تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

سلامت پوست ارتباط مستقیمی با زیبایی آن دارد و به همین دلیل هزار و یک روش برای رسیدگی به پوست را شاهد هستیم. یکی از این روش‌ها که کارشناسان سلامت پوست تأکید زیادی به آن دارند استفاده از ماسک‌های صورت است.

استفاده از ماسک‌ صورت بسیار آسان است و نسبت به سایر روش‌های مراقبتی هزینه کمتری نیز دارد. از طرف دیگر ماسک صورت اثربخشی بسیار قابل‌قبولی دارد و پس از استفاده شاهد شادابی و طراوت پوست خواهید بود. استفاده از ماسک صورت برای پوست‌های مختلف هیچ مانعی ندارد و در کنار آبرسانی پوست، چربی پوست را متعادل می‌کند و منافذ پوستی را در شرایطی بهینه‌ قرار می‌دهد.

از طرف دیگر ماسک صورت بهترین گزینه برای از بین بردن آلودگی‌هایی است که به منافذ پوست نفوذ کرده‌اند. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا استفاده از ماسک صورت را هفته‌ای یک بار در برنامه رسیدگی به پوست خود قرار دهید. اهمیت ماسک صورت به اندازه‌ای است که حتی آن را برای آقایان نیز توصیه می‌کنند.

با این حساب قصد داریم در ادامه به ۵ فایده اصلی ماسک صورت اشاره کنیم:

۱- تسکین‌دهنده

تسکین‌دهندهماسک‌ صورت نقش ارتقادهنده سلامت پوست را ایفا می‌کند و خاصیت درمانی دارد. به همین دلیل در بیش‌تر ماسک‌های صورت از رایحه‌های طبیعی و خوشبویی مانند نعنا و رزماری استفاده می‌شود. در نتیجه روی خاصیت رایحه درمانی این ماسک‌ها نیز می‌توانید حساب باز کنید.
از طرف دیگر در حین استفاده از ماسک صورت، زمانی را به خود اختصاص می‌دهید که این امر نیز به آرامش و بالابردن روحیه کمک می‌کند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از ماسک صورت دوش آب‌گرم بگیرید، چند شمع روشن کنید و نور اتاق را کاهش دهید و مدت زمانی که ماسک صورت را روی چهره خود قرار داده‌اید را به فال نیک بگیرید و به آرامش دست پیدا کنید.

۲- پاک‌سازی عمیق پوست

پاک‌سازی عمیق پوستبانوان زیبارو به خوبی می‌دانند که شستن صورت تا چه اندازه در سلامت پوست تأثیر دارد اما شستشوی معمولی، آلودگی‌های ریزی که داخل منافذ پوست نهفته‌اند را از بین نمی‌برد. خوشبختانه در این زمینه نیز ماسک صورت به کمک شما می‌آید و ناپاکی‌هایی که زیر لایه‌های پوست قرار گرفته را از بین می‌برد.

به همین دلیل بسیاری از بانوان ادعا می‌کنند پوست آن‌ها پس از استفاده از ماسک صورت سم‌زدایی می‌شود. ماسک صورت، پوست را به اندازه‌ای پاک‌سازی می‌کند که پس از استفاده شاهد تغییر حالت پوست و شادابی آن خواهید بود.

۳- باز کردن منافذ پوستی

باز کردن منافذ پوستیماسک‌هایی که در آن‌ها از ترکیبات بنتونیت رس استفاده شده گزینه خوبی برای بانوانی است که به دنبال راهی برای باز کردن منافذ پوستی صورت هستند. به لطف این ماسک‌ها، سلول‌های مرده پوست برداشته می‌شوند و منافذ پوستی باز خواهند شد. در نتیجه، استفاده مداوم از این ماسک‌ها، جلوی ایجاد جوش و سایر عارضه‌های پوستی را خواهد گرفت و سلامت و زیبایی پوست را تضمین می‌کند.

۴- درخشش پوست

درخشش پوستدر بعضی از ماسک‌های صورت شاهد حضور نعنا هستیم، نعنا باعث تحریک جریان خون در زیر پوست می‌شود و مویرگ‌های زیر پوست را بزرگ‌تر می‌کند. در نتیجه پوست میزان اکسیژن بیش‌تری دریافت خواهد کرد و جوان و درخشان می‌شود. از طرف دیگر این ماسک‌ها با رایحه خوش نعنا مشام شما را نیز معطر می‌کند.

۵- اثربخشی بیش‌تر سایر روش‌های مراقبت از پوست

اثربخشی بیش‌تر سایر روش‌های مراقبت از پوست با ماسکبدون شک به‌‌عنوان یک بانوی زیبارو که حسابی هوای پوست خود را دارد هر روز رسیدگی‌های مختلفی را برای پوست انجام می‌‌دهید. لوسیون‌، سرم، کرم‌های شب و سایر ترکیباتی که برای پوست استفاده می‌کنید پس از استفاده از ماسک‌های صورت اثربخشی بیش‌تری خواهند داشت.

به این ترتیب با تداوم در استفاده از ماسک صورت، فرآیند آبرسانی پوست بهتر انجام می‌شود و سایر ترکیبات رسیدگی به پوست، سریع‌تر جذب می‌شوند.

روش درست استفاده از ماسک صورت

مراحل استفاده از ماسکمرحله اول

ماسک صورت از آن دسته رسیدگی‌هایی است که شلوغ‌کاری خاصی دارد، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در وان حمام یا صندلی راحتی قرار بگیرید، از طرف دیگر زمانی را به این کار اختصاص دهید که کسی مزاحم شما نشود چرا که صورت و گردن شما بهتر است تکان نخورد تا ترکیبات ماسک حسابی جذب پوست شود.

اگر گیسوان بلندی دارید، آن‌ها را به پشت سر ببندید تا موها روی ماسک صورت نریزند. لباسی که به تن دارید نیز بهتر است لباس معمولی باشد که اگر احتمالاً به ترکیبات ماسک آغشته شد نگران لباس خود نباشید.

مرحله دوم

پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از استفاده از ماسک، چهره خود را با آب و یا در صورت امکان با پاک‌کننده‌های روزانه بشویید. پوست صورت باید از هرگونه آرایش، چربی و آلودگی‌ها پاک باشد تا ترکیبات ماسک به خوبی راه خود را به داخل پوست پیدا کنند.

مرحله سوم

پوست دست و صورت باید قبل از زدن ماسک مرطوب باشد، سپس ماسک را به آرامی روی پوست قرار دهید، توجه کنید که ماسک نباید روی صورت مالیده شود. در حین زدن ماسک از برخورد ترکیبات آن با نواحی دور چشم برحذر باشید. منافذ بینی شما نیز باید باز بماند تا به راحتی تنفس کنید. ماسک را به گونه‌ای قرار دهید تا تمامی نواحی صورت، گردن را پوشش دهد.

مرحله چهارم

پس از این که ماسک را به شیوه‌ای که گفتیم روی صورت قرار دادید حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید، ترکیبات بعضی از ماسک‌ها نیاز به زمان بیش‌تری برای جذب شدن دارند، در نتیجه حتماً طبق دستورالعمل نوشته شده روی ماسک عمل کنید.

بعضی اوقات بانوان فکر می‌کنند اگر ماسک مدت زمان بیش‌تری روی پوست باقی بماند اثربخشی بیش‌تری خواهد داشت اما چنین باوری درست نیست و همان زمانی را به ماسک اختصاص دهید که در دستورالعمل آن اشاره شده است.

مرحله پنجم

پس از انجام موارد بالا نوبت برداشتن ماسک فرا می‌رسد، بیش‌تر ماسک‌ها ترکیباتی دارند که روی پوست می‌چسبند. در نتیجه در حین برداشتن این ترکیبات مواظب پوست باشید. شستن پوست با مقدار زیادی آب و یک تکه پارچه کفایت می‌کند. برای شستشو پوست را نمالید و اجازه دهید ترکیبات به آرامی از صورت شما پاک شوند.

نکته‌هایی برای استفاده بهتر از ماسک صورتپاک کردن ماسک از روی پوست

  • قبل از ماسک، مقداری ژل یا کرم چشم به پوست دور چشم بمالید. این کار باعث آبرسانی و شادابی ناحیه حساس دور چشم خواهد شد.
  • زمانی که ماسک خشک شد و وقت برداشتن آن فرا رسید یک تکه پارچه خیس روی صورت قرار دهید و چند ثانیه بگذارید در همین حالت باقی بماند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا ترکیبات ماسک حالت چسبندگی خود به پوست را از دست بدهند و راحت‌تر جدا شوند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که اهمیت استفاده از ماسک‌ها (برای خرید ماسک صورت Freeman از فروشگاه آرایشی اُردمی کلیک کنید) را به خوبی می‌دانند و نکته‌های خوبی برای استفاده از آن‌ها را سراغ دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

منبع: Discovergoodnutrition دیدگاه‌ها 9687بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه