مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

آیا صورت شما به ورزش نیاز دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آیا صورت شما به ورزش نیاز دارد؟

ورزش صورت و حرکت دادن ماهیچه‌های آن، باعث گردش خون سریع‌تر در سطح پوست می‌شود؛ بدین صورت اکسیژن بیشتری به لایه‌های پوست رسیده و در نتیجه رنگ پوست بیش از پیش جذاب می‌شود.

ساده‌ترین راهکار بهبود وضعیت پوست و رنگ آن، ترکیب حرکاتی است که بر روی برخی از ماهیچه‌های صورت شما انجام می‌گردد. مانند هر نقطه دیگری از بدن‌، ماهیچه‌های صورت نیز به ورزش و تقویت شدن نیاز دارند. در این مقاله، روش‌های مختلفی برای ورزش و حرکت دادن این ماهیچه‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

حرکت معمول

بیشترین تمرکز ورزش‌های صورت بر روی ماساژ عمیق پوست، با استفاده از حرکات انگشتان دست می‌باشد. ابتدا برای گرم کردن و به منظور تحریک جریان خون، ماساژ بر روی جمجمه و گردن آغاز می‌گردد و پس از آن، نوبت به حرکات اصلی می‌رسد. پیشانی، اولین قسمتی است که ورزش صورت از آن‌جا آغاز شده و در ادامه، با بالارفتن ابروها کار دنبال می‌شود. حرکت بعدی، لبخند مبالغه‌آمیز می‌باشد. این حرکات را مانند ورزش معمولی به صورت چندین بار پشت سر هم تکرار می‌کنیم. سپس چانه را به سینه فشار دهید.

حرکت آخر نیز ماساژ سخت ماهیچه‌های صورت است که به منظور نیرو دادن به پوست و کاهش هرگونه تنش و پف در بافت‌های پوستی می‌باشد. برای افزایش گردش خون، شخص ماساژ‌دهنده می‌تواند از غلطاندن سنگ یشم بر روی صورت استفاده کند. تمام این مراحل در 30 دقیقه انجام شده و در پایان خواهید دید که گونه‌های شما مانند زمانی که ورزش می‌کنید سرخ شده است.

تکنیک‌ها

روش‌های ورزش دادن ماهیچه‌های صورت متفاوتند، اما روش‌ ذکر شده در این مقاله (نسبت به ماساژ سوئدی) تمرکز بیشتری بر روی بافت‌های عمیق پوستی دارد، زیرا این حرکات سعی می‌کنند تمام ماهیچه‌های صورت را درگیر کنند.

باور عمومی بر این است که منقبض کردن یک ماهیچه خاص صورت باعث ایجاد چین و چروک می‌شود، اما در واقعیت، تکرار این حرکت برای پوست شما نیز مفید می‌باشد. بیشتر آسیب‌های پوستی ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید می‌باشد و انجام چنین حرکاتی باعث افزایش جریان خون زیر پوست صورت شده و از آسیب‌های این چنینی جلوگیری خواهد شد.

برخی دیگر از متخصصان ماساژ صورت، از روش فرانسوی باکال (Buccal technique) بهره می‌برند. این روش به این گونه است که فرد ماساژدهنده دهان شما را باز کرده و از داخل دهان، هر دو طرف آن را فشار می‌دهد. با انجام این عمل، از تورم رگ‌های لنفاوی مستقر در آن نقطه جلوگیری خواهد شد و در نتیجه فشار و استرس از چهره شما زدوده خواهد شد.

ماندگاری

بیشتر متخصصان بر این نکته تاکید دارند که نتایج به دست آمده پس از ورزش صورت، می‌توانند بین چند روز تا یک هفته بر روی صورت شما حفظ شوند. هر چه بیشتر صورت خود را ماساژ دهید، ماهیچه‌های آن نیز قوی‌تر خواهند شد. انجام منظم این حرکات، به از بین رفتن تورم ناشی از چین و چروک کمک خواهد کرد.

شما همچنین می‌توانید برخی از این حرکات را در منزل انجام دهید.

ورزش‌های صورت در خانه

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد وقت ندارید که به مراکز ماساژ بروید می‌توانید با انجام حرکاتی که در زیر برای شما گردآوری کرده‌ایم از فواید ماساژ صورت بهره ببرید:

1- از پیشانی خود شروع کنید: در حالی که شقیقه‌هایتان را با دو انگشت اشاره و انگشت کوچک گرفته‌اید، ابروهایتان را در هم ببرید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

ورزش صورت

2- با گذاشتن نوک انگشتان خود زیر چشمان‌تان، آن‌ها را رو به بالا ببرید. (نوک انگشت اشاره زیر پلک پایین و انگشت میانی بر روی گونه‌هایتان قرار می‌گیرند.) پنج ثانیه چشمان خود را در این حالت نگاه دارید و این حرکت را ده بار پشت سر هم تکرار کنید.

ورزش صورت

3- در آخر، یک دست خود به‌صورت مشت درآورده و دست دیگر را روی آن قرار داده و آنها را مانند یک تکیه‌گاه زیر چانه خود قرار دهید. حالا چانه‌ خود را به سمت سینه فشار داده و این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

ورزش صورت

منبع: Self دیدگاه‌ها 5875بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه