تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران چه نکاتی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران چه نکاتی دارد؟

مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران، سلامت و زیبایی این افراد را تضمین می‌کند. با این حال از آنجایی که گیاهخواران دقت زیادی برای خورد‌وخوراک خود دارند، وسواس بیشتری برای خرید محصولات آرایشی بهداشتی به‌خرج می‌دهند. این شرایط انتخاب محصولات آرایشی بهداشتی دارای ترکیبات بهداشتی را دشوار کرده است. از طرف دیگر گیاهخواران توجه بیشتری به حفظ محیط‌زیست و جانداران دارند. در نتیجه محصولاتی را انتخاب می‌کنند که نه‌تنها در آن‌‌ها خبری از مواد حیوانی نباشد، بلکه این محصولات روی حیوانات امتحان نشده باشند. در این مطلب با هم جوانب مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران را بررسی می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، تمامی اطلاعات لازم درباره مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران را بدست آورید.

مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران به چه معناست؟

مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران به چه معناست؟

اجازه دهید قبل از هر چیز این نکته را روشن کنیم که منظور ما در این مطلب از گیاخواری، افرادی است که سبک‌ زندگی وِگان (Vegan) را در پیش گرفته‌اند. به‌عبارت دیگر گیاهخواری فقط به خوردوخوراک یک فرد خلاصه نمی‌شود. سبک زندگی وِگان در قسمت‌های مختلف زندگی بازتاب دارد که انتخاب لوازم آرایش بهداشتی گیاهی یکی از آن‌هاست. وقتی از محصولات آرایشی بهداشتی مخصوص افراد وگان صحبت می‌کنیم، منظور محصولاتی است که در آن‌ها از مواد حیوانی استفاده نشده باشد. جالب است بدانید در بسیاری از محصولات رسیدگی به پوست از مواد حیوانی کمک گرفته می‌شود. برای نمونه می‌توان به کلاژن (Collagen) اشاره کرد. همان‌‌گونه که حتماً می‌دانید کلاژن یکی از مواد اصلی در محصولات ضد پیری است. با این حال بعید می‌دانیم در جریان باشید که شرکت‌های بزرگ سازنده محصولات رسیدگی به پوست، کلاژن را از گوشت قرمز یا سفید استخراج می‌کنند.

ناگفته پیداست گیاهخوارانی که حاضر نیستند لب به گوشت حیوانات بزند، تمایلی به استفاده از محصولات رسیدگی به پوست با ترکیبات گیاهی ندارند. شرایط مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران زمانی جدی‌تر می‌شود که پای آزمایش محصولات آرایشی بهداشتی برای حیوانات به میان می‌آید. بسیاری از محصولات رسیدگی به پوست، قبل از عرضه رسمی به بازار، روی حیوانات آزمایش می‌شوند. بعضی از این محصولات ترکیبات مضری دارند و آسیب‌های جدی به حیوانات آزمایشگاهی وارد می‌کنند. این شرایط باعث شده تا سلاطین دنیای سلامت پوست به فکر ساخت محصولاتی باشند که روی حیوانات آزمایش نشود. به همین منظور انواع کرم صورت، مرطوب کننده، سرم پوست، ضد آفتاب، لایه‌ بردار و پاک‌ کننده‌‌ صورت برای مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران روانه بازار شده است. این محصولات نه‌تنها مواد حیوانی ندارند، بلکه در ساخت آن‌ها نیز هیچ آسیبی به حیوانات وارد نشده است.

محصولات مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران چه فایده‌ای دارند؟

محصولات مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران چه فایده‌ای دارند؟

وقتی از محصولات رسیدگی به پوست گیاهی صحبت می‌‌کنیم، فایده‌های آن‌ها فقط به آسیب‌ نرساندن به حیوانات ختم نمی‌شود. محصولات آرایشی بهداشتی وگان فایده‌های بی‌شماری دارند که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

نبود ترکیبات سمی و مضر

به همان ترتیب که خوردن غذاهای گیاهی، سلامتی بدن را به همراه دارد، به همان ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست مخصوص گیاهان برای پوست سودمند است. در بسیاری از محصولات آرایشی از ترکیبات سمی و مضر استفاده می‌شود. با این حال خبری از این ترکیبات در محصولات رسیدگی به پوست وگان نیست. در نتیجه با خیال‌راحت می‌توانید از این محصولات استفاده کنید.

افزایش سلامت پوست

رایحه‌های مصنوعی، پارابن، پترولیوم و رنگ‌دهنده‌های شیمیایی در بیشتر محصولات رسیدگی به پوست استفاده می‌شود. ناگفته پیداست محصولی که دارای این مواد باشد،‌ آ‌ن‌گونه که بایدوشاید پوست را جوان شاداب نمی‌کند. دروقع بعضی از این محصولات اثربخشی موقتی دارند و در بلند مدت به پوست آسیب می‌رسانند. التهاب‌، خشکی و قرمزی پوست از نمونه‌هایی است که استفاده از محصولات رسیدگی به پوست با ترکیبات مضر به دنبال دارد. با خرید محصولات آرایشی بهداشتی وگان، خاطرتان جمع است که در این محصول اثری از ترکیبات مضر نیست. چنین محصولی بدون هرگونه آسیبی، پوست را شاداب و زیبا می‌کند و جلوه‌ای جوان به آن می‌دهد.

فایده‌های بلندمدت استفاده از محصولات مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران

محصولات مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران چه فایده‌ای دارند؟

محصولات رسیدگی به پوست وگان اثربخشی خود را در درازمدت نشان می‌دهند. از آنجایی که این محصولات سرشار از مواد معدنی، انواع ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌ هستند، استفاده درازمدت از آن‌ها جلوی چروک و پیری پوست را می‌گیرد.

حفظ محیط‌زیست

یکی از مهم‌ترین دلیل‌های افرادی که رژیم‌غذایی وگان دارند، حفظ محیط‌زیست است. این افراد بر این باور هستند که با نخوردن خوراکی‌های گوشتی، حیوانات آسیب نمی‌بینند و محیط‌زیست حفظ می‌شود. این شرایط برای محصولات مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران نیز وجود دارد. با خرید این محصولات خاطرتان جمع است که به هیچ حیوان زبان‌بسته‌ای آسیب نرسیده و نقشی مهم در حفظ محیط‌زیست داشته‌اید.

روتین مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران

روتین مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران

روتین مراقبت از پوست بین وگان‌ها و افراد غیر گیاهخوار فرق چندانی ندارد. در واقع محصولاتی که وگان‌ها استفاده می‌کنند مهم‌ترین تفاوت میان روتین رسیدگی به پوست وگان و غیر وگان است. برای اینکه توضیحات کاملی درباره محصولات رسیدگی به پوست گیاهی داده باشیم، در ادامه مراحل روتین مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران را مطرح می‌کنیم.

مرحله اول: تمیزکردن صورت

تمامی روتین‌های مراقبت از پوست با تمیزکردن صورت آغاز می‌شود. این کار بی‌حکمت نیست. با تمیزکردن صورت، آلودگی‌هایِ داخل منافذ پوست از بین می‌رود و بستری مناسب برای جذب مواد محصولات رسیدگی به پوست فراهم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم روزی ۲ بار، یک‌مرتبه صبح و یک‌مرتبه شب صورت خود را با پاک‌کننده‌های گیاهی بشویید. خوشبختانه شیرپاک‌کن و شوینده‌های صورت زیادی را در بازار سراغ داریم که با ترکیبات گیاهی ساخته شده‌اند.

مرحله دوم: استفاده از تونر

پس از اینکه صورت شما کاملاً تمیز شد، نوبت تونر فرا می‌رسد. تونرهای باکیفیت که ترکیباتی گیاهی دارند، پوست را برای جذب بهتر محصولات رسیدگی به پوست آماده می‌کنند. خرید تونر برای مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران نیاز به دقت بیشتری دارد. تونرهای زیادی را در بازار می‌شناسیم که ترکیبات حیوانی و شیمیایی دارند. در نتیجه در حین خرید تونر حتماً به مواد سازنده آن دقت کنید.

مرحله سوم: مالیدن سرم روی صورت

سرم از آن دسته محصولات رسیدگی به پوست جالبی است که عملکردی خاص دارد. در نتیجه بسیاری از افراد سرم را از روتین مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران کنار می‌گذارند. با این حال لازم است بدانید سرم قسمت مهمی از این روتین به حساب می‌آید که نباید به‌راحتی از آن بگذرید. سرم‌های پوستی دارای مواد آبرسان با تراکم بسیار زیاد هستند. به همین دلیل تاکید داریم که قبل از تمیزکردن صورت و قبل از کرم مرطوب‌ کننده، از سرم استفاده کنید.

مرحله چهارم: استفاده از کرم چشم

پوست دور چشم از دیگر قسمت‌های صورت بیشتر مستعد چین‌و‌چروک است. این شرایط باعث شده تا سلاطین سازنده محصولات آرایشی بهداشتی، کرم‌های مخصوص دور چشم روانه بازار کنند. از آنجایی که پوست چشم حساسیت بیشتری دارد، انتخاب کرم دور چشم گیاهی سلامت و جوانی این پوست حساس را تضمین می‌کند.

مرحله پنجم: کرم‌ مرطوب کننده

فایده‌های کرم مرطوب کننده فقط به آبرسانی آن خلاصه نمی‌شود. این کرم‌ها را در مرحله‌‌های پایانی روتین مراقبت از پوست قرار دادیم تا مواد سرم و تونری که قبلاً زده‌اید را روی پوست حفظ کند. محبوبیت استفاده از کرم مرطوب کننده باعث شده تا کرم‌های باکیفیتی روانه بازار شود که در ساخت آ‌‌ن‌ها فقط ترکیبات گیاهی وجود دارد.

مرحله ششم: استفاده از ماساژور صورت

غلتک صورت که به آن‌ ماساژور صورت هم گفته می‌شود، پُف پوست را می‌گیرد و خاصیت آرام‌بخشی دارد. ماساژور صورت ترکیبات کرم مرطوب کننده و سرمی که روی پوست‌ زده‌اید را به داخل منافذ آن هدایت می‌کند.

مرحله هفتم: روغن‌های گیاهی

این مرحله بسته به روتینی که برای مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران در نظر گرفته‌اید می‌تواند کنار گذاشته شود. با این حال اگر پوست چربی ندارد و می‌خواهید حسابی آن را تحویل بگیرید، کرمی با روغن‌های زیتون، آواکادو یا جوجوبا روی پوست خود بمالید. اگر قرار است بعد از روتین مراقبت از پوست، راهی بیرون شوید و زمان زیادی زیر آفتاب باشید، حدود ۲۰ دقیقه قبل از ترک منزل، ضد آفتاب بزنید.

سخن پایانی

مراقبت از پوست مخصوص گیاهخواران، روتین ساده‌، اما دقیقی دارد. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که درباره محصولات آرایشی بهداشتی وگان با شما مطرح کردیم، این روتین را تمام‌و‌کمال رعایت کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای استفاده از محصولات رسیدگی به پوست گیاهی دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله آموزشی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4579بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه