۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم برای تازه کارها

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم برای تازه کارها

اگر بانوان زیبارویی را دیده باشید و از آرایش زیبای چشمان آن‌ها متحیر و شگفت‌زده شده باشید، حتما از خود پرسیده‌اید راز این چشمان زیبا و افسونگر در چیست و چطور می‌توانید با آرایش چشم زیبایی چشمان خود را صد چندان کنید؟ البته که این کار هم مثل هر هنر ظریف دیگری، فوت‌و‌فن‌های خاص خودش را دارد.

آیا شما در آرایش چشم تازه کار هستید؟

اگر پاسخ شما مثبت است احساس شرمندگی نکنید! همه ما، مراحل ابتدایی آرایش چشم را از سر گذرانده‌ایم و نمی‌دانستیم از کدام برس برای چه کاری استفاده کنیم، نمی‌دانستیم کجای پلک را چه نوع کرمی بزنیم که هموار و یک‌دست شود. این دستورالعمل خوب را برای شروع یک آرایش صحیح آورده‌ایم.

مرحله ۱: استفاده از پرایمر

همیشه با پرایمر چشم شروع کنید. پرایمر، سطحی صاف برای آرایش روی چشم ایجاد می‌کند. بعد از خشک شدن پرایمر، پایه‌ سایه را بزنید تا به ماندگاری سایه کمک کند. اگر پایه‌ سایه ندارید، از کانسیلر یا کرم دیگری استفاده کنید.

em1

مرحله ۲: انتخاب رنگ سایه مناسب

با چهار سایه اصلی خنثی شروع کنید تا ظاهری طبیعی به چشم‌ها بدهید. به یک هایلایت که کمی روشن‌تر از رنگ پوست‌تان باشد، یک رنگ مات با درجه رنگی متوسط، سایه تیره که 2 تا 3 درجه تیره‌تر از پوست‌تان باشد و یک سایه‌ مات سیاه نیاز دارید. اگر هایلایت صورت دارید نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

آرایش چشم را با چهار سایه اصلی خنثی شروع کنید.

مرحله ۳: انتخاب برس مناسب

برس‌های ضروری برای سایه را تهیه کنید. شما به برس کوچک صاف، برس گرد کوچک و متوسط و یک برس کوچک سفت نیاز دارید.

برس‌های ضروری برای سایه را تهیه کنید

مرحله ۴: آرایش گوشه چشم

روشن‌ترین سایه را با برس صاف، به گوشه داخلی چشم بزنید. این‌جا، قسمتی است که بیش‌تر سایه‌ها را می‌زنید و از آن‌جا به اطراف پخش می‌کنید. قبل از زدن برس به پلک، آن را به آهستگی بتکانید که پودر سایه اضافه از آن پاک شود.

با برس صاف روشن‌ترین سایه را به گوشه داخلی چشم بزنید.

مرحله ۵: آرایش قوس زیر ابرو

در این‌جا یک تکنیک ویژه آرایش چشم را به شما آموزش می‌دهیم. نوک برس را در آب فرو کنید تا خیس شود. سپس آن را به سایه و سپس گوشه داخلی پلک بزنید. از رنگی که ایجاد می‌شود شگفت زده خواهید شد. بعد از اتمام این کار از همان رنگ یا هایلایت، به قوس زیر ابروها نیز بزنید.

نوک برس را در آب فرو کنید تا خیس شودسایه زیر کمان ابرو با سایه گوشه داخلی چشم همرنگ باشد.

مرحله ۶: سایه زدن پلک بالا

حال، نوبت رنگ‌های متوسط است. از برس گرد برای زدن سایه به پلک استفاده کنید. آن را از گوشه خارجی چشم به سمت داخل پخش کنید.از کجا بفهمیم سایه را در محدوده‌ درستی زده‌ایم؟ با دسته برس خط بین بینی و انتهای چشم را بیابید. سایه نباید از این خط بیرون زده باشد. از گوشه خارجی چشم به سمت وسط پلک را سایه‌ تیره بزنید. مراقب باشید سایه تیره را خیلی به سمت بالا نکشید زیرا رنگ متوسط باید بالاتر از تیره باشد.

از برس گرد برای زدن سایه به پلک استفاده کنید

محدوده درست سایه زدن

مرحله ۷: آرایش پلک پایین

بعد از پلک بالا نوبت پلک پایین است. رنگ متوسط و تیره را با هم مخلوط کنید و از گوشه خارجی تا هایلایت زیر چشم به خط مژه‌های پایین بزنید.

آرایش پلک پایین

مرحله 8: اتمام کار آرایش چشم

برای اتمام کار آرایش چشم سایه سیاه مات را به گوشه خارجی چشم و نزدیک خط مژه‌ها بزنید. این کار، چشم را جذاب‌تر می‌کند. در نهایت خط چشم بکشید.

سایه سیاه مات را به گوشه خارجی چشم و نزدیک خط مژه‌ها بزنید.

خط چشم بکشید

مرحله ۹: آرایش مژه

اگر می‌خواهید چشم‌های شما جذاب‌تر شوند، حتما از فر مژه استفاده کنید و سپس ریمل بزنید. در صورت تمایل و با کمی تمرین، می‌توانید مژه مصنوعی نیز بگذارید.

از فر مژه استفاده کنیدریمل بزنیدمژه مصنوعیهمان‌طور که می‌بینید این آرایش چشم کاملا طبیعی و ساده است و با کمی تمرین به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. بعد از مهارت پیدا کردن، ترکیب رنگ‌ها و خلق آرایش‌های جدید مثل آب خوردن خواهد بود.

لطفا ما و سایر کاربران را از اولین تجربیات خود در بخش نظرات اردمی مطلع سازید.

 

منبع: Makeuptutorials دیدگاه‌ها 8332بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه