تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهکارهای داشتن پوستی فوق‌العاده چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
راهکارهای داشتن پوستی فوق‌العاده چیست؟

تقریبا همه ما حداقل یک خانم را می‌شناسیم که پوست فوق‌العاده خوبی دارد. هربار که او را می‌بینیم با خود می‌گوییم، جدا او چه‌طور این کار را می‌کند؟ چه روش جادویی پیش گرفته است؟ از چه کرم گران‌قیمتی استفاده می‌کند؟ راز زیبایی و سلامت پوست او خیلی ساده است، او از پوست خود به‌طور روزانه مراقبت می‌کند.

اگر شما هم مشتاق داشتن پوستی فوق‌العاده هستید، شیوه‌ها و راهکارهای زیر را به دقت مطالعه کرده و انجام دهید:

۱- نوشیدنی‌های مناسب بنوشید

انواع نوشیدنیهرچند یک فنجان قهوه برای بیدار نگه‌داشتن گزینه خوبی است، اما می‌توانید نوشیدنی دیگری انتخاب کنید که انتخاب بهتر و سالم‌تری باشد. هر روز صبح برای روشن کردن پوست، اکسیژن‌رسانی و آب‌رسانی به ان یک لیوان کلروفیل بنوشید. این نوشیدنی همچنین با تحریک سیستم لنفاوی، پف صورت را از بین برده و برای رفع سلولیت‌ نیز مفید است.

اگر رغبتی به نوشیدن مایعات ندارید، مکمل‌های کلروفیل را از داروخانه یا فروشگاه‌ها تهیه کنید. پیشنهاد دیگر برای سلامت پوست، نوشیدن آب سبزیجات به همراه تکه‌های سبزیجات است. این نوشیدنی‌ها در عرض چند روز پوست شما را تغییر می‌دهند، به آن اکسیژن رسانی کرده و تورم لنفاوی را از بین می‌برند.

۲- پوست خود را صبح و شب مرطوب کنید

بهترین زمان مرطوب کردن پوست هنگامی است که از حمام بیرون می‌آیید و هم‌چنین قبل از خواب. از لوسیون‌هایی که بوی زیادی دارند اجتناب کنید و مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که حساسیت ایجاد نکند و لطیف و ملایم بوده و به سلامت پوست کمک کند.

۳- رژیم غذایی سالمی داشته باشید

رژیم غذایی سالمپوست شما یک سد طبیعی برای حفظ رطوبت دارد و اسید چرب امگا 3 برای حفظ و نگهداری این سد طبیعی ضروری است. تخم کتان و گردو منبع غنی امگا 3 هستند که توانایی پوست شما را برای حفظ رطوبت زیاد می‌کند. هم‌چنین حجم غذاهایی که شاخص گلوکز (کربوهیدارات ساده و مرکب) بالایی دارند را در رژیم غذایی خود کم کنید.

۴- از محصولات مراقبت از پوست، کمتر استفاده کنید

مهم‌ترین ممنوعیت، استفاده هم‌زمان از چند محصول است. این کار ممکن است به پوست صدمه بزند و سبب جوش و پرشدن منافذ پوست شود.

۵- هر ۳۶۵ روز سال در هوای آفتابی و ابری، کرم ضد آفتاب بزنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند وقتی از خانه بیرون می‌روند در صورتی باید کرم ضد آفتاب بزنند که هوا آفتابی باشد. اما حقیقت این است که هنگام رانندگی، پرواز با هواپیما یا هرکار دیگری، باید از پوست‌تان مراقبت کنید. مواجهه روزانه با اشعه فرابنفش، باعث چروک پوست می‌شود. اما از چه نوع ضدآفتابی باید استفاده کنید؟ برای سلامت پوست از ضدآفتابی با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

۶- به هر طریق ممکن به بدنتان آب‌رسانی کنید

نوشیدن آبهمه متخصصان پوست بر آب‌رسانی تاکید می‌کنند. کمبود آب به معنای درخشش کمتر و چروک بیشتر است. محصولاتی (پاک‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، ضد چروک‌ها) را انتخاب کنید که آب‌رسان نیز هستند. علاوه بر این، روزی 8 لیوان آب بنوشید.

۷- از مواجهه مستقیم با حرارت اجتناب کنید

فقط مواجهه با آفتاب ممنوع نیست بلکه حرارت زیاد، شعله آتش نیز به پوست شما آسیب می‌زند. حرارت، باعث تورم و از بین رفتن کلاژن می‌شود. حداقل 10 قدم از آتش فاصله داشته باشید. پس دفعه بعد که قصد کباب کردن بال و پاچین داشتید، لااقل یک قدم عقب‌تر بایستید.

۸- فقط به قرص‌های ویتامین بسنده نکنید

تعادل در رژیم غذایی خیلی مهم است اما راه‌های زیادی برای رساندن ویتامین به بدن وجود دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موضعی به شکل سرم و کرم وجود دارند که پوست را تغذیه می‌کنند. آن‌ها به ترمیم آفتاب سوختگی کمک می‌کنند و خاصیت ضد آفتاب طبیعی دارد. چگونه باید از آن‌ها استفاده کنیم؟ بهترین زمان مصرف آن‌ها بعد از پاک کردن پوست است یا می‌توان آن را زیر ضدآفتاب زد تا حفاظت بیشتری انجام دهد.

۹- هفته‌ای چند بار لایه‌برداری کنید

لایه برداریما روزانه 50 میلیون سلول از دست می‌دهیم و باید یادآوری کنیم که این کار سبب چروک به نظر رسیدن پوست می‌شود. در نتیجه باید محصولاتی با pH خنثی انتخاب کنید تا هنگام لایه‌برداری پوست را خشک نکند. ضمنا فقط روی صورت تمرکز نکنید، پوست همه نقاط بدن به لایه‌برداری نیاز دارد.

۱۰- مراقبت از سلامت پوست را فقط به کرم ضد آفتاب محدود نکنید

کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه همگی برای مراقبت و سلامت پوست در هوای آزاد هستند. برای جلوگیری از آسیب نور خورشید، راه‌های زیادی وجود دارند که باید به‌طور همزمان از آن‌ها استفاده کرد. بدانید که جلوگیری از آسیب، راحت‌تر از درمان است.

۱۱- از پوست خود به‌صورت روزانه‌ مراقبت‌ کنید

محصولات و ترکیبات فانتزی و مد روز، جالب هستند و گاهی هم واقعا موثرند؛ اما هما‌ن‌طور که به سرعت وارد قفسه‌های فروشگاه می‌شوند به همان سرعت هم از یاد می‌روند. پاک‌کننده و مرطوب‎‌کننده‌ای بیابید که بدانید برای شما موثر است و آن را هر روز استفاده کنید.

۱۲- برس‌های آرایشی خود را به‌طور منظم بشویید

لوازم آرایشیبرس‌های آرایشی خود را برای جلوگیری از عفونت و پرشدن منافذ پوست با باکتری، چربی و غبار، به‌طور منظم بشویید. برای برس‌هایی که اطراف چشم استفاده می‌شوند ماهی دو بار و برای دیگر برس‌ها ماهی یک‌بار شست‌شو کافی است.

طریقه شستشو: یک قطره شامپو کف دست خود بریزید. برس را با آب گرم خیس کنید سپس آن را روی قطره‌ شامپوی کف دست بمالید به طوری که شامپو در همه جای برس پخش شود. از گرفتن قسمت فلزی برس خیس یا کف برس‌های مو خودداری کنید زیرا ممکن است چسب آن خیس بخورد و موهای برس کنده شود. سپس برس را آب بکشید و با حوله خشک کنید. برس را طوری بگذارید که موهای آن از لبه میز بیرون باشد تا خشک شود.

۱۳- از پاک‌کننده‌ی مناسبی برای پوست خود استفاده کنید

برای پوست‌های مستعد چربی و آکنه، ژل سالیسیلیک یا پاک کننده‌های پروکسید بنزول گزینه‌های بسیار عالی هستند. برای پوست‌های خشک، مرطوب‌کننده یا شیرپاک کن استفاده کنید. برای پوست‌هایی که نقاط قهوه‌ای یا لکه‌های تیره دارند از پاک کننده‌های روشن‌کننده  مثل اسید آلفا هیدروکسی استفاده کنید.

۱۴- خواب مناسبی داشته باشید

خواب مناسبمسئله فقط 8 ساعت خواب در شبانه روز نیست. پوست باید از روبالشی ابریشمی تمیزی که به طور مرتب شسته می‌شود نیز برخوردار باشد. جنس ابریشم، مواد را کاملا در تاروپود خود جذب می‌کند و سبب چین و چروک نمی‌شود. ابریشم برای موها نیز بهتر است زیرا از گره خوردن و شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند. می‌خواهید بعد از بیدار شدن، مو و پوست بهتری داشته باشید؟ پس اکنون وقت تعویض روبالشی است.

۱۵- هرگز انگشت‌هایتان را به صورت نزنید

این نکته بسیار مهمی در سلامت پوست است. این کار از پراکندن باکتری و ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. تماس انگشتان دست با صورت ممکن است به لکه، چروک و حتی آنفولانزا منجر شود.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم اهمیت یک پوست خوب بیشتر از نحوه آرایش خوب است. پس مقالات دیگری را که پیشتر از این در بلاگ تخصصی اُردمی و با محوریت پوست منتشر شده‌اند را نیز مطالعه کنید:

منبع: Goodhousekeeping دیدگاه‌ها 3886بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه