تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! در جشنوارهٔ فروش سر ماه فقط تا ۶ شهریور لینک ورود به جشنواره

ماسک نقابی چیست و روش استفاده درست از این ماسک چگونه است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
ماسک نقابی چیست و روش استفاده درست از این ماسک چگونه است؟

ماسک نقابی یا ماسک ورقه ای  طرفداران بی‌شماری دارد و بسیاری از خانم‌هایی که به دنبال بهترین ماسک صورت می‌گردند، سراغ این محصولات می‌روند. انصافاً هم باید گفت افزایش محبوبیت این ماسک‌ها بی‌دلیل نیست؛ زیرا در کمترین زمان، پوست شما را شاداب و باطراوت می‌کنند. به همین منظور، در ادامه با هم نگاهی به این ماسک ها می‌اندازیم و شما را در جریان روش استفاده از ماسک صورت نقابی قرار می‌دهیم.

ماسک نقابی صورت

روش اصولی استفاده از ماسک صورت

به این ماسک، ماسک صورت ورقه ای هم می‌گویند. همان‌گونه که از نام این ماسک پیداست شکل‌وشمایلی مانند نقاب دارد و به‌خوبی پوست را پوشش می‌دهد. جنس این ماسک ها نیز بسته به نیاز شما، متفاوت است و در چند نوع ژله، کاغذ و پارچه در بازار وجود دارد. در ارزیابی این ماسک ها نیز نمی‌توان با قطعیت گفت که کدام بهتر است. هر کدام از این نوع ماسک ها برای درمان یا پیشگیری از عارضه‌ی خاصی طراحی و به بازار عرضه شده است.

اگر تاکنون تجربه‌ای در استفاده از سایر ماسک ها داشته باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که باید آن‌ها را روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه آب بکشید. اما روش اصولی استفاده از ماسک صورت نقابی متفاوت است. این ماسک ها بسیار راحت استفاده می‌شوند. کافی است بسته‌بندی ماسک را باز کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. در نهایت نیز پس از گذشت چند دقیقه، ماسک نقابی را بردارید و پوست را ماساژ دهید. این ماسک‌ها یکبارمصرف هستند و پس از استفاده نیز به شست‌وشوی صورت نیازی نیست. پس اگر زمانتان کم است و به دنبال بهترین ماسک صورت هستید، استفاده از ماسک ورقه ای یا نقابی بهترین پیشنهاد برای شماست.

روش اصولی استفاده از ماسک صورت نقابی

ماسک ورقه ای

ابتدا پوست را کاملاً تمیز کنید و ماسک را روی پوست قرار دهید. ازآنجایی‌که ماسک نقابی شبیه خود صورت طراحی شده است، به‌راحتی روی پوست قرار می‌گیرد و قسمت بینی، چشم و دهان از ماسک بیرون می‌ماند. این ماسک، بسته‌بندی کوچک و کم‌حجمی هم دارد و همراه داشتن آن در کیف یا ساک سفر بسیار راحت و بی‌دردسر است. همچنین هیچ محدودیتی در استفاده از ماسک نقابی صورت وجود ندارد تا جایی که حتی در طول مسیر سفر نیز می‌توانید همزمان با استفاده از ماسک، از دیدن مناظر اطرافتان لذت ببرید. پس از گذشت زمان لازم که در دستورالعمل آن قید شده است، ماسک را از روی صورتتان بردارید.

بایدهای استفاده از ماسک نقابی صورت

بایدهای استفاده از ماسک نقابی

باید حتماً ماسکی مناسب با نوع و نیاز پوست خود تهیه کنید. خوشبختانه ماسک‌های مختلف فراوانی برای نیازهای متفاوت پوست در بازار موجود است. می‌توانید از میان این محصولات، بهترین ماسک صورت را انتخاب کنید. برای نمونه اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از ماسک ورقه ای مرطوب کننده کمک بگیرید. یا اگر نگران چروک های روی پوست خود هستید، از ماسک نقابی ضد چروک استفاده کنید. مقاله‌ی انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها را بشناسید، شما را با کاربردهای متفاوت ماسک صورت آشنا می‌کند.

باید صورت را حتماً قبل از استفاده از ماسک بشویید. حتی اگر آرایش ملایمی داشته باشید، باز هم برای اثربخشی بیشتر ماسک، باید آرایش پاک شود تا مواد مفید ماسک به‌راحتی و در کمترین زمان جذب پوست شوند.

باید هر زمان که فرصت دست داد و هر وقتی که دوست‌ داشتید از ماسک‌ نقابی بهره ببرید. هیچ‌ محدودیتی برای دفعات مصرف این ماسک ها وجود ندارد. شما می‌توانید در حین تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا حتی چُرت بعدازظهر از ماسک ورقه ای استفاده کرده و صورت خود را شاداب و بانشاط کنید.

باید لایه پلاستیکی ماسک را قبل از مصرف جدا کنید. بعضی از ماسک های نقابی، پلاستیکی برای محافظت از ترکیبات داخل ماسک دارند و جداسازی این لایه شرایط را برای انتقال ترکیبات مفید ماسک به صورت فراهم می‌کند.

باید پس از اتمام زمان قرار گرفتن ماسک، صورت و گردن را ماساژ دهید. ماسک‌ ورقه ای طوری ساخته شده است که ترکیبات آن با ماساژ جذب پوست می‌شود.

باید حتماً دستورالعمل استفاده از ماسک را مطالعه کنید. حتی وقتی بهترین ماسک صورت را خریداری می‌کنید باز هم بدون مطالعه‌ی دستورالعمل استفاده از این ماسک، نباید آن را روی صورت قرار دهید. هر ماسکی مدت زمان خاصی باید روی پوست باقی بماند و قرارگرفتن بیشتر از این مدت‌زمان، احتمال خشکی و التهاب‌های پوستی را به دنبال دارد.

باید ماسک نقابی را با دقت تمام روی صورت قرار دهید تا کاملاً به پوست بچسبد. به هر اندازه که در انجام این کار دقت کنید، به همان اندازه شرایط را برای جذب بهتر ترکیبات ماسک به پوست خود، فراهم خواهید کرد.

باید اجازه دهید پس از استفاده، ترکیبات ماسک روی پوست خشک شود. در نهایت نیز حتماً مرطوب کننده بزنید.

نبایدهای استفاده از ماسک نقابی صورت

نبایدهای استفاده از ماسک ورقه ای

نباید پس از استفاده از ماسک نقابی، صورت خود را بشویید. این ماسک‌ها ترکیبات بسیار ملایمی دارند و پس از استفاده هیچ اثری از خود باقی نمی‌گذارند. در نتیجه نیازی به شستن پوست نیست. از طرف دیگر ترکیبات این ماسک‌ها برای جذب کامل باید روی پوست باقی بماند.

نباید قبل از استفاده از ماسک نقابی صورت، مرطوب کننده بزنید؛ چرا که کرم های آبرسان، لایه‌ای روی پوست ایجاد می‌کنند و این لایه، روند جذب ترکیبات ماسک را مختل می‌کند.

نباید اجازه دهید ماسک بیش از حد روی پوست باقی بماند؛ حتی بهترین ماسک صورت نیز پس از خشک شدن، از بین رفتن رطوبت‌ پوست را به دنبال دارد.

نباید اضافی ترکیبات ماسک صورت را دور بریزید. بسته به نوع ماسکی که خریداری می‌کنید، احتمال دارد مقداری از ترکیبات این ماسک از بسته‌بندی آن بیرون ریخته باشد. گاهی اواقات مقدار این ترکیبات، با یک قوطی کرم کوچک برابری می‌کند. آن‌ها را دور نریزید و در عوض به گردن، دست‌ها و ناحیه دکلته بمالید تا در کنار صورت، این قسمت‌های پوست شما نیز از فواید ماسک بی‌بهره نماند.

نباید محصولات دیگر رسیدگی به پوست را کنار بگذارید. دلیل این امر نیز کاملاً روشن است. ماسک نقابی برای رفع عارضه های خاصی در پوست طراحی شده است. برای مثال، انتظار رفع جوش را نباید از یک ماسک ضد پیری داشت. در نتیجه در کنار مصرف ماسک صورت، دیگر محصولات رسیدگی به پوست را نیز در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید.

نباید: استفاده از ضد آفتاب ها را فراموش کنید. پرتوهای مضر خورشید صدمه‌هایی به پوست وارد می‌کنند که هیچ ماسکی قادر به جبران آن نیست. در نتیجه استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب را دست کم نگیرید.

سخن‌پایانی

مطمئن هستیم با توضیحاتی که از ماسک‌های صورت نقابی گفتیم، از هم‌اکنون به فکر استفاده از این ماسک‌ها افتاده‌اید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم سری به بخش ماسک ها در فروشگاه اردمی بزنید. همچنین در قسمت نظرات، ملاک‌های خود را برای انتخاب بهترین ماسک صورت با ما در میان بگذارید و از تجربه‌های مفید خود برای خرید ماسک و روش استفاده از ماسک صورت نقابی بگویید.

منبع: Coemfg دیدگاه‌ها 62065بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه