تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

کرم پودرهای ممنوعه | از چه کرم پودرهایی نباید استفاده کرد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
کرم پودرهای ممنوعه | از چه کرم پودرهایی نباید استفاده کرد؟

تاکنون همیشه با شما درباره بهترین مارک کرم پودر صحبت شده و اینکه از چه کرم پودری باید استفاده کنید. اما هیچ وقت فکر کرده‌اید چه کرم پودرهایی جزء محصولات ممنوعه هستند؟ درست متوجه شدید. محصولاتی که هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید از آن‌ها استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید کرم پودر، اصل و زیربنای آرایش شماست. زیرسازی آرایش شما اگر جلوه خوب و درستی نداشته باشد، زحمت شما برای آرایش هدر می‌رود. از سویی معمولاً آرایش بیشتر از چند ساعت روی صورت است و اگر از بهترین کرم پودر استفاده نکرده باشید، به‌سادگی سلامت پوست و زیبایی خود را به خطر می‌اندازید. پس در ادامه با ما باشید تا با کرم پودرهای ممنوعه آشنا شوید.

استفاده از کرم پودرهای تستر در فروشگاه ها

استفاده از کرم پودرهای تستر در فروشگاه ها

معمولاً در فروشگاه‌های بزرگ لوازم آرایشی، تستر محصولات برخی برندها وجود دارد. توجه داشته باشید که حتماً از تسترهای بهترین مارک کرم پودر در شکل پمپی استفاده کنید. تسترهای دیگر که به‌صورت ظرف درباز وجود دارند در مجاورت هوای آزاد اکسیده شده و آسیب جدی به پوست شما وارد می‌کنند. همچنین ممکن است افراد مختلف با دست یا پد آلوده از این کرم پودر استفاده کرده باشند که این موضوع نیز به آلودگی محصول تستر دامن می‌زند. برای تست محصولات آرایشی دقت کنید که حتماً آن محصول در نوع لوله‌ای یا پمپی با در بسته باشد.

کرم پودر بر پایه چربی برای پوست چرب

یکی از کرم پودرهای ممنوعه که استفاده از آن برای افراد با پوست چرب بسیار نامناسب است، کرم پودر بر پایه چربی است. این کرم پودرها با چرب‌تر کردن پوست افراد، ظاهر زیرسازی آرایش را براق و غیرطبیعی جلوه می‌دهند. همچنین دوام زیرسازی در چنین مواقعی بسیار کمتر می‌شود. با استفاده از این محصولات، زمینه ترشح سبوم و ایجاد آکنه فراهم شده و پوست به انواع جوش مخصوصاً جوش های چرکی مبتلا می‌شود. با این توضیحات به یاد داشته باشید که استفاده از کرم پودر بر پایه چربی برای پوست چرب ممنوع است.

کرم پودر مات برای پوست خشک

یکی دیگر از کرم پودرهای ممنوعه برای پوست خشک، کرم پودر مات است. پوست خشک در حالت طبیعی خود فاقد چربی است. همین امر باعث می‌شود ظاهر پوست خسته و کدر به نظر برسد. همچنین پوست خشک به علت نداشتن آب کافی همواره در معرض بروز چین و چروک های متعدد است. کرم پودر فاقد چربی یا کرم پودرهای مات، ظاهر زیرسازی آرایش پوست خشک را خسته‌تر و بی‌حال‌تر می‌کنند. این کرم پودرها به‌خوبی در چین و چروک صورت قرار نمی‌گیرند و رد نازیبایی بر روی صورت برجا می‌گذارند.

استفاده از کرم پودر تاریخ مصرف گذشته

استفاده از کرم پودر تاریخ مصرف گذشته

گاهی برخی افراد به علت هزینه‌ای که کرده‌اند یا بی‌احتیاطی و هزاران علت دیگر از دور انداختن کرم پودر تاریخ مصرف گذشته خودداری می‌کنند. این در صورتی است که یکی از کرم پودرهای ممنوعه که خطر زیادی برای پوست به همراه دارد، همین کرم پودرهای تاریخ مصرف گذشته است. البته به این نکته توجه داشته باشید که بحث تاریخ مصرف با تاریخ استفاده دو مقوله‌ی کاملاً مجزاست. برای مثال ممکن است شما امروز محصولی بخرید که طبق پروتکل‌های بهداشتی تا سه سال آینده تاریخ مصرف داشته باشد. به محض باز کردن پلمپ آن طبق دستورات متخصصان پوست، شما تا زمان محدودی فرصت استفاده از آن محصول را دارید. این زمان از سه ماه تا دو سال متناسب با نوع محصول، متغیر است.

با توضیحات بالا حتی بهترین مارک کرم پودر نیز یک سال بعد از باز شدن درپوش آن منقضی می‌شود؛ بنابراین اگر سلامتی پوستتان برای شما مهم است، یک سال پس از باز کردن درپوش کرم پودر، آن را دور بیندازید. همچنین گاهی متوجه می‌شویم که برخی محصولات آرایشی دچار تغییر رنگ یا بو شده است. به محض مشاهده چنین اتفاقی بدون تردید محصول را دور بیندازید. قرار گرفتن محصول در معرض نور خورشید، باز ماندن درپوش محصول، گذشتن تاریخ مصرف آن یا هر دلیل دیگر ممکن است باعث این اتفاق شود. استفاده از این محصولات برای پوست شما مضر است؛ پس آن‌ها را جزء کرم پودرهای ممنوعه قلمداد کرده و دور بیندازید.

استفاده از کرم پودر حاوی پارابن

معمولاً از پارابن به‌عنوان ماده نگهدارنده در کرم پودر یا سایر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. خطرناک بودن این محصول و عوارضی مانند پیری زودرس پوست باعث شده است برندهای معتبر،‌ این ماده را از محصولات خود حذف کنند. بنابراین در بهترین مارک کرم پودر غالباً‌ از پارابن استفاده نمی‌شود.

استفاده از کرم پودر حاوی الکل

الکل به‌عنوان رقیق‌کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. این ماده در کنار خواص باکتری‌زدایی که دارد، پوست را به‌شدت خشک می‌کند. یکی از کرم پودرهای ممنوعه مخصوصاً برای افراد با پوست خشک، کرم پودرهای حاوی الکل است. این ماده خشکی پوست را تشدید کرده و زمینه را برای بروز چین و چروک مهیا می‌کند.

کارهای ممنوعه قبل و بعد از استفاده از کرم پودر

کارهای ممنوعه قبل و بعد از استفاده از کرم پودر

تا اینجای مقاله به کرم پودرهای ممنوعه پرداختیم. اکنون لازم است به مهم‌ترین اقدامات غلط هنگام استفاده از کرم پودر بپردازیم.

  • تمیز نکردن صورت قبل از آرایش

یکی از کارهای ممنوعه که ممکن است آسیب جدی به پوست شما وارد کند،‌ تمیزنکردن صورت قبل از زیرسازی است. همان طور که می‌دانید در طور روز پوست صورت در معرض آلودگی‌های محیط قرار می‌گیرد. استفاده از کرم پودر یا هر ماده زیرسازی دیگر روی صورت قبل از شستن آن، باعث بسته‌شدن منافذ با آلودگی و ایجاد عارضه‌های پوستی مختلف مانند جوش سرسیاه و سرسفید می‌شود.

  • تمیز نکردن صورت قبل از خواب

در حالت کلی سعی کنید ضمن استفاده از بهترین مارک کرم پودر و سایر محصولات آرایشی، مدت کوتاهی آرایش را روی صورت خود نگه دارید. باقی ماندن آرایش برای مدت طولانی روی صورت و مخصوصاً در زمان خواب، باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. در طول شب لازم است این منافذ باز باشند تا پوست بتواند تنفس کرده و سلول‌های خود را بازسازی کند. یکی از اشتباه‌های بزرگ و کارهای ممنوعه، پاک نکردن آرایش قبل از خواب است.

  • استفاده از کرم پودر دور چشم

پوست دور چشم از مناطق بسیار حساس صورت محسوب می‌شود. نزدیکی پوست این ناحیه به چشم، زمینه بروز حساسیت‌های چشمی را فراهم می‌کند. از سویی پوست این ناحیه بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از پوست سایر نواحی صورت است. همین امر باعث می‌شود به محصولات آرایشی واکنش  نشان داده و گاهی حتی دچار مشکل شود. تا حد امکان پوست این ناحیه را با کرم‌های مخصوص دور چشم بپوشانید. برای زیرسازی آرایش نیز از کانسیلر مناسب دور چشم یا بهترین مارک کرم پودر استفاده کنید تا مشکلی رخ ندهد. هنگام اعمال زیرسازی در این ناحیه، هرگز پوست را نکشید یا با فشار ماساژ ندهید. بهترین حالت برای آرایش زیر چشم، استفاده از اسفنج و انجام حرکات ضربه‌ای و آرام است.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا با کرم پودرهای ممنوعه آشنا شده باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه بهترین مارک کرم پودر به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه تمامی محصولات با ضمانت اصالت کالا عرضه می‌شوند. شما نیز اگر در زمینه‌ استفاده از کرم پودر تجربه خاصی دارید، با ما در میان بگذارید. منتظر دیدن پیام‌های شما در بخش نظرات هستیم.

دیدگاه‌ها 6770بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه