تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه با تغییراتی آسان، زندگی سالم‌تری داشته باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چگونه با تغییراتی آسان، زندگی سالم‌تری داشته باشیم؟

تندرستی در دنیایی که سرشار از ابزارهای مدرن و سرگرمی‌های بی تحرک است، امری دشوار به نظر می‌آید. اما شما می‌توانید نکات و موارد ساده‌ای را در رابطه با عادات روزانه تغییر دهید و تاثیر مثبت آن‌ها را بر تندرستی و تناسب اندام خود ببینید. با این‌حال، بررسی‌های متعدد نشان داده‌اند که افراد تمایل چندانی به رعایت این برنامه‌های فشرده ندارند. پس چه می‌توانید بکنید؟ تنها راه ممکن، اعمال تغییرات ساده در عادات روزانه است که حتی پس از چند وقت آن‌ها را به خاطر نمی‌آورید ولی باعث تندرستی و شادابی شما می‌شوند.

گریل کردن و در فر پختن

468473491_XSهمه می‌دانیم که غذاهای سرخ کردنی برای بدن مفید نیستند. غذای شما در روغن پخته می‌شود و تمامی چربی را در خود نگاه می‌دارد. سعی کنید غذای خود را گریل کنید. این امر باعث خالی شدن غذا از روغن و چربی می‌شود و چربی‌های مضر هیچ‌گاه وارد بدن نمی‌شوند. مزیت دیگر کباب کردن، استنشاق هوای تازه و کسب ویتامین D از نور خورشید است که به تندرستی شما کمک شایانی می‌کند.

همچنین، می‌توانید به گزینه دیگر، یعنی پختن غذا در فر روی آورید. قواعد گریل کردن برای پختن غذا در فر نیز اعمال می‌شود اما در مقایسه با گریل کردن، نیازمند زمان بیشتری  است.

اثر استفاده از پلکان بر تندرستی

12-exfoliantاین نکته ممکن است بدیهی باشد اما اغلب از آن چشم‌پوشی می‌شود. توصیه می‌شود به جای استفاده از آسانسور، پلکان را جایگزین کنید. بالا رفتن از پلکان نوعی ورزش سبک برای قلب است. نیازی نیست تمامی طبقات را در یک روز بالا روید. می‌توانید با بالا رفتن از پلکان یک طبقه شروع کنید و مابقی راه را با آسانسور بروید.

بشقاب‌های کوچک‌تر

smaller_plate500این نکته می‌تواند اندکی زیرکانه باشد. افراد دوست دارند که چند ثانیه به عقب بازگردند. اگر از بشقاب‌های کوچک‌تر برای سرو کردن غذا استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را کاملا پر کنید و هنوز در محدوده غذایی خود باشید. به علاوه، بیش از پیش می‌توانید به عقب بازگردید و احساس گناه نکنید. همچنین، این امر به شما فرصت استفاده از بشقاب‌های کوچکی را می‌دهد که سال‌ها در کابینت شما بی‌مصرف افتاده بودند.

ادویه‌جات

spice_palette1یکی از مواردی که افراد در روی آوردن به زندگی سالم از آن وحشت دارند، قربانی کردن طعم‌ها برای رسیدن به اهداف تناسب اندام و تندرستی است اما تا زمانی که خلاق هستید این مساله چندان اهمیت ندارد. هنگامی که به خرید می‌روید باید در بخش ادویه‌جات نسبت به سایر قسمت‌ها، زمان بیشتری صرف کنید. ادویه‌جات بهترین روش برای لذت بردن از غذا بدون افزودن کالری‌های زیاد است. به عنوان مثال، دارچین را می‌توان به غذاهای متعدد (از صبحانه گرفته تا وعده‌های اصلی و دسرها) افزود. این امر می‌تواند به غذا مزه شیرین‌تری بدهد و فاقد معایب شکر نیز هست.

آب نوشیدن

isolated-glass-of-water-whiteبیش از 70 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. هر فرد باید در روز حدود ۲ لیتر آب بنوشد اگرچه این مقدار برای همه افراد یکسان نیست و به میزان فعالیت آن‌ها بستگی دارد. آب‌رسانی مناسب به بدن، مزایای متعددی دارد. انرژی بیشتری وارد بدن می‌شود زیرا نیازی نیست که برای ذخیره آن، متابولیسم بدن کاهش یابد. حتما آب کافی در دسترس داشته باشید و بنوشید زیرا باعث پر شدن بیشتر معده شده و مانع از خوردن غیرضروری می‌شود.

آبی که می‌نوشید ضرورتا نباید خالص باشد. بعضی آبمیوه‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای آب باشند اما پیش از مصرف باید مطمئن شوید که آبمیوه فاقد سدیم باشد. مصرف بیش از حد سدیم می‌تواند تاثیرات آب‌رسانی آبمیوه‌ها را منفی کند.

سالم بودن می‌تواند دشوار باشد. عادت‌های قدیمی به سختی از بین می‌روند اما اگر در هر نوبت یک قدم بردارید می‌توانید این امر را محقق سازید. تغییرات اندک متعدد می‌توانند روحی جدید در کالبد زندگی شما بدمند و تندرستی شما را متحول کنند. تنها کافی است آنچه برای شما لازم است را انجام دهید. این نکات برای شروع، بسیار خوب هستند.

منبع: Healthstatus دیدگاه‌ها 4625بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>