اندازه دو انگشت اشاره دیگر خبری از خفه‌شدن پوست و اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده نیست. با استفاده به‌اندازه از کرم مرطوب کننده هم پولتان را سالم نگه داشته‌اید و هم پوستتان را.

لطفاً این تفکر را رها کنید که استفاده از مرطوب کننده بدون رعایت هیچ قانونی موجب روشن‌شدن رنگ پوست شما می‌شود. برای رسیدن به این هدف مهم و ارزشمند باید راهش را بلد باشید. راهی که ما کامل و جامع به شما معرفی کردیم. با رعایت این اصول منتظر روانه‌شدن تعریف‌ و تمجیدها باشید.

سخن پایانی

در این نوشته با اصول استفاده از کرم مرطوب کننده و اشتباهات رایج هنگام استفاده از آن آشنا شدید. یادتان باشد که انتخاب محصول مناسب و مطمئن یک اصل بسیار مهم در خرید مرطوب کننده خوب است. به همین منظور ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی را پیشنهاد می‌دهیم. در این فروشگاه می‌توانید انواع مرطوب کننده و آبرسان برای انواع پوست تهیه کنید. ضمناً قبل از انتخاب هم می‌توانید از مشاوران مجموعه درباره نوع پوست و محصول مناسب آن راهنمایی رایگان دریافت کنید. حسن دیگر خرید از این فروشگاه، مقایسه برندها و قیمت‌هاست. ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب نیز هدف اصلی اردمی برای رضایت مشتریانش است.

دیدگاه‌ها 5694بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>