مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

لیفت صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
لیفت صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

از بین بردن آثار و ظواهر پیری مسئله‌ای است که ذهن بسیاری از بانوان و آقایان را درگیر خود کرده است. پیشرفت علم روش‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌کند که یکی از موثرترین آنها، لیفت صورت است.

به جراحی ریتیدکتومی، لیفت صورت می‌گویند. این کار نوعی جراحی است که به طور آشکارا علائم پیری صورت، گردن و پیشانی را کاهش می‌دهد. لیفت صورت می‌تواند شامل استخراج چربی‌های اضافه، سفت کردن عضلات و رفع شلی پوست شود.

لیفت صورت با ایجاد شکاف در اطراف شقیقه‌ها و گوش‌ها و بالا کشیدن پوست، گونه‌ها و گردن را سفت می‌کنند. هم‌چنین می‌توان در این نواحی از لیپوساکشن استفاده کرد تا چربی‌های اضافه خارج شوند. فرآیندهای جراحی برای کاهش چروک اطراف چشم و پیشانی معمولا جزو لیفت صورت به حساب نمی‌آیند اما می‌توان همراه لیفت، آن‌ها را انجام داد.

لیفت صورت یعنی بهبود ظاهر صورت بدون ایجاد تغییرات خیلی واضح. این فرآیند روند پیری را متوقف نمی‌کند بلکه فقط کمی زمان را به عقب برمی‌گرداند. بنابراین ممکن است باز هم در آینده به این جراحی نیاز شود.

لیفت صورت مناسب چه سنینی هست؟

لیفت صورت مناسب سنین 40 به بالابیش‌تر افرادی که لیفت صورت انجام می‌دهند، بین 40 تا 60 سال دارند اما بیشتر جراحی‌های موفق برای هفتاد و هشتادساله‌ها انجام شده است. افراد زیر 40 سال تغییر روشنی در صورت نخواهند دید زیرا هنوز چروک‌های کمتر و الاستین بیشتری در پوست دارند. این افراد می‌توانند از ژل‌های پُرکننده چین و چروک صورت استفاده کنند.
درد بعد از این جراحی بسیار اندک است و شبیه کمی احساس ناراحتی در صورت است که بین چند روز تا چند هفته کاملا از بین می‌رود. این درد را می‌توان با مسکن‌های مختلف التیام داد. کبودی‌ها و رد زخم‌های بعد از جراحی را  با لوازم آرایش مخصوصی که پزشک تجویز می‌کند، می‌توان پوشاند.

جایگزین‌هایی برای جراحی لیفت متداول شده است. نه تنها به دلیل این‌که حالت تهاجمی کمتری در فرآیند خود دارند بلکه به این علت که ارزان‌تر هستند. بوتاکس یکی از این موارد است که در آن بوتولیسم به عضله صورت تزریق می‌شود تا پوستِ شل شده را بالا بکشد و ظاهر چروک‌ها را نرم کند.

جایگزین دیگر، لایه‌برداری است. با صرفِ کسری از قیمت لیفت صورت و بدون هیچ عمل جراحی، می‌توانید این کار ارا انجام دهید. البته باید در این باره با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 1781بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه