تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ ماده غذایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۶ ماده غذایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

همه می‌خواهند پوستی سالم و شفاف داشته باشند که هیچ‌گاه قرمز یا بی‌حال به نظر نرسد. با این‌حال، زیبایی پوست تنها با خرید کرم مرطوب‎کننده مناسب و اجتناب از نور خورشید میسر نمی‌شود. در واقع، تغذیه سالم می‌تواند نسبت به مصرف محصولات موضعی نقش بسیار مهم‌تری داشته باشد. اگرچه همچنان نباید کرم ضدآفتاب را فراموش کنید اما تغییر رژیم غذایی می‌تواند تأثیر دوچندانی بر زیبایی پوست شما داشته باشد. شش ماده غذایی زیر را به صورت منظم مصرف کنید تا زیبایی پوست شما به بیشترین حد ممکن برسد:

ماست

ماستماست غذای سالمی است که می‌توانید به عنوان صبحانه، سس مرغ، سس سالاد یا یک خوراکی با کالری اندک مصرف کنید. همچنین این غذا می‌تواند پوست شما را سالم و شفاف نگه دارد، زیرا سرشار از پروتئین است که باعث از بین رفتن چین و چروک صورت و افزایش زیبایی پوست می‌شود. هنگامی که به خرید می‌روید، ماست یونانی را انتخاب کنید زیرا پروتئین موجود در آن، دو برابر ماست‌های معمولی است.

شکلات تلخ

شکلات تلخهنگامی که به پوستی زیبا و سالم فکر می‌کنید معمولا شکلات به ذهن شما نمی‌رسد اما چه کسی از یک تکه شکلات خوشمزه بدش می‌آید؟ افزودن شکلات تلخ به رژیم غذایی شما به این علت اهمیت دارد که این ماده سرشار از فلاونوئید است؛ فلاونوئید نوعی آنتی‌اکسیدان است که التهاب را کاهش داده و بدن را از رادیکال‌های آزاد پاکسازی می‌کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، خوردن شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو پیشنهاد می‌شود.

گردو

گردوآجیل‌، بخش مؤثر هر رژیم غذایی سالم است؛ اما گردو به صورت ویژه‌ای می‌تواند در افزایش سلامت پوست به افراد کمک کند. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و مس است که به تولید کلاژن و افزایش ارتجاع‌پذیری پوست کمک می‌کند که این امر نیز باعث استحکام و نرمی پوست می‌شود.

مصرف یک عدد گردو در روز پیشنهاد می‌شود؛ هرچند که این ماده غذایی سرشار از کالری و چربی است، اما این چربی سالم در روغن زیتون، آووکادو و سایر مغزها نیز یافت می‌شود.

گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگیاحتمالا نام گوجه‌فرنگی را به عنوان ضامن سلامت پروستات در مردان شنیده‌اید، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهند که گوجه‌فرنگی می‌تواند پوست را از آسیب‌های نور خورشید محافظت کند. طی پژوهشی، از افراد شرکت کننده خواسته شد روزانه 5 قاشق رب گوجه‌فرنگی مصرف کنند و نتایج نشان داد این افراد 33 درصد کمتر از سایرین دچار آفتاب سوختگی شدند. البته مصرف این مقدار رب گوجه‌فرنگی جالب به نظر نمی‌رسد اما طبخ سس‌ها و سوپ‌های گوجه‌فرنگی به عنوان رژیم غذایی روزمره می‌تواند برای زیبایی پوست شما مؤثر واقع شود. همچنین، گوجه‌فرنگی تازه می‌تواند سالم و خوشمزه باشد بنابراین این مورد را نیز فراموش نکنید.

فلفل دلمه

فلفل دلمهاگرچه به نظر می‌رسد فلفل دلمه تنها سرشار از آب باشد اما حقیقت این است که سبزیجات زرد، نارنجی و سبز رنگ سرشار از کاروتنوئید هستند که نوعی آنتی‌اکسیدان بوده و باعث کاهش چین و چروک‌ صورت می‌شود. فلفل‌های دلمه زرد و قرمز حتی می‌توانند آسیب‌های ناشی از نور خورشید را کاهش دهند.

مصرف فلفل دلمه خام می‌تواند به بهترین نحو به پوست کمک کند. اگر فلفل در این حالت از گلوی شما پایین نمی‌رود می‌توانید آن را اندکی تفت دهید.

انار

اناربرش دادن و خوردن انار کمی دشوار است اما ارزش این همه زحمت را دارد زیرا باعث درخشش پوست صورت می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار با عنوان پلی فنول شناخته می‌شوند و می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و در آن واحد، باعث بهتر شدن جریان خون می‌شوند و به گونه‌های شما سرخی زیبایی می‌دهند. مصرف روزانه یک تا دو لیوان کوچک آب یا یک عدد انار توصیه می‌شود.

جایزه!

پوست زیبا با نوشیدن آبآب ممکن است غذا نباشد اما اگر می‌خواهید پوست عالی داشته باشید باید دائما آن‌را مصرف کنید. چرا؟ زیرا آب باعث طراوت پوست و استقامت آن می‌شود و حتی می‌تواند خطوط اطراف چشم‌ها و دهان را تا حدی از بین ببرد و از این طریق به زیبایی پوست شما کمک کند. همچنین، اگر آب کافی به بدن برسد احساس بهتری خواهید داشت. امروزه قانون قدیمی 8 لیوان آب در روز، اندکی منسوخ به نظر می‌رسد اما به جای آن، هرگاه احساس تشنگی کردید آب مصرف کنید.

منبع: Healthstatus دیدگاه‌ها 3631بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>