تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اینفوگرافیک: نحوه ترکیب انواع رایحه‌ها با یکدیگر

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
اینفوگرافیک: نحوه ترکیب انواع رایحه‌ها با یکدیگر

صنعت عطرسازی همانند صنعت سینما وابستگی نزدیکی به هنر و خلاقیت دارد. اکثر عطرسازان معروف و مطرح دنیا، افرادی خلاق هستند که سال‌ها در این زمینه تجربه دارند و به نوعی می‌توان گفت که حس بویایی خود را برای این کار پرورش داده‌اند. اما گاهی پیش می‌آید با وجود این‌که عطری دوست‌داشتنی و مسحورکننده است، اما باز هم صد در صد با آن‌چه که در ذهن دارید تطبیق نمی‌کند.

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که عطر دلخواه خود را بسازید، درست همان‌طور که لباس خاص خود را طراحی می‌کنید و به خیاط سفارش می‌دهید؟ این کار هم، مانند هر ترکیب کردن دیگری، نیاز به کمی شناخت درباره مواد اولیه، خلاقیت و روحیه ماجراجویی دارد. لازم نیست کل شیشه عطرهای گرانبهای خود را با یکدیگر مخلوط کنید، فقط کافی است از مچ دست خود مثل یک پالت نقاشی که رنگ‌ها روی آن با هم ترکیب می‌شوند، استفاده کنید و دو یا چند رایحه مختلف را روی آن اسپری نمایید تا پس از چند لحظه، شاهد حاصل کار باشید.

همان‌طور که حدس می‌زنید، این کار به روحیه هر فرد و این‌که طرفدار چه نوع رایحه‌ای باشد بستگی زیادی دارد. در اینفوگرافیک زیر، ابتدا با دسته‌بندی روایح مختلف آشنا خواهید شد و سپس یک سری اصول کلی که در ترکیب رایحه‌های گوناگون وجود دارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که کتاب راهنمای جامعی برای عطرسازی وجود ندارد (یا حداقل به شکل یک راز بین عطرسازان محفوظ است) و این کار نیاز به تجربه دارد؛پس اگر تاکنون چنین تجربه ماجراجویانه و هنرمندانه‌ای نداشته‌اید، دست به کار شوید و نتایج حاصل را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را نیز مطالعه کنید.

نحوه ترکیب رایحه‌ها با هم

دیدگاه‌ها 6836بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه