تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای انتخاب رنگ مو مناسب برای افرادی که چشم‌های سبز دارند

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
راهنمای انتخاب رنگ مو مناسب برای افرادی که چشم‌های سبز دارند

داشتن چشمانی با رنگ سبز، موهبتی است که باید قدرش را بدانید، زیبایی افرادی که چشم سبز دارند زمانی تکمیل می‌شود که رنگ‌بندی مناسبی را برای موهای خود با توجه به رنگ پوستی که دارند انتخاب کنند. به این ترتیب اگر از آن دسته بانوان زیباروی چشم سبز هستید که قصد تغییر رنگ موی خود را دارند، برای جلوه بیشتر چشمان سبز و زیبای خود باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

جالب است بدانید، مهم‌ترین چیزی که در انتخاب رنگ مو، برای زیبارویانِ چشم سبز اهمیت دارد، رنگ پوستِ آنها است. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم، راهنمای کاملی را برای انتخاب رنگ مناسب مو که با رنگ پوست و چشم‌های سبز سازگاری دارد را آماده کنیم.

چگونه زیباترین رنگ را برای موهای خود انتخاب کنید:

به رنگ چشم‌ها توجه کنید

طیف‌های مختلف رنگ سبز را در افراد چشم سبز شاهد هستیم، بعضی‌ از زیبارویان چشمان کاملا سبزی دارند در صورتی که بعضی دیگر ته‌مایه‌ای از رنگ سبز، آبی یا خاکستری را در چشمان خود شاهد هستند. شناخت کامل نسبت به طیف رنگ چشم، کمک زیادی به انتخاب رنگ موی مناسب خواهد کرد. این امر باعث می شود تا بهترین رنگ را انتخاب کنید یا اینکه با انتخاب رنگ موی مناسب، ته‌رنگی از رنگ سبز چشمان شما در چهره نمایان باشد.

طیف رنگ پوست، در انتخاب رنگ مو تاثیر زیادی دارد

طیف رنگ پوست، در انتخاب رنگ مو تاثیر زیادی دارد

دقت داشته باشید که در اینجا منظور از طیف رنگ پوست، سیاهی یا روشن بودن آن نیست. بلکه منظور از طیف رنگ پوست، گرم، سرد یا خنثی بودن حالت پوست است. برای اینکه طیف رنگ پوست بدن را به درستی تشخیص دهید، کافی است تا به پوستِ مچ دست در زیر آفتاب نگاهی داشته باشید. اگر رنگ رگ‌های شما آبی یا بنفش بود، طیف رنگ پوست شما سرد است، اگر رنگ رگ‌ها به رنگ سبز بود، طیف رنگ پوست گرمی دارید. در صورتی که قادر به تشخیص رنگ دقیق رگ‌ها نبودید، به احتمال زیاد طیف رنگ پوست شما خنثی یا به اصطلاح زیتونی است.

رنگ موی فعلی خود را در نظر داشته باشید

اگر در حال حاضر رنگ موی‌ شما، تیره است، ممکن است در استفاده از رنگ‌های روشن‌تر با مشکل روبرو شوید و در حین رنگ کردن، موهای شما صدمه ببنید. به این ترتیب اگر رنگ موی فعلی شما تیره است، به‌دنبال رنگ‌هایی سازگار با رنگ موی طبیعی خود باشید. در مجموع توصیه می‌شود در انتخاب رنگ مو زیاده‌روی نکنید و برای رسیدن به بهترین نتیجه، رنگی را انتخاب کنید که سه درجه از رنگ فعلی موی شما روشن‌تر یا تیره‌تر باشد.

رنگ لباس‌‌های شما در انتخاب رنگ مو تاثیر دارد

رنگ لباس‌‌های شما در انتخاب رنگ مو تاثیر دارد

نگاهی به کمد لباس‌های خود بیاندازید و رنگ لباس‌هایی که برازنده‌تان است را در نظر داشته باشید.

اگر در لباس‌هایی با طیف رنگ‌های گرم نظیر قرمز، زرد، طلایی یا نارنجی خوش می‌درخشید، به احتمال زیاد رنگ موی طلایی، قرمز و قهو‌ه‌ای تیره برازنده موهای شما خواهد بود. در صورتی که احساس می‌‌کنید، لباس‌هایی با رنگ‌های طیف سرد نظیر آبی، سبز، بنفش، به ظاهر شما جلوه بیشتری می‌دهد، رنگ موی قهوه‌ای روشن، نقره‌ای، و زرد کم رنگ باید برازنده موهای شما باشد.

چه رنگ مویی برازنده‌ افراد چشم سبز است؟

همان‌‌گونه که در بالا هم اشاره کردیم، دو عامل اساسی در انتخاب رنگ مو برای افراد چشم سبز وجود دارد، اول از همه باید به طیف رنگ چشم‌های خود توجه کنید و سپس باید طیف رنگ پوست بدن را در نظر داشته باشید. اگر هم رنگ چشمان شما ته‌مایه‌ای از سبز و قهوه‌ای دارد، بهتر است در انتخاب لباس به دنبال رنگ‌هایی با طیف گرم باشید. طیف رنگ‌های سرد نیز در انتخاب لباس، مناسب چشم‌هایی است که ته‌مایه‌ای از رنگ آبی یا خاکستری در آن وجود دارد. دسته‌بندی زیر می‌تواند در انتخاب رنگ مو کمک‌کننده باشد:

۱- رنگ پوست روشن:

افرادی با پوست روشن و چشم سبز

به چه رنگ موهایی فکر کنید؟

اگر به رنگ قرمز علاقه دارید، رنگ مویی با طیف زیادِ رنگ قرمز را انتخاب کنید، قهوه‌ای با هایلایت قرمز نیز گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. رنگ قرمز آلبالویی نیز برای هایلایت موی این گونه افراد پیشنهاد می‌شود، بدون شک اگر به دنبال طیف رنگ‌های تند هستید، از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

در صورتی که رنگ قهوه‌ای را برای موهای خود انتخاب کرده‌اید، در انتخاب رنگ هایلایت وسواس زیادی به خرج ندهید؛ چرا که تمامی رنگ‌ها با رنگ قهوه‌ای به لحاظ زیبایی تناسب خوبی دارند. سایر رنگ‌ها نیز از طلایی مایل به قهوه‌ای گرفته تا شکلاتی و بلوند استخوانی با پوست‌ روشن و چشم سبز همخوانی دارد.

سایر طیف‌های رنگ بلوند مانند بلوند عسلی و بلوند روشن را نیز می‌توان در نظر داشت.

البته توصیه می‌کنیم اگر پوست شما بیش از اندازه روشن است از رنگ موی مشکی برحذر باشید. اما از طرف دیگر اگر رنگ پوست شما خیلی روشن نیست و پوستی سرخ و سفید دارید، حتما در انتخاب رنگ مو به مشکی فکر کنید. مطمئن باشید ترکیب رنگ مشکی در کنار چشم‌های سبز و پوست سرخ و سفید، هماهنگی بسیار خوبی خواهد داشت.

از چه رنگ‌ موهایی برحذر باشید؟

رنگ طلایی از آن دسته رنگ‌هایی است که استفاده از آن در افرادی که پوست سفید و چشم سبز رنگ دارند توصیه نمی‌شود. طلایی باعث می‌شود تا رنگ سبز چشم‌ها از نظر پنهان بماند.

اگر هم پوست شما در بعضی از قسمت‌ها قرمز شده است، استفاده از رنگ مسی برای مو باعث می‌شود این قرمزی بیشتر نمایان شده و جلوه نامطلوبی داشته باشد. رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز در رنگ‌بندی موهای شما به بیشتر جلوه دادن عارضه‌های پوستی که در حین آرایش صورت پوشش داده نشده‌اند نیز کمک می‌کند.

مهمترین طیف رنگ مویی که باید از آن برحذر بود، رنگ مشکی است، رنگ پوست‌ سرد با موهای مشکی تناقض زیادی دارد. طلایی نیز انتخاب خوبی برای این دسته از بانوان نیست، رنگ‌های کاراملی و عسلی نیز توصیه نمی‌شود. در واقع باید گفت، هر رنگی که پایه نارنجی داشته باشد با طیف رنگ پوست‌های سرد سازگاری خوبی ندارد.

برای پوست‌های گرم، رنگ موی مشکی، پیشنهاد نمی‌شود. رنگ زرد مایل به خاکستری و قهوه‌ای نیز در انتخاب رنگ مو باعث می‌شود تا چهره فرد خسته و گرفته به‌نظر برسد. از طرف دیگر برای افرادی که طیف رنگ پوست آنها گرم است، رنگ‌ مو با پایه آبی و بنفش نیز انتخاب خوبی نخواهد بود.

انتخاب رنگ بلوند استخوانی، یا هر رنگ دیگری که ته‌مایه خاکستری داشته باشد، برازنده پوست خنثی نیست. رنگ‌هایی با پایه آبی، بنفش و سبز نیز برای این دسته از بانوان چشم‌سبز پیشنهاد نمی‌شود.

۲- رنگ پوست خنثیرنگ موی مناسب افرادی با چشم‌های سبز و پوست خنثی

اگر طیف پوست شما خنثی یا به اصطلاح زیتونی است، احتمال می‌رود بارقه‌هایی از رنگ طلایی در چشمان سبز رنگ شما حضور داشته باشد. این امر را می‌توان به فال نیک گرفت، چرا که ترکیبات رنگ‌های مختلفی برازنده موهای شما خواهد بود.

استفاده از طیف رنگ‌های طلایی تیره در رنگ مو با پوست‌های خنثی، به درخشش این گونه پوست‌ها کمک می‌کند. با این حساب، رنگ‌هایی با پایه مسی را می‌توان بهترین انتخاب برای زیبارویان چشم‌سبز دانست. قهوه‌ای تیره و شکلاتی نیز رنگ‌ مناسبی برای موی‌های افرادی است که طیف رنگ پوست آنها خنثی است.

این دسته از بانوان می‌توانند به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز نیز فکر کنند.

۳- رنگ پوست سرد

افرادی با چشم‌های سبز و پوست سردبانوان زیباروی چشم‌سبزی که طیف رنگ پوست آنها سرد است، طیف‌های مختلفی از رنگ‌های ملایم و روشن را برای موهای خود پیش‌رو دارند، اما رنگ‌های تیره با موهای این‌دسته افراد ناهماهنگی ایجاد می‌کند. با این حساب، دست شما برای انتخاب رنگ‌ موی بلوند، قرمز و حتی قهوه‌ای، کاملا باز است.

تقریبا تمامی طیف‌های رنگ بلوند برازنده موهای این دسته از بانوان زیبا‌رو است، بلوندِ خاکستری، سفید، نقره‌ای، بلوند با ته‌مایه قرمز را می‌توان از طیف‌های رنگ بلوند ذکر کرد که با پوست سرد و چشمان سبز هماهنگی خوبی دارد. قرمز با ته‌مایه بنفش نیز گزینه‌ خوبی برای جلوه دادن به چشمان سبز رنگ است.

قهوه‌ای با ته‌رنگ خاکستری و بلوطی ملایم نیز با موهای افرادی که پوست سرد و چشمان سبز دارند سازگاری خوبی دارد. طیف رنگ‌هایی با پایه آبی و بنفش نیز برای این دسته از بانوان زیبا‌رو گزینه بسیار مناسبی در انتخاب رنگ مو است.

۴- رنگ پوست گرم

رنگ موی مناسب افرادی با چشم‌های سبز و پوست گرمدر پوست‌های گرم، شاهد ته‌رنگ زرد و صورتی بیشتری هستیم. به این ترتیب طیف رنگ‌های گرم نظیر قرمز، نارنجی و زرد برای موهای این دسته از بانوان زیبارو انتخاب درست و شایسته‌ا ی خواهد بود. البته باز هم بانوان چشم سبز که پوستی گرم دارند در انتخاب رنگ موی خود باید مواردی را رعایت کنند.

طیف‌های تیره‌ترِ رنگ بلوند، مانند طلایی، عسلی و ماهاگونی، برازنده پوست‌های گرم و چشمان سبز است. رنگ شکلاتی تیره و رنگ ملایم کاراملی نیز با پوست‌های گرم همخوانی خوبی دارد. برای پوست‌های گرم و چشمان سبز می‌توان رنگ مویی با پایه قرمز، مانند رنگ ماهاگونی انتخاب کرد.

در مجموع باید گفت، همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، انتخاب رنگ موی مناسب، ارتباط مستقیمی با طیف رنگ پوست و رنگ چشمان شما دارد. به همین منظور در این مطلب سعی کردیم به هرآنچه که بانوان چشم‌سبز باید در انتخاب رنگ موی مناسب در نظر داشته باشند اشاره کنیم، اما اگر موردی از قلم افتاده است، ما و سایر کاربران را از نظرات و تجربه‌های خود در خصوص انتخاب رنگ موی مناسب برای بانوان چشم‌سبز در قسمت نظرات بی‌بهره نگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 45944بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه