مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

آرایش با ایربراش (Airbrush) چیست؟ | همه چیز درباره ایر براش

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
آرایش با ایربراش (Airbrush) چیست؟ | همه چیز درباره ایر براش

این روزها اصطلاحی با عنوان آرایش با ایربراش (Airbrush) بر سر زبان‌ها افتاده است. این تکنیک در ظاهر یک روش جالب و جذاب است که نتایج فوق‌العاده‌ای دارد. در همین راستا پرسش‌های مختلفی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود. برای مثال آرایش با ایربراش  چیست؟ چه شباهت و تفاوتی با استفاده از بهترین کرم پودر یا پنکیک دارد؟ مزایا و معایب آرایش با ایربراش چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به همین پرسش‌ها پاسخ دهیم. اگر این‌ها سؤالات رایج شما درباره ایربراش است، با ما همراه شوید.

آرایش با ایربراش (Airbrush) چیست؟

آرایش با ایربراش (Airbrush) چیست

آرایش با ایربراش (Airbrush) تکنیکی است که در آن بدون کمک گرفتن از برس، اسفنج یا انگشت می‌توانید بهترین کرم پودر خود را روی پوست صورتتان پخش کنید. در این تکنیک با کمک تلمبه مخصوص، میزان یکنواخت فونداسیون در سطح پوست پخش می‌شود. این سیستم با کمپرسور ایجاد می‌شود که جریان هوای روان و کنترل‌شده‌ای را از طریق یک لوله و نازل فراهم می‌کند. این دستگاه اغلب برای گریم بازیگری و تئاتر، فیلم و آرایش عروس استفاده می‌شود .

ماندگاری آرایش با ایر براش چقدر است؟

ماندگاری آرایش با ایر براش چقدر است

یکی از مزایای استفاده از آرایش airbrush طول عمر آن است. این روش اغلب 12 ساعت طول می‌کشد. البته در برخی از روش‌ها یا برندها ممکن است حتی بیش از این نیز ​​دوام داشته باشد. این این روش برای افرادی که در طول روز فرصت کافی برای تجدید آرایش خود ندارند، بسیار مفید است.

میزان پوشش آرایش با  ایربراش چقدر است؟

میزان پوشش آرایش با  ایربراش چقدر است

از آنجا که آرایش با ایربراش بسیار سبک است، شما می‌توانید عمق پوششی را که نیاز دارید ایجاد کنید. از یک آرایش نچرال و طبیعی گرفته تا آرایش خاص‌تر را می‌توانید با این وسیله تنظیم کنید. با هر بار اسپری توسط ایربراش، متوجه می‌شوید که مواد آرایشی حجیم تر شده و لایه زیرسازی ضخیم‌تر می‌شود.

دقیقاً همان طور که از زیرسازی آرایشی سنتی انتظار دارید، در ایربراش هم می‌توانید میزان پوشانندگی را با هر بار اسپری تنظیم کنید. البته اگر می‌خواهید حلقه های تیره دور چشم یا نقص‌های بزرگ‌تر را بپوشانید، بهتر است قبل از استفاده از دستگاه، از پنکیک یا کانسیلر استفاده کنید.

آرایش با ایر براش برای چه نوع پوستی مناسب است؟

آرایش با ایر براش برای چه نوع پوستی مناسب است

کسانی که پوستی خشک یا پوسته پوسته دارند، بهتر است از استفاده از آرایش airbrush خودداری کنند؛ زیرا باعث تشدید مشکل منافذ پوستشان می‌شود. اغلب این ترکیبات شامل الکل هستند؛ بنابراین این نوع فونداسیون مناسب آن‌هایی است که پوست مختلط یا طبیعی دارند؛ زیرا در طول روز به مرور روی پوستشان می‌نشیند.

همچنین استفاده از این تکنیک برای افرادی که پوست خیلی چرب یا مستعد آکنه دارند، اصلا توصیه نمی‌شود. این روش به‌خوبی نمی‌تواند جوش‌های صورت را بپوشاند. از سوی دیگر به تشدید جوش منجر می‌شود. در چنین مواقعی از بهترین کرم پودر مخصوص پوست چرب یا کرم پودر آنتی آکنه استفاده کنید.

تفاوت میکاپ سنتی و آرایش با ایربراش چیست؟

تفاوت میکاپ سنتی و آرایش با ایربراش

تفاوت های بسیاری بین مواد آرایشی سنتی و ایربرش وجود دارد. گاهی استفاده بهترین کرم پودر مایع با اسفنج یا برس کمی سریع‌تر است. همچنین این روش معمولاً برای آرایش روزانه مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید برای ثبت خاطراتتان به آتلیه بروید یا قصد ازدواج دارید، استفاده از آرایش با ایربراش مناسب‌تر است. به این ترتیب در عکس‌ها فوق العاده به نظر می‌رسید.

البته از آنجا که هر دو نوع آرایش، با اعمال هر لایه بیشتر، آرایش ضخیم تر می‌شود، ممکن است نتایج مشابهی مشاهده کنید. با این حال، گزینه های بسیار بیشتری در بهترین کرم پودر وجود دارد که برای کسانی که پوست خشک یا مستعد آکنه دارند مناسب‌تر است.

مزایا و معایب آرایش با ایر براش چیست؟معایب آرایش با ایر براش

اگر روز عروسی شماست و شما ترجیح می‌دهید در تمام روز پوستی یکدست و بدون نقص داشته باشید، پس آرایش ایربرش برای شما مناسب‌تر است. علاوه بر اینکه این مدل آرایش برای شما جلوه‌ای HD فراهم می‌کند که در عکس‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسد. علاوه بر این، مواد و ترکیبات کرم پودر در پوست فرو نمی‌رود، بلکه در قسمت بالایی قرار می‌گیرد و درخششی صاف و سالم به شما می‌دهد بدون اینکه منافذ پوست شما را مسدود کند.

البته همیشه برای همه لوازم آرایشی، مزایا و معایب همراه با هم هستند. آرایش با ایربراش هم معایبی دارد.

  • دقیقاً مانند سایر لوازم آرایشی و بهداشتی سنتی، به‌دست‌آوردن نتیجه نهایی عالی مستلزم تکرا رو تمرین بسیاری است.
  •  نوع خاصی از پوست متناسب با این کاربرد وجود دارد و متأسفانه اگر منافذ خشک یا مستعد آکنه دارید، این ابزار مناسبی برای شما نیست.
  • شما نمی‌توانید هر روز از این روش برای آرایش روزانه استفاده کنید.
  • نگهداری کرم پودر با فرمولاسیون مناسب در دستگاه بسیار برایتان گران تمام می‌شود.

انواع ایر براش و ترکیباتشان چیست؟

انواع ایر براش و ترکیباتشان

سه نوع ترکیب برای کرم پودر مخصوص آرایش با ایربراش وجود دارد:

◊ فرمول‌های بر پایه آب برای وقتی مناسب هشتند که بخواهید آرایشتان رنگ مات داشته باشد. این ترکیب به طور معمول پوشش کاملاً خوبی دارند. اگر می‌خواهید صورت شما تمام روز روشن بماند، این بهترین گزینه است؛ زیرا زود روی صورت می‌نشیند و ماندگار است.

◊ در روزهای گرم سال یا وقتی تصمیم دارید که آرایشتان روشن‌ و براق باشد، شما باید یک محصول مبتنی بر سیلیکون را انتخاب کنید. این محصول نه‌تنها در برابر عرق، آب و لک مقاوم است، بلکه چهره‌ای طبیعی و درخشان برایتان فراهم می‌کند.

◊ اگر قصد  گریم یا پردازش چهره برای طرح‌های پیچیده هنری یا جلوه‌های ویژه دارید،  فرمولاسیون بر پایه الکل برایتان مناسب‌تر است. این تنها گزینه کاملاً ضدآب است و روی پوست به‌خوبی می نشیند. البته از این فرمولاسیون بهتر است برای بدن استفاده کنید تا صورت.

هزینه آرایش با ایربراش چقدر است؟

روش آرایش با ایر براش

آرایش با ایربراش معمولاً برای همه گران تمام می‌شود. این موضوع جدای از نوع سالن آرایشی یا برند آن است. در واقع فرقی نمی‌کند در کدام سالن آرایشی و در کدام شهر بخواهید از این تکنیک برای آرایش خود استفاده کنید، آرایش با ایربراش در مقایسه با آرایش سنتی با بهترین کرم پودر و اسفنج، بسیار گران‌تر است.

با این توضیح سعی کنید از این تکنیک فقط برای مراسم عروسی یا قبل از رفتن به آتلیه استفاده کنید. البته برخی از دستگاه‌های ایربراش را می‌توانید در منزل تهیه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه آرایشگر نباشید؛ اما باز هم خرید آن نسبت به کرم پودر گران‌تر برایتان تمام می‌شود.

نکات آرایش با ایر براش چیست؟

نکات آرایش با ایر براش چیست

  • همیشه قبل از استفاده از آرایش ایربرش از پرایمر استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از نازل، حداقل ۶ اینچ، معادل حدود 25 سانتی‌متر از صورت فاصله بگیرید.
  • سعی کنید بیش از حد از این روش استفاده نکنید.
  • کاملاً تمرین کنید. سعی کنید تکنیک‌های جدید را بیاموزید و امتحان کنید تا به مهارت برسید.

 سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم همه نکات درباره آرایش با ایربراش (Airbrush) را برای شما آموزش دهیم. به نظر شما کارکردن با این وسیله راحت‌تر است یا استفاده از بهترین کرم پودر موجود در بازار و به روش سنتی؟ اگر پاسخ شما هم گزینه دوم است، به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید و بهترین مارک کرم پودر را متناسب با پوست خود سفارش دهید. اگر پرسش در این باره در ذهن شما هست که اینجا مطرح نشده، در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ما پاسخ دهند.

منبع: Thetrendspotter دیدگاه‌ها 12141بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه