تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اشتباهات رایج رنگ کردن مو در منزل (قسمت اول)

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اشتباهات رایج رنگ کردن مو در منزل (قسمت اول)

چرا شما هرگز نباید موی خود را بیش از دو درجه تیره‌تر و یا روشن‌تر کنید؟
وقتی خودتان موهایتان را رنگ می‌کنید، رنگ گرفتن درست آن‌ها برای شما نگران‌کننده می‌شود. رنگ کردن مو در واقع یک علم است. گاهی اوقات وقتی آرایشگر سعی دارد به ما توضیح دهد برای این‌که موهایمان را هایلایت کند چه کاری انجام می‌دهد، چشمانمان از تعجب گرد می‌شود! به همین علت، فکر رنگ کردن مو در منزل به سراغ ما نمی‌آید و ترجیح می‌دهیم آن را به افراد حرفه‌ای بسپاریم. بسیاری از مردم و متخصصان زیبایی که می شناسیم، هنگام رنگ کردن مو، مطالب روی جعبه رنگ مو را می‌خوانند.

این روزها رنگ‌های موجود در بازار بسیار خوب هستند، اما باید روند رنگ کردن مو را صحیح انجام دهید. در این مقاله به برخی اشتباهات رایجی که ممکن است زنان هنگام رنگ کردن مو آن‌ها را مرتکب شوند، اشاره شده است:

۱- رنگ موهایشان را بیش از دو درجه روشن یا تیره می‌کنند.

اگر می‌خواهید رنگ موها را از قهوه‌ای تیره به پلاتینی تغییر دهید، به یک آرایشگاه بروید. این کار را در خانه انجام ندهید. از به‌کار بردن یک رنگ نیمه دائمی در این موارد خودداری کنید و رنگ موهایتان را از رنگ طبیعی‌اش بیش از دو درجه تیره‌تر یا روشن‌تر نکنید.

۲- سعی دارند به تنهایی این کار را انجام دهند.

رنگ کردن مو در خانهوقتی دارید خودتان موهایتان را رنگ می‌کنید، دیدن پشت سرتان تقریبا غیر ممکن است. برای همین توصیه می‌کنیم از یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا حتی همسرتان برای رنگ کردن مو کمک بگیرید. به این ترتیب، فرآیند رنگ کردن مو خیلی روان‌تر پیش خواهد رفت.

۳- هدف آن‌ها رنگ روی جعبه است.

تصاویر روی جعبه‌های رنگ مو ممکن است گول‌زننده باشند؛ به جای آن، از نمونه رنگ و توضیحات داخل جعبه استفاده کنید. بیشتر جعبه‌های رنگ، دارای رنگ پایه (بلوند، قهوه‌ای، مشکی و قرمز) و سایه آن رنگ (روشن، متوسط و تیره) هستند. همچنین باید به تُناژ آن (طلایی یا خاکستری) نیز اشاره شود.

۴- مدت زیادی رنگ را روی سر خود نگه می‌دارند.

زیاد نگه داشتن رنگ روی موهمیشه برای رنگ کردن مو از یک زمان‌سنج استفاده کنید. بسیاری از خانم‌ها، رنگ را مدت زیادی روی سرشان می‌گذارند و در آخر، نه تنها رنگ دلخواهشان به دست نمی‌آید بلکه موجب آسیب به مو و پوست سر نیز می‌شود.

۵- از یک رنگ دائمی برای موهایشان استفاده می‌کنند.

رنگ‌های نیمه دائمی معمولا بعد از ۸ تا ۱۰ بار شامپو زدن از بین می‌روند، اما رنگ موهای دائمی در اطراف موهایتان باقی می‌مانند تا زمانی که موهایتان را بی‌رنگ کنید یا از یک آرایشگر برای درست کردن موهایتان کمک بگیرید. اگر می‌خواهید شخصا موی خود را رنگ کنید، متخصص موی زنان به شما پیشنهاد می‌کند یک رنگ موقت یا نیمه دائمی را انتخاب کنید.
مشکلی که در مورد بیشتر جعبه‌های رنگ مو وجود دارد این است که آن‌ها به شما نمی‌گویند پس از استفاده، موهایتان چه رنگی را به خود می‌گیرد! رنگ‌های نیمه دائم را می‌توان به تنهایی مورد استفاده قرار داد، در حالی که رنگ‌های دائمی باید با مواد دیگری ترکیب شوند.

۶- معمولا سرشان را در یک سینک می‌شویند.

رنگ کردن موشیر آب موجود در سینک آشپزخانه و دستشویی برای شستن و پاک کردن کامل مواد شیمیایی رنگ از موهایتان، فشار کافی ندارد و ممکن است باقی ماندن رنگ بر روی مو، به آن آسیب برساند. به جای این کار، زیر دوش بروید و موهایتان را کاملا بشویید.

۷- دستورالعمل‌ها را نمی‌خوانند.

جعبه رنگ مو همیشه در دسترس است و دستورالعمل رنگ کردن مو بر روی آن آورده شده‌ است. اگر شما قبلا با استفاده از یک نوع رنگ مو، موهایتان را در مدت زمان خاصی در خانه زیر رنگ گذاشته‌اید، دلیل نمی‌شود مارک دیگری از رنگ مو نیز طی همان مدت زمان جواب دهد. همیشه پیش از اقدام، دستورالعمل‌ها را بخوانید.

در قسمت بعدی با ادامه این اشتباهات رایج و متداول آشنا خواهید شد.

منبع: About دیدگاه‌ها 18613بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه