۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

آیا می‌دانید رژگونه پخته شده چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آیا می‌دانید رژگونه پخته شده چیست؟

تاریخچه استفاده از رژگونه، به دوران مصر باستان برمی‌گردد. همین محصول، برای رنگ کردن لب‌ها و گونه‌ها استفاده می‌شده است و امروزه رژگونه پخته شده را برای پلک‌ها و گونه‌ها به کار می‌برند. قبل از استفاده از پودر تالک رنگی در رژگونه‌های امروزی، افراد از میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی یا شاتوت برای رنگ کردن لوازم آرایشی استفاده می‌کردند. امروزه رژگونه بین خانم‌ها متداول است اما دوره‌هایی در تاریخ بوده است که آقایان هم رژگونه را به کار می‌بردند.

رژگونه پخته چگونه تهیه می‌شود؟

رژگونه پخته شده نوعی تکنیک رژگونه است که قبل از بسته‌بندی، به جای فرمول پودر فشرده‌ای که متدوال و رایج است، مایع رنگی روی کاشی‌های خاک رس پخته می‌شود. پختن رژگونه روی کاشی، به نسبت دیگر رژگونه‌ها محصولی خامه‌ای‌تر ارائه می‌دهد. مثل بیشتر محصولات آرایشی، این رژگونه که توسط برندهای مختلفی ساخته می‌شود، قیمت‌های متفاوتی دارد.Baked-Powder-Blushesشرکت‌های آرایشی با روش حرارت دادن به مایع آرایشی رنگی روی کاشی خاک رس، رژگونه پخته شده تولید می‌کنند. این مایع رژگونه به مدت 24 ساعت روی کاشی پخته می‌شود تا به غلظت مورد نظر برسد. این ترکیب، سفت و یکپارچه می‌شود تا به ماده‌ای خامه‌ای تبدیل شود که بتوان آن را به صورت پودر یا کمی نمناک، روی صورت استفاده کرد تا نمایی درخشان داشته باشد. کاربرد این رژگونه در فرم‌های نمناک سبب می‌شود از رژگونه‌های معمولی دوام طولانی‌تری داشته باشد و مشتری بیشتری نیز دارد.

این نوع رژگونه، مثل محصولات مشابه آن با برندها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. ترکیب اصلی آن پودر تالک با روغن‌های معدنی و مواد شیمیایی دیگر است. مایع اولیه را می‌توان به هر رنگی آغشته کرد تا رنگی مطلوب برای متداول‌ترین انواع رنگ پوست ارائه دهد. برخی از انواع آن نیز داخل خود دارای رنگ درخشان یا برنزه هستند که محصولی کامل‌تر ارائه کنند.

طبق گفته تولیدکنندگان لوازم آرایشی، رژگونه پخته شده نخستین بار در ایتالیا تولید شده است. البته این محصول امروزه در سراسر دنیا تولید می‌شود. به طور کلی رژگونه پخته شده خیلی گران‌تر از رژگونه معمولی نیست و می‌توان آن را به راحتی با قیمت‌های مختلفی یافت. گران‌ترین انواع آن، متعلق به تولیدکنندگان مشهوری است که رژگونه‌های خود را با روغن می‌سازند تا به ترمیم و مرطوب‌سازی پوست کمک کند.

اگر شما تاکنون از رژگونه پخته شده استفاده کرده‌اید و از کم‌و‌کیف جزییات این محصول آگاه هستید، لطفا ما و سایر کاربران را در بخش نظرات از تجربیات خود مطلع سازید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 3012بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه