مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

همه چیز درباره حساسیت عطری | دلایل، علائم و درمان آن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
همه چیز درباره حساسیت عطری | دلایل، علائم و درمان آن

بهترین عطر زنانه و مردانه معمولاً ترکیبات استاندارد و باکیفیتی دارند؛ با این حساب استفاده از آن‌ها در مقایسه با عطر و ادکلن های بی‌کیفیت افراد را بسیار کمتر دچار حساسیت عطری می‌کند. حال سوال اینجاست چه عاملی در عطرها یا دیگر محصولات خوشبو مانند شوینده‌ها، لوازم آرایشی و … وجود دارد که باعث بروز حساسیت پوستی و تنفسی می‌شود؟ در واقع حساسیت به اسانس ها چیست؟ رایحه های حساسیت زا کدامند؟ علائم بروز این آلرژی ها چه هستند؟ برای گرفتن پاسخ سوالاتی از این دست، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

حساسیت عطری به اسانس ها

حساسیت به اسانس های خوشبو

روزانه میلیون‌‌ها نفر به حساسیت عطری یا حساسیت به اسانس ها گرفتار می‌شوند. در این شرایط بدن فرد پس از قرارگرفتن در معرض رایحه های حساسیت زا واکنش پوستی نشان می‌دهد. التهاب های پوستی، آبریزش چشم و بینی، سرفه و عطسه نشانه‌های آلرژی به رایحه‌ها است. عطرها، شوینده ها، رایحه لوازم آرایشی بهداشتی و حتی بوی حشره‌کش را می‌توان از رایحه های حساسیت زا و رایج نام برد.

از آنجایی که اسانس‌ها در منزل بیشتر از محیط‌های بیرون وجود دارد، دائم در معرض این رایحه‌ها قرار داریم و به‌هر اندازه که بیشتر در منزل باشیم، به‌همان اندازه بیشتر در مجاورت این اسانس‌ها قرار گرفته‌ایم. از طرف دیگر وجود بوهای مختلف در منزل، تشخیص منبع اصلی بروز آلرژی را دشوار کرده است. به‌رغم اینکه بیشتر افراد بر این باور هستند که حساسیت عطری به اسانس‌های خوشبو دردسر خاصی را به‌دنبال ندارد، این عارضه گاهی اوقات وخامت پیدا می‌کند و دردسرساز می‌شود.

تجربه نشان داده است خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه که رایحه های طبیعی بیشتری دارد، معمولاً خیلی کمتر نسبت به دیگر محصولات بی‌کیفیت باعث بروز یا تشدید حساسیت عطری و حساسیت پوستی و تنفسی می‌شود؛ اما باز هم قبل از خرید هر گونه عطر پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقداری از آن را امتحان کنید تا واکنش سیستم بدن خود را نسبت به آن محصول بسنجید.

نشانه های حساسیت به اسانس ها و ترکیبات معطر بسته به حساس‌بودن افراد با هم تفاوت دارد و عموماً با ۲نوع تنفسی و پوستی سروکار داریم.

  • حساسیت های تنفسی

افرادی که حس بویایی آن‌ها به اسانس‌ های معطر آلرژی دارد، یا به‌اصطلاح حساسیت عطری دارند، عموماً گرفتار چیزی شبیه‌ به حساسیت فصلی می‌شوند. این افراد بعد از گرفتارشدن به واکنش های تنفسی، سردرد و حالت تهوع را با شدت‌های مختلف تجربه می‌کنند. احتمال خارش و اشک چشم، عطسه، گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی دیگر نیز برای این افراد وجود دارد. افراد مبتلا به آسم باید بیشتر مراقب حساسیت به اسانس های معطر باشند؛ چراکه واکنش بدن این افراد ممکن است باعث وخامت و تشدید آسم شود. با این حساب بهتر است هنگام خرید عطر و ادلکن، همیشه بهترین عطر زنانه و مردانه را انتخاب کنید.

  • واکنش های پوستی

حساسیت پوستی و تنفسی | واکنش های پوستی

بعضی افراد نیز واکنش های پوستی به بعضی از اسانس های معطر نشان می‌دهند. در این زمینه می‌‌توان به خارش، قرمزی و سوزش پوست اشاره کرد. این واکنش ها عموماً زمانی رخ می‌دهند که یک فرد ماده خوشبویی که به آن آلرژی دارد را مستقیماً لمس کند. تماس مستقیم موادی که دارای انسانس های خوشبو هستند با پوست، منجر به ایجاد یا تشدید آلرژی می‌شود. شمع‌ها، تبلیغات عطری، شوینده‌ها، خوشبوکننده‌های هوا و عطرها از مواد مؤثر در بروز حساسیت عطری هستند که باید برای استفاده از آن‌ها، توجه ویژه‌ای به خرج داد.

افزایش حساسیت به اسانس های خوشبو

افزایش حساسیت به اسانس های خوشبو

افزایش تولید محصولات خوشبو، حساسیت پوستی و تنفسی افراد به اسانس‌های معطر را افزایش داده است. افرادی که روزانه در معرض رایحه های حساسیت‌ زا قرار دارند نیز بیشتر شاهد نشانه‌های حساسیت عطری هستند. اگر آلرژی فصلی دارید پیشنهاد می‌کنیم عطرهای معمولی خریداری نکنید و حتماً سراغ خرید بهترین عطر زنانه باشید؛ چراکه تجربه نشان داده است کسانی که آلرژی فصلی دارند نسبت به اسانس های معطر حساس تر هستند.

جلوگیری از بروز یا تشدید حساسیت عطری

جلوگیری از بروز آلرژی

افرادی که به اسانس‌ های معطر آلرژی دارند، باید وسواس بیشتری برای خرید عطر داشته باشند و حتماً بهترین عطر زنانه موجود در بازار را خریداری کنند. به این افراد پیشنهاد می‌کنیم در خرید هر محصول رایحه دار و معطری نیز دقت کنند. داروهای خاصی برای جلوگیری از حساسیت به اسانس های معطر نیز وجود دارد. با این حساب اگر نشانه های حساسیت عطری شما شامل مشکلات تنفسی می‌شود، می‌توانید از داروهای آنتی هیستامین‌ و کورتیکواستروئید کمک بگیرید و تاجایی که امکان دارد در معرض نمونه‌های معطر محصولات زیر قرار نگیرید:

• صابون‌؛
• لوسیون‌؛
• نرم کننده لباس؛
• پودر ماشین لباسشویی؛
• محصولات رسیدگی به پوست؛
• لوازم آرایش؛
• خوشبو‌کننده های هوا؛
• شمع های معطر؛
• شوینده ها و دئودورانت ها.

همان‌طور که گفتیم بهترین راه مقابله با بروز حساسیت عطری جلوگیری از ایجاد تماس مستقیم با مواد معطر و استفاده از محصولات اسانس‌دار باکیفیت است. اگر به دنبال خرید یک محصول آرایشی، بهداشتی یا عطر و ادکلن باکیفیت برای خود یا کسی که دوستش دارید هستید، سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی بزنید و از بین تعداد زیادی محصول درجه یک، بهترین عطر زنانه یا مردانه مورد نظر خود را بخرید. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن انتخابی بهتر،‌ خواندن مقاله‌ «راهنمای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه» را از دست ندهید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 12713بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه