تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های تست کردن عطر و بررسی نقاط قوت و ضعف هر کدام

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش های تست کردن عطر و بررسی نقاط قوت و ضعف هر کدام

خرید بهترین عطر زنانه کاری شیرین و لذت‌بخش است مخصوصاً وقتی بخواهید عطر جدیدی را به مجموعه عطرهای خود بیفزایید. البته این کار به همان میزانی که دلچسب است، گاهی پیچیده می‌شود. در واقع افراد هنگام انتخاب عطر جدید خود گاهی دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. این موضوع زمانی پررنگ‌تر می‌شود که قصد خرید عطر گران‌قیمتی را داشته باشند و لازم باشد هزینه فراوانی صرف کنند. ما به این دسته افراد مژده می‌دهیم که با رعایت اصول زیر بتوانند بهترین عطر زنانه یا مردانه را تهیه کنند. درواقع روش های مختلفی برای تست کردن عطر وجود دارد که در ادامه به برترین آن‌ها می‌پردازیم.

پرهیز از تست کردن عطر از روی شیشه

تست کردن عطر از روی شیشه

بسیار پیش می‌آید که هنگام خرید بهترین عطر زنانه، برخی افراد بطری تستر را برمی‌دارند، درپوش را بیرون می‌آورند، افشانه بطری را بو می‌کنند و در همان لحظه تصمیم می‌گیرند که آیا آن را دوست دارند یا نه. مشکل اصلی این تکنیک آن است که وقتی افشانه را می‌بویید، آنچه حس می‌کنید فقط نت آغازین است. در واقع شما فقط رایحه مرکبات یا سایر میوه‌ها را حس می‌کنید. با این روش هیچ تصوری از نت میانی یا پایانی عطر نخواهید داشت. اهمیت موضوع از آنجایی است که بسیاری از عطرها رایحه آغازین مشابه با یکدیگر دارند و همین موضوع شما را به اشتباه خواهد انداخت.

استفاده از کاغذ بلاتر

استفاده از کاغذ بلاتر

کاغذ بلاتر نوارهای مقوایی سفید رنگی هستند که در کنار بطری‌های تستر روی پیشخوان عطرفروشی پیدا می‌کنید. این کاغذ به‌خوبی عطر را جذب می‌کند و تصور دقیقی از رایحه را به شما ارائه دهد. برای استفاده از این کاغذها بهتر است مقدار کمی از عطر را با فاصله مناسب، روی آن اسپری کنید. پس از مدت کوتاهی نوار را زیر بینی خود حرکت دهید. بهتر است موقع بوییدن نوار، چشمان خود را ببندید و همه تمرکزتان را روی بو قرار دهید.

خوبی کاغذ بلاتر آن است که می‌توانید تا مدت‌ها آن را با خود داشته باشید و چند روز مداوم عطر آن را تست کنید. به این ترتیب متوجه می‌شوید که در شرایط روحی متفاوت بازخوردتان از این عطر چیست. اهمیت موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بخواهید آن عطر را به‌عنوان امضای خود قرار دهید. در چنین مواقعی باید عطری را انتخاب کنید که در همه حالات غم و شادی به شما حس خوبی منتقل کند. البته بلاتر یک نقطه ضعف کوچک هم دارد. ماندگاری رایحه این کاغذها بسیار زیاد است و ممکن است این تصور را برای شما ایجاد کند که عطر نیز به همین میزان ماندگاری دارد. همین موضوع افراد زیادی را دچار تردید می‌کند؛ زیرا پس از خریدن عطر، این میزان ماندگاری را نمی‌بینند.

اسپری عطر در فضا

اسپری عطر در فضا

برخی فروشنده‌ها برای تست کردن عطر زنانه یا مردانه، مقداری از آن را در فضا اسپری می‌کنند و از شما می‌خواهند با فاصله آن را ببویید. این کار نیز به تشخیص نوع رایحه عطر کمک شایانی می‌کند. به این ترتیب شما از پخش بوی عطر نیز مطمئن می‌شوید. البته این روش نیز یه ضعف بزرگ دارد و آن اینکه پس از اسپری کردن چند عطر متوالی حس می‌کنید رایحه‌ ها در یکدیگر ادغام شده‌اند و تشخیص درستی از تفاوت آن‌ها ندارید. این اتفاق مخصوصاً در فروشگاه‌های سربسته و محیط‌های کوچک بیشتر رخ می‌دهد مخصوصاً زمانی که چند مشتری با هم قصد تست کردن عطر را داشته باشند.

تست کردن عطر روی مچ دست

تست کردن عطر روی مچ دست

اسپری عطر روی مچ دست و در محل نبض یکی از بهترین روش های تست کردن عطر است. البته برای تشخیص درست نت آغازین از نت میانی و پایانی لازم است چند لحظه صبر کنید تا عطر روی پوست شما بنشیند. وقتی عطر کمی خشک شد، مچ دست خود را به بینی نزدیک کرده و آن را ببویید. برای تشخیص بهتر رایحه پایانی لازم است ۳۰ دقیقه بعد دوباره دستتان را ببویید. همین نکته در واقع نقطه ضعف این روش است؛ زیرا شما آنقدر وقت و فرصت ندارید که بابت بوییدن هر عطر نیم ساعت زمان بگذارید.

خرید عطر در اندازه کم

خرید عطر در اندازه کم

یکی از روش های مطمئن‌تر تست عطر زنانه و مردانه، خرید آن در حجم کم است. این موضوع برای زمانی است که عطر را روی بلاتر، مچ دست و در فضا امتحان کرده‌اید و همچنان از خرید آن مطمئن نیستید. در چنین مواقعی بهتر است بهترین عطر زنانه را در حجم کم خریداری کنید. برای این منظور عطر روغنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که رایحه‌ ای کاملاً مشابه با عطر اصلی دارد و می‌توانید حتی در حجم بسیار کم ۱۰ یا ۱۵ میلی گرم از آن را داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید عطر

نکات مهم هنگام خرید عطر

  • هرگز بیشتر از سه عطر را در یک جلسه تست نکنید. در واقع مغز شما توانایی تحلیل بیشتر از سه بو در یک زمان را ندارد.
  • صبح عطر بخرید. در اول روز حس بویایی شما در اوج است.
  • اگر به عطر خاصی علاقه دارید، از یک متخصص، رایحه های دیگر با ترکیبات مشابه بخواهید.
  • به عطرها مثل مد نگاه نکنید. آنچه مهم است سلیقه شخصی شماست نه آنچه در بازار ترند شده است.
  • پس از خرید عطر حتماً آن را در جعبه خود نگه دارید. بهترین راه برای نگهداری عطر، قراردادن آن در جعبه و به‌صورت وارونه است. این کار کمک می‌کند عطر به اصطلاح نپرد.
  • اگر از جعبه استفاده نمی‌کنید، حتماً عطر را در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید.
  • قبل از خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه حتماً دوش بگیرید و از لوسیون یا شوینده بدون بو استفاده کنید تا رایحه عطر روی پوست شما خودش را بهتر نشان دهد.

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه مطالب بالا با روش های تست کردن عطر آشنا شده باشید. به منظور خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن سری بزنید. شما در زمینه خرید عطر چه تجربه‌ای دارید؟ در بخش نظرات برای ما و سایر مخاطبان بلاگ اردمی بنویسید.

منبع: davelackie دیدگاه‌ها 2615بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه