تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

علت پوسته شدن صورت چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
علت پوسته شدن صورت چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

پوسته شدن صورت از آن دسته عارضه‌‌های پوستی است که در کنار ایجاد ناراحتی پوستی، به عنوان یکی از دلایل بروز اضطراب در فرد نیز به حساب می‌آید. شوربختانه باید گفت در حال حاضر درمان قطعی برای این عارضه پوستی ناخوشایند وجود ندارد و فردی که به این عارضه مبتلا است باید رسیدگی‌های لازم را به‌طور همیشگی انجام دهد.

رسیدگی‌های لازم برای صورت‌های مبتلا به شوره

استفاده از شامپو ضد شوره بر روی صورتاستفاده از شامپوهای ضد شوره بر روی قسمت‌‌‌‌هایی از پوست صورت که شوره می‌کند یکی از راه‌حل‌هایی است که برای برطرف نمودن شوره صورت پیشنهاد می‌شود، لازم به ذکر است که در استفاده از شامپو ضد شوره بر روی صورت باید توجه داشت که این شامپو به داخل چشم، بینی و دهان وارد نشود. لوسیون‌های مرطوب‌کننده پوست نیز گزینه مناسبی برای محافظت پوست صورت در مقابل شوره به حساب می‌آیند.

رفع پوسته شدن صورت

رفع پوسته شدن صورتشوره صورت عارضه رایجی است و با این حساب از دوستان و آشنایان خود که به این عارضه پوستی مبتلا هستند نیز می‌توانید راهنمایی بگیرید. جالب است بدانید شوره صورت،‌ عارضه‌ای ارثی است و در نتیجه احتمال مبتلا بودن چند نفر در یک خانواده به این عارضه وجود دارد، به این ترتیب تجربه‌‌های اعضای فامیل هم می‌تواند چراغ راه شما برای بر طرف کردن شوره صورت باشد.

اگر هم دست بر قضا تنها شما یک نفر در خانواده از شوره صورت رنج می‌برید، برای درمان این عارضه از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید. نکته‌ای که در این‌جا مهم به نظر می‌رسد این است که شوره صورت، یا سایر عارضه‌های پوستی را جدی بگیرید چرا که ممکن است این عارضه‌ بیانگر حضور بیماری‌های جدی‌تری در بدن شما باشد. تشخیص این امر کار راحتی نیست و تنها از عهده پزشک متخصص برمی‌آید.

رهایی یافتن از خشکی پوست هم به برطرف کردن شوره صورت کمک می‌کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از ترکیبات لایه‌بردار پوست که سلول‌های مرده را از بین می‌برند استفاده کنید. در این میان اگر ابرو یا پوست پلک‌های شما نیز پوسته پوسته می‌شوند، در حین لایه‌برداری حتما چشم‌ها را ببندید. اگر هم در ناحیه رویش سبیل شاهد شوره پوست هستید، در فرآیند لایه‌برداری باید دهان بسته باشد. برای از بین بردن پوست خشک این نواحی حساس، از یک مسواک نرم هم می‌توانید استفاده کنید.

تمیز نگه داشتن پوست صورت هم یکی دیگر از راه‌‌های خلاصی از شر شوره صورت است. بد نیست برای شستن پوست ناحیه ابرو و چشم‌ها از شامپوهای کودکان که چشم را نمی‌سوزانند استفاده کنید. همان‌‌گونه که اشاره شد، بیشتر شامپوهای ضد شوره سر را برای برطرف کردن شوره‌های صورت نیز می‌توان به کار گرفت. متاسفانه شوره پوست صورت از آن دسته عارضه‌های مزمنی است که به این راحتی‌ها از شر آن خلاص نخواهید شد و در صورت توقف درمان، شاهد بازگشت شوره صورت خواهید بود.

روش‌های خانگی طبیعی برای رفع پوسته شدن صورت

روغن درخت چای یکی از بهترین درمان‌‌ها برای شوره پوست استدر کنار شیوه‌های شیمیایی که برای درمان شوره پوست صورت به آنها اشاره کردیم، روش‌های خانگی طبیعی هم برای مقابله با این عارضه پوستی وجود دارد که بد نیست به این موارد هم اشاره کنیم. روغن درخت چای یکی از بهترین درمان‌‌ها برای شوره پوست است، این روغن را به راحتی می‌توانید با لوسیون‌های پوستی یا شامپوها ترکیب کنید. در بین درمان‌های طبیعی شوره پوست صورت، به سرکه هم باید اشاره کرد، سرکه در درمان‌‌های مختلف قارچی موثر است و گفته می‌شود که میزان pH پوست و مو را متعادل می‌کند.

مراقبت‌های پس از لایه‌برداری

استفاده از لوسیون های حاوی آلوئه ورابه این نکته توجه کنید که پس از استفاده از این شیوه‌های طبیعی و شیمیایی حتما پس از شستن پوست، از لوسیون‌‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در این شرایط پوست صورت بسیار حساس می‌شود و در استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده نیز دقت کنید تا محصولی انتخاب شود که مناسب پوست‌های حساس باشد. در این زمینه‌ لوسیون‌هایی با ترکیب آلوئه‌ورا یا کره‌کاکائو انتخاب‌های مناسبی برای پوست حساس هستند.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که شوره پوست صورت، عارضه‌ای رایج است و در نتیجه اگر شما هم تجربه‌ای در برطرف کردن این عارضه‌ پوستی دارید، آن‌را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek ۲۷۲ دیدگاه 295347بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. با سلام من 15ساله درگیر این بیماری ام انواع متخصص پوست رفتم هر بار در حد چندماه با دارو ها درمان میشم ولی بعد از ان پوست سرو صورتم در برابر این دارو ها مقاوم میشن و برمیگرده .خیلی دارم اذیت میشم روحیم خراب شده زندگی حتی برام بی معنیه اگه کسی بتونه بهم کمک کنه بهترین کمک زندگیمه ممنونم از شما.لطفا.09331590031

    • درود حسن عزیز

      متاسفانه همونطور که در مقاله اشاره شده است، این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها با کنترل استرس، بهبودی موقتی دارد.
      اما شستشوی روزانه صورت با شامپو ضد شوره اطفال آیروکس و اسکراب صورت هفته‌ای یک تا دوبار، می‌تواند تا حد قابل توجهی به بهبود وضعیت موجود کمک کند.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

    • با سلام من پزشک نیستم و تجربه زیادی دارم همه به اتفاق اظهار کردید که شوره درمان ندارد. پس به جای اینکه از ظاهر درمان کنیم بهتره به درون بدن کمی هم توجه کنیم. خوراک‌های ما و روحیات ما نقش زیادی دارند جوانان ما ورزش نمی‌کنند و تغذیه درستی ندارند. پس به جای کرم زدن و شامپو از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنیم. استرس را کاهش دهیم. با ورزش‌کردن و توجه زیادی به جوش و شوره نکنیم در عین اینکه بهداشت فردی خود را حفظ کنیم به مرور خوب خواهد شد به شرطی که زود خسته نشویم چون بیماری پوستی سریع خوب نمی‌شود. با تشکر.

      • درود به شما شهلای عزیز?

        گروه اُردمی از همراهی شما و انتقال دیدگاه‌تون سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  2. سلام من 15 سالمه و صورتم کلا جوش میزنه هر دارویی رو استفاده کردم
    اخیرا هم ماسک گل ختمی با سدر رو مصرف کردم صورتم پوست پوست شده و میسوزه
    جای جوشمم مونده چیکار کنم

    • درود به شما دوست عزیز

      پوسته‌ریزی پوست شما پس از استفاده از این ماسک‌ها نشانه برداشته شدن سلول‌های مرده از لایه سطحی پوست (سطح اپیدرم) می‌باشد.

      بهتر است در حال حاضر روزانه صورتتان را با یک شوینده آنتی باکتریال شسته و شب ها از nc gel برند اکسفولیاک روی جوش‌ها و رد آن بمالید.
      ژل پاک کننده روزانه noreva Exfoliac
      ژل noreva Exfoliac NC

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

    • ماهی بخور
      ویتامین D
      سالاد با لیمو ترش تازه
      بدو تا عرق کنی بعد دوش ولرم بگیر
      و مهمتر از همه نگران نباش

  3. با سلام
    چند سالیه که شوره ی سر دارم و با تعویض شامپو و شستشوی روزانه به نتیجه ای نرسیدم. شوره ی صورت هم اخیرا به مشکلاتم اضافه شده.
    الان دو ساله که هم از ناحیه ی سر و هم از ناحیه ی صورت شوره دارم. حتی ناحیه ی سبیل و داخل گوشهام و زیر چانه ام هم پوسته میده.
    خیلی این مساله اذیت کننده ست و همه جا به عنوان یه آدم بی انضباط نشون داده میشی. مهندس الکترونیک هستم و از همین تریبون به تمامی پزشکان دنیا تبریک میگم که واسه همچین مسایل ساده ای راه حل ندارند و همچنین به تمامی ایرانیهایی که فقط بخاطر پول و پرستیژ میرن پزشکی می خونن. تا حالا کسیو ندیدم که بره دکتر و شوره ی سرش درمان بشه.

    • درود به شما محمد عزیز

      وجود قارچ هایی به نام مالاسزیا روی پوست سرموجب شوره شدید می‌شود و علی‌رغم درمان، این ضایعات برگشت‌پذیر بوده و اغلب با قرمزی و خارش همراه می‌باشد که متاسفانه در حال حاضر در هیج کجا درمان قطعی ندارد.
      برای درمان،‌ نوع شامپویی که انتخاب می‌کنید باید حاوی پرتیون زینک (ضدقارچ) و سیکلوپیروکسولامین (قارچ‌کش وضدالتهاب) باشد.
      شامپو درمانی کلوال دی اس DUCRAY پیشنهاد مناسبی برای این عارضه است.
      نحوه استفاده از این شامپو: 2بار در هفته، هربار به مدت 3 دقیقه روی سر بماند و تا 6 هفته استفاده شود. درضمن استفاده مکرر و مداوم ازیک شامپو توصیه نمی‌شود.
      از طرفی اینکه شما در این مدت برای درمان از چه محصولاتی استفاده کرده‌اید هم مهم است.
      شما می‌توانید هفته‌ای یک تا دو بار هم مو و صورت خود را با سرکه سفید رقیق شده بشوئید، این‌کار هم می‌تواند یک کمک‌درمان سنتی و آسان برای مبتلایان به این عارضه پوستی باشد.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

    • سلام من ۱7سال پیش همین مشکل رو بطرز وحشتناکی داشتم اتفاقی از شامپو ضد شوره ساتن استفاده کردم ک از ترکیبات خزه بود یک شامپو کامل استفاده کردم خوب شدم وقتی دوباره خاستم بخرم برای دوستم انگارهمچین شامپویی وجود نداشته نتونستم پیدا کنم درضمن رایحه بسیییییار عالی داشت

    • سلام بزرگوار پماد موضعی بتامتازون لوسیون رو چند روز قبل از خارش نواحی چانه استفاده کن حتما خوب میشه منتها باید دائم استفاده کنی.

    • سلام
      من هم همین مشکل رو دارم رفتم دکتر گفت که باید شامپوی مدیلن ضد شوره مخصوص موهای چرب چون موهای من چرب بوده وداخل شامپو گفت که دوعدد کلوبتازون ۵درصد قاطی کرده و ۴۰ قطره هم بتادین بریزم واز کف اون به پوست صورتم هم بزنم واسه شوره صورتم تا زمانی که فواصل حمام کردنم نزدیک به هم باشه مشکلی ندارم اما اگه هفته ای برم دوباره روز از نو وروزی ازنو همون جور میشم اما نه به شدت

    • سلام دوست عزیز منم چند سال موهام خیلی زیاد شوره میزد از ((شامپو ضد شوره سیکلوزینک اویدرم)) استفاده کردم خداروشکر الان شوره ندارم بعضی وقتا یه ذره میزنه که شامپو میزنم درست میشه همیشه همین میزنم ازش راضیم شما هم استفاده کن شاید فایده داشت اگه بعد استفاده موهات یه کم خشک شد از نرم کننده های اویدرم هم استفاده کن.
      ابروهام هم همینجوری بود ازهمین شامپو استفاده کردم جواب داد.
      امیدوارم برای شما هم خوب باشه

    • برای شوره سر از شامپو کتوکونازول استفاده کنید قیمتشم مناسبه

    • سلام
      ازسرکه استفاده کنید
      به این صورت که سرکه سفید یا سرکه سیب رو به سرتون بریزید ماساژ بدین و بعد بیست دقیقه بریدحمام.
      مشکل منو فقط سرکه حل کردامتحان کن پشیمون نمیشی

  4. سلام من از لایه‌بردار برای جوش‌هام استفاده کردم و از داروی گیاهی به‌نام آکتیل، ولی متاستفانه بعد از مصرف صورتم قرمز شد و سوزش دارم و الانم پوست پوست شده باید چیکارکنم؟

    • درود به شما مریم عزیز

      قرمزی و پوست‌پوست شدن بعد از استفاده از لایه‌بردارها امری طبیعی است. ولی سوزش، ناشی از استفاده بیش از حد از این مواد می‌باشد.
      بهتر است فعلا استفاده از لایه‌بردار خود را قطع کنید؛ به‌خصوص که در فصل تابستان ترجیحا نباید از لایه‌بردارها استفاده کرد.

      برای رفع سوزش و قرمزی از ترمیم‌کننده‌ها استفاده کنید. ترمیم‌کننده را روزی دو تا سه مرتبه به صورت بمالید و حتما در موقع بیرون رفتن از منزل از یک ضدآفتاب قوی استفاده بفرمایید.
      شما می‌توانید دوباره در فصل پاییز هفته‌ای دو یا سه مرتبه (فقط شب‌ها) از لایه‌بردارهای ضدجوش استفاده کنید.

      ترمیم‌کننده‌های پیشنهادی:
      کرم ترمیم کننده سیکابیو BIODERMA
      کرم ترمیم کننده پوست TOPICREM
      کرم ترمیم کننده میموزا 10% Seagull

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  5. سلام
    دور لب و گونه هام خشکه و پوست پوستی شده، ٢ روزه دارم روغن زیتون میزنم ولی بازم همونجوره
    دور لبم قرمزه و خشکه و خارش داره
    ممنون میشم بگید چیکار کنم

    • درود به شما دوست عزیز

      خشکی و خارش لب‌ها علل مختلفی دارد، ممکن است ناشی از مصرف برخی داروها باشد، ممکن است از گرد و خاک و یا استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت باشد.
      به شما پیشنهاد می‌کنم از بالم لب و یا استیک لب مخصوصا قبل از بیرون آمدن از منزل و یا قبل از آرایش استفاده کنید.
      هفته ای یک مرتبه هم داخل حمام پوست صورت و دور لب خود را با یک اسکراب ملایم، لایه‌برداری کنید.
      از شوینده‌های غیرصابونی مانند پن برای شستشوی روزانه استفاده نمایید.
      در پایان استفاده از یک آبرسان قوی و ضد آفتاب فیزیکال (بدون فیلتر شیمیایی) در طول روز، به رفع کامل مشکل شما کمک خواهد کرد.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما مطرح کردید.

  6. سلام خیلی ممنون از شما که به سوالات همه پاسخ میدید

    من حدود چند سالیه در گیر خشکی پوست هستم به طوری که حتما یک روز در میان باید با صابون کرمی صورتمو بشورم و یه سری لایه‌های سفید رنگ که با ماساژ شدید رو پوستم میدم بریزه تا پوستم بعد از حمام یه مقداری نرم بشه که فرداش دوباره همون حالت پوسته و زبر شدن رو پیدا میکنه.
    پوستم یک روز چرب و یک روز بعدش خیلی خشکه که حتی این اواخر با خارش روی پوستم دونه های سفید رنگ زیادی زیر ناخنم جمع میشه از هیچ کرمی و لوازم آرایشی هم استفاده نمی‌کنم چون پوسته میده و منافذ پوستتم خیلی بازه و بعضی اوقات جوش های دردناک هم میزنم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

  7. سلام منم چند سالی میشه به این عارضه دچارم اما با هفته‌ای دوبار بعد از شست‌وشوی صورت با صابون، با کرم A+D چرب میکنم و خوب هم جواب میده. اما واسه یه مدت کوتاه و اگر کمی دیرتر انجام بدم دوباره بر میگرده باید به طور دائم این کارو انجام بدم.

    • سلام. من اخیرا به این عارضه دچار شدم.
      قبل از اینکه به متخصص مراجعه کنم با پماد آ. د صورتم رو ماساژ می دادم که پزشک گفتند این پماد بیشتر باعث خشکی پوست میشه
      برای من بتامتازون تجویز کردند.
      و یک کرم المانی مارک لینولا. این کرم برای التهاب پوسته. چون من به خاطر شستشوی صورتم با گلاب به شدت پوستم متورم شده بود.
      سیتریزین هم هر شب یه دونه تا یک ماه.
      و یک قرص کورتن که تا سه روز روزی 4 بار باید استفاده می شد. 2 تا صبح و 2 تا شب
      یک هفته بعدش کاملا صورتم خوب شد
      اما بعد از مدتی باز پوستم خشک شد.
      با این که من داروها رو به یکباره قطع نکردم.

  8. با سلام
    من چند ساله مبتلا به شوره سر و پوسته پوسته شدن صورت شدم که زندگی و اعتماد به نفسمو داغون کرده.
    از هر شوینده استفاده کردم متاسفانه بی فایده بود. البته در فصول مختلف شدت بیماری کم و زیاد میشود.
    تجربه من در مقابله با این معضل، حمام کردن روزانه یا یک روز در میان است. در حمام صورت خود را ۳بار با صابون بشویید، بعد با انگشت نواحی پوسته شدن صورت را (آرام) بمالونید تا پوسته ها کنده بشه. من اگه دیر به دیر حمام کنم بعد از حمام صورتم به شدت قرمز میشه. پس حمام کردن تنها راه درمان است.

  9. با سلام
    از دوران راهنمایی سرم شروع به زدن شوره کرد و تا زمان سربازی وخیم ترین حالتش بود. کلی شامپو استفاده کردم کلی از وقتمو صرف ریختن این شوره ها کردم و نتیجه ریزش موهای سرم بود خوشبختانه کچل نشدم ولی بسیار کم پشت شد تا اینکه بصورت کاملا تصادفی با شامپوی اشنا شدم که زندگیمو تغیر داد؛ شامپو سلینیوم سولفاید ۱ درصد. وقتی شروع به استفاده کردم بعد دو سه هفته کامل اون حجم شوره که فکر نکنم کسی به اندازه من شوره میزد برطرف شد؛ البته بگم قبلش خارش افتاد.
    زندگیم تازه شد ولی متاسفانه صورتم هم درگیر این قضیه شد و متاسفانه این شامپو جواب نداد. ولی برای سرم دوماهیی یکبارم استفاده کنم جواب میده و کاملا شوره سر برطرف شده اما صورت نه. و این کالافم کرده تنها راه اینه که هر روز با این شامپو صورتتونو بشورید و اونم توی حمام تا کمی صورتتون خیس بخوره اگه بیرون بشورم چون پوستها خیس نخورده تاثیرش برعکسه پس یادتون باشه شامپو سلینیوم سولفاید 1 درصد و داخل حمام هر روز یا یک روز در میان این بهترین روش بوده.
    حالا از مدیریت سایت خواهشمندم اگه راهی برای صورت هست که عوارض نده بگه ممنون میشم باتشکر فراوان

    • درود به شما

      امید عزیز از اینکه تجربیات خود را با ما و سایر کاربران درمیان گذاشتید سپاسگزاریم.
      از آنجایی که متاسفانه شوره سر و صورت درمان قطعی ندارد، بهتر است در موارد حاد از پزشک متخصص کمک بگیرید.

      سپاس از همراهی شما 🙂

  10. سلام . ببخشیـد من صورتم خیلی جوش میزد یه شوینده و یک کرم ضد جوش خریدم وقتی بهش زدم بعد چن روز صورتم پوست پوست شد … طبیعیه؟؟ و بعد چه مدت پوست صورتم خوب میشه؟؟ خواهــــــش میکنم جوابمو بدید

    • رهای عزیز درود به شما

      لطفا نام محصولاتی که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید را نام ببرید.

      • شوینده و ژل ضد جوش سروینا و از یک کرم مرطوب کننده درمالیفت هم استفاده میکنم
        به نظرتون دیگه استفاده نکنم یا ادامه بدم ؟!

        • رهای عزیز پوسته‌ریزی روند طبیعی درمان شماست ولی باید مراقب باشید در بیرون از منزل حتما ضدآفتاب مناسب پوستتان را استفاده و هر دو ساعت تمدید کنید.
          برای پوسته‌ریزی کمتر، می‌توانید شب در میان از ضد جوش استفاده کنید.

          سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  11. سلام خسته نباشید
    من پوستم هم پوست پوسته میشه، رو بینی ام هم همیشه پوست پوسته هست و یه مشکل دیگه‌ای هم که دارم اینکه پوستم اصلا صاف نیست همش جوش‌های ریز هست؛ البته جوش ک نیست انگار پوستم چروک شده ولی سنم کمه 23 سالم هست.
    چیکار کنم پوستم صاف شه؟
    ممنون میشم کمکم کنید.
    اگه میشه به ایمیلم پاسخشو بفرستید
    ممنون خدا قوت

  12. سلام
    من از کرم‌ژل ایزوتن و محلول اریترومایسین استفاده می‌کنم
    و کل صورتم پوست پوست شده و وقتی مرطوب‌کننده میزنم به شدت سوزش داره چکار کنم؟

    • تینای عزیز درود به شما

      برای رفع مشکل خود بهتر است اریترومایسین را روزی یک مرتبه و کرم ژل را شب در میان استفاده کنید.
      پوسته‌ریزی روند طبیعی درمان پوست شماست ولی استفاده از یک ضد آفتاب مناسب هر دو سه ساعت یکبار تاکید می‌شود.
      سوزش پوست به علت نازک شدن پوست در اثر لایه‌برداری و عدم استفاده از ضدآفتاب است.

      سپاس از همراهی‌تان

  13. سلام
    دوباره مزاحمتون شدم ببخشید
    جواب به ایمیلم نیومده، اگ میشه لطف کنید همینجا جوابمو بدید شرمنده
    از اینکه با صبرو حوصله پاسخ همه رو میدید واقعا ممنونم

    • سعیده عزیز

      چرخش ریزش سلول‌های مرده در پوست شما کمی سریع‌تر از زمان عادی آن صورت گرفته و این باعث شده است که شما مدام با این حالت ناخوشایند در پوستتان مواجه شوید.
      توصیه ما به شما استفاده از یک اسکراب مناسب است تا به شما در رفع پوسته‌ها کمک کند؛ جوش‌های زیر پوستی را از بین برده و باعث صیقلی شدن آن شود.
      در ادامه لینک چند اسکراب برای شما ارسال خواهد شد.
      لطفا به روش استفاده از آن‌ها دقت کنید.

      اسکراب فاقد صابون noreva Exfoliac
      گماژ انتگرال Uriage

      سپاس از اینکه پرسش خود را مطرح کردید.

  14. سلام و عرض ادب
    بنده هم تقریبا از دوران کودکی دچار چنین مشکلی هستم ، هشت سالم بود که از مژه‌هام آغاز شد و اکنون هم پشت لب و محل رویش سبیل و زیر چانه و تقریبا همه صورتم درگیر میشه، به نظرم رعایت نظافت و رسیدگی به پوست صورت همانطور که فرمودید در کنترل این معضل تا حدودی موثر هست در ضمن بنده به توصیه پزشک از لوسیون بتامتازون۰/۰۱ استفاده مداوم میکنم که تقریبا پوشش میده این مشکل رو ولی هرشب قبل از خواب پوست صورتم رو آغشته به این لوسین میکنم.
    با سپاس از شما

  15. سلام
    ۳ روزه پوست صورتم روزی چند بار از قسمت گونه و دور لبم کاملا بلند میشه و قرمز شده و کمی هم خارش داره.
    همه کرم‌های مرطوب کننده رو امتحان کردم جواب نگرفتم.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    • درود بر شما دوست عزیز

      احتمالا مشکل یا از شوینده صورتتان است یا از ضد آفتاب.
      اگر با عدم استفاده از این دو بهتر نشدید با پزشک خود مشورت نمایید.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  16. سلام
    من واسه جوش صورتم به دکتر مراجعه کردم که ژل پانژل و پن فولیکا و قرص اریترومایسین بهم دادن ..بعد از استفاده ژل صورتم خیلی خشک شده که اگ میدونستم عوارضش رو فعلا درمان رو شروع نمیکردم ..یه راه سریع برای برطرف شدن خشکی پوستم بهم بگین لطفا
    خیلی متشکرم

  17. سلام
    من مدتها بود این مشکل رو داشتم خیلی بد بود دعا میکنم هرگز کسی شبیه من نشه
    اما با استفاده منظم و مرتب پماد ویتامین آ د.روزی سه مرتبه و صبح و شب هم مرطوب کننده ساسکین با ژل شستشو اوسرین خدا رو شکر تونستم کنترلش کنم الان هم پوستم خیلی خوبه
    البته تا سه ماه هم مکمل زینک خوردم الانم قرص مخمر میخورم و گاهی اوقات هم پوستم رو با روغن بادام تلخ ارگانیک ماساژ میدادم که بی نظیر بود اثرش
    اگر به طور منظم مرطوب کننده استفاده کنید و شوینده مناسب پوستتون حتما نتیجه رو میبینید…کرم آبرسان پنج درصد اوره ی اوسرین هم یه مدت استفاده کردم که خیلی خوب بود..هر درمانی که انجام میدید باید منظم و مداوم باشه من چندین ماه درگیر بودم

  18. سلام
    من هر موقع میخوام کرم به صورتم بزنم صورتم پوست پوستی میشه به خصوص روی دماغم
    باید چیکار کنم؟

    • درود بر شما مریم عزیز

      اگر پوست خشکی دارید هفته‌ای یک مرتبه و اگر پوست چربی دارید هفته‌ای دو تا سه مرتبه از اسکراب صورت استفاده بفرمایید.
      شما می‌توانید داخل حمام روی پوست صورت بمدت 30 ثانیه به آرامی و با سر انگشتان ماساژ دورانی دهید. سپس آبکشی نماببد.
      با این روش پس از مدتی سلول های مرده و لایه های شاخی از روی پوست شما برداشته می‌شود و شما شاهد پوستی صاف و یکدست، بدون پوسته‌ریزی خواهید بود.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  19. سلام.من دوماهی هست که طبق دستور پزشک متخصص قرص کورآکنه۲۰ مصرف میکنم..خشکی پوستم خیلییی شدیده طوریکه احساس میکنم دیگه امیدی به خوب شدنش نیست..از کرم مرطوب کننده هیدرولیفت استفاده میکنم که دکتر نوشته ولی اصلا فایده ای نداره…خواهش میکنم راهنمایی کنید..ممنون?

  20. با سلام و عرض ادب
    مدتیه بعد اصلاح تو ناحیه ی سیبل قسمتهایی از اون سرخ شده و بعد یکی دو روز پوسته پوسته میشه و مجدد با دست زدن به اون ناحیه سریعا سرخ میشه مدتی از پماد کلروتیمازول استفاده کردم اثری نداشت دکتر رفتم بهم پماد کالوندلا داد اینم اثری نداره خواهشا منو راهنمایی کنید که چه کار بکنم

    • درود به شما دوست عزیز

      احتمالا در اون قسمت مبتلا به قارچ شده‌اید، در صورت مراجعه به پزشک حتما از داروهای خوراکی ضد قارچ استفاده کنید.
      شستشو در ناحیه مبتلا به قارچ با شامپو ضد قارچ هم توصیه می‌شود.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید

    • فقط لوسیون بتامتازون

  21. با سلام
    به نظر من اگه پوست خشکی دارید و از شوره صورت رنج میبرید یکی از راه های حل شدن که خود من از این روش جواب گرفتم استفاده از وازلین یا مرطوب کننده روی صورت قبل از حمام و سپس شست و شوی صورت با شامپو ضد شوره ملایم هستش بنده چون پوست خشک با سبوره یا همون شوره صورت داشتم با استفاده از وازلین و شامپو ضد شوره تا حد قابل قبولی این بیماری ازار دهنده رو درمان کردم

  22. سلام و عرض ادب، بنده یک هفته ای هست کرم های لایه بردار ‌کترل و دیفیرین رو یک شب در میان استفاده میکنم ولی پوستم خیلی پوسته ریزی داره و با دکتر تماس گرفتم گف هیچی نزن اما این شرایط اذیتم میکنه برای خارج شدن از منزل! بمن پماد کالاندولا رو پیشنهاد کردن بنظر شما مناسبه؟ در ضمن پوست خشکی دارم ممنون میشم جواب بدین

    • درود به شما نسرین عزیز

      این کرم ها بهتر است در فصول پاییز و زمستان استفاده شوند تا پوست در اثر لایه‌برداری و نازک شدن لکه‌دار نشود.
      پوسته ریزی بعد از استفاده از این کرم‌ها طبیعی است، شما می‌توانید کترل را هفته‌ای دو شب استفاده کنید.
      کالاندولا خاصیت ضد التهاب دارد ولی با استفاده از یک ترمیم‌کننده می‌توانید روند ترمیم پوستتان را تسریع کنید.
      کرم ترمیم کننده سیکابیو BIODERMA

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  23. سلام بنده روی بینی واطراف قرمز میشه وقتی حموم میرم بیرون میام پوست پوست میشه وچند وقت هست تو ناحیه سبیل هم این اتفاق افتاد پماد بتامتازون میزنم بهتر میشه ولی دوباره بر میگرده باید چیکار کنم متخصص زیاد رفتم کرم واوسرین اوره برام نوشت یک ماه گفت استفاده کن ولی وقتی میزدم بدتر قرمز میشد ولی فایدی نداشت ممنون میشم راهنماییم کنید

    • با درود به شما سامیار عزیز

      پوسته‌های اطراف بینی و قرمزی آن ناشی از نوعی قارچ می‌باشد که با استفاده از دارو و پماد مناسب درمان می‌شود.
      متاسفانه اوره درمان این بیماری نیست و ممکن است حتی باعث تشدید آن شود.
      از آنجایی که این عارضه نوعی بیماری محسوب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

      سپاس که مشکل خود را با ما درمیان گذاشتید.

  24. من17سالمه روی دماغم خیلی پوسته شده ودور دهنمم همینطور.وقتی پن کک میزنم خیلی بدمیشه هنیش دون دون میشه .یه راه اساسی وقطعی میخوام میشه کمکم کنید

  25. منم همین مشکل رو داشتم. بهترین روش البته برای شخص بنده استفاده از شامپو سلنیوم سولفاید ۱%یا ۲.۵% به صورت یکروز درمیان و به مدت ۵ دقیقه بود . دکتر هم زیاد رفتم اما فقط با این روش مشکلم حل شد. امیدوارم کمک کرده باشم .

  26. اضافه کنم اگه پوستتون جوش با دهانه باز یا زخم داره شامپو سلنیوم با احتیاط مصرف بشه و داخل چشمها نشه. ?

  27. سلام من ۱۴ سالمه و از ۱۱ سالگی اگزمای پوستی گرفتم و از کرم اِلیدِل استفاده می کنم ولی هر دفعه که اگزمام بر میگرده و الیدل رو استفاده می کنم بعدش قسمت هایی که اگزما بوده،سیاه وسفت و سفت تر میشه جوری که میشه گفت کَبَره می بنده ، و اصلا نمی تونم دهانم رو باز کنم که یه لیوان آب بخورم!وگرنه چاک های شدیدی می خوره… و بعد ۳ _۴ روز اون کَبَره ها به پوسته پوسته ها تبدیل میشه و همش میریزه و پوستم سفید و صاف میشه ولی برای مدت خیلی کم مثلا ۲ هفته یا در بهترین حالت برای ۱ ماه. و بعد این اتفاق دوباره تکرار میشه…در ضمن بیشتر اگزما ها در دور لب و گونه ها ایجاد میشه و روی پیشونی نیست.
    میشه راهنماییم کنین پیش ۱۰ تا پزشک متخصص پوست و مو رفتم ولی هر کدوم یه کرمی با یه پَنی دادن ولی جواب نداد?

    • درود بر شما درسای عزیز
      دوست عزیز شما دچار بیماریی هستید که متاسفانه هنوز درمان قطعی و صد در صد ندارد.
      این بیماری منشاء ژنتیکی و عصبی دارد و شما نیازمند مصرف یک سری داروها و یا کرم ها با تجویز پزشک هستید.
      این موضوع خارج از اختیارات و وظایف سایت می‌باشد.
      با آرزوی بهبودی برای شما

  28. با تشکر از شما که به سوالات جواب میدید
    الان یک سالیه دور بینی و اطراف شقیقه هام پوسته پوسته و قرمز میشه و دکتر رفتم پماد ساختنی داده و کرم مرطوب کننده خارجی که تغییر زیادی ندیدم و خشکی پوستم باقی مونده می تونم از کرم ترمیم کننده که در جواب دوستان عرض کردین استفاده کنم ؟

    • درود به شما مسعود عزیز

      اینگونه عارضه ها در پوست نیاز به معاینه پزشک دارد و ممکن است نوعی قارچ باشد، که مصرف خودسرانه برخی از کرم‌ها، نه تنها راه درمانی برای آن نیست بلکه ممکن است باعث تشدید بیماری شود.
      توصیه ما به شما مراجعه به یک متخصص پوست می‌باشد.

      سپاس که همراه ما هستید.

  29. دوستان منم شوره سر داشتم ولی شامپو رزماری پرژک رو دو دوره استفاده کردم الان خوب شده به موهای من که ساخته شمام امتحان کنید یکی دوماه استفاده کنین

  30. سلام به همه . مشکلات پوست ناشی از بیماریهای داخلیه. درمان های موضعی موقتی هستن و بعد یه مدت بیماری برمی گرده. درمان اصولی هم با طب سنتی یا اسلامی باید انجام بشه. من خودم تجربه کردم . سالم باشید

    • سلام ، پوست سر و صورت من دارای چنین عارضه ای است و به صورت موضعی دچار قرمزی و بعد پوست پوست شدن.موضعی از سینه و پشت گردنم هم دچار شده. خیلی تمایل دارم به صورت گیاهی و سنتی حل بشه که دیگه برنگرده.میشه راهنمایی کنید؟

  31. سلام ممنون از سایت خوبتون.
    تقریبا 10ساله پوستم به شدت چرب میشه شبایی بوده که چربی به حدی زیاد میشه که میره داخل چشمام، بعد تو حموم بعد از نرم شدن یه سری لایه‌های سفید رنگ که با ماساژ شدید رو پوستم میدم میریزه تا پوستم بعد از حمام یه مقداری نرم بشه که فرداش دوباره همون حالت چربی که وقتی با صابون میشورم اینبار پوسته پوسته میشه و خشک، پوستم سیاهو زشت میشه و حالت زبر پیدا میکنه
    یک روز چرب و یک روز بعدش خیلی خشکه و پوسته پوسته که دونه های سفید رنگ زیادی زیر ناخنم جمع میشه از هیچ کرمی و لوازم آرایشی هم استفاده نمی‌کنم چون پوسته میده و منافذ پوستتم خیلی بازه و بعضی اوقات جوش های دردناک هم میزنم
    جنس پوستمو با توجه به توضیحاتم اگه بگین ممنون میشم
    حتی خودمم موندم چرا بعضی مواقع انقد چرب بعضی وقتا خشکو پوسته پوسته میشه، ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    • یادم رفت بگم من از صابون گوگرد 10درصد استفاده میکنم

      • سعیده عزیز درود به شما

        استفاده از صابون گوگرد را قطع کنید، ازیک لایه بردار مناسب که بین 10 تا 15 درصد AHA دارد استفاده بفرمایید.
        از 10 درصد شروع کنید و پس از یکی دوماه از 15 دصد
        هفتهای دو سه بار داخل حمام پوستتان را با یک اسکراب به آرامی ماساژ دورانی دهید تا ضخامت پوستتان بعد از مدتی به حالت نرمال برگردد.
        ضخامت بیش از حد در پوست شما و عدم ریزش سلول‌های مرده، چربی را در زیر پوستتان بلاک می‌کند و باعث می‌شود پوست فوق‌العاده چرب و در عین حال دهیدراته داشته باشید.
        بهتر است در طول روز از یک کرم تنظیم کننده غدد چربی هم استفاده بفرمایید.

        ممنون که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

    • دقیقا توضیحاتی ک ایشون دادن توصیف کامل حال بنده هم هست
      راه حل های طبیعی استفاده بشه بهتره
      اب لیموی تازه به پوستتون بمالید لیمو باکترس های پوست رو ازبین میبره و پوست روشن و نرم میکنه
      هم چنین ماسک ژل الوئه ورا برای از بین بردن جوش ها به مدت ۱۵‌دقیقه هرروز میتونه کمک کننده باشه
      از طرفی آب فراوان در روز بنوشید حداقل ۸لیوان در روز
      پوستتون رو بخور اب گرم بدید خیلی خوبه
      شست صورت بادم کرده جعفری تازه برای لک ها موثره
      کوبیده نعنای تازه رو هم روی جوش های قرمز بزارید خوبه.

      • سلام من پارسال ریزش مو داشتم اومدم روغنتراپی کنم ک خوب شه ریزش ولی همون لحظه ک روغن زدم ریزش فوش شدیدی حین زدن اتفاق افتاد و عصرش متوجه لکه های قرمز تو سرم شدم بعدش پوسته ریزی شدید اتفاق افتاد و دلیلشو نمیدونم ولی انگار کلا ب هرجام روغن بزنم ب این وضع میندازتش چون ابروهامم زدم بعدش واسه تقویت و هنوز ندونسته بودم ک روغن اینشکلیم میکنه و متاسفانه همون اتفاق واسه ابروهامم افتاد، الان هرجا ک این پوسته ها چ سر چ ابروم هستن موهای اون قسمتو میریزونن و دارم بی ابرو و مو میشم دکترم رفتم موهام یکم اوکی میشه ولی ابروهام ن، تنها چیزی ک یکم ب ابروهام کمک کرد اب لیموترش بود اونم بعد یه مدت بدنم بهش عادت کرد دیگه اصن جواب نداد، توروخدا کمکم کنید و بگید چیکار کنم چون من این پوسته ها ب سر و ابروم ریزش میدن نیاز دارم کلا پاک شن تا خوب شن ریزشا و موهام دربیاد، حداقل یجوری ک بتونم کنترلشو دس بگیرم😔

        • نیلوفر عزیز، روغن‌تراپی بسته به نوع روغن‌ها ممکنه باعث تحریک و واکنش موقت پوست بشه، اما اثراتش برای درازمدت ماندگار نیست. احتمالاً شما درگیر درماتیت سبورئیک و یا پسوریازیس شدید که باید نزد پزشک متخصص پوست معاینه بشید تا نتیجه رو واضح و شفاف خدمتِ‌تون اطلاع بدن.

  32. سلام من ۱۶ سالمه و چند ماه هست که پوست صورتم نواحی کنار بینی خشکی گرفته و دکتر هم رفتم گفتن خشکی هست و پماد آ د بزن اما وقتی میزنم فرقی نمیکنه فقط کمی خارش میگیره . هیچ فرقی نکرده وقتی که پوسته پوسته میشه من اونا رو میکنم اما باز دوباره همونجوری میشه و کمی ورم میکنه و قرمز میشه. باید چیکار کنم
    ممنون

    • درود به شما دوست عزیز

      اگر به پزشک مراجعه کردید و مشکل شما را خشکی تشخیص داده اند،می‌توانید درمان های دیگری برای رفع خشکی به جای پماد آد را متحان کنید.
      از پن کلد کرم یا هر شوینده دیگر برای شستشوی صورت به جای صابون و از روغن بایو اویل برای رفع خشکی صورت و اطراف بینی استفاده بفرمایید.

      محصولات پیشنهادی:
      پن شستشو دهنده کلد کرم Avene
      روغن مراقبت از پوست Bio Oil

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  33. سلام
    خوشحال میشم ی راه حل هم واس مشکل من پیداکنین
    من تازه یکی دوهفتس ک زیر یکی از ابروهام پوسته پوسته شده
    هیجده سالمه و علاقه زیادی ب آرایش دارم
    تاحالا ولی همچین مشکلی واسم پیش نیمده بود
    دقیقا نمیدونم خودمم بخاطر محصولات آرایشیه یا چیز دیگه ای اخه فقط همون قسمت اونم واس ی ابروم اتفاق افتاده
    چیکار کنم که بیشتر نشه و زود خوب شه
    از وازلین چن باری استفاده کردم حس میکنم خیلی تاثیری نداره
    ممنون میشم اگه کمک کنین

    • خاطره عزیز درود به شما

      مشکل شما اگزمای پوستی است و برای درمان آن می‌توانید از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده بفرمایید.
      به هیچ‌وجه از شوینده‌های صابونی استفاده نکنید.

      سپاس از همراهی شما

      • سلام خوشحال میشم که بای مشکل منم راه حلی بگین
        ۲۲ سالمه و پوست مختلطی دارم ولی پوستم نازک هم هس ، موقعی که کرم پودر میزنم روی صورتم بعد از یه مدت صورتمو چرب میکنه با اینکه کرم پودرم مخصوص پوست چربه و مجبور میشم از روش پودر فیکس بزنم ولی در صورت زدن پودر فیکس هم کرم پودر روی صورتم گلوله گلوله میشه نمیدونم مشکل از کجاست

  34. با سلام
    مدتی است که درناحیه سینه خارش شدید احساس میکنم و طوری که ناحیه سینه در اثر خارش دچار لک هایی هم به رنگ قهوه ای شده لطفا راهنمایی کنیید

    • درود بر شما دوست عزیز

      ناحیه سینه شما دچار نوعی قارچ شده است و بهتر است از یک شوینده بدن ضدقارچ استفاده بفرمایید و شب‌ها به مدت ده شب از قطره تربینافین روی محل بمالید.
      این درمان را بعد از ده شب با هفته‌ای دو بار ادامه دهید تا کاملا مشکل بر طرف شود.
      برای برطرف کردن تیرگی در این ناحیه می‌توانید بعد از درمان از لوسیون‌های روشن‌کننده بدن و شوینده‌های لایه‌بردار استفاده کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  35. سلام من ۱۸ سالمه و هروقت صبح بلند میشم روی چونه و دور بینیم پر از پوسته هست. یا هروقت از حموم میام ۱۰ دقیه بعد چونه و دور بینیم پر از پوسته میشه! حتی سرم هم خیلی شوره میزنه. پوست صورتم مخصوصا قسمت چونه قرمز میشه و خارش میگیره و پوسته میزنه. چیکار کنم که حداقل یه زره بهتر شه. هرجا میرم آبروم میره

    • درود به شما کیان عزیز
      از آنجایی که اینگونه مشکلات در پوست، نیاز به درمان دارویی دارد، از شما خواهشمندیم حتما به پزشک مراجعه بفرمایید.

  36. سلام خسته نباشید
    من ۱۸‌سالمه
    در سن بلوغ مراقبت های لازم رو نسبت به پوستم انجام میدادم اما متاسفانه چند ساله از جوش رنج میبرم
    برای درمان به پزشک مراجعه کردم که ژل اداپالن و ضدافتاب هیدرودرم مخصوص پویت های چرب ووجوش دار تجویز کردن
    ضدافتاب راضی بودم اوایل اما ژل باعث شده بود صورتم پوسته پوسته بشه وحتی یبار شدیدا دچار التهاب شد و میسوخت.
    الان خیلی وقته سمت چپ صورتم به موازات بینی ام جای جوش هست و به هیچ وجه نمیرن
    قسمت چونه و پشت لبم هم دچار تیرگی شده رنگ پوستم حالت رنگ پریدگی گرفته
    لازم به ذکره به محض بند انداختن و یا اپیلاسیون پشت لب یا چونه و پیشونی ام شدید دچار جوش میشهه همه نکات ارایشی وبهداشتی رو هم در این زمینه رعایت میکنم اما باز هم جوش میزنه
    گاهی حالت چرب داره واخیرا پوسته پوسته
    حتی نمیتونم از هیچ کرمی استفاده کنم چون خوب نمی ایسته ونواحی بینی و گونه و پشت لبم میماسه وپوسته پوسته میشه بار
    ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی عذاب میکشم

  37. درضمن پوست سرم هم شوره فراوان میزنه
    و دچار موخوره شدیدی شده ام
    واکثرا فقط شب ها موقع خواب دچار خارش سر میشوم ک تا چند ساعت حتی خوابم نمیبره بخاطر این موصوع

    • درود به شما المیرای عزیز

      استفاده از ژل آداپالن پوست شما را کاملا نازک کرده و باعث لایه‌برداری شدیدی از آن شده که پوسته‌های روی صورت شما هم ناشی از همان لایه‌برداری است.
      برای جوش‌های خیلی مقاوم، باید درمان‌های خوراکی هم در نظر گرفته شود.
      قبل و بعد از اصلاح از محلول کلیندامایسین استفاده کنید تا کاملا صورتتان ضد عفونی شود.
      سعی کنید بیرون از منزل هر دو ساعت ضدآفتابتان را تمدید کنید تا در اثر لایه‌برداری‌های شدید که صورت گرفته پوستتان لک نشود.
      خارش سرتان ممکن است نوعی قارچ باشد که معمولا اختلالات هورمونی در بدن، هم باعث تشدید جوش و هم ایجاد قارچ در سر می‌شود.
      توصیه می‌کنم به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و با دادن آزمایشات هورمونی از نوع بیماری و نحوه درمان آن آگاه شوید.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  38. سلام خسته نباشید . من به مدت یک هفته اس از کرم ضد لک چای سبز yenni استفاده میکنم تو این چند روز گذشته صورت خیلی پوسته پوسته و خشک شده ..میشه بگید این پوسته و خشک شدن بخاطر چی میتونه باشه .. آیا صورتم به کرم حساسیت نشون داده یا طبیعی هستش .ممنون میشم اگه جوابمو بدید .

    • درود به شما ناهید عزیز
      متاسفانه این برند ناشناخته است، اگر بتوانید ترکیبات تشکیل دهنده این کرم را برایمان بفرستید، می‌توانیم دلیل پوسته ریزی صورتتان را به شما بگوییم.

  39. سلام خسته نباشید منم متاسفانه این مشکلو دارم چونه و بالای لبم همین طور بین ابروهام هررررچی کرم و ویتامین بگید من زدم ولی تاثیری نکرده اطراف چونمم سیاه شده باهر شوینده ای که صورتمو میشورم بعدش همش احساس میکنم پوست صورتم داره کشیده میشه خواهش میکنم منو هم راهنمایی کنید لطفا

  40. سلام….
    ژل شستشوی صورت با اسانس خیار یا آلوئورا روزی ۱یا ۲بار استفاده کنین عالیه برا پوست پوست شدن صورت.پوستو نرمه نرم میکنه .

  41. سلام من پوسته سر دارم شاپو زینک استفاده میکنم خوبه ولی بعد از مدتی پوست مقاوم میشه به همین خاطر اونو قطع میکنم و شامپو کتوکنازول مصرف میکنم مجددا خوب میشه بعضی وقتا هم ترکیب میکنم هر دو رو تا الان نتیجه گرفتم.برا خشکی صورت هم بعد از شستن صورت با حوله محکم اون نواحی رو پاک کنید خیلی بهتر جواب میده.

  42. ببخشید من سه ساله اطراف بینیم و یک ساله بین دو ابروم پوسته پوسته میشه که زمستون بیشتر میشه.
    وقتی بهشون دست میزنم می‌سوزه.
    چیکارکنم لطفا یه راه حلی بهم بدین…

  43. سلام وقت بخیر
    من هیچوقت شوره موی سر نداشتم و ندارم
    ولی شوره صورتم مدتیه شروع شده
    (پدرم شوره موی سر داشت و هم شوره صورت)

    30 سالمه
    تقریبا از پارسال به شکل جدی شروع شد
    بطوری که مرتب گسترش پیدا میکنه و حتی بعد از اصلاح صورت جای قرمزی روی صورتم میمونه
    و شکل پوست اون ناحیه هم خلی تغییر کرده و اصلا خوشم نمیاد از این شرایط

    تمیر کردن شوره هم هیچ کمکی نمیکنه فقط جای قرمزی روی صورت میمونه و حس سوزش و خشکی پوست (خصوصا روی چانه)

    مدتی هم هست وقتی از حمام میام بیرون چند دیقه بعد “به شدت” احساس خشکی پوست بهم دست میده و یجورایی انگار صورتم بی حس شده و نرم نیست و فاصله بین چشم تا پایین بینیم هم پوسته های زیای میزنه

    و شاید تقریبا 2 ماه هم باشه ابروهام هم پوسته میزنه!

    الان وقتی از حموم میام 5 دیقه بعد کل صورتم پوست های اضافه داره!

    مقاله زیاد خوندم از جله همینجا میدونم راه حل دائمی وجود نداره ولی یه عمر دعاتون میکنم یه راه حل حتی موقتی هم که شده بهم بگید تا من بتونم با این مسئله کنار بیام
    در حالی که من آدم اهل بهداشتی هستم ولی این مسئله اصلا صورت خوشی نداره.

    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید 🙁

    • درود به شما دوست عزیز

      مشکل پوست شما بیماریی به نام درماتیت سبورئیک است که استرس و نگرانی می‌تواند در تشدید آن موثر باشد.
      در حال حاضر شما می‌توانید با تهیه کرم «سن سی بیو دی اس پلاس از برند بایودرما» تا حد قابل توجهی قدمی در راه درمان و یا بهتر بگویم کنترل این مشکل بردارید.
      هفته‌ای یک تا دو مرتبه هم پوست خود را اسکراب کنید تا سلول‌های مرده و لایه‌های شاخی سریع‌تر از روی صورتتان برداشته شود.

      در ادامه لینک محصولات پیشنهادی، برایتان ارسال می‌شود:
      لایه بردار صورت با عملکرد سه گانه ESDOR
      کرم مرطوب کننده سن سی بیو دی اس پلاس BIODERMA

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  44. سلام من پوست چربی دارم و زیاد جوش میزنم و از همه بد تر اینکه جای جوشهام به صورت لکه های قهوه ای روی صورتم مونده دکتر هم رفتم بهم یک محلول و ژل اکنالن اداپالن 1 درصد داده اما با یک استفاده از اون ژل پوستم به شدت خشک میشه و پوسته پوسته میشه به طوری ک مجبورم با کرم مرطوب کننده چربش کنم واسه همین اون ژل رو به طور کلی کنار گذاشتم اما وقتی که محلول رو برای لک های صورتم استفاده میکنم باز هم اطراف لب و بینی ام پوسته پوسته میشه باید چیکار کنم ؟ خواهش میکنم جوابو به ایمیلم بفرستین ممنون

  45. سلام روز بخیر

    من چند سالی هست که شوره ی سر خیلی زیادی دارم که با شامپوی کلیر رفع شد و هیچ ردی از شوره نداشتم تا همین زمستون که باز شوره هم با وجود همون شامپو نمایان شدن . شورم مثل پوسته نیستن و خیلی سخت هستن و بیشتر شبیه پلاکت هست تا شوره و مثل زخمن

    جدا از شوره ی سر ، دو سالی هست شوره ی صورت هم پیدا کردم و دور بینی و زیر چانه و توی گوش و زیر ریشم هم شوره در اومده . خیلی حال و روحیم خراب شده .

    تورو خدا بگید چیکار کنم برای رفع این مشکل

    • درود به شما آیدین عزیز

      شامپو کلیر محصول درمانی برای مشکل شما نیست.
      هفته‌ای دو مرتبه از شامپو «کلو آل دی اس» از برند دوکری به مدت 3 ماه استفاده کنید.
      اجازه دهید کف محصول 3 دقیقه روی سرتان باقی بماند.
      موی ریش خود را هم با همین شامپو شستشو دهید.
      برای رفع قرمزی و پوسته‌های صورتتان هم می‌توانید از «سن سی بیو دی اس» برند بایودرما استفاده بفرمایید.

      لینک محصولات پیشنهادی در ادامه برای شما ارسال می‌گردد:
      شامپو درمانی کلوال دی اس DUCRAY
      کرم مرطوب کننده سن سی بیو دی اس پلاس BIODERMA

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  46. سلام ،من 28 سالمه و حدود 10 الی 15 ساله که مشکل پوست دارم و هر جایی رفتم نتیجه نگرفتم.مشکلم پوسته پوسته شدن پوست صورتم همراه با جوش چرکیه(پوسته پوسته شدن جوریه که حتما باید بعد از دو یا سه روز برم حموم و با دست کشیدن روی پوستم،صورتم رو تمیز کنم).پوست صورتم هم معمولیه.این سواله برام که مگه میشه هم صورتم جوش چرکی بزنه(که معمولا در پوستهای چرب اتفاق می افتد) و هم پوسته پوسته بشه(که معمولا در پوستهای خشک اتفاق می افتد).ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  47. سلام
    من صورت و سرم لکه های قرمز میزنه وبعد پوسته پوسته میشه.
    رفتم دکتر، پماد تریامیسونولینین و زینک اکساید دادن که باهم مخلوط میکنم و روزی دوبار میزنم. البته یه صابون گلیسیرین هم دادن.
    خوب شدم ولی زمستون که شده دوباره برگشته.
    چیکار کنم؟
    راه حلی هست؟
    درضمن خیلی جوشی و زود ناراحت میشم.

  48. با سلام
    مدت یک سال هست که از زبری و پوست پوست شدن صورتم رنج میبرم وقتی حمام میرم برای یک روز پوستم معمولی هست اما از فردا دوباره زبر و خشک می شودحتی جرات نمیکنم با آب هم صورتم را بشویم میشود خشک و پوست پوست پارسال رفتم متخصص پوست پماد ممتازون و آمپول تریامسیانول تجویز کردن برا مدت خیلی کم خوب بود اما باز گرفتار شدم در ضمن صورتم را با صابون کرم دار با درصد کم کرم میشویم هر وقت کرم مرطوب کننده استفاده میکنم تا وقتی روی پوستم هست پوستم کمی نرم هست اما تا کرم را با آب میشویم خشکی شدیدتر میشود ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی از این وضعیت رنج می برم

  49. با سلام بنده هم همچین مشکلی رو دارم. بیشتر اطراف بینی خود بینی گونه ها محل رویش ریش و سیبیل و گوش ها. همه نظرات رو خوندم ولی نکته ای که نظرمو جلب کرد این بود که هیچ توصیه ای نشده به اینکه حتما آزمایش ها اولیه برای تشخیص این مشکل انجام بشه. مثلا خود بنده کبد چرب دارم. تری گلیسیرید بالا دارم. مشکلات گوارشی مثل ریفلاکس دارم. همه این موارد به نظرم اثر گذار بوده رو پوسته شدن صورتم. و اینکه معمولا خیلی کم آب مصرف میکنم یعنی یادم میره. حداکثر روزی 8 لیوان آب 2 لیوان بیشتر آب نمیخورم و به نظرم به خشکی صورت و پوسته شدنش ارتباط داره. حالا میخوام نظر شما رو هم بدونم؟؟؟؟؟

    • محمود عزیز درود به شما

      قطعا اگر شخصی به داشتن مشکلات و مواردی که ذکر کرده‌اید، آگاه باشد باید به پزشک مراجعه کرده و زیر نظر پزشک متخصص دوره درمانی را سپری کند که معمولا با انجام یک سری آزمایشات همراه است.
      این سایت فقط برای پیدا کردن و پیشنهاد راه حلی سریع‌الوصول مشاوره می‌دهد.
      مشکلات گوارشی و عدم مصرف آب، نه‌تنها روی بخشی از صورت تاثیر گذار است بلکه آثار آن روی تمام بخش‌های بدن قابل مشاهده است.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  50. سلام ، کامنت ها و مطالب بالا رو خوندم ، ممنون از سایتتون ، مشکلم اینه که الان حدود کمتراز دوماه هست که در قسمت چونم پوست پوست میشه و شدیدا خارش داره و وقتی مرطوب کننده میزنم به شدت میسوزه و قرمز میشه ، اوایل فقط قسمت چونم بود ولی الان چند روزه که کنار بینی وپیشانی هم خشکی میزنه ، بنظرتون من هم مشکلم درماتیک سبورئیک هست؟ باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنم یا فقط مراقبت کنم ؟ ممنون میشم کامل راهنماییم کنید

    • درود به شما دوست عزیز

      همانطور که از مطالب برداشت کردید، مشکل شما بیماری درماتیت سبورئیک می‌باشد.
      ابتدا درمان خود را با همان کرم سن سی بیو دی اس پلاس شروع کنید.
      در صورتی‌که پس از مدتی علائم بهبودی مشاهده نشد، به پزشک مراجعه بفرمایید.

      برای مشاهده محصول روی لینک زیر کلیک کنید:
      کرم مرطوب کننده سن سی بیو دی اس پلاس BIODERMA

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  51. با سلام
    حدود یک سال است که پوست ناحیه چانه ام خشک و سفت می شود و تازگی ها چروک هم ایجاد شده. با این که سعی می کنم این ناحیه رو چرب و مرطوب نگه دارم ، ولی کمک زیادی نمی کنه. نا گفته نماند در آزمایشی که اخیرا دادم نشان داد تیروییدم کمی کم کار است. T.S.H=6/93 آیا ممکن است به خاطر مشکل تیرویید باشد؟ ممنون می شوم اگر راهنمایی کنید.

    • درود به شما دوست عزیز

      سعی کنید شوینده صابونی به هیچ عنوان استفاده نکنید.
      از پن کلد کرم اَوِن برای شستشو استفاده نمایید.
      به دلیل نامعلومی ریزش سلول‌های مرده در قسمت چانه شما صورت نمی‌گیرد و این امر باعث ضخامت و خشکی در این ناحیه گردیده است.
      با استفاده از یک کرم حاوی اسید میوه، ضخامت پوست را در این ناحیه کنترل کنید.
      کم کاری تیروئید هم می‌تواند مشکلاتی برای پوست داشته باشد اما بعید است که مشکل شما مربوط به این بیماری باشد.

      لینک محصولات پیشنهادی:
      پن شستشو دهنده کلد کرم Avene
      فلوئید اسید میوه ۱۰ % ROSA GRAF

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  52. سلام
    من پوست مختلط دارم.و همییییشه بعد از حمام و گاهی اوقات اول صبح بعد از شستشوی صورتم, روی بینیم و وسط ابرو و روی گونه هام و تو ابروهام پوسته پوسته میشه. هیچ چیز خاصی استفاده نمیکنم. فقط شامپو بچه. ولی متاسفانه ادامه داره.تورو خدا راهنمایی کنین.چجوری میتونم لایه برداری کنم؟؟ چه چیزهایی برای پوستم مناسبه؟؟ ضمنا جای جوشهام هم میمونه اکثرا

  53. سلام و خسته نباشید.من ۱۹ سالمه حدود چند هفته است زیر گوشه دهنم قرمز شده و لکه زده گاهیم شوره میزنه. مسواک ک میزدم کف خمیر دندان میریخت کنار دهنم یکم سوزش داشت خودم حدس میزدم شاید از خمیرداندان بوده بش حساسیت داشتم ولی خمیر دندانو عوض کردم سعی کردم جوری مسواک بزنم ک خمیر دندان نریزه گوشه دهنم ولی هنوز قرمزیش مونده.اینم بگم از شامپوی صورت و بدن لایه بردارم استفاده کردم و پوسته خشکی دارم..البته قبلنم اینجوری شده بودم رفع میشد بعد یه مدت ولی الان قرمزی و لکش مونده چهره صورتمو بد کرده. خواهش میکنم لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم.

    • درود به شما دوست عزیز

      اسم شامپو لایه برداری که استفاده می‌کنید چیست؟
      آیا با همان شامپو صورت را شستشو داده اید؟

      • از شامپو گلرنگ صورت و بدن استفاده میکنم حدودا یک ماهه ازش استفاده میکنم فقط هم باش صورتمو میشورم

        • دوست عزیز دو احتمال برای مشکل شما وجود دارد:
          یا از شوینده‌های لایه بردار، زیاد استفاده شده و از آنجا که دور دهان و دور چشم‌ها مناطق نازکتری هستند، این عارضه در اطراف لب و دهان به‌وجود آمده است و یا پوستتان به شوینده‌های حاوی SLS حساسیت نشان داده است.
          SLS همان عامل ایجاد کف در شوینده‌ها مانند صابون، شامپو، خمیر دندان و غیره می‌باشد.
          توصیه می‌شود فقط از شوینده‌های فاقد صابون و ترجیحا مناسب پوست‌های حساس استفاده کنید.

          محصولات پبیشنهادی برای رفع مشکل شما:
          محلول پاک کننده میسلار ای آر سنسی فاین SVR
          کرم پاک کننده توپیالیز لاوانت SVR

          سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  54. سلام.
    ۶ ماه هست که پوست گونه هام به شدت خشک و قرمز می شه.انواع خرجها و کرم ها ی ضد اگزما و ضد قارچ رو امتحان کردم ولی پوستم بد تر شد.من در خارج از ایران تنها زندگی میکنم و این مشکل خیلی برایم سخت است.مادرم در ایران عکس های صورتم را نشان داد و دکتر قرص کتوکنازول ٢٠٠ رو داده و بعد از ٧ روز صورتم شدیداً می خاره.ممنون می شم از شما اگه بتونید کمکم کنید
    با تشکر

    • درود به شما دوست عزیز

      اگر امکانش هست عکسی از پوست خود را به آدرس ایمیل info@ordme.com ارسال کنید تا مشاوره دقیق‌تری خدمت شما ارائه گردد.

    • دوست عزیز سپاس که عکسی از پوست خود ارسال کردید، اما از آنجایی که اطلاعات زیادی در مورد محصولاتی که قبلا استفاده کردید در دست ما نیست، چند توصیه مفید به شما خواهیم کرد:

      اگر در مناطقی از پوستتان که قرمزی دیده می‌شود، چربی بیشتری مشاهده می‌شود، دچار بیماری «درماتیت سبورئیک» هستید.
      نوعی قارچ در قسمت‌های چرب‌تر صورت باعث بروز این مشکل می‌شود که به همراه قرمزی، خارش و گاها پوسته‌ریزی می‌باشد.
      «کرم سن سی بیو دی اس پلاس از برند بایودرما» را روزی سه مرتبه روی مناطق قرمز صورت بمالید.

      اما اگر در مناطق قرمز پوست صورت، خشکی بیش از حد به همراه قرمزی و خارش دارید، پوستتان دچار آلرژی و حساسیت شده است.
      از شستن صورت با صابون و یا شامپوی سر بپرهیزید. از شوینده‌های مخصوص که به‌صورت پن ویا ژل هستند استفاده کنید.
      ضدآفتاب کودک و یا بدون فیلتر شیمیایی به صورت بمالید و از یک کرم ضد قرمزی در طول روز دو سه مرتبه استفاده نمایید.
      کرم ضد قرمزی ای ار سنسی فاین SVR
      کرم پاک کننده توپیالیز لاوانت SVR
      کرم ضد آفتاب و ضد قرمزی روبیالین SVR

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  55. با عرض سلام و خسته نباشید من حدودا هفت ماهه که به پزشک متخصص مراجعه میکنم هر سری هم دارو های مختلف گفته و گرفتم پن شفاف کننده هم هفت ماهه هر روز دارم استفاده میکنم اما جای جوش هام ک نرفته هیچ حتی بازم جوش میزنم پول ویزیت و کرم هم ک میدانید چقدر زیاده اگه شما راهکاری میدونید لطفا راهنمایی کنید واقعاً پولم ته کشیده، اگه درست نمیشه ادامه ندم مرسی

    • درود به شما دوست عزیز

      برای راهنمایی شما نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری است.
      در صورت امکان شماره تماس خودرا گذاشته تا با شما تماس بگیریم.

  56. باسلام و تشکر از سایت خوبتون من مدتی زیادی است که گوشه های لبم ،زیر لبم و دو طرف بینی ام دچار پوسته میشوند تا جایی که الان سیاه شده وایجاد لک کرده دکتر زیاد رفتم وهیچ تاثیر دایمی نداشته الان از هیچ کرم وصابونی استفاده نمیکنم ..ممنون میشم راهنمایی کنید این راهم اضافه کنم که پوست صورتم جوش های بزرگ گوشتی میزنه جوشهای زیر پوستی هم دارم و هفته ایی یکبار از سفیداب استفاده میکنم ..با تشکر

  57. باسلام مجدد من پوست صورتم خیلی نازک شده بخاطر استفاده از کرمهای ساختنی این محصولات که شما تجویز کردین برای پوستم مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ ویه مشکل دیگه که دارم بیش از حد پوستم پژمرده و خسته است ۳۴ ساله هستم درمان این موضوع هم میخواستم .تشکر

  58. سلام من ۱۷ سالمه و وحدود ۳ ساله صورتم خیلی خشکی میزنه و توی فصل زمستون خشکی صورتم شدید تر میشه و روی بینیم پوسته پوسته میشه به طوری که به راحتی یک لایه از پوستم جدا میشه و دور پلکم هم پوسته پوسته میشه وروزنه پوستم باز شده و وقتی که جوش میزنم دو الی سه هفته طول میکشه تا تورمش خوب بشه برای خشکیه پوستم از کرم اورسیرین ثمین ۵% استفاده میکنم که برای دقایقی خشکی رو از بین میبره و خشکی رو کامل خوب نمیکنه اگه میشه برای درمان بهم کمک کنید .تشکر

  59. سلام.من به علت مشغله کاری هر 5 یا 6 روز میتونم حمام کنم.روز 4 یا 5 بعضی نقاط سر و صورتم خارش میگیره و قرمز میشه.که وقتی حمام میرم بعدش بیشتر میشه.و در یکی دوروز رفع میشه و دوباره همین روند ادامه پیدا میکنه.ولی وقتی هر دو سه روز حمام میرم این مشکل پیش نمیاد.میخوام بدونم دلیلش چیه؟ممکنه بخاطر یه بیماری خطر ناک باشه؟

    • درود به شما دوست عزیز

      احتمالا به علت تعریق و ترشح چربی در سر و بدن و عدم استحمام، باکتری و قارچ مالاسزیا در پوست شما تکثیر پیداکرده و باعث ایجاد خارش و قرمزی می‌شود.
      سعی کنید تا حد امکان زودتر استحمام کنید و در هر استحمام یک در میان، از شامپو ضد باکتری و ضد قارچ استفاده نمایید.
      شامپو ضد شوره کلیمبازول 150 HEGOR

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  60. سلام
    خواستم بپرسم که ایا مصرف زیاد نارنج باعث این که صورت پوست بندازه هست یانه،چون خودم ابروهام واطرف بینیم پوست پوستی میشه ودوروز خوب بودم شبی که نارنج خوردم فردا صبحش ازخواب پاشدم دیدم صورتم دوباره پوست انداخته لطفا راهنمایی کنید

  61. سلام.من 23 سالمه و تا دوسال پیش اصلا جوش نمیزدم و پوستم نرمال رو به خشک بود اما الان دوسال هست که درگیر جوش هستم. من پوست صورتم خشک و پوسته پوسته میشه اما روی چونم اکثرا جوشای زیر پوستی ریز دارم و روی گونه هام جوشای زیر پوستی تقریبا بزرگ واقعا نمیدونم باید باهاشون چیکار کنم و نمیدونم پوستم خشک هست یا چربه یا مختلط که هم جوش میزنم و هم اینکه صورتم خشک و پوسته پوسته میشه و باید با این پوست چکار کنم؟مشکل هورمونی و تیروئیدهم ندارم

  62. از پاسخگوییتون متشکرم.برای شست وشو صورتم از شامپو بچه فیروز استفاده میکنم ؛امکانش هست به این خاطر باشه که صورتم پوسته پوسته میشه؟و اینکه چه کرم ضدجوشی بگیرم که مناسب وضعیت من باشه؟پوست من از چه نوعی هست و من باید لوازم ارایشی بهداشتی مخصوص پوست حساس وخشک بگیرم یا چرب یا مختلط با توجه به اینکه من روی گونه ،چونه و پیشونیم جوش دارم و اکثرا جوشام زیر پوستین اما اگر بعد از شستن صورتم کرم مرطوب کننده نزنم احساس کشیده شدن پوستمو دارم و اکثرا نقاطی که جوش میزنم بعد از چند روز یه مقدار پوسته پوسته میشه.

  63. سلام.پدر من 52سالشه.حدود دوسالی هس این مشکل رو داره که در قسمت تناسلی خارش داره با پوسته پوسته شدن و کمی هم قسمت گوش با سر انگشتاش.دکتر براش پماد نوشت یه مدت خوبه ولی دوباره برمیگرده،اسم پمادهاش یادم نیس ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • درود به شما مهدی عزیز

      اگر پدر به پزشک مراجعه کردند و تحت درمان با دارو و پماد خاصی هستند، بهتر است درمان را ادامه دهند.
      اینگونه مشکلات پوستی نیاز یه معاینه و احتمالا نمونه‌برداری دارد.
      «پماد ایگودرم» برای رفع خارش و سوزش مناسب است.
      برای شستشوی نواحی مشکل‌دار می‌توانند از «پاینتارسول ایگو» استفاده نمایند.
      با استفاده از این دو محصول تا حدی از شدت و پیشرفت بیماری جلوگیری می‌شود.
      پماد ایگودرم Ego
      ژل پاک کننده پاین تارسول Ego

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  64. سلام ،من وقتی کرم ضد افتاب یا کرم پودر میزنم پوستم ،پوسته پوسته میشه،و وقتی میشورم خوب میشه،چیکار کنم؟

    • درود به شما سحر عزیز

      هفته‌ای یکبار داخل حمام پوستتان را اسکراب کنید.
      اسکراب سلول‌های مرده و لایه شاخی در سطح پوست را از بین می‌برد و پوستی صاف و صیقلی در هنگام آرایش خواهید داشت.
      از شوینده‌های صابونی هم به هیچ وجه استفاده نکنید.
      صابون pH پوست را به هم ریخته و ظاهری کدر و مات به همراه پوسته‌ریزی به شما خواهد داد.

      محصولات پیشنهادی:
      پن زیتون Seba med
      لایه بردار صورت با عملکرد سه گانه ESDOR

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  65. درود
    من پوستم یکسالى است که بعضى از قیمتهاش دچار قرمزى و بعد پوسته پوسته شدنه … بعد مالش با روغن هاى گیاهى و چرب کردن افاقه اى نکرده… کمى سوزش داره و التهاب داره .
    میخواستم نظر شما رو بدونم که یک- علتش چیه و دو – راه درمان
    ممنون

    • درود به شما مهشید عزیز
      در پرسشی که مطرح کردید، جنس و نوع پوست مشخص نشده است. برای راهنمایی بهتر بفرمایید چه نوع پوستی دارید؟ پوست چرب، خشک یا حساس؟

  66. سلام.من کمتراز یک هفتس از ژل ضدجوش آکنه فایت _کیتف5درصد وپمادترتینوئین واسه صورتم استفاده میکنم صورتم قرمز وسوزش وپوسته پوسته شده چکارکنم؟

  67. سلام،من پوستم بعد از اصلاح خیلیییی جوش زد برای همین از لیموی تازه و سرکه سیب و گلاب زدم به صورتم از محلول اریترومایسین هم استفاده کردم پوست صورتم سوخته و قرمز و پوست پوست شده الان چیکار کنم?

  68. درود . صورت من حدود پنج ساله جوش های ریز و سفید ایجاد میکنه . دکتر پوستم گفته میلیا هستن . همه نوع درمان و ژل خشک کننده استفاده کردم ، و در نهایت رواگوتان مصرف کردم . حدود سه ماه صورتم خوب میشه ولی میلیا دوباره برمیگرده . دکتر گفت خودت با سوزن خالیشون کن ولی هم جاش میمونه و هم هر روز دوباره در میاد . به طوریکه در طول سال صورت من پره از جاش جوش و خود جوش در سطح وسیع . در دوران نوجوانی اصلا جوش نداشتم ولی الان با سی سال سن ، اینهمه جوش . مخصوصا اطراف چشم . با صابون نو باکتر و ژل خشک کننده و رواکوتان ، پوست صورتم بسیار خشک و پوسته پوسته شده ، با این وجود هنوز هر روز میلیا رشد میکنه . اسکراب هم استفاده میکنم ،حس میکنم وارد پوست میشه و دوباره تبدیل میشه به جوش .کلا هر چی میزنم به صورتم ، فرداش جذب میشه و تبدیل به جوش ریز زیرپوسستی میشه . لطفا راهنمایی کنید

    • درود به شما مریم عزیز

      میلیا به ضایعه پوستی گفته می‌شود که کیست‌های بسیار کوچکی در ناحیه اطراف پلک و یا روی بینی و گونه‌ها تشکیل می‌شود که این کیست‌ها حاوی پروتوئینی به نام کرانین هستند.
      این ضایعات معمولا ژنتیکی هستند و ممکن است پس از درمان مجددا بروز کنند. معمولا در نوزادی پس از چند هفته درمان می‌شود اما در بزرگسالی ممکن است درمان دشوارتری داشته باشد و خود به خود از بین نرود.
      بهترین راه درمان آن‌ها استفاده از AHA می‌باشد. دو سه دوره از کرم‌های لایه بردار حاوی اسید میوه استفاده نمایید و ده روز آن را قطع کرده و با کمک یک پزشک، پوست خود را میکرودرم یا میکرونیدلینگ کنید.
      بهتر است از اکنون (اسفند) تا ابتدای پاییز (6 ماه) لایه بردار خود را شروع کنید و در فصل پاییز شروع به میکرونیدلینگ نمایید و حتما حتما سعی کنید در این مدت ضدآفتاب قوی استفاده کنید و هر سه ساعت آن را تمدید نمایید.
      لایه بردار پیشنهادی: فلوئید اسید میوه ۱۰ % ROSA GRAF

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  69. سلام من ۲۸ سالمه و از بچگی شوره سر داشتم چندین سال از ضدشوره داو استفاده میکنم که به نسبت خوبه ،۸ساله دچار شوره صورت هستم که خیلی آزاردهنده است بخصوص قبل از آرایش ،،، تقریبا کل صورت و گردنم حرکت می‌کنه و هر دفعه یه نقطه ای میگیره که بیشتر از همه بینی و اطرافش هست ،تا الان ازهیچ کرم یا پماد برای درمانش استفاده نکردم به جز اینکه با مرطوب کننده صورتم و بعد از حمام چرب میکنم ،و هین حمام از صابون معمولی برای شست و شو صورتم استفاده میکنم البته با مالش قوی روی صورتم که درنتیجه باعث میشه پوسته های صورتم کنده بشه و سوزش داشتم اما اگه کنده نشه قرمز یا زخمی میشه مثل الان که اطراف بینیم زخمی شده، که بعد ها باعث لک روی صورتم میشه ،تو هر فصل تغییر میکنه، تنها چیزی که فهمیدم اینه که با حمام رفتن مداوم پوسته ها کمتر و کمتر و گاهی محو اما دوباره شروع میکنن به رشد و تکثیر،لطفا کمک کنید و اگه پیشنهادی دارین بهم بگین ممنون

  70. البته اضافه کنم که دوسال برای پاک کردن آرایشم از صابون گوگردی استفاده میکنم اما کمکی برای ازبین بردن شوره صورتم نمیکنه

  71. سلام من سی و پنج سالمه مدت سه ساله پوست صورتم بعدازاصلاح لکه های قرمز میزنه ک بعدازدوتاسه روز شروع ب پوست پوست شدن میکنه ب محض اینکه آب ب صورتم برسه پوسته ها بیشتر هم میشن این لکه ها رو مدتیه توی ابروها وسینه هم میبینم أنواع لوسیون ها رو هم امتحان کردم ولی ج نگرفتم اوایل کمتربود ولی حالا خیلی بیشتر شده لطفا راهنمایی بفرمایید،باتشکر

  72. سلام ممنون ک ب سوالات پاسخ می دین
    من دختر 18 ساله ام حتی سن بلوغ هم با صورتم مشکل نداشتم با این ک پوستم چرب بود جوش نداشتم و پوستم صاف بود و از ضدآفتاب الارو ضد چربی استفاده می کنم و هر صبح با صابون صورتمو می شورم. ولی ی مدته دچار شوره شدم و بعد پوست بالای آبروم کنار بینی و گونه شروع ب پوسته پوسته شدن کرد و حس کردم ابروهام داره می ریزه. با چند بار سرچ کردن حس کردم درماتیت سبورئیک گرفتم و از شامپو کتوکونازول استفاده کردم ب پوستمم زدم بعد حموم دیدم پوستم خوب شده فقط جوش چرکی زدم و گفتم عب نداره الان بعد چند روز می بینم ی جوش سرسیاهم زدم!!! ک رو بینیمه و واقعا ناراحتم می کنه حالا شما چ درمانی رو برای صورتم و این جوش سرسیاه ناخونده پیشنهاد می کنین؟ ب نظر شما این جوش ها طبیعین؟

  73. سلام من مشکلم اینه که وقتی حمام میکنم روز بعد صورتم ورم میکنه خیلی بد میشه .تو روز عادی خیلی خوبه میدونید دلیلش جیه

    • درود به شما دوست عزیز

      پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل خود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  74. سلامـ خسته نباشید
    من ۱۶ساله هستم من از یه بیماری شوره که اطراف بینی دور لب زیر چانه رو لپ خیلی رنج میبرم خشک میشه قرمز تورم
    پیش صد تا دکتر هم رفتم میگفتن این بیماری ریشه کن نمیشه این بیماری چه مدت وجود داره ؟حاظرم تا اخر عمر قرص دارو استفاده کنم فقط بره خواهشمندم که دارو هایی رو معرفی کنید که با استفاده ان بهبود پیدا کنه البته نه همیشگی ولی با مصرف دارو خوب باشه هر چی باشه تا اخر عمر استفاده میکنم فقط این پنهون بشه?
    متشکرم

    • درود به شما شایان عزیز

      در این فروشگاه اینترنتی فقط کرم‌های بهداشتی به فروش می‌رسد و از تجویز دارو معذوریم.
      متاسفانه در حال حاضر محصولی برای رفع مشکل شما در فروشگاه موجود نمی‌باشد.

  75. سلام چندوقته روی بینیم وگونه هام پوسته پوسته شده چیکارکنم؟

  76. سلام.من مدتی است پوست صورتم بسیار خشک شده است و روی پیشانی ام پوسته پوسته و چروک می شود و کمی هم دانه های ریز زیر پوستی دراورده است. چه کنم کرم مرطوب کننده هم دیگر جواب نمی دهد پوست صورتم هم تیره شده است. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • درود به شما الهه عزیز

      برخی اوقات ضخامت بیش‌ازحد لایه شاخی، باعث خشک شدن پوست و جذب کمتر کرم‌های مرطوب کننده می‌شود.
      پیشنهاد ما به شما استفاده از یک کرم اسید میوه است. البته چون شروع فصل گرماست، باید سعی کنید در طول روز در معرض نور مستقیم خورشید نباشید، از یک ضدآفتاب قوی استفاده کنید و در تمدید به‌موقع آن کوشا باشید.
      محصول پیشنهادی:
      کرم ضد چروک و جوان کننده اسید میوه ROSA GRAF

      از طرفی، دانه‌های سفت ایجاد شده در زیر پوست میلیا نام دارد و با مراجعه به پزشک یا یک کلینیک، با ابزار مخصوص تخلیه می‌شوند.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  77. سلام
    ۱۸ سالمه و مشکلم اینه که منافذ صورتم بازه و روی گونه ها و ناحیه چونه ام جوشای ریز زیر پوستی دارم. با اینکه پوست چربی دارم ولی کل صورتم مخصوصا پیشونی و بین و توی ابروهام همیشه پوست پوست میشه.
    تا حالا درمان خاصی رو امتحان نکردم
    ممنون میشم راهنماییم کنید..

  78. سلام
    از کودکی پوست تمام بدنم پوسته پوسته میشد و در خانواده هم خواهر و مادرم این مشکل را با شدت خیلی کمتر دارند.
    پوست تمام بدنم خشک است. اما صورتم حالت مختلط دارد. قسمت تی صورتم چرب و مخصوصا بینی براق و روغنی میشود و منافذ باز روی بینی و اطراف آن و روی چونه و پیشانی دارم. بقیه قسمت های صورتم خشک و شاید نرمال است.
    مشکل جدی من پوسته پوسته شدن تمام قسمت های صورتم هست. نمیدانم این حالت چربی قسمت تی ذات پوستم هست یا در صورت استفاده از کرم های نامناسب.
    چندین مرتبه به دکتر مراجعه کردم ولی اثر مثبتی ندیدم.
    پوستم مستعد لک شدن هست. خیلی کم جوش میزنم. در ضمن وقتی از حمام میام صورتم به شدت حالت کشیده پیدا میکند ولی باز به سرعت بینیم روغنی میشود.
    پوست حساسی دارم ولی پوسته ریزی به همراه قرمزی و خارش نیست.
    کرم های مارک اون، اوریاژ … به دستور پزشک استفاده کردم ولی مناسب نبودن. حس میکنم به شدت پوستم دهیدراته هست و نیاز به کرمهای چرب ندارد.
    ممنون میشوم بنده را راهنمایی فرمایید.

  79. در تکمیل پیام قبلیم باید بگم پوست بدنم خیلی کمتر از صورتم پوسته میشه . پوستهای صورتم حتما باید خیس بخوره و در حمام کنده شه … همچنین مجبورم از کرم مرطوب کننده برای خاباندن پوسته ها رو صورتم استفاده کنم تا از زشتی آن بکاهم…

  80. سلام ممنون که پاسخ گو همه هستید من حدود ده سال مشکل اگزما دارم پوست صورتم بسیار خشک هست و پوسته میشه و گونه هام همیشه ملتهب و قرمز هستش انواع داروها و دکترهارو رفتم هیچ فایده نداره خسته شدم دیگه ممنون میشم راهنمای کنید.

  81. باسلام به همگی
    درباره پوسته شدن صورت
    منم اینجور بودم و هستم اما کنترلش کردم
    1- باید دید به چه خوراکی حساسیت دارید چون احتمال خیلی زیاد به یه چیزی باشه مثل دون گوجه فلفل رنگ های غذایی یا خاک و …
    2 – شبا زود بخوابیدمثلا 11 و اینا
    3 – با اب داغ حموم نکنید ملایم باشه مثل بدنتون
    4 – تا مدتی یک قاشق سدر با ماست هم بزنید و مثل ماسک بذارید روی صورتتون روزی یه مرتبه ۱۵ مین بیشتر نشه بعد برید حموم و بعدش ماسک الورا بذارید بازم ۱۵ مین و بشورید با اب داغ نه
    5- اب کافی بخورید
    6 – تحرک داشته باشید
    7- خیلی دیر از خواب بیدار نشید
    8- نذارید بدنتون ضعیف شه
    9- سرخ کردنیه و … کمتر بخورید اگه نخوزید که چه عالی
    10- عرق سوز شدنم بده
    11- چیزای گرم کمتر بخورید
    12- عرق شاهتره و کاسنکی قاطی کنید قبل صبونه بعد ناهار و قبل خواب بخورید
    13- مواد شوینده توی خییییلیاشون نفت و پلاستیکه پس زیاد به شعارهای تبلیغاتی گوش ندید چون بدترتون میکنه و بهتر نمیشید
    14- با هرچیزی صوزتتون نشورید و فکر کنید محکم لیف و صابون بزنید یباره خوب میشید. با پوستتون ملایم باشید
    فست فود و سس و … محشتناک بده واسه پوست
    واسه امتحانم که شده یه مدت اینارو انجام بدید مطمینم خوووب نشید بدتر نمیشید چون خودم نتیجه گرفتم
    و در اخرم اگه خوب شدید واسم دعا کنید ?
    ایشالله همه سالم و سلامت باشید ?

  82. سلام
    من چند ماهه که از ژل Adapalene و ازیترومایسین ۲۵۰ استفاده میکن البته با تجویز پزشک صورتم پر از جوش بود که بعد از دو ماه صورتم دیگه جوشاش خیلی کم تر شد بعد از دو ماه که دوباره به پزشک مراجعه کردم همین دارو هارو داد تا جای جوشام هم پاک سازی بشه الان صورتم به شدت پوست میده و حتی ضد افتاب هم نمیتونم بزنم.کدوم مرطوب کنندرو پیشنهاد میکنین البته من الانم از اون دارو ها دارم استفاده میکنم هنوز تموم نشده

  83. سلام خسته نباشید
    من دوهفته هست که اطراف ابروم و داخل ابروهام و کمی زیر چشمم قرمز و پوسته پوسته میشه
    پوست خشکی دارم و بقیه صورتم کاملا صافه
    لطفا راهنمایی کنید

    • درود به شما فائزه عزیز

      اگر از صابون و شوینده‌های قلیایی استفاده می‌کنید، آن را کنار گذاشته و برای مدتی از بتامتازون چشمی به ابروها و زیر چشم بمالید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  84. سلام من پوستی چرب ولی نازک و حساس دارم و جوش های چرکی هم میزنم. حدودا 3 هفتست که شوینده صورتم رو عوض کردم خیلی ازش راضی بودم چون پوست من زود ملتهب میشه ولی این اصلا پوستمو نمیسوزونه ولی الان چندروزیه صورتمو که میشورم بعدش پوسته های ریز روی صورتم میبینم انگار که تمیز نشده سوزش و التهاب ندارم فقط پوسته.
    بعده حمامم همیشه صورتم خشک میشه و کمی پوسته میندازه قرمز هم میشه اما فرداش دوباره پوستم چرب میشه . من کمی شوره ی سر و شوره ی ابرو هم دارم که شوره ی سرم با شامپو ضد شوره تقریبا حل شده ولی شوره ابروهام هنوز هست . وقتی ابروهام رو اصلاح میکنم پوسته پوسته میشه اطرافش و قرمز میشه واسه یکی دوساعت و بعدش دوباره خوب میشه . چیکار کنم ؟

  85. سلام
    من از موقعی که به دنیا اومدم پوست خشک و حساسی داشتم و پوسته ریزی میکرد
    کل صورت و بدنم با پوست سرم !
    عرق هم به هیچ وجه نمیکنم و فقط قسمت چونه م عرق میکنه و تو هوای گرم قرمز میشه و میسوزه
    تا دوسالگی پیش چنتا دکتر برده بودنم و پزشکای اون زمان (سال 82) میگفتن که هیچ مشکلی نداره و تا 12 سالگی کاملا خوب میشه

    اما من الان 17 سالمه و هیچ بهبودی پیدا نکردم!
    به خاطر خشکی پوست بدن و صورتم مجبورم هر روز دو مرتبه کرم مرطوب کننده بزنم(فقط صورتم) که کامل مرطوب نمیکنه و قفط اثرات پوسته پوسته شدن و کمتر جلوه میده!

    شامپو های ضد شوره واسم جواب نمیدن و زیاد استفاده شون کرده بودم
    بعداز استحمام پوست بدن و صورتم به شدت خشک و نازکه و برق خاصی داره و اگه صورتمو تا 5دقیقه بعدش کرم مرطوب کننده نزنم به طرز درد آوری خشک میشه و پوسته پوسته میشه!

    خواهش میکنم بگین باید چیکار کنم حداقل انقدر درد آور نباشه…میدونم خوب نمیشه فقط بگین چه شامپو/کرم / لوسیون/ ماسک هایی رو باید استفاده کنم

  86. سلام
    من هم از سن 17 سالگی شورۀ سرم شروع شد (الان 26 ساله ام)، هر پزشکی میرفتم نمیتونست حتی درمان موقتی ای بگه، فقط یه دکتر بود که گفت یه قارچ خاصی رو پوست همه هست که با بعضی عوامل تحریک به رشد میشه و اینا… خلاصه یه ورق کپسول میداد، بعد از مصرف اون یه ورق تا 1 -2 ماه خلاص میشدم، ولی دوباره برمیگشت… یک بار به صورت اتفاقی مادرم یه شامپو گرفت که یه داروخونه معرفی کرده بود، اونو که زدم تقریبا شورۀ سرم خیلی خیلی خفیف شد، و فقط موقعی شورۀ سرم شروع میشه که شکلات، خامه، بیسکوییت و این چیزا رو به صوتر کنترل نشده بخورم… الان ولی جدیداً این شوره ها هروقت در اثر همین خوراکی های محرک برمیگردن، تو سرم شدید نیس زیاد، اما تو صورتم شدیده و زیر سیبیل و تو حاشیۀ محل رشد موها، روی دماغ ( 😐 ) همه جای صورتم شوره میده، میخاره و سوزش هم داره 😐
    من بهترین چیزی که فهمیدم، نخوردن خوراکی های محرک و گرم مثل “شکلات، خامه و بیسکوییت و اسانس های رنگی” + مصرف یه شامپوی خوبه (اسم شامپوی خودم یادم رفته، ولی یه جور شامپوه که باید تکون بدین قبل از مصرف، درصد هم داره، اسمش یادم نیس الان)

    • درود به شما سعید عزیز

      شامپویی که شما استفاده کرده‌اید احتمالا سلنیوم سولفات یا کتوکونازوله ٢٪ بوده است.

  87. باسلام بنده هم چندین سال است که به این بیماری گرفتارشدم چند بارهم به پزشک مراجعه نمودم ولی

    دوباره بعد از مدتی که از مصرف داروها گذشت دوباره بیماری هم شروع شداگرراهکاری دارید به من ارائه دهید.

    ممنون

    • درود به شما مهران عزیز

      متاسفانه این بیماری برگشت‌پذیر است و چاره‌ای جز تمدید داروها نیست.
      همچنین هفته‌ای یک یا دو مرتبه پوست صورت و بدن خود را با صابون گوگرد شستشو دهید.
      صابون %10 گوگرد Ditronپ

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  88. سلام.
    من به دکترمراجعه کردم قرص آزیترومایسین نوشتن با صابون ضد آکنه و همینطور یه لایه بردار که داروخانه برام ساخت به من گفتن روی قسمتی از بدنت تست کن و اگه که حساسیت ندادی اون وقت استفاده کن و چون من بازوهام و کمرم لک داشت ینی جوش میزنه و وقتی که میره لک داره روی کمر و بازوهام تست کردمو هیچی نشدشب بعدش روی لک های صورتم زدم وقتی که صبح شستم کاملا پوستم قرمز قرمز شده بود جوری که انگار سوخته بعد از اون لکه بر و صابون استفاده نکردم تنها از شامپو بچه صورتم رو شستم نه تنها لکه هام باقی مونده پوستم پوسته میده و قرمز مونده از صد افتاب هم استفاده میکنم.20 سالمه.

    • درود به شما فاطمه عزیز

      لایه‌بردار ساختنی که پزشک برای بدن شما تجویز کرده بودند به هیچ‌وجه مناسب پوست صورت نبوده و به همین دلیل قرمزی و پوسته‌ریزی شدید داشته‌اید.
      اگر هم پزشک توصیه کرده که به صورت هم می‌توانید بزنید، در فصل تابستان به هیچ عنوان جایز نیست و باعث ایجاد لک‌های جدیدتر و عمقی‌تر خواهد شد.
      در حال حاضر از یک ترمیم‌کننده برای تسریع روند ترمیم پوست خود استفاده کنید و پس از درمان کامل، مشکل خود را با ما در میان بگذارید تا محصولات معتبر و بی‌خطر به شما معرفی شود.

      محصول پیشنهادی برای ترمیم پوست شما:
      کرم ترمیم کننده سیکاستیم ACM

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  89. مرسی از شما که کمکم کردین.
    فقط اینکه علت جوش های کمر و بازو چی میتونه باشه؟
    جوش هایی که میان و میرن و من از سال 92 ینی حدودا ۵ سال هست که درگیر جوش کمر و بازو هستم عرق کاسنی شاطره ترنجبین اینارو هم تست کردم ولی اصلا فایده نره.

    • درود به شما دوست عزیز

      بالا بودن سطح تستسترون در بدن و در نتیجه چرب شدن پوست و یا استرس می‌تواند دلایل پیدایش چوش در بدن باشد.
      البته تعریق بیش‌ازحد و تماس بدن با دستگاه‌های ورزشی موجود در باشگاه‌ها هم عامل مهمی در ایجاد جوش بدن هستند.
      سعی کنید هفته‌ای یک یا دو بار بدن خود را با صابون گوگرد شستشو دهید.
      صابون %10 گوگرد Ditron

      سپاس که پرسش خود را مطرح کردید.

  90. جوش های زیر پوستی که حالت تورم رو دارن به شدت درد میکنن و در نواحی چونه میزنه خیلی متورم هست و اصلا سرباز نمیکنه داخل پوست میمونه و بعد از مدتی میره و جاش لک میشه.
    شما گفتین که تستسترون بدنم بالاس ممکنه راهنمایی کنین چجوری سطحش رو بیارم پایین؟
    صابون Rich رو چند بار در روز به صورتم بزنم؟

    • درود به شما فاطمه عزیز

      بالا یا پایین بودن سطح ترشح تستسترون فقط با آزمایش هورمونی مشخص و با تجویز دارو توسط پزشک تنظیم می‌شود.
      استفاده از شوینده‌ها روزی یک یا دو بار توصیه می‌شود.
      برای بهبود از خمیر پت گریس پایو می‌توانید روی جوش‌های قسمت چانه بمالید.
      خمیر ضد آکنه قوی PAYOT

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  91. سلام.
    آیا عسل طبیعی برای هرنوع پوستی مفید هست؟
    میتونم از عسل طبیعی برای پوستم استفاده کنم به صورت ماسک؟

    • درود به شما فاطمه عزیز

      بله، همچنین می‌توانید عسل را با ماست، خیار رنده شده، دارچین یا زردچوبه مخلوط کرده و به صورت ماسک استفاده نمایید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  92. سلام
    الان دو سال شوره سر دارم و بعضی وقت ها بینی و گوش و ابروی من پوست می اندازه
    پوست سرم تو بعضی جاها خیلی سفت تره و اگه دیر برم حموم با ناخن پوست سرم کنده میشه و زیر ناخن پر پوست سرم میشه که خیلی چربه حتی وقتی از حموم میام بیرون بازم اگه با شانه سخت پوست سر مو شانه کنم بازم پوستش کنده میشه و زیرش قرمز میشه بعد پوستش سخت میشه و دوباره شوره می ندازه
    اندازه شوره خیلی بزرگه و کاملا رو پوست سرم معلومه و اگه نکنمشون خودشون میافتن تو مو هام و معلومه
    من سرمو با شامپو کلیر شستم و صورت مو فقط با صابون شستم ولی هیچ تغیری نکرده
    خواهشا یه راهنمایی بکنید

  93. سلام.دور بینی و رو لبم به طرز وحشتناکی قرمز و پوسته میشه .متخصص پوست رفتم گفت یه نوع قارچ درمان قطعی نداره قرص پماد داد ی دوره خوردم خوب شد ولی دوباره اومدن .میخواستم بدونم ایا واقعا درمان نداره؟

    • درود به شما ایمان عزیز

      متاسفانه بیماری‌های قارچی پس از درمان قابل برگشت هستند و با تغییرات دما و یا استرس دوباره در پوست ظاهر می‌شوند.
      شما می‌توانید در صورت مواجه شدن مجدد با بیماری همان درمان قبلی را شروع کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  94. سلام. خسته نباشید
    نزدیک به 10 ساله که شوره سر دارم خیلی شدید که باور نکردنیه
    الان نزدیک به 3 ساله هم که صورتم. سیبیلم. ریشم و کل جاهایی که تو صورتم مو درمیاره پوست پوست میشه که وقتی پوسته رو با ناخن میکنم زخم میشه بصورت خیلی شدید صورتم شوره میزنه. وقتی صورتمو با چندتا روغن. که روغن کنجد. روغن هسته انار روغن زیتون ودوسه تا روغن دیگه باهم قاطی میکنم و چرب میکنم خوب میشه اما اگه یه مدت چرب نکنم دوباره شروع به شوره زدن میکنه
    روغنها طبیعی هستن با دستگاه روغن گیری میگیرم

    • درود به شما حامد عزیز
      درمان شوره به خصوص از نوع شدید، با درمان‌های خانگی و گیاهی امکان پذیر نیست. با درمان‌های دارویی هم امکان برگشت آن بسیار زیاد است.
      پیشنهاد ما به شما استفاده از «شامپو نوو فن کا ACM» و «تونیک دِرما GLYNT» است. از طرفی برای تجویز داروهای خوراکی و ضدقارچ حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  95. با سلام
    من دختری 19-20 ساله هستم ک یک سالیه جوش‌های زیادی روی صورتم ایجاد شده و همه درمان‌ها روی من تاثیر چندانی نگذاشته.
    از یک ماه پیش یک قرص به نام A-contren با تجویز دکتر مصرف میکنم ولی لب هام به شدت خشک و پوسته پوسته شده.
    صورتم چه بعد از آرایش چ قبل از آرایش پوسته پوسته می‌شه و نمای زشتی داره.
    جدیدا بالای لبم هم به شدت خشک و ملتهب شده.
    آیا طبیعیه؟
    برای درمان چه چیزی استفاده کنم؟

    • درود به شما زهرای عزیز

      درمان‌های ضدآکنه که با داروهای حاوی رتینوییدها یا همان مشتقات ویتامین A تجویز می‌شود همین عوارض را دارد و باعث خشکی بیش‌ازحد پوست کل بدن به خصوص در لب‌ها می‌شود.
      پس این یک امر طبیعی در درمان با این نوع داروهاست. حتما از یک بوم لب و آبرسان مخصوص در درمان‌های ضدآکنه استفاده نمایید و سعی کنید آب بیش‌تری بیاشامید.
      محصولات پیشنهادی:
      استیک لب رودمییل NUXE
      کرم مرطوب‌کننده قوی فاقد چربی noreva Exfoliac

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  96. سلام وقتتون به خیر
    من پوست چربی دارم ولی به دلیل درماتیت سبوره صورتم پوست پوست میشه، شامپو و کرم‌هامو مصرف می‌کنم به صورت دوره ای
    الان سوالی که دارم اینه که چه محصولات ارایشی می‌تونه به کم شدن پوسته‌ها کمک کنه؟ تونر؟ یا دستگاه فیس براش تاثیری دارن؟
    دکتر به من گفتن که صورتمو با بند تحریک نکنم ولی زمانی که اصلاح با بند انجام میدم پوسته‌ها کم تر میشن!
    لطفا محصولات جانبی یا کارهایی که می‌شه تو خونه انجام داد برای بهتر شدن رو معرفی کنید
    ممنون

  97. سلام
    بعد از یک ماه مصرف آزیترومایسین به دکترمراجعه کردم و برام داکسی ساکلین ۱۰۰ نوشته روزی ۲ بار مصرف کنم تا یک ماه.
    خواستم بدونم تا چند ماه می‌تونم داکسی ساکلین مصرف کنم؟ تا چه اندازه برای بدن ضرر نداره؟

    از طرفی من هر نوع کرم لکه بری که به پوستم می‌زنم به جای از بین بردن لک، پوستم دچار سوختگی می‌شه چندین بار به دکترم مراجعه کردم و کرمای متفاوتی رو برام تجویز کرده اما هیچکدوم به من سازگاری نداره برای از بین بردن لک جوش چی‌کار کنم؟

    • درود به شما فاطمه عزیز

      داروهایی که برای درمان جوش‌های شما تجویز شده چرک‌خشک‌کن هستند و فقط باعث سریع‌تر خشک‌شدن جوش‌های چرکی در پوست می‌شوند.
      مقدار مصرف آن بستگی به شدت جوش‌ها دارد که پزشک مشخص می‌کند.
      پس از خوردن داکسی‌ساکلین نباید تا یک ساعت دراز بکشید و سعی کنید مایعات و آب بیش‌تری بنوشید.

      همچنین اگر پوست شما به ضدلک‌ها واکنش نشان می‌دهد، یعنی پوست حساسی دارید. اسم کرم‌های ضدلکی که استفاده کرده‌اید و باعث التهاب و قرمزی شده‌اند را نام ببرید تا مشاوره دقیق‌تری ارائه دهیم.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  98. ژل pangel
    ژل bitroy
    محلول clindamycin
    و دوتا کرم که داروخونه برام ساخت یکی رو برای جوش و یکی رو برای جای جوش.
    البته محلول کلیندامایسین 1 درصد به نسب بقیه بیش‌تر به من ساخت ولی باز هم دچار التهاب میشم.
    ممنون از شما که همیشه پاسخگو هستید.

    • فاطمه عزیز
      کرم‌های ساختنی داروخانه‌ها اغلب حاوی هیدروکینون یا رتینول با در صد بالایی هستند که این امر باعث لایه‌برداری سریع در پوست می‌شود و از آنجایی که پوست نمی‌تواند به سرعت خود را بازسازی کند و در معرض آفتاب هم قرار می‌گیرد، التهاب و قرمزی و گاهی لکه‌های جدیدتر در پوست ایجاد می‌شود.
      ان‌سی ژل نوروا اکسفولیاک گزینه‌ی خوبی برای شماست.

  99. سلام خسته نباشید
    من هفته پیش برای جوشای زیرپوستی صورتم به دکتر مراجعه کردم
    دکترم برام هفته‌ای دوبار کرم کترل تجویز کرد، به این صورت که شنبه و سه‌شنبه کرم کترل مصرف کنم 5 شب باقیمانده هفته را از کرم ترمیم کننده شب laura beaumont استفاده کنم
    من از سه‌شنبه هفته پیش شروع کردم، کترلو زدم بعد از 3 ساعت شستم ولی ترمیم‌کننده را از چهارشنبه تا امروز (7-7-97) استفاده کردم به محض استفاده صورتم سوزش پیدا میکنه.
    صبحام که از خواب بیدار میشم صورتم پوسته پوسته و قرمزه، روشم ضد آفتاب میزنم تیکه تیکه میشه، چیکار کنم؟

    • درود به شما مهشید عزیز

      پماد کترل حاوی درصد بسیار بالایی از ویتامین A است که در هنگام استفاده عوارضی همچون قرمزی، سوزش و پوسته‎ریزی شدید دارد.
      در پوست‌های ضخیم و چرب، تحمل‌پذیری بیش‌تر و عوارض کم‌تر است؛ اما در پوست‌های نرمال تا خشک، عوارض بیشت‌تر و شدیدتر است.
      بنابراین سعی کنید در هنگام استفاده، پماد را روی پوست خیلی مالش ندهید تا تحریک‌پذیری کم‌تر شود.
      همچنین روز پس از استفاده از کترل سعی کنید به هیچ وجه در معرض آفتاب قرار نگیرید و در طول روز در استفاده از ضدآفتاب کوشاتر باشید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  100. با سلام خدمت شما

    تقریبا 8ماه هست که پوست صورتم حالت زبری دارد، ولی به نحوی که اصلا پوسته پوسته نیست، وقتی انگشتم رو روی صورتم برعکس حرکت میدم انگار سمباده هست وقتی با دقت در آینه نگاه میکنم نقطه های خیلی خیلی ریز براق و سفید دیده میشود که اصلا به راحتی قابل دید نیست و به صورت طبیعی دیده نمیشود، ولی این زبری منو خیلی عذاب میده.
    هیچ کرم پودری رو صورتم نمیخوابه
    چند دکتر متخصص رفتم، ولی تاثیری ندیدم
    میترسم مشکل جدی باشد چون یک ساعت بدون کرم نرم کننده نمیتونم بشینم

    ممنون میشم کمکم کنید

    • درود به شما فاطمه عزیز

      لایه شاخی در پوست شما ریزش نداشته و باعث ضخامت، زبری و کدری پوستتان گردیده است.
      تا چند ماه از کرم‌های لایه‌بردار استفاده کنید، سپس با مراجعه به یک کلینیک پوست، پوست خود را میکرو اُبریژن کنید.
      محصول پیشنهادی برای لایه‌برداری: کرم شب گلایکو-آ آیسیس فارما

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  101. سلام. ۳۰ سالم هست. از کودکی بعد از حمام پوستم پوسته پوسته میشد و خشک . اما چند سالی هست که صورتم شاید به دلیل استفاده از انواع کرمها و شوینده های مختلف و گاها نامناسب، پوسته ریزی شدیدتری داره و پیشانی بینیام چربه و بینیم به شدت چرب و براق میشه. روی بینی جوشهای سرسیاه دارم و اطراف بینی و روی گونه منافذ باز. بعد حمام و شست و شوی صورت به شدت پوستم خشک میشه ولی بینیم و اطرافش بعد یکساعت چرب . چه در حالت خشکی و چه چرب صورتم پوسته ریزی دارد . در حمام پوسته هارو با ماساژ میریزم و بعد یک روز دوباره صورتم پوسته پوسته میشود.
    چه شوینده و کرمی مناسب پوسته ریزی و بستن منافذ و تعدیل چربی صورتم هست ؟ ممنونم.

  102. سلام به من پیشنهاد دادن از وازلین برای جلوگیری از چروک شدن استفاده کنم من کلا 3بار زدم به صورتم ولی مدام روی بینی و لب و پیشانیم پوست پوست میشه،چیکار کنم؟

    • درود به شما مریم عزیز

      وازلین، برای خشکی کف دست و یا پا استفاده می‌شود و مناسب پوست صورت نیست چرا که باعث باز شدن منافذ خواهد شد و خاصیت دیگری ندارد. برای رفع پوسته‌های روی صورت، هفته‌ای یک یا دو بار، پوست صورت خود را داخل حمام، اسکراب کنید.

      محصول پیشنهادی: اسکراب فاقد صابون noreva Exfoliac

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  103. سلام
    من مدتی بود سر و صورتم به خصوص داخل ابروهام و روی بینی و گونم پوسته داشت
    و روی گونه و بینیم دونه های قرمز بود که بعد از حمام متورم میشد و بعد از مدتی پایین می رفت.
    وقتی دکتر رفتم بهم شامپوی ضدشوره مدیلان و دو پماد کلوتریمازول و هیدروکورتیزون داد برای دو هفته استفاده کردم هم پوسته ها ازبین رفت و هم دونه های قرمز ولی دوباره الان برگشته.
    چیکار کنم؟
    در ضمن 16 سالمه. ممنون

  104. با سلام و خسته نباشد، 10 سالی هست که با شوره سر دست و پنجه نرم میکنم،در این مدت شامپو های مختلف ایرانی و خارجی برا درمان استفاده کردم و نتیجه ای نگرفتم،تواین سال های اخیر شوره ها مقاوم تر و بزرگتر شده و به پوست سرم چسبیده که به نوعی همون شوره چرب بهشون میگن، پوست سرم به شدت قرمز و جای شوره ها التهاب و خارش شدیدی داره که بنظرم یک نوع بیماری پوستی هست، به دکتر متخصص هم مراجعه شده اما بعد از مدتی که داروها رو مصرف کردم و خوب شده بودم ،2باره شوره ها برگشته و مقاوم شده، جدیدا پشت لب و چونه صورتم نیز پوسته پوسته میشود و خارش شدیدی در صورتم ایجاد کرده… حتی بعضا که از حمام بیرون میام کف دستام قرمز میشه و شروع به خارش میکنه، ممنون میشم راهنمایی کنید.باید چیکار کرد ؟

  105. درمان قطعی برا از بین بردن شوره وجود دارد ؟

  106. سلام
    من پوست صاف و بدون جوشی داشتم ولی الان یه مدته که پوستم پر از جوش‌های زیرپوستی روگونه و پیشونی شده
    یه هفته‌س که از صابون ده درصد گوگرد پرودرما با ژل ضدجوشش استفاده می‌کنم ولی الان جوشای زیرپوستیم بیرون اومدن و دور بینی و لبم پوسته‌پوسته شدن. می‌خواستم بدونم تو پروسه درمان این اتفاق مییفته ؟
    چون کسی بهم گفت هفته اول اینطوری میشه … درسته؟
    روزی دوبار صورتمو با صابون میشورم :/ و پوست چربی دارم.

    • درود به شما الهام عزیز

      صابون، مناسب شستشوی صورت نیست چه برسد به نوع گوگردی آن که فقط مناسب درمان جوش و یا بیشتر قارچ های پوستی در بدن است، نه صورت.
      محصولات پرودرما بد نیستند، اما خشکی دور لب و دور بینی شما به خاطر استفاده از همین صابون است.
      بنابراین بهتر است از شوینده آنتی‌باکتریال به صورت ژل یا پن استفاده کنید.
      توجه داشته باشید که در ابتدای درمان، جوش‌های زیر پوستی از زیر پوست در خواهند آمد و ممکن است ظاهر پُر جوش‌تری پیدا کنید.

      محصولات پیشنهادی:
      پن پاک کننده پوست های مستعد آکنه seba med
      کنسانتره ضد جوش تین درم کا ISIS PHARMA

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  107. سلام، وقت بخیر.
    چون دیدم باحوصله به سوالات کاربران پاسخ می‌دید، گفتم من هم مشکلم رو باهاتون در میون بذارم تا لطف کنید و راهنمایی بفرمایید.
    23 سالم هست و مشکلِ پوسته‌پوسته‌شدنِ پوست در نواحی سر، دوطرفِ بینی، محل رویش سبیل (فقط یک سمت)، قسمت چانه، داخل و زیر نرمه‌ی گوش‌ها و خطِ ریش رو دارم. اسم علمیش رو نمی‌دونم چی هست اما چیزی که من می‌بینم با شوره فرق داره، لایه‌های پوستی هست که از سطح پوست جدا میشه. برای من بیشتر درقسمت جلوی سر، محل رویش سبیل و داخل گوش‌ها نمود داره.
    چیزی که اذیت‌کننده هست اینه که بلافاصله پس از خارج‌شدن از حمام و خشک‌کردن موها، نشانه‌های پوسته‌پوسته‌شدن روی پوست مشخصه.

    ممنون می‌شم اگه راهنمایی کنید.

  108. با سلام و تشکر فراوان از راهنمایی‌های خوبتون.

    ۳۰ سالم هست. حدود ۱۵ سال هست در همه نواحی صورتم پوسته ریزی شدید دارم، حتی زیر چانه.
    بعد شست و شوی صورتم به شدت پوستم خشک، کشیده و پوسته پوسته می‌شود. با زدن کرم مرطوب کننده فقط پوسته ها مخفی و با شست و شوی بعدی پدیدار می‌شوند.
    برخی دوستان مبتلا به درماتیت مشکل زخم و قرمزی دارند، اما پوست من قرمزی و خارش ندارد. نمی‌دانم نام این بیماری و درمان آن چیست. خواهشاً راهنمایی بفرمایید.

  109. همچنین وقتی پوسته‌های صورتم میریزه، پوستم تا یکی دو روز صاف و بدون پوسته هست و دوباره پوسته ریزی شروع میشه تا زمانی که کامل بریزه از روی صورتم.

  110. یک مورد دیگه که جا موند.
    پوست بدنم خشکه؛ کف دست‌هام در حالت عادی خوبن، ولی در اثر شست و شوی زیاد و یا استفاده از مواد شوینده جدید به شدت پوسته پوسته می‌شه. به حالتی که انگار چسب ریخته باشه روی دستم؛ به همون صورت پوست دستم ور میاد و با هیچ کرمی خوب نمی‌شه. آیا مشکل من همون درماتیت هست یا فرق داره؟

  111. user avatar
    ملیحه سادات حجازی

    سلام
    من به مدت دو هفته از داروی ساختنی لایه بردار که متخصص پوست برام تجویز کرده، استفاده کردم و داروم تمام شده.
    حالا پوستم پوسته پوسته و ملتهب شده.
    می‌خواستم بدونم این پوسته ها تا چه مدت ریخته می‌شه و پوستم به حالت طبیعی برمی‌گرده؟

  112. سلام. من ۲ یا ۳ سال شوره سر داشتم که با شامپو سیلکوزینک اویدرم خوب شد؛ اما بعدش قسمت پیشونی و دور بینی پوسته‌پوسته و قرمز میشه؛ قسمت‌هایی از پیشونی که پوسته‌ریزی کرده لکه سفید درست میشه. دلیل لکه‌های سفید چیه؟ آیا درمان داره؟

  113. سلام. چند وقته که صورتم پوسته‌پوسته میشه. توی ابرو و بین ابرو و منطقه گیج‌گاهی و داخل سبیل و ریش مخصوصاً در محل چانه پوسته‌پوسته و سرخ میشه به همراه خارش. یک دوره بتامتازون و کلوتریمازول استفاده کردم خوب شده و بعد یک سال باز برگشتن. دوباره استفاده کردم حدود دو ماه خوب میشه ولی بعد قطع مصرف لوسیون بعد چند روز باز برمیگردن و این بار در محل قفسه سینه هم قرمزی و پوسته‌پوسته شدن و خارش مشاهده شد که با مصرف لوسین افی کلوزون به طور موقت خوب میشه. آیا درمان دائمی براش وجود داره؟ و شامپو مناسب برای شوره صورت چی پیشنهاد می‌کنید؟ ممنونم.

    • درود به شما مهدی عزیز?

      متأسفانه این عارضه درمان قطعی ندارد و با استرس یا تغییر فصل برگشت‌پذیر خواهد بود. ما استفاده از محصول زیر را برای کاهش پوسته‌ها در نواحی پوشیده از مو توصیه می‌کنیم.
      مایع کراتولیتیک ایکتی لیکس فورت Pharmaceris

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارد. ??

  114. سلام. من یه چند وقتی میشه پوست سرم پوست پوست میشه و ریزش مو هم دارم و صورتمم بعد از چند روز اصلاح اونم پوست پوست میشه.
    لطفا بگید چکار کنم؟ خیلی وحشتناک شده برام.
    ممنونم.

  115. سلام. من ۲۱ سالمه تقریبا ۹ ماه میشه که گونه‌هام و بینی پوسته‌پوسته میشه و الان چند ماه میشه که گونه‌هام خیلی قرمزن و وقتی از حموم میام بیرون اونقدر پوست صورتم قرمز میشه که انگار سوخته.
    از وقتی که از ژل شستشو و تونیک پاک کننده برای جوش‌های صورتم استفاده کردم اینجوری شده.
    شش ماه میشه دیگه از اون شوینده‌ها استفاده نمی‌کنم ولی بازم اینجوریه و حتی بد ترم شده.
    نمی‌دونم چیکار کنم. لطفا راهنماییم کنید.

    • درود به شما ویدای عزیز?

      لطفاً برای دریافت مشاوره دقیق‌تر نوع پوست و اسم دقیق محصولاتی که استفاده کردید رو بفرمایید.

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  116. سلام من 24 سالمه و مدتی هست که با مشکل پوست پوست شدن صورتم مواجهم. بعد از هر حموم و با زحمت تمیزکردن صورت حدود 2 روز بعد پوسته صورتم شروع می‌شه این در صورتیه که بعد از حمام و تا قبل پوسته شدن، پوستم به خصوص موقع خواب چربی ایجاد می‌کنه. پوسته ها روی گونه، دور بینی، پیشانی و داخل ابروها ایجاد می‌شه. از هیچ کرم آرایشی نمی‌تونم استفاده کنم. بعد از اصلاح جوش می‌زنه پوستم طوری که فقط باید شیو کنم. جالبه که پوست من حتی در دوران بلوغ هم یک دونه جوش نداشت. یا تمام این تفاسیر حتی تشخیص نوع پوستم سخت هست ولی فکر می‌کنم که چرب هست. شما راه‌حل پیشنهادی دارین؟

  117. سلام من دوهفته هست برای او بار از پن ضد وش استفاده میکنم الان پوستم پوسته پوسته شده و مخصوصا کناره های صورتم که مو سرم روییده… اینا طبیعیه یا غیر عادی؟؟

    • درود به شما اوا عزیز?

      برای دریافت مشاوره دقیق‌تر ممنون میشم بفرمایید که چند سالتون هست؟
      نوع پوستتون چیه؟چرب یا خشک؟
      از چه محصولی استفاده می‌کنید؟

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  118. سلام من ۱۷ساله هستم پیشانیم پوست پوست میشه هر روز با لیف میشورم خوب میشه بعد یکی دوساعت دوباره پوست میشه نمیدونم علتش چیه خیلی اذیت میشم

    • درود به شما دوست عزیز

      برای دریافت مشاوره دقیق‌تر ممنون میشم بفرمایید
      نوع پوستتون چیه؟چرب یا خشک؟
      از چه شوینده ای تا الان استفاده می‌کردید؟

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  119. سلام و عرض ادب
    من چند سالی هست که پوست صورتم پوسته پوسته میشه و بیشتر هم نواحی بینی .پیشانی هستش . پوستمم هم چربه هم خشکم میشه (اخرنفهمیدم دقیق کدومشه ?)به خاطر همین باید زود زود برم حموم و با سفید آب یا کیسه یا لیف بشورم تا پوسته ها کنده بشن
    اگه اینکارو نکنم نمیشه از هیچ کرمی استفاده کرد چون میاد روی پوسته و خیلی ناخوشایند و زشت میشه
    اگه امکان داره راهنماییم کنید
    از فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک هم استفاده کردم ولی فایده نداشت

  120. سلام من پیشونیم فقط بعد از حموم پوسته پوسته میشه ، بعد دور لبمم همینطور فقط پوسته پوسته میشه گاهی اوقاتم خیلی کم پیش میاد که طول هفته اینجوری بشه (دور لبم) ، این مشکلاتم توی طول زمان برام پیش اومد؟
    یعنی هیچ درمانی به غیر از ورزش کردن و خوردن میوه و سبزیجات راه دیگه ای نیست ، حداقل بگید چی بخورم ؟

    • درود به شما دوست عزیز
      این پوسته ها حالت پوسته ریزی دارند و جدا میشوند؟؟همراه با قرمزی یا خارش و التهاب هستند؟

  121. باسلام
    من پوست صورتم مختلط هست وپیشانیم جوش های خیلی ریز زیادی داره که خیلی ظاهرم رو بدکرده
    چند روزی از گلاب برای صورتم استفاده کردم الان روی گونه هام خیلی خشک وپوسته پوسته شده دلیلش میتونه گلاب باشه؟
    وبرای جوش های پیشانیم چه پیشنهادی دارید؟
    باتشکر

  122. سلام چیکار کنم صورتم خیلی خشک هست و زبر ممنونم میشم راهنمایی کنید

  123. سلام خسته نباشید
    من از وقتی از فوم شستشو فوم به صورتم زدم صورتم پوسته پوسته شده یه چیز دیگه چون صورتم لک داشت از کرم ضد لک هم میزدم بعد اینکه از اینا استفاده کردم صورتم میشه گفت خیلی بد شد الان هم استفاده نمیکنم چند روزی ولی باز پوستم پوسته پوسته شده خوب نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • درود به شما دوست عزیز

      برای دریافت مشاوره دقیق‌تر ممنون میشم بفرمایید که چند سالتون هست؟
      نوع پوستتون چیه؟چرب یا خشک؟
      از شوینده مناسب چه پوستی استفاده می‌کردید؟ابرسان و مرطوب کننده هم استفاده میکنید؟

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  124. سلام من چهار ماهه ریزش ابرو شدید دارم دوماه اول فقط ریزش بود تقویت کننده سریتا زدم ولی ریزش قطع نشد بعد ول کردن سریتا شوره ابرو گرفتم یعنی شوره به صورتیه که با خیس خوردن یا شستن پوست کف ابرو بلند میشه قرمزی و خارش شدید داشتم دکتر رفتم پماد دست ساز بتامتازون و کلوتریمازول دادن دو هفته میزنم خارش خیلی کم شده و سوزش و قرمزی از بین رفته ولی ریزش از ۱۵ تار به ۶ تار رسیده قطع نشده استفاده از محلول رو تا کی ادامه بدم بعد زدن محلول پوست ریزی طبیعیه؟محلول به هرجای پوستم بخوره اونجا پوسته پوسته میشه

    • سلام عزیزم. به نوع پوستتون بستگی داره، چنین شکایتی تاکنون در این خصوص نداشتیم، اگر دو ماه استفاده کردید کم‌کم می‌تونید مصرف رو کم و بعد قطع کنید.
      ریزش ابروهاتون حالت موقت داره و احتمال اینکه فاز ریزش ابروهاتون با مصرف این محصول در یک زمان قرار گرفته باشند خیلی زیاده.جای نگرانی نیست

  125. سلام وقت بخیر دختر ۲۳ ساله ام ۴ ماهه ریزش ابرو دارم دوماه ادل فقط ریزش بود تقویت کننده سریتا گرفتم ولی ریزشم ادامه داشت ول کردم بعد ول کردن سریتا شوره ابرو گرفتم شوره اش اینحوری بود که پوسته کف ابروم بعد خیس خوردن و شستن بلند میشد و ریزشم بدتر شد روزی ۱۵ ۱۶ تار میریخت حموم میرفتم بدتر میشد قرمزی و خلرش و سوزش گرفتم روغن کرچک زدم رزماری زدم ویتامین e زدم خوب نشد دکتر رفتم محلول دست ساز بتامتازون و کلوترومازول دادن این محول قرمزی و خارش سوزش برطرف شد ولی ریزشمو دارم در حد ۶ تا ۸ تار رشد ابرو دارم ولی پوسته کف ابروم همچنان بلند میشه وقتی میشورم و این محلول به هرجای پوستم بخوره اون قسمت پوسته پوسته میشه تا کی استفاده از محلول ادامه بدم پوسته ریزی کف ابروم طبیعیه؟
    روزی دوبار با شامپو بچه فیروز میشورم خشک میکنم پد الکلی میکشم ابرسان الوورا میزنم بعد محلول میزنم اما ریشه ابرو سسته و فشار بیاد کنده میشه و پوسته هابعد هر خیس خوردن میان مشکلم چیه میشه راهنمایی کنید

    • منظورم اینه ریزشم در حد ۶ تا ۸ تار شد و ابروهام رشد کرد یکم

    • سلام وقت شما بخیر.
      عزیزم شما دچار قارچ یا درماتیت سبورئیک شدید که باید با توجه به شدت عارضه،از دکتری که پیشش رفتید سوال کنید دوره درمان رو تا چه زمانی ادامه بدید و نباید یک‌دفعه درمانتون رو قطع کنید، ابروهاتون مجدد رشد می‌کنه، نگران نباشید.

  126. سلام و روز بخیر
    من پوستم مختطلته
    الآن سه سالى میشه که داخل بینى و پره ى جلوى بینیم همیشه زخم میشه و پوسته پوستست هرچقدر هم چربش میکنم فایده نداره بعضى وقتا هم پایین گوشم خشک و زخم میشه الآنم سه هفته اى میشه که دور دهانم پوسته پوسته است که هیچ خوب نمیشه
    خسته شدم میتونید کمکم کنید
    ممنون

    • سلام وقت بخیر.
      عزیزم از چه شوینده و در کل از چه محصولاتی در روتین پوستی‌تون استفاده می‌کنید؟ پوسته‌ریزی‌ها با خارش،قرمزی و التهاب همراهه؟ بین ابروها هم این مشکل رو دارید؟ با سرد شدن هوا،این وضعیت تشدید میشه؟

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه