تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس

زمان تقریبی مطالعه: ۹ دقیقه
راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس

شما برای پرپشت کردن ابروهایتان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ همه می‌دانیم که روزگار ابروهای نخی و باریک گذشته است. این روزها خانم‌ها به کمک مداد و ریمل ابرو هم که شده می‌خواهند ابروهایی پهن‌تر داشته باشند. برخی افراد هم سراغ روش‌هایی مثل هاشور و میکروبلیدینگ ابرو می‌روند. اما بعضی‌ها هم دوست دارند ابروهایشان به‌طور طبیعی پرپشت و زیبا شود و برای رسیدن به این مقصود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این رویکرد هر چند پروسه‌ای طولانی است؛ اما بسیار طبیعی‌تر بوده و به سلامت ابرو نیز نزدیک‌تر است. به همین دلیل هم هست که در این نوشته می‌خواهیم به راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس بپردازیم. اگر این موضوع دغدغه شما هم هست، همراه ما باشید.

روغن کرچک | جادویی برای تقویت هر مویی

اگر برای پیدا کردن راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس سراغ گوگل رفته باشید، حتماً دیده‌اید که یکی از پربسامدترین نتیجه‌های جست‌وجو به روغن کرچک تعلق دارد. این روغن به جادو و معجزه تقویت مو معروف است؛ زیرا به تقویت فولیکول مو می‌پردازد. مویی که ریشه‌اش تقویت شده باشد، هم زود رشد می‌کند و هم تارهای محکم‌تر و ضخیم‌تری دارد. ما نیز در اولین پیشنهاد خود، به شما روغن کرچک را معرفی می‌کنیم. روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولئیک و ویتامین E است که فولیکول های مو را تقویت می‌کند.

برای استفاده از روغن کرچک هم نیازی نیست اقدام خاص یا عجیبی انجام دهید. یکی‌دو قطره از روغن را کف دستتان بریزید تا با حرارت بدنتان کمی گرم شود. سپس آن را روی ابروی خود ماساژ دهید. بعد از حدود نیم ساعت، ابرویتان را بشویید. می‌توانید این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید تا مواد مفید روغن فرصت کافی برای جذب و اثرگذاری داشته باشند. یادتان باشد که این کار را بیشتر از حد معمول تکرار نکنید یا حجم بیشتر روغن به ابرویتان نزنید؛ زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و باعث ریزش ابرویتان شود.

روغن نارگیل | محبوب همه خانواده‌ها

روغن نارگیل | محبوب همه خانواده‌ها

روغن نارگیل از آن دست روغن‌هایی است که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. بسیاری از مادران ما از گذشته به خواص جادویی روغن نارگیل به‌عنوان یکی از راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی اعتقاد داشتند. البته که این محبوبیت هم بی‌دلیل نیست. روغن نارگیل حاوی ریزمغذی‌های ضروری، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است. همه این مواد مفید به رشد سریع فولیکول مو کمک می‌کند.

استفاده از روغن نارگیل هم مانند روغن کرچک بسیار ساده است. هر شب چند قطره روغن نارگیل را روی ابروهایتان بزنید و اجازه دهید تا صبح بماند. صبح با یک شوینده بسیار ملایم، ابرویتان را بشویید. توجه داشته باشید که استفاده از شوینده‌های قوی یا نامناسب باعث ریزش ابرویتان می‌شود؛ پس زحمت خود را هدر ندهید و از یک شوینده معتبر استفاده کنید. بهتر است این شوینده بدون الکل باشد.

روغن درخت چای | سوغات ملل شرق دور

روغن درخت چای | سوغات ملل شرق دور

گاهی اوقات ابتلا به بیماری‌هایی مثل قارچ یا شوره ابرو باعث ریزش آن می‌شود. به افرادی که در عین درمان عارضه‌هایشان، دنبال راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس هستند، روغن درخت چای را پیشنهاد می‌کنیم. این روغن خواص ضدباکتریایی دارد، منافذ پوست را عمیقاً پاکسازی می‌کند و به این ترتیب شوره و قارچ را از بین می‌برد. همچنین روغن درخت چای به ریشه موها کمک می‌کند تا با توان بیشتر به تقویت خود بپردازند. تمیزشدن منافذ پوست هم کمک می‌کند ریشه مو با آزادی بیشتری نفس بکشد و همین موضوع به طراوت و شادابی‌اش بینجامد.

برای بهره‌بردن از خواص روغن درخت چای، چند قطره از آن را کف دستتان گرم کنید و برای چند دقیقه روی ابرهایتان ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید و بگذارید روغن تا صبح روی ابرویتان باشد. صبح در حین شستن صورتتان، ابرویتان را نیز تمیز کنید تا در طول روز به‌خوبی تنفس کند. با تکرار این کار ساده هم از شر قارچ و شوره رها می‌شوید، هم ابروهایی پرپشت تحویل می‌گیرید.

روغن اسطوخودوس | پرستار خوشبو و مهربان ابرو

روغن اسطوخودوس | پرستار خوشبو و مهربان ابرو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اثر ضربه یا تصادف یا هر حادثه دیگر ابرویتان آسیب ببیند و پوستش دچار پارگی شود. در چنین مواقعی پیشنهاد می‌کنیم از روغن اسطوخودوس استفاده کنید. می‌دانید که این روغن خواص التیام‌بخشی و آرامش‌بخشی دارد. به همین دلیل هم هست که باعث آرام‌شدن جای ضربه می‌شود و از درد آن می‌کاهد. از سوی دیگر این روغن باعث تسریع در گردش خون می‌شود. این کار به اکسیژن‌رسانی بیشتر پوست می‌انجامد. پوستی که همواره اکسیژن تازه دریافت می‌کند، خیلی سریع‌تر می‌تواند به ترمیم خود بپردازد. قضیه اکسیژن‌رسانی فقط به بهبود ترمیم پوست منجر نمی‌شود. این اتفاق باعث می‌شود ریشه مو نیز تقویت شده و بعد از مدتی شاهد رویش موهای نرمال باشید.

اگر می‌خواهید از روغن اسطوخودو به‌عنوان یکی از راه های پرپشت کردن ابرو استفاده کنید، مقداری از آن را به مدت چند دقیقه روی ابرویتان ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید. صبح نیز می‌توانید با مواد شوینده آنتی‌باکتریال، ابرویتان را تمیز کنید و به امور روزمره بپردازید. با این کار حتی خواب بهتری نیز تجربه می‌کنید؛ زیرا رایحه اسطوخودوس ذهن را آرام می‌کند و خواب خوشی به شما هدیه می‌دهد.

روغن زیتون | مهمان همه خانه‌ها

روغن زیتون | مهمان همه خانه‌ها

شاید در حالت عادی خیلی از روغن‌هایی که تا به اینجا نامشان را بردیم در خانه شما نباشد؛ اما بعید می‌دانیم که روغن زیتون دوروبرتان پیدا نشود. این روغن پای ثابت همه خانه‌هاست؛ بنابراین آن را می‌توان گل سرسبد راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس نامید. روغن زیتون علاوه بر هزاران فایده‌ای که دارد، حاوی ویتامین E  است. همان طور که بارها تآکید کرده‌ایم، این ویتامین باعث تقویت فولیکول مو می‌شود. با این توضیح حتی می‌توانید برای ضخیم‌شدن ابرو، جلوگیری از سفید‌شدن آن و حتی پیشکیری از ریزش مو از آن استفاده کنید.

برای بهره‌برذن از خواص روغن زیتون، چند قطره از آن را روی ابروهایتان ماساژ دهید. البته می‌توانید کل صورتتان را به این روغن معجزه‌گر آغشته کنید. خواص بسیار روغن زیتون باعث می‌شود پوستی شفاف و جوان داشته باشید. این کار را قبل از خواب انجام دهید تا سلول‌های پوست و مو فرصت کافی برای ترمیم خود داشته باشند.

دانه شنبلیله | معطر و مفید برای پرپشت کردن ابرو

روغن زیتون | مهمان همه خانه‌ها

شاید شما هم تاکنون دانه شنبلیله را چشیده باشید. این دانه در عین خواص فراوانی که دارد، بسیار تلخ و بدمزه است. البته غم به دلتان راه ندهید. قرار نیست این دانه را میل کنید. برای پرپشت کردن ابروهایتان کافی است یک قاشق چای‌خوری از دانه شنبلیله را آسیاب کرده و با کمک روغن نارگیل به‌شکل خمیر نرم و یکدست در بیاورید.

این خمیر را روی ابروی خود ضماد کنید و بگذارید چند ساعتی بماند. سپس با آب بشویید. به این ترتیب می‌توانید بعد از چند بار تکرار، ابروهایی پرپشت تحویل بگیرید. دانه شنبلیه سرشار از پروتئین و نیکوتینک است که سرعت رشد مو را بیشتر می‌کند و موهایی ضخیم وحجیم به شما تحویل می‌دهد.

آب پیاز | دارویی برای رشد عجیب ابرو

آب پیاز | دارویی برای رشد عجیب ابرو

دقت کرده‌اید همه چیزهای تلخ و بدمزه، خواص عجیب و غریب دارند؟ یکی از این چیزها پیاز است. پیاز سرشار از گوگرد و سلنیوم است. اگر دستی در باغبانی داشته باشید، حتماً می‌دانید که گوگرد به رشد گیاهان کمک مؤثری می‌کند. آب پیاز سرشار از کلاژن است که به رشد مو و بهبود فرایند بازسازی پوست کمک می‌کند. با این همه فایده‌ای که از پیاز گفتیم، یقیناً خودتان متوجه شده‌اید که یکی دیگر از راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس، استفاده از پیاز است.

برای استفاده از پیاز، کافی است یک پیاز ریز را حسابی رنده کنید تا کاملاً آبش جدا شود. سپس پنبه را به آب پیاز آغشته کرده و به ابروی خود بزنید. جالب است بدانید که این روش برای رویاندن موهای سرتان نیز جواب می‌دهد. با این توضیح اگر به دلیل ضعف عمومی موهایتان دچار ریزش شده، از آب پیاز غافل نشوید. فقط یادتان باشد که یک ساعت بعد باید ابرو یا موهایتان را با آب بشویید.

زرده تخم مرغ | یکی از ارزان‌ترین راه های پرپشت کردن ابرو

زرده تخم مرغ | یکی از ارزان‌ترین راه های پرپشت کردن ابرو

تخم‌مرغ نه تنها یک وعده غذای ارزان و دم دست است، بلکه این قدرت را نیز دارد که ظاهر شما را تغییر دهد و باعث بهبود آن شود. حتماً می‌دانید که زرده حاوی بیوتین است و بیوتین همان ماده‌ای است که بدن شما برای رشد مو به آن نیاز دارد. استفاده از زرده تخم مرغ عارضه نازک شدن ابروها را کاهش می‌دهد و نتایج چشمگیری به همراه دارد.

برای بهره‌بردن از خواص زرده، یک تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید. فقط زرده تخم مرغ را بزنید تا کاملاً یکدست شود. یک تکه پنبه یا نوک برس ابرو را به زرده تخم مرغ آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. برای گرفتن نتیجه سریع‌تر و بهتر، این درمان خانگی را دو بار در هفته تکرار کنید.

شیر | راهکاری مطمئن برای تقویت ابرو

شیر | راهکاری مطمئن برای تقویت ابرو

اگر با وجود همه راهکارهایی که در بالا برایتان گفتیم، باز هم ابروهایتان آنچنان که باید و شاید رشد نمی‌کند، ممکن است به پروتئین‌های طبیعی موهای شما مربوط باشد. فقدان این‌ها می‌تواند منجر به نازک‌شدن ابروها شود. به همین دلیل ما به شما شیر را توصیه می‌کنیم. چه نوشیدن روزانه شیر و فراورده‌های آن و چه استفاده به‌صورت موضعی، فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث رشد تارهای آن می‌شود. برای این منظور، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و آن را به مقدار زیاد روی ابروهای خود بمالید. یک یا دو دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس بشویید. بهتر است تا گرفتن نتیجه مطلوب، این کار را هر روز تکرار کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس صحبت کردیم و در خلال بحث از برخی روغن‌های گیاهی و وازلین سخن گفتیم. از آنجایی که تهیه روغن‌های اصل و واقعی در بازار سخت است، به شما توصیه می‌کنیم سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید تا خدای ناکرده استفاده از محصولات تقلبی باعث به‌خطرافتادن سلامت و زیبایی ابرویتان نشود. یکی از این فروشگاه‌های معتبر، فروشگاه اینترنتی اردمی است. اینجا می‌توانید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب تهیه کنید. شما از چه روش دیگری برای پرپشت شدن ابروهایتان استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 7695بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه