تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با این روش ها بهترین کرم ضد آفتاب را تشخیص دهید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با این روش ها بهترین کرم ضد آفتاب را تشخیص دهید

انصافاً باید اعتراف کرد تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب و انتخاب آن، کار چندان ساده‌ای نیست و باید برای موارد مختلفی مانند شرایط محیطی که در آن قرار دارید، میزان نیاز شما به ضد آفتاب و … را در نظر داشت. در این بین بهتر است با خطراتی که اشعه های مضر خورشید برای پوست دارد، اهمیت ضد آفتاب زدن، معنای دقیق عبارت رایج و پرکاربرد SPF و نهایتاً بهترین روش استفاده از ضد آفتاب ها آشنا شوید. برای پی بردن به این موارد تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

اهمیت استفاده از ضد آفتابخورشید تنها نور و گرما به زمین نمی‌رساند و پرتوهای خطرناک فرابنفش (UV) که با چشم معمولی دیده نمی‌شوند نیز در طول روز از طریق آن به زمین تابیده می‌شوند. تماس این پرتوها با پوست انسان، سوختگی، چین و چروک، افتادگی و پیری پوست را به‌ دنبال دارد. پرتوهای فرابنفش به دو گروه اصلی UVA و UVB تقسیم می‌شوند. پرتوهای UVA به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند و دلیل اصلی برای پیری و چین و چروک‌ های پوست در درازمدت به حساب می‌آیند. از طرف دیگر با پرتوهای UVB سروکار داریم که طول موج کوتاه‌تری دارند و تنها به لایه‌های سطحی پوست نفوذ می‌کنند و باعث سوختگی و قرمزی پوست می‌شوند. هر دو پرتویی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم اگر مهار نشوند باعث سرطان پوست می‌شوند. به همین دلیل نیز باید با استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل این پرتوها تا حد بسیاری مراقبت کرد.

معنای عبارت SPF در ضد آفتاب

معنای عبارت SPF در ضد آفتاببرای تشخیص کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود بهتر است ابتدا با معنای عبارت SPF آشنا شوید. عبارت SPF مخفف «عامل محافظت آفتاب»، یا (Sun Protection Factor) است. مقدار SPF یک ضد آفتاب خبر از درصد محافظت آن از پوست در برابر پرتوهای آفتاب دارد. این عامل در ضد آفتاب ها با عددهای ۱۵، ۳۰، ۴۵ یا بیشتر مشخص می‌شود. این عددها بیانگر مقدار زمان حضور در زیر آفتاب بدون سوختگی پوست هستند. توجه داشته باشید که باید حدود ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل، به مقدار لازم ضد آفتاب روی پوست مالیده شده باشد. جالب است بدانید SPF تنها معیاری برای محافظت پوست از پرتوهای UVB است و هیچ ربطی به محافظت پوست از پرتوهای UVA ندارد.

با این حساب این پرسش پیش می‌آید که اگر SPF تنها پوست را در برابر پرتوهای UVB محافظت می‌کند،‌ پس تکلیف محافظت پوست در برابر پرتوهای UVA چه می‌شود؟ اگر می‌خواهید بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید که پوست شما را از پرتوهای UVA و UVB محافظت کند، باید دنبال عبارت «‌Broad Spectrum» روی ضد آفتاب ها باشید. حضور این عبارت روی یک ضد آفتاب به این معنا است که این محصول پوست را در برابر تمام پرتوهای خطرناک خورشید محافظت می‌کند. تجربه نشان داده است ضد آفتاب هایی که عبارت «broad spectrum» روی آن‌ها نوشته شده با SPF به مقدار ۳۰ به میزان لازم پوست را در برابر پرتوهای مضر نور خورشید محافظت می‌کنند. این ضد آفتاب ها ۹۷ درصد جلوی پرتوهای خطرناک UV را می‌گیرند و همین مقدار برای محافظت پوست کفایت می‌کند.

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

بهترین روش استفاده از ضد آفتابحتی اگر بهترین ضد آفتاب را خریداری کنید باز هم این ضد آفتاب ۹۰ دقیقه تا نهایتاً ۲ ساعت پوست شما را در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند. در نتیجه هر ۲ ساعت یک بار باید حتماً ضد آفتاب را دوباره روی پوست بمالید. توجه داشته باشید یک کرم ضد آفتاب عالی در کنار محافظت پوست از پرتوهای خطرناک خورشید، باید دارای ترکیبات التیام‌بخش هم باشد.

در کنار استفاده از ضد آفتاب پیشنهاد می‌کنیم برای التیام آفتاب‌ سوختگی از کمپرس یخ کمک بگیرید. نوشیدن مقدار زیادی آب و مرطوب‌ نگه‌داشتن پوست نیز تأثیر زیادی در جلوگیری از کاهش آفتاب سوختگی و خشکی پوست دارد. در شرایطی که پوست شما بیش از حد آفتاب سوخته شده در کنار این موارد، از آلوئه ورا هم می‌توانید کمک بگیرید. مالیدن ژل یا کرم های دارای آلوئه ورا آفتاب سوختگی را التیام می‌بخشد. دقت کنید چیزی بین ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد تا آثار آفتاب سوختگی کاملاً برطرف شود.

تمام اطلاعاتی که برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب می‌دانستیم را با شما در میان گذاشتیم. اکنون که با اهمیت استفاده از ضد آفتاب آشنا شدید، بهترین فرصت برای انتخاب آن است؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بیاندازید، «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید» و از میان ضد آفتاب های مختلفی که آماده کرده‌ایم، بهترین آن‌ها را با توجه به نیاز پوست خود خریداری نمایید. در پایان اگر شما هم اطلاعات مفیدی برای انتخاب کرم ضد آفتاب دارید، لطفاً این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Bigelowblog دیدگاه‌ها 3061بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه