مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۸ باور غلط رفع موهای زائد

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۸ باور غلط رفع موهای زائد

آیا فکر می‌کنید پس از سال‌ها استفاده از تیغ، نحوه رفع موهای زائد بدن خود را یاد گرفته‌اید؟ همچنان به‌نظر می‌رسد محصولات و یا روش‌های بهتری در انتظار کشف شدن هستند؛ تیغ مدرنی که صاف‌ترین اصلاح ممکن را ارائه می‌دهد؛ مومی که به معنای واقعی کلمه «بدون درد» باشد و یا کرمی که سخت‌ترین موها را ریشه‌کن کند!
خبر بد این است که هیچ روش دائمی برای رفع موهای زائد وجود ندارد؛ اما خبر خوبی هم هست، ما از قول متخصصان روش‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که مدت زمان رشد مجدد موهای زائد را طولانی می‌کنند.
موارد زیر، به بعضی باورهای غلط در استفاده از موم و تیغ و راهکاری که توسط متخصصین اپیلاسیون اروپا ارائه شده است اشاره می‌کنند:

۱- استفاده از موم همیشه دردناک است!

خیر، اگر برنامه صحیح موم‌اندازی داشته باشید این امر اتفاق نمی‌افتد. اگر برنامه موم اندازی را هر سه یا چهار هفته یک‌بار انجام دهید و از تیغ زدن خودداری کنید، آنگاه نه تنها درد ندارد، بلکه باعث نازک شدن موها نیز می‌شود.

۲-  موی بلندتر، درد کمتر!

خیر، اگرچه موم‌اندازی موهای کوتاه دردناک است اما اگر موهای زائد بلند شوند، آنگاه ریشه آنها عمیق شده و بنابراین موم‌اندازی باز هم دردناک می‌شود. پس برای رفع موهای زائد بهتر است برنامه مرتبی جهت اپیلاسیون داشته باشید.

۳- استفاده از مرطوب‌کننده پس از موم‌اندازی

استفاده از مرطوب کننده پس از رفع موهای زائد
این امر تنها زمانی صحیح است که مرطوب کننده مناسب داشته و حاوی موادی باشد که باعث سوزش نمی‌شود. از آنجایی که پوست بدن بسیار حساس است، بهترین گزینه، استفاده از آلوئه‌ورا و کرم‌های کورتیزون است.

۴- حتما باید موهای زیرپوستی را بکنیم!

خیر، اگر موهای زائد به صورت زیر پوستی درآمده است، به آنها کاری نداشته باشید. بهتر است از سرم‌های حاوی اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. نتیجه را به وضوح خواهید دید.

۵- بهتر است هنگام تیغ زدن، پوست را با آب سرد بشوییم تا موها در اثر سرما سیخ شوند!

خیر، آب گرم باعث نرم شدن پوست، حفظ رطوبت آن و جلوگیری از سوزش می‌شود، اما می‌توانید پس از اصلاح با تیغ، پوست خود را با آب سرد بشویید تا پوست سفت شده و سوزش نداشته باشید.

۶- استفاده از شامپوهای بدن کافیست و نیازی به خمیر ریش نیست!

استفاده از خمیرریش برای رفع موهای زائدخیر، شامپوهای بدن اغلب حاوی الکل یا مواد معطر هستند که به سوزش پوست پس از اصلاح منجر می‌شوند.
استفاده از نرم‌کننده مو برای اصلاح با تیغ گزینه مناسبی است اما همچنان خمیر ریش بهترین گزینه برای اصلاح با تیغ محسوب می‌شود، چرا که پوست را نرم کرده و اصلاح با تیغ را آسان و لطیف می‌سازد و بر خلاف شامپو بدن و یا نرم‌کننده مو، هنگام اصلاح به راحتی از روی پوست برداشته نمی‌شود.

۷- چون هنگام استحمام اصلاح می‌کنیم، تیغ خود به خود تمیز می‌شود!

خیر، برای افزایش طول عمر تیغ خود بهتر است پس از اصلاح، تیغه‌ها را با آب گرم شسته و بگذاریم در معرض هوا خشک شوند. هیچ‌گاه تیغ را در محیط مرطوب یا زیر آب رها نکنید، زیرا باعث آلودگی سرتیغ می‌شود.

۸- تیغ‌های مردانه فقط برای مردها ساخته شده‌اند:

تیغ های مردانه فقط برای مردها ساخته شده‌اند
خیر، اگر پوست شما حساس است یا موهای ضخیم دارید بهتر است از تیغ‌های مردانه استفاده کنید. از آنجایی که اصلاح صورت حساس‌تر از اصلاح پا است، تیغ‌های مردانه از تنوع بیشتری برخوردارند و گزینه مناسبی برای رفع موهای زائد به‌شمار می‌آیند.

منبع: LuckyShops دیدگاه‌ها 3726بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه