مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۵ راه‌حل شگفت‌انگیز برای جلوگیری از خشکی پوست

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
۵ راه‌حل شگفت‌انگیز برای جلوگیری از خشکی پوست

ممکن است فصل سرد و زیبای زمستان برای بعضی از ما بسیار دلچسب و دوست‌داشتنی باشد، اما پوست ما به‌طور قطع آن را دوست ندارد. خشکی پوست صورت و لب‌های ترک‌خورده در زمستان، موضوع جدیدی نیست اما به معنی این نیست که باید آن را تحمل کنید. به همین دلیل، به سراغ یافتن راه‌های اثبات شده‌ای برای غلبه بر این شرایط رفته‌ایم. شما نیز برای رسیدن به پوست نرم خود آماده شوید و راه‌حل‌های شگفت‌انگیز زیر را دنبال کنید:

۱- دستگاه بُخُور و رطوبت‌ساز بخرید

دستگاه بخور و رطوبت‌ساز بخریدفرقی نمی‌کند که سیستم گرمایشی خانه شما بخاری باشد یا پکیج؛ هر نوع سیستم گرمایشی، سبب خشکی پوست می‌شود. یک دستگاه بخور برای اتاق خواب بخرید تا پوست شما هنگام خواب نرم باقی بماند.

۲- از روغن صورت استفاده کنید

از روغن صورت استفاده کنیدپوست شما نسبت به روغن‌های مرطوب‌کننده سنگین در تابستان واکنش زیادی نشان نمی‌دهد اما در زمستان از دیدن تاثیر آن شگفت‌زده خواهید شد. حتی اگر یک یا دو قطره به مرطوب‌کننده معمولی خود اضافه کنید، سبب می‌شود نرمی ماه‌های تابستان را در زمستان تجربه کنید.

۳- کافئین کمتری مصرف کنید

کافئین کمتری مصرف کنیدصبح‌ها عاشق نوشیدن یک فنجان قهوه غلیظ هستید؟ اما این قهوه گلوی شما را خشک می‌کند و شما را مجبور به رفتن مداوم به دستشویی می‌کند. این‌ها علائم کم‌آبی بدن هستند و می‌دانید که کم‌آبی یکی از بزرگترین علل خشکی پوست می‌باشد. به جای نوشیدن قهوه، یک لیوان چای سبز بنوشید.

۴- آب بیشتری بنوشید

skincare_waterقهوه و چای خود را با یک لیوان آب سرد عوض کنید تا شما را هوشیار کند. یکی از مسائلی که همه مردم جهان بر سر آن توافق دارند این است که برای آب‌رسانی به پوست، باید به بدن آب‌رسانی کنید. می‌توانید این آب را با خیار یا لیمو مزه‌دار کنید تا لذت بیشتری ببرید.

۵- زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید

زمان دوش گرفتن را کوتاه کنیداین پیشنهاد ممکن است کمی ناراحت‌کننده باشد زیرا همه ما یک حمام داغ طولانی را دوست داریم. اما حقیقت این است که آب داغ، چربی طبیعی پوست را پاک می‌کند. برای حل این مشکل، آب حمام را گرم کنید نه داغ و زمان لیف کشیدن روی پوست را کاهش دهید. برای بهتر شدن پوست، بلافاصله بعد از حمام و زمانی که هنوز منافذ پوست باز هستند، مرطوب‌کننده بزنید.

در زمینه خشکی پوست، پیش از این مقالاتی در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که مطالعه آن‌ها در کنار این مقاله، خالی از لطف نخواهد بود:

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 4066بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه