مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

حذف موهای زائد با الکترولیز چرا و چگونه انجام می‌شود؟

حذف موهای زائد با الکترولیز چرا و چگونه انجام می‌شود؟

حذف موهای زائد با الکترولیز روشی برای از بین‌بردن مو است که روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. این روش در کنار فایده‌های زیاد، دوام بیشتری هم دارد. با این حال الکترولیز پوست از آن دسته کارهایی است که حتماً باید توسط متخصص انجام شود. در این روش جلوی رویش موهای جدید در قسمتی خاص از پوست گرفته می‌شود. اگر الکترولیز را زیر نظر متخصص انجام دهید، جایی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال زمانی می‌توانید تصمیم بهتری درباره الکترولیز پوست بگیرید که از این فرایند اطلاعات کاملی داشته باشید. در این مطلب راهنمای جامعی برای حذف موهای زائد با الکترولیز آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، با خیال‌راحت متخصص الکترولیز دل‌خواه را انتخاب کنید و از شر موهای زائد خلاص شوید.

موهای زائد با الکترولیز چگونه از بین می‌رود؟

موهای زائد با الکترولیز چگونه از بین می‌رود؟

در الکترولیز، متخصص پوست میله بسیار کوچکی را داخل یک پیاز مو می‌کند. این میله باید دقیقاً وارد پیاز مو شود و پوست اطراف را سوراخ نکند. پس از نفوذ میله به داخل پیاز مو، جریان الکتریکی گرمایی یا انرژی شیمیایی به بافت پوست منتقل می‌شود. این جریان الکتریکی یا انرژی شیمیایی، ضرری برای پوست ندارد. جریانی که از آن صحبت می‌کنیم پیاز مو را از بین می‌برد تا دیگر قادر به تولید تار موی جدید نباشد. سپس میله کوچکی که داخل پیاز مو فرو رفته، تار مو را از داخل آن می‌کشد.

رشد موهای زائد چه دلیل‌هایی دارد؟

رشد موهای زائد چه دلیل‌هایی دارد؟

موهای زائد در چانه، لب بالایی و زیر بغل رشد می‌کند. بعضی از افراد در اطراف پستان نیز موی زائد دارند. این موها گاهی اوقات بیش‌از‌حد در نواحی که به آن‌ها اشاره کردیم رشد می‌کنند. با آغاز دوران نوجوانی، سطح هورمون آندروژن (Androgen) افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه رشد موهای زائد آغاز می‌شود. در این بین عارضه‌هایی مانند مشکلات هورمونی، تروئید و افزایش سطح تستسترون (Testosterone)، رشد فزاینده موهای زائد را به دنبال دارد. چنین شرایطی باعث ایجاد عارضه‌ای با نام مَردمویی (hirsutism) در بانوان می‌شود. عارضه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم دردسرهای دیگری مانند آکنه، الگوی طاسی زنانه، خس‌خس صدا و چربی بیش‌از‌حد پوست را نیز ایجاد می‌کند. این عارضه در بعضی از افراد ریشه‌های وراثتی دارد.

چه توقعی از حذف موهای زائد با الکترولیز داشته باشیم؟

چه توقعی از حذف موهای زائد با الکترولیز داشته باشیم؟

استمرار، حرف اول را در الکترولیز پوست می‌زند. تجربه ثابت کرده دست‌کم ۱۰ تا ۱۲ جلسه باید الکترولیز انجام دهید تا موهای زائد کاملاً از بین برود. ناگفته نماند بسته به ضخامت، مقدار و سرعت رشد موهای زائد در افراد مختلف، تعداد این جلسه‌ها تفاوت دارد. از طرف دیگر گفته می‌شود الکترولیز روشی برای حذف دائم موهای زائد است. این گفته صحت دارد، اما با توجه به شرایط پیاز مو، ممکن است نتیجه آن دائمی نباشد.

قبل و بعد از الکترولیز موهای زائد چه کارهایی انجام می‌شود؟

قبل و بعد از الکترولیز موهای زائد چه کارهایی انجام می‌شود؟

حذف موهای زائد با الکترولیز مراحل پیچیده‌ای ندارد. به همین دلیل کارهای خاصی برای قبل و بعد از این عمل لازم نیست. با این حال متخصصین پوست توصیه می‌کنند کارهای زیر را برای قبل و بعد از الکترولیز انجام دهید:

کارهایی که قبل از الکترولیز باید انجام شود

کارهایی که قبل از الکترولیز باید انجام شود

قبل از هر چیز باید پوست برای تشخیص آکنه‌های فعال و عفونت‌های پیاز مو بررسی شود. قسمتی از پوست که قرار است الکترولیز در آن انجام شود، باید کاملاً‌ سالم باشد. پیشنهاد می‌شود ناحیه‌ای از پوست که می‌خواهید الکترولیز کنید را با کرم ضد آفتاب پوشش دهید. ترکیبات این کرم‌ها جلوی التهاب‌های پوستی را می‌گیرد.

کارهایی که بعد از الکترولیز باید انجام شود

کارهایی که بعد از الکترولیز باید انجام شود

در حین الکترولیز و بعد از آن بهتر است مقداری یخ روی پوست مالیده شود. این روش جلوی التهاب پوست را می‌‌گیرد و قرمزی آن را کاهش می‌دهد. قسمتی از پوست که الکترولیز کرده‌اید پس از این عمل کمی متورم می‌شود. جایی برای نگرانی وجود ندارد،‌ تورم، قرمزی و التهاب‌های پوستی بعد از الکترولیز نهایتاً ۲۴ ساعت بعد التیام می‌یابد. برای کاهش احتمال عفونت قسمتی از پوست که الکترولیز کرده‌اید، مقدار کمی کرم ضدباکتری به این ناحیه بمالید.

حذف موهای زائد با الکترولیز چه خطرهای احتمالی دارد؟

حذف موهای زائد با الکترولیز چه خطرهای احتمالی دارد؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، الکترولیز برای قسمت‌های جوش‌دار و ملتهب پوست پیشنهاد نمی‌شود. در این بین افرادی که پوستی حساس و مستعد به زخم دارند نیز باید بیشتر در انتخاب روش الکترولیز برای حذف موهای زائد دقت کنند. ممکن است پوست این افراد پس از الکترولیز زخم شود. الکترولیز در افراد دیابتی نیز احتمال عفونت پوست را افزایش می‌دهد. در این شرایط باید قند خون افراد دیابتی در حین الکترولیز کاملاً تحت کنترل باشد و این فرایند با پوشش آنتی‌بیوتیک انجام شود.

حذف موهای زائد با الکترولیز بهتر است یا لیزر؟

میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود

برای حذف موهای زائد با لیزر از پرتوهای بسیار پرحرارت لیزر کمک گرفته می‌شود. این پرتوها با درجه حرارت بسیار زیادی به پیاز مو تابیده می‌شود. پیازی که در معرض پرتو لیزر قرار گرفته، دیگر توانایی تولید موی جدید را ندارد. اثربخشی دائم لیزر همانند الکترولیز است و بسته به شرایط پوستی، ممکن است این روش دوام بیشتر یا کمتری داشته باشد.

الکترولیز نیاز به استمرار بیشتری دارد، با این حال لیزر در تعداد جلسه‌های کمتری انجام می‌شود. به همین دلیل لیزر برای حذف موهای زائد قسمت‌های وسیعی از پوست مانند پاها و دست‌ها مناسب‌تر از الکترولیز است. در این بین کم‌عارضه‌تر‌بودن الکترولیز را نسبت به لیزر باید در نظر داشته باشید. الکترولیز برای قسمت‌هایی از بدن با موی زائد کمتر، مانند صورت مناسب‌تر است. الکترولیز موهای نازکی که در صورت وجود دارد را بهتر از لیزر از بین می‌برد.

سخن پایانی

حذف موهای زائد با الکترولیز روشی خوش‌قیمت، مطمئن و کارامد به حساب می‌آید. امیدواریم با اطلاعاتی که برای از بین‌بردن موهای زائد با الکترولیز مطرح کردیم، تصمیم درستی بگیرید. برای قبل و بعد از انجام این روش نیز بهتر است از انواع ماسک یا ضد افتاب مخصوص این کار  استفاده کنید. به این منظور می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و سراغ بهترین محصولات را بگیرید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی درباره الکترولیز موهای زائد دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 2407بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه