تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

انواع رنگ مو چه کاربردی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
انواع رنگ مو چه کاربردی دارند؟

وقتی صحبت از رنگ کردن موها به میان می‌آید، همه چیز امکان دارد! نه تنها انواع مختلف رنگ مو به شما نتایج متفاوتی می‌دهند، بلکه فرآیندهای شیمیایی که در حال حاضر بر روی موهای خود انجام داده‌اید تا حد زیادی بر نتیجه رنگ کردن موها، چه خوب یا چه بد، تاثیر می‌گذارند.
فقط کافی است یک بار در راهروی محصولات مراقبت از مو قدم بزنید تا هر رنگ مویی در جهان را در جعبه پیدا کنید. شما می‌توانید موهایی به رنگ بلوند، قرمز، قهوه‌ای یا مشکی پرکلاغی داشته باشید. همچنین می‌توانید با آرایشگر خود در مورد محصولی مشورت کنید. قبل از این که رنگی را انتخاب کنید، نیاز دارید که در ابتدا بدانید کدام رنگ برای شما بهتر عمل می‌کند.

رنگ موهای موقتی:

همان‌طور که از اسمش پیداست، این رنگ مو چندان دوام نمی‌آورد. آن‌ها اغلب تنها لایه‌ای روی کوتیکول مو از خود بر جای می‌گذارند که با چندین بار شستشو از بین می‌رود؛ در واقع به مو نفوذ نمی‌کنند! به همین دلیل برای موهای صاف شده مناسب هستند چرا که فشار اضافی به مو وارد نمی‌کنند. رنگ موی موقتی به تدریج در طول زمان (معمولا دوره یک ماهه یا بیشتر که بستگی به مقدار استفاده از شامپو دارد) شسته می‌شود.
توجه: اثر رنگ موی موقتی بر روی موهای خاکستری یا سفید موقت نخواهد بود، بلکه لکه‌ای دائمی بر روی موها باقی می‌گذارد.

رنگ موی نیمه دائم:

رنگ موی نیمه دائم برای تیره کردن یا اضافه کردن به عمق رنگ مو (و نه برای روشن کردن) استفاده می‌شود. بعضی از انواع این رنگ مو حاوی مقدار کمی اکسیدان است (اما به اندازه‌ای نیست که مو را روشن کند). شما اغلب یک فعال‌کننده را داخل یک جعبه رنگ نیمه دائم پیدا می‌کنید که رنگ موی شما را تیره‌تر می‌کند و گزینه خوبی برای اضافه کردن عمق و غنا به رنگ موی موجود شما می‌باشد و در حدود چهار تا هشت هفته عمر خواهد داشت.
مراقب استفاده از این رنگ مو در نقاط مختلف سر باشید؛ بهتر است بر ریشه‌ها تمرکز داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است رنگ در انتهای موهای شما تجمع کند و موهایتان دو رنگ شود که مسلما مطلوب شما نیست.

انواع رنگ مو

رنگ موی دائم

این نوع از رنگ مو به شما ظاهر کاملا جدیدی می‌دهد یا مقادیر قابل توجهی از موهای خاکستری را پوشش می‌دهد.
با این حال به دلیل سطوح بالاتری از اکسیدان، رنگ موی دائمی برای موارد زیر بهتر است:
• موی سالم و طبیعی
• موهایی با فر باز (مجعد)
یک آرایشگر برای رنگ کردن کم‌خطر‌تر موهای صاف شده، نیاز دارد تا فرمولی با اکسیدان کمتر به کار ببرد. شما نمی‌توانید این نوع رنگ را در جعبه بیابید، هرچند که می‌توانید رنگ موی خانگی خود را با آب رقیق کنید (با اضافه کردن حدود ۷ تا ۱۵ میلی‌لیتر به محلول). هنگامی که یک تغییر کاملا چشم‌گیر می‌خواهید، رنگ موی دائمی بهترین راه حل است.

هایلایت

برای یک تغییر کوچک یا نسبتا کم، از هایلایت استفاده کنید. مزایای هایلایت عبارتند از:
• شما می‌توانید به آسانی رنگ کنید، با قسمت کوچکی شروع کنید.
• صورت شما را روشن‌تر می‌کند و به آن جلوه می‌دهد.
اگر موهای شما هایلایت نیست و به تازگی تصمیم به هایلایت آن گرفته‌اید، به جای استفاده از رنگ‌های خیلی روشن از نمونه‌های تیره‌تر استفاده کنید به خصوص اگر موهای صافی دارید. برای داشتن ظاهری خوب، از هایلایتی استفاده کنید که با رنگ پایه موهای خودتان سازگار باشد. هایلایت بلوند با یک پایه بلوند تیره بهتر است، در حالی که هایلایت برنزی با دارچینی خوب به نظر می‌رسد. بلوند پلاتینی با سیاه پر کلاغی چطور است؟ شاید ترکیب هیجان‌انگیزی باشد، ولی قطعا کنتراست یا مغایرت زیادی با هم خواهند داشت.
یکی از بهترین جنبه‌های رنگ مو این است که می‌تواند تغییر تقریبا سریعی را برای شما به ارمغان آورد. اگر احساس یکنواختی می‌کنید و می‌خواهید حس سرزندگی داشته باشید، رنگ مو می‌تواند راهی ارزان و سریع برای تغییر ظاهر باشد. همه آن جعبه‌هایی که شما را در قفسه فرا می‌خوانند می‌توانند کاملا وسوسه انگیز باشد؛ اما اگر شما در رنگ کردن مبتدی هستید بهتر است از آرایشگر خود نظر بخواهید. علت رنگ موی نه چندان زیبا، کم اطلاعی یا رنگ کردن با فاصله زمانی زیاد است.

منبع: About دیدگاه‌ها 3729بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه