تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا با روش الکترولیز موهای زائد آشنایی دارید؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آیا با روش الکترولیز موهای زائد آشنایی دارید؟

بیشترین کاربردی که الکترولیز در زیبایی دارد، از بین بردن موهای زائد بدن است؛ اما جالب است بدانید که الکترولیز در صنعت نیز به خدمت گرفته می‌شود. الکترولیز موهای زائد ضرری ندارد و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز برای انجام الکترولیز به جهت از بین بردن موها، چراغ سبز نشان داده است.

الکترولیز، روشی برای از بین بردن موهای زائد است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌‌شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می‌شود و به سمت فولیکول پیش می‌رود تا به ریشه مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور می‌کند، ریشه را تخریب می‌نماید، مو را از بین می‌برد و به این‌ترتیب، مو به راحتی از زیر پوست بیرون می‌آید.

الکترولیز موهای زائد

elec-home1در این فرآیند، پیاز موهای زائد توسط الکترولیز از بین می‌رود. در بیشتر مواقع موهایی که به‌وسیله الکترولیز حذف شده‌اند مجدد رشد نمی‌کنند و در نتیجه افرادی که به‌ دنبال راه‌‌های دائمی برای از بین بردن موهای زائد هستند، دست به دامان الکترولیز می‌شوند.

همان‌گونه که اشاره شد، پیاز مو در فرآیند الکترولیز از بین می‌رود و در نتیجه استفاده از الکترولیز برای از بین بردن موهای زیادِ یک قسمت از بدن پیشنهاد نمی‌شود چرا که باید تک‌تک پیازهای مو الکترولیز شوند.

مزایای الکترولیز :

اگر پزشک مهارت، دقت و وقت کافی را داشته باشد و سوزن الکترولیز را در محل مناسب وارد کند، میزان موفقیت یعنی از بین رفتن ریشه مو به‌صورت دائمی بسیار بالا است.

معایب الکترولیز:

کار با دستگاه الکترولیز مستلزم وقت بسیار زیاد ( هر جلسه نیم تا یک ساعت ) و تعداد جلسات بسیار زیاد است (عملا بین بیست تا سی جلسه درمان لازم است) که از حوصله پزشک و بیمار خارج است، به‌خصوص با توجه به اینکه برای از بین بردن هر تار مو لازم است یک سوزن وارد پوست شود، بیمار در هر جلسه درد زیادی را متحمل می‌شود.

در ضمن، اگر پزشک اولا مهارت لازم و دوما وقت و دقت لازم را نداشته باشد، در خیلی از موارد اسکارهایی به‌صورت لکه‌های قهوه‌ای یا اسکارهای فرورفته در پوست بیمار ایجاد می‌شود و درمان اسکارهای به‌وجود آمده هم بسیار مشکل است.

کاربردهای الکترولیز در صنعت:

الکترولیز در حقیقت یک فرآیند شیمیایی است و همان‌گونه که اشاره شد در صنعت نیز از الکترولیز استفاده‌های فراوانی می‌شود. برای نمونه می‌توان به الکترولیز کردن فلزات اشاره کرد. این فرآیند باعث می‌شود تا فلزات در مقابل زنگ‌زدن مقاوم باشند.

همان‌گونه که حتما شما بهتر از ما می‌دانید، هر مولکول آب از ترکیب اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است، الکترولیز برای جداکردن این مولکول‌ها نیز کاربرد دارد. این شیوه در شرایط سخت و دشوار محیطی به کار می‌آید. برای نمونه فضانوردان، اکسیژن مورد نیاز خود را از طریق الکترولیزِ آب به دست می‌آورند، جالب‌تر اینکه افرادی که در زیردریایی‌ها حضور دارند نیز برای تولید اکسیژن از الکترولیز آب استفاده می‌کنند.

electrolysis-

نکات احتیاطی

به این ترتیب متخصصانی که الکترولیز انجام می‌دهند باید شناخت کاملی از علم شیمی در سطح مولکول و اتم‌ها داشته باشند. در الکترولیز، همیشه باید واکنش شیمیایی که قرار است ایجاد شود از قبل مشخص باشد، چرا که در غیر این صورت ممکن است واکنش‌های شیمیایی خطرناکی ایجاد شود. انجام آزمایش‌های الکترولیز در مواقعی که ممکن است خطرهای شیمیایی را در پی داشته باشد به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شوند.

خوشبختانه همان‌گونه که اشاره شد، الکترولیز موهای زائد روشی کم‌خطر به حساب می‌آید و چه بسا که شما یا اطرافیان‌تان تجربه‌ای در انجام الکترولیز داشته باشید. اگر این‌گونه است، لطفا تجربیات خود را از الکترولیز موهای زائد با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

در همین رابطه، مطالعه مقالات مفید و کاربردی دیگری را که پیشتر از این در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند، به شما همراهان گرامی پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 8833بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه