تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اشتباهات رایج رنگ کردن مو در منزل (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اشتباهات رایج رنگ کردن مو در منزل (قسمت دوم)

در قسمت قبل، با 7 اشتباه رایجی که ممکن است بانوان هنگام رنگ کردن مو در منزل مرتکب شوند، آشنا شدید. اکنون توجه شما را به موارد باقی‌مانده جلب می‌کنیم:

۸- هنگام رنگ زدن موهایشان، رنگ کم می‌آورند.

اگر شما موهای بلند، ضخیم یا مجعدی دارید، در هنگام رنگ کردن مو احتمال کم آمدن رنگ را در نظر بگیرید. همیشه دو جعبه رنگ تهیه کنید.

۹- درگیر نوعی تشویش هستند.

برخی خانم‌ها ویژگی‌ای دارند که به آن «تشویش مقایسه رنگ مو» می‌گویند، چنین افرادی که این نوع تشویش را دارند، هنگامی که یک رنگ موی جدید را می‌بینند می‌خواهند سریع آن را امتحان کنند! احتمال پیدا کردن رنگ مویی که دوست دارید و با موهایتان سازگار باشد، مانند احتمال برنده شدن در قرعه کشی است. شما با امتحان رنگ دیگر یا مارک دیگری از رنگ مو، مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اید!

۱۰- سعی می‌کنند موهای سفید خود را با استفاده از یک رنگ نیمه دائمی رنگ کنند.

رنگ کردن موهای سفید نخستین علتی که خانم‌ها به‌خاطر آن موهای خود را رنگ می‌کنند، سفید شدن موها است؛ اگر چه، موهای سفید به سختی رنگ می‌گیرند! اگر شما موهایتان را با یک رنگ نیمه دائمی رنگ می‌کنید، نا‌امید خواهید شد. اگر بیشتر از نصف موهایتان سفید است، از یک رنگ موی دائمی استفاده کنید. اگر تنها چند تار موی سفید دارید، می‌توانید از یک رنگ نیمه پایدار استفاده کنید.

۱۱- موهایی را رنگ می‌کنند که پیش‌تر آسیب دیده‌اند.

موهای بسیار خشک و یا آسیب دیده بسیار شکننده هستند. رنگ کردن مو، هنگامی که خیلی خشک یا آسیب دیده‌است و یا تحت فرآیندهای شیمیایی قرار گرفته‌، این خطر را دارد که بیش از حد انتظار تیره‌ شود. حتی یک رنگ موقتی نیز می‌تواند موهای شما را خشک و آسیب‌دیده کند! ممکن است انتهای موهایتان تیره شود (انتهای موها شروع به آسیب دیدن می‌کنند) و فقط فرق سرتان و قسمت‌های ریشه‌ای مو رنگ زیبایی به خود می‌گیرند. در این موارد توصیه می‌شود از یک فرد حرفه‌ای برای رنگ کردن مو کمک بگیرید.

۱۲- رنگ متناسبی با رنگ چهره خود انتخاب نمی‌کنند.

اکثر ما دوست داریم فکر کنیم رنگ چهره‌مان دارای هر دو تُن رنگ سرد و گرم هست. اما وقتی نوبت به رنگ کردن مو می‌رسد، دانستن این که واقعا چه پوستی دارید اهمیت پیدا می‌کند. اگر احساس می‌کنید خسته هستید و یا رنگتان زرد شده و رنگ‌پریده به نظر می‌رسید، و یا اگر متوجه شده‌اید که پوستتان لکه‌دار و یا بیش از حد سرخ است، نشانه خوبی است که بفهمید رنگ مویتان مناسب نبوده است. اساسا دو تُن رنگ بر روی جعبه رنگ وجود دارد: گرم و سرد.
به افرادی که روی پوستشان قرمزی دارند و یا به راحتی پوستشان می‌سوزد، توصیه می‌شود از تناژهای سرد که بر روی جعبه با برچسب «خاکستری»، «بژ»، یا «قهوه‌ای سرد» مشخص شده‌اند، استفاده کنند. رنگ‌های گرمتر از این، بر روی پوستتان قرمزی ایجاد می‌کنند.
خانم‌هایی که به راحتی برنزه می‌شوند و پوستشان تناژ زرد دارد (اکثر لاتین‌ها و سیاه‌پوستان در این گروه قرار دارند) بهتر است از رنگ‌های گرم استفاده کنند که بر روی جعبه با عناوین «گرم»، «عسلی»، «کاراملی»، «برنز»، یا «طلایی» مشخص می‌شوند. از رنگ‌های مشکی تیره که چهره شما را محو می‌کنند خودداری کنید. برخی زنان حالتی بین این دو حالت را دارند و در محدوده وسیعی از رنگ‌های سرد و گرم خوب به نظر می‌رسند.

۱۳- افرادی با موی تیره هستند که سعی دارند رنگ‌های بلوند یا قرمز را امتحان کنند.

رنگ کردن موهای مشکی برای بار دیگر تاکید می‌کنیم که رنگ‌های بیش از دو درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ طبیعی موی شما، باید در آرایشگاه انجام شوند. رنگ گرفتن موهای مشکی یا قهوه‌ای با رنگ‌های بلوند یا قرمز عملا امکان‌پذیر است، اما معمولا فرایند پیچیده‌ای است که بیش از یک بار مراجعه به آرایشگاه را می‌طلبد.
خبر خوب این است که تقریبا هر بانویی با رنگ موی قرمز خوب به نظر می‌رسد! نکته اساسی این است که تناژ درستی از رنگ موی قرمز بیابید که روی پوست شما سرخی ایجاد نکند. افرادی که بلوند هستند، افرادی هستند که از کودکی رنگ موی بلوند داشته‌ و در بزرگسالی نیز رنگ پوست روشنی دارند. آیا این به این معنی است که اگر شما از کودکی رنگ موی بور نداشته‌اید، نمی‌توانید بلوند باشید؟ خیر.
برای این که متوجه شوید آیا رنگ موی بلوند یا قرمز برای شما مناسب است یا نه، ابتدا از کلاه گیس استفاده کنید و ببینید آیا رنگ شما را محو کرده یا این که چهره شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد؛ سپس به آرایشگاه بروید تا کار رنگ موی خود را انجام دهید. خودتان به تنهایی یک جعبه رنگ مو را انتخاب نکنید.

۱۴- رنگی یک‌دست را می‌پسندند.

اگر شما به موهای خانمی که موهایش را خیلی دوست دارد نگاه کنید متوجه خواهید شد که سایه‌های مختلفی از رنگ‌ها وجود دارند. اگر داشتن موهایی ساده و تک رنگ چیزی نیست که شما می‌پسندید، پس بهتر است برای هایلایت کردن موهایتان به یک سالن آرایش بروید.

منبع: About دیدگاه‌ها 13022بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه