تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مهم‌ترین ترفندهای استفاده از رژگونه

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
مهم‌ترین ترفندهای استفاده از رژگونه

چگونگی استفاده صحیح از رژگونه مسئله مهمی است. بسیاری از خانم‌ها، از رژگونه استفاده نمی‌کنند اما باید بدانید که این یکی از سلاح‌های زیبایی است. کمی رژگونه، می‌تواند به صورت کسل و پژمرده شما شادابی ببخشد. برای این‌که رژگونه شما حالت طبیعی داشته باشد مراحل زیر را دنبال کنید. این مقاله همچنین به شما کمک می‌کند تا نحوه انتخاب یک رژگونه مناسب و روش صحیح کشیدن آن روی گونه را بیاموزید.

۱- رنگی طبیعی و مناسب انتخاب کنید.

بهترین راه، انتخاب رنگی است که گونه‌های شما در سرما به خود می‌گیرند. راه آسان این است که با دست، محکم روی گونه‌های خود بزنید و رنگ حاصله را مشاهده کنید. (بهتر است این کار را دور از چشم دیگران انجام دهید!) روش دیگر، هماهنگ کردن رنگ آن با رژلب است. همچنین بهتر است بدانید که پوست‌های روشن با رژگونه گلی رنگ، پوست سبزه با رژگونه هلویی رنگ و پوست تیره با رنگ‌های بژ و حتی قرمز زیبا می‌شوند.

۲- بهترین جنس متناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

رژگونه‌های پودری برای پوست‌های چرب و ترکیبی مناسب است، رژگونه‌های چرب برای پوست‌های خشک و رژگونه مایع یا ژلی برای پوست‌های چرب. برای نتیجه بهتر، رژگونه چرب و پودری را با هم مخلوط کنید. این کار ماندگاری رژگونه را افزایش داده و جلوه درخشانی به آن می‌بخشد. به یاد داشته باشید رژگونه‌های پمادی به سرعت خشک و هم‌رنگ پوست می‌شوند و برای پوستی که به خوبی مرطوب شده باشد مناسب است.

انواع رژگونه

۳- مرحله مناسب خود را پیدا کنید.

زدن رژگونه، مرحله یکی مانده به آخر آرایش است. (یعنی قبل از پودر تثبیت کننده آرایش) باید روشی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین گزینه برای شماست. برخی گریمورها رژگونه را قبل از کرم پوشاننده (یعنی مرحله اول) می‌زنند که حالت طبیعی‌تری به خود بگیرد.

۴- فرچه‌ همراه رژگونه را دور بیندازید.

به جای آن، از یک فرچه خوب استفاده کنید. فرچه یا برسی را که برای پنکیک خود استفاده می‌کنید، برای رژگونه به کار نبرید. حتما فرچه را قبل از مصرف خوب بتکانید. و برای رژگونه‌های ژلی، از نوک انگشت استفاده کنید.

برای خرید پنکیک می توانید از محصولات متنوع موجود در فروشگاه آرایشی اُردمی استفاده کنید.

نحوه صحیح زدن رژگونه

1- در آینه به خود نگاه کنید و لبخند بزنید. بدین طریق می‌توانید برجستگی گونه خود را بیابید.

2- از آنجا که می‌خواهید رنگ گونه طبیعی باشد، بهترین راه، زدن رژگونه روی برجستگی گونه است. آن را پخش کنید تا کم‌رنگ شود. اگر از رژگونه چرب یا ژلی استفاده می‌کنید با نوک انگشت میانی آن را به گونه بزنید، سپس آن را با انگشت میانی و انگشت انگشتری پخش کنید، انگشت انگشتری، هنگام سایش روی گونه، مواد اضافی را برمی‌دارد.

3- اگر رژگونه شما پررنگ شد کمی پودر روشن‌کننده روی آن بزنید. اگر رژگونه شما از مدل چرب است با سایش آرام دستمال کاغذی آن را کم رنگ کنید. اما از آن‌جا که مدل‌های مایع و ژلی روی گونه لکه باقی می‌گذارند، بهترین راه، شستن صورت و آرایش دوباره است.

4- آرایش را با زدن پودر تثبیت‌کننده تمام کنید.

نکته کمکی: برای برنزه کردن صورت قبل از رژگونه، کمی پودر برنزه روی پیشانی، چانه و بینی خود بزنید. برای این‌که رنگ برنزه ناواضح باشد، از برس بزرگ استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.

نکته تخصصی: راه‌های مختلف رژگونه زدن را بیازمایید. می‌توانید از مدل هلالی استفاده کنید. برای این کار از پودر هایلایت استفاد کنید و آن را به شکل هلال از شقیقه تا روی استخوان گونه بکشید. این هلال باید از وسط ابرو تا وسط گونه ادامه پیدا کند تا به شکل یک هلال درآید.

رژگونه

نکات و ترفندها

۱- برس‌ها و فرچه‌های خود را قبل از هر بار استفاده با دستمال مرطوب، پاک کرده و به‌طور منظم با آب شستشو دهید. این برس‌ها باکتری‌ها را روی خود نگه‌می‌دارند و به پوست شما منتقل می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با روش شستن برس‌ها مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با عنوان اگر قلم‌موهای آرایشی خود را تمیز نکنیم چه می‌شود؟ را بخوانید.

۲- برای جذابیت بیش‌تر، کمی رژگونه براق روی بالاترین نقطه گونه نزدیک چشم بزنید.

۳- برای رژگونه‌های پودری، همیشه آن را در یک جهت بکشید. کشیدن چند جهتی و دور و اطراف، ایجاد رگه‌هایی می‌کند که جلوه رژگونه شما را خراب می‌کند.

۴- رژگونه چرب برای پوست‌های نیازمند مراقبت بیش‌تر، مناسب‌تر است. این رژگونه به راحتی پخش می‌شود و طبیعی به نظر می‌رسد. در صورت استفاده از رژگونه‌های ژلی یا چرب، مقداری روی برجستگی گونه و دوتا لکه کوچک‌تر کمی بالاتر روی استخوان گونه بگذارید. سپس این نقاط را با هم ترکیب کرده و تا نزدیکی محل رویش موها پخش کنید.

۵- رژگونه صورتی کدر به پوست‌های خسته حالت جذابی می‌دهد.

منبع: About دیدگاه‌ها 3610بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه