مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

فواید جو دو سر برای پوست و مو | دانه‌ای جادویی و ارزان

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
فواید جو دو سر برای پوست و مو | دانه‌ای جادویی و ارزان

اگر مقالات بلاگ اردمی را دنبال کرده باشید، بی‌شک می‌دانید که ما بارها از خواص جو دو سر و ترکیب آن با مواد دیگر برای ساختن بهترین ماسک صورت صحبت کرده‌ایم. این ماده جادویی و در عین حال ارزان و در دسترس، خواص بسیاری برای پوست و موی افراد دارد. در این مقاله قصد داریم درباره بخشی از فواید جو دو سر با شما صحبت کنیم.

فواید جو دو سر برای بدن

فواید جو دو سر برای بدن

فواید جو دو سر برای بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. این ماده لذیذ، ارزان و سیرکننده است. حتی می‌توانید آن را با همه میوه‌ها و مغزهای محبوبتان مخلوط کنید. نیازی به گفتن نیست که مملو از کربوهیدرات‌های سالم، فیبر و ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلف است که یک صبحانه متعادل را ایجاد می‌کند. سطح قند خون و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد؛ پس تعجبی ندارد که قرن‌ها این ماده جادویی در بسیاری از رژیم‌های غذایی حضور داشته باشد.

البته ما اینجا نیستیم تا درباره صبحانه صحبت کنیم. در مقاله‌های آینده درباره مواد غذایی که برای بدنتان مفید هستند، صحبت خواهیم کرد. اینجا همین اندازه برایتان می‌گوییم که خوردن بلغور جو دو سر به میزان فراوانی آنتی اکسیدان، منیزیم و روی برای بدنتان فراهم می‌کند که همگی به نفع پوست هستند. بااین توضیح شما می‌توانید هم از این ماده در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید و هم در بهترین ماسک صورت تا به پوستتان جوانی را هدیه کنید.

جو دو سر کلوئیدی چیست؟

بلغور جو دو سر کلوئیدی چیست؟

قبل از اینکه درباره فواید جو دو سر در بهترین ماسک صورت و ماسک مو برایتان بگوییم، اجازه دهید جو دو سر کلوئیدی را به شما معرفی کنیم. خیلی از شما شاید با این نام آشنا نباشید؛ بنابراین توضیحی مختصر و مفید به شما کمک می‌کند مطالب را بهتر دریابید.

بلغور جو دو سر کلوئیدی بیشتر به‌صورت پودر دیده می‌شود و در واقع عصاره کامل جو دو سر است. جو دو سر که معمولاً برای خوردن آن را می‌خرید دانه کامل نیست؛ زیرا سبوسش را گرفته‌اند. به همین دلیل هم هست که این محصول  به طور معمول دارای مولکول‌های فعال کمی است که مزایای تسکین‌دهندگی کمتری نسبت به جو دو سر کلوئیدی دارد.

لیپیدها، آنتی اکسیدان‌ها و بتا گلوکان از مهم‌ترین مولکول‌های جو دو سر برای تسکین پوست هستند. بلغور جو دو سر کلوئیدی را کاملاً خرد و آسیاب می‌کنند تا این مواد بتوانند به‌درستی به پوست نفوذ کنند و همین نقطه بزرگ تمایز این محصول با جو دو سر خوراکی است.

فواید جو دو سر برای پوست

فواید جو دو سر برای پوست

استفاده از جو دو سر به قرن‌ها پیش و  به دوران روم باستان برمی گردد. از همان جا فواید جو دو سر برای مردم کشف شد. گاهی از آن برای درمان اگزما، سوختگی و سایر بیماری‌های التهابی پوست استفاده می‌شد. در اوایل دهه 1900، تحقیقات و پژوهش‌ها درباره جو دوسر در محصولات آرایشی بسیار گسترده‌تر شد. و در دهه 1940، جو دو سر کلوئیدی به‌راحتی در بازار در دسترس قرار گرفت و به‌طور گسترده‌ای در مراقبت از پوست استفاده ‌شد.

  • ضد التهاب

خواص ضد التهابی فقط یکی از فواید جو دو سر است. این ویژگی به دلیل وجود فنل در آن است. آزمایش‌های بالینی فراوانی درباره اثرات بلغور جو دو سر کلوئیدی روی پوست انجام شده است. نتیجه همه آن‌ها نشان داد که این ماده التهاب پوست را از بین می‌برد. این التهاب می‌خواهد در اثر انواع خشکی، پوست‌پوسته‌شدن، زبری، خارش و تحریک باشد یا هر دلیل دیگری مثل گزش حشرات، همگی با این محصول التیام پیدا می‌کند.

  • تسکین پوست تحریک شده و خشک

جو دو سر حاوی پلی ساکاریدها، هیدروکلوئیدها و چربی‌هاست که در کنار هم باعث ایجاد یک لایه روی پوست می‌شوند و رطوبت را در پوست حبس می کنند. همین ویژگی، جو دو سر را به نرم کننده‌ای قدرتمند تبدیل می‌کند. به بیان ساده، جو دوسر، رطوبت کافی به پوست خشک و دهیدراته اضافه می‌کند.

  • تعدیل سطح pH  پوست

پوست شما دارای سطح مشخصی از pH است که کمی اسیدی است. جالب است بدانید که حتی استفاده از آب هم می‌تواند سطح pH  را دچار اختلال کند. این اتفاق ناخوشایند به روزنه و پلاک‌های پوستی آسیب می‌رساند و باعث ورود راحت‌تر آلودگی و باکتری به پوست می‌شود. جو دوسر می‌تواند به بهبود PH پوست کمک کند. به این ترتیب خیالتان بابت محافظت در برابر باکتری‌ها راحت می‌شود.

  • کمک به کاهش اگزما

اگزما، که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می‌شود، منجر به ایجاد خشکی و خارش پوستی می‌شود که می‌تواند به‌صورت لکه‌های قرمز تا خاکستری مایل به قهوه ای، پوستی ضخیم و پوسته پوسته یا پوستی متورم ظاهر شود. این بیماری به‌خصوص در نوزادان و کودکان شایع است.

مانند بسیاری دیگر از بیماری‌های پوستی، هیچ درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد؛ اما مراحلی وجود دارد که می‌تواند خشکی شدید، خارش و ناراحتی ناشی از اگزما را تسکین دهد. انجمن ملی اگزما توصیه می‌کند با حمام جو دو سر کلوئیدی یا استفاده موضعی بلغور جو دو سر به تسکین خارش خود کمک کنید.

  • تسکین پسوریازیس

در مقالات قبلی درباره پسوریازیس صحبت کرده‌ایم. لینکش را در پایان همین پاراگراف برایتان می‌گذاریم. به‌طور خلاصه باید گفت که پسوریازیس نوعی اختلال خودایمن مزمن است که روی پوست تأثیر می‌گذارد و منجر به ایجاد پوسته‌های شدید شده که گاه قرمز و متورم و همراه با سوزش و خارش شدید هستند. درست مثل اگزما، حمام جو دو سر و استفاده موضعی از آن می‌تواند به تسکین این عارضه کمک کند.

  • روشن کننده پوست

ترکیب پودر جو دو سر و شیر به‌عنوان بهترین ماسک صورت روشن‌کننده عمل می‌کند. از این ماسک می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

  • پاک کننده پوست

یکی دیگر از فواید جو دو سر کلوئیدی، پاک کنندگی پوست است. به این منظور می‌توانید مقداری از پودر را در کیسه حمامتان ریخته و آن را خیس کنید تا شیره‌اش خارج شود و بدنتان را با آن لیف بزنید.

حمام جو دو سر

حمام جو دو سر

در بخش قبلی، ضمن توضیح فواید جو دو سر برای پوست، از حمام جو دو سر صحبت کردیم. برای این کار می‌توانید بلغور جو دو سر کلوئیدی تهیه کرده و در وان خود بپاشید. البته مطمئن شوید که آب ولرم باشد؛ زیرا آب گرم می‌تواند باعث برافروختگی بیشتر اگزما و پسوریازیس شود.

فواید جو دو سر برای مو

علاوه بر همه فوایدی که جو دو سر برای پوست دارد، حاوی مزایایی برای مو نیز هست که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم.

  • درمان شوره سر

ترکیب پودر جو دو سر با سرکه، آب و یکی از روغن‌های طبیعی مانند زیتون، نارگیل، کرچک و غیره به‌صورت شامپو می‌تواند تا حد چشمگیری شوره سر شما را کاهش دهد. این ترکیب را باید کاملاٌ صاف کرده و به جای شامپو استفاده کنید. کمی از آن را در حمام، روی موی خیس خود بریزید. دو دقیقه ماساژ دهید و سپس بشویید. به این ترتیب آلودگی پوست سر نیز از بین رفته و از شر خارش آن راحت می‌شوید.

  • جلوگیری از ریزش مو

جو دو سر به جلوگیری از ریزش مو هم کمک شایانی می‌کند. کافی است یک قاشق غذاخوری جو دوسر، شیر تازه و شیر بادام را مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست بیاید. ماسک را روی موهای تمیز و شانه شده بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک به درمان موهای آسیب‌دیده نیز کمک می‌کند.

  • بهبود ظاهر مو

برای انکه موهای سالم و درخشان داشته باشید، ۳ قاشق غذاخوری پودر جو دو سر، نصف پیمانه شیر و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل را خوب با هم مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را روی مو و پوست سرتان بمالید و بعد از نیم ساعت مثل همیشه با شامپوی مناسب سرتان را بشویید. این ماسک به موهای شما حجم داده و آن را ابریشمی و درخشان می‌کند.

محصولات حاوی جو دوسر

محصولاتی که جو دوسر دارند

محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه نیز شروع به افزودن بلغور جو دو سر به انواع لوسیون‌ها، صابون‌ها، بهترین ماسک صورت و مو و پاک‌کننده‌ها مثل انواع شامپو می‌کنند. شاید برای اولین بار از این محصولات برای اگزما استفاده می‌شد؛ اما این روزها به سایر فواید جو دو سر در زیبایی پوست و مو نیز توجه می‌شود. نکته جالب اینکه از این ماده در محصولات مربوط به کودکان، بیشتر از قبل استفاده شده است.

سخن پایانی

بلغور جو دوسر به دلیل کم‌خطربودن و عوارض کم پوستی، به‌عنوان جام مقدس در درمان پوست شناخته می‌شود.  توصیه می‌کنیم در همه وعده‌های غذایی از صبحانه گرفته تا میان وعده و ناهار و شام، این ماده مفید را بگنجانید. برای بهره‌مند شدن از سایر فواید جو دو سر هم می‌توانید از محصولات حاوی این ماده جادویی، مثل بهترین ماسک صورت استفاده کنید. با جست‌وجوی ساده می‌توانید لیست محصولات حاوی جو دو سر را در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی پیدا کنید.

منبع: Cleure دیدگاه‌ها 7176بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه