تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

سرامید چیست و چه فایده‌ای در مراقبت از پوست دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
سرامید چیست و چه فایده‌ای در مراقبت از پوست دارد؟

شما می‌دانید سرامید چیست و چه فایده‌ای در مراقبت از پوست دارد؟ شاید اگر ۵ سال پیش این پرسش را مطرح می‌کردیم، خیلی از افراد نمی‌دانستند درباره چه چیزی داریم حرف می‌زنیم؛ اما این روزها که مردم عاقلانه‌تر تصمیم به خرید لوازم آرایش می‌کنند، دانستن این نکته بسیار مهم است. در واقع این روزها افراد بیشتر از قبل روی مواد تشکیل‌دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی خود حساس شده‌اند و ترکیبات هر محصول را با دقت بررسی می‌کنند. برای مثال در سال‌های اخیر اکثر خانم‌ها با نام سرامید آشنا هستند. اگر شما از دسته دوم هستید و نمی‌دانید سرامید چیست، غم به دلتان راه ندهید. ما این مقاله را نوشته‌ایم تا اطلاعات همه همراهانمان افزایش پیدا کند؛ پس همراهمان باشید.

سرامید چیست؟

تمیز شدن پوست با اسکراب

از نظر علمی، سرامیدها چربی‌هایی هستند که در بالاترین لایه‌های پوست یافت می‌شوند. این ماده‌ها بیش از 50درصد از ترکیب پوست را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها یک ماده مراقبت از پوست باشند. این ماده از معجزه‌گر ضد پیری گرفته تا محافظ پوست در برابر آسیب های آلودگی و تضمین‌کننده و حافظ رطوبت، ناجی برای انواع پوست، به‌ویژه پوست های خشک است. به نظرتان این همه فایده و خصوصیت برای سرامیدها کافی نیست که برای ما مهم باشند؟

سرامیدها چه فوایدی برای پوست دارند؟

سرامیدها چه فوایدی برای پوست دارند

اسم چربی طبیعی پوست که می‌آید، چشم‌بسته متوجه می‌شویم که سرامید چه فایده‌ای برای پوست می‌تواند داشته باشد. باز با این اوصاف، در ادامه بیشتر و بهتر توضیح می‌دهیم تا تصورتان درباره این ماده حیاتی روشن‌تر شود.

  •  رطوبت را در منافذ پوست حبس می‌کند؛
  • علائم پیری را کاهش می‌دهد؛
  • از بروز جوش جلوگیری می‌کند؛
  •  پوست را نرم و صاف می‌کند؛
  •  التهاب را تسکین می‌دهد.
  •  رطوبت را در روزنه‌های پوست حبس می‌کند

 رطوبت را در روزنه‌های پوست حبس می‌کند

سرامیدها مرطوب کننده‌های باورنکردنی هستند. آن‌ها از اسیدهای چرب با زنجیره بلند تشکیل شده‌اند که با مولکول های دیگر پیوند می‌خورند و عملکرد سلولی را ارتقا می‌دهند. به همین ترتیب  یک سد طبیعی برای محافظت از پوست ایجاد می‌کنند که از تبخیر آب و رطوبت منافذ پوست جلوگیری می‌کند. این گونه است که رطوبت در پوست شما قفل می‌شود و پوستتان همیشه باطراوت می‌ماند. با این توضیح آیا دیگر جایی برای خشکی پوست باقی می‌ماند؟

  •  علائم پیری را کاهش می‌دهد

سرامید علائم پیری را کاهش می‌دهد

همان طور که قبلا ذکر شد، سرامیدها عملکرد سد پوست را بهبود می‌بخشند و به حفظ سد طبیعی چربی پوست کمک می‌کنند. این ماده با محافظت از سد پوستی، پوست را درخشان، جوان و تازه نگه می‌دارد. با این همه امتیازی که سرامید به پوست می بخشد، بی‌شک علائم پیری به این زودی‌ها به سوی پوست نخواهند آمد. بنابراین با کمک حضور سرامیدها، پوست به این زودی‌ها پیر نمی‌شود.

  • از بروز جوش جلوگیری می‌کند

جلوی بروز جوش را می‌گیرد

اگر فکر می‌کنید سرامیدها فقط برای پوست‌های خشک کار می‌کنند و پوسته پوسته شدن و علائم پیری را کاهش می‌دهند، سخت در اشتباهید و باید بیشتر برایتان توضیح دهیم. گفتیم که سرامید مثل سد دفاعی است. اگر به شکل ظاهری سد توجه کرده باشید، نه‌تنها مانع خروج آب می‌شود، بلکه جلوی ورود هر ماده اضافی به پوست را می‌گیرد. در نتیجه این عملکرد، هیچ‌گونه آلودگی و باکتری وارد منافذ پوستتان نمی‌شود. وقتی آلودگی در منافذ نباشد، پوست دچار جوش نمی‌شود. حالا متوجه شدید که یک کاربرد ساده چقدر می‌تواند مفید باشد؟

  •  پوست را نرم و صاف می‌کند

افزایش هیدراتاسیون و یک سد پوستی بهتر به‌معنای پوستی حجیم‌تر، صاف‌تر و سفت‌تر با خطوط و چین و چروک به‌وضوح کمتر و بدون کم آبی است. همه این اتفاقات خوب به این دلیل است که استفاده از سرامیدها چربی‌های ازدست‌رفته را در پوست شما بازیابی می‌کند و ظاهر و احساس کلی را بهبود می‌بخشد.

  •  التهاب را تسکین می‌دهد

سرامید التهاب را تسکین می‌دهد

اگر سد پوستی آسیب ببیند، پوست خشک و کم آب می‌شود. البته منظور ما فقط خشکی منظم پوست نیست. روی صحبت ما با التهاب، خارش، پوسته پوسته شدن و حتی شرایطی مانند اگزما، پسوریازیس یا روزاسه نیز هست. برای جلوگیری از این بروز این عارضه‌های دردآور و پردردسر، از سرامیدها استفاده کنید! سرامیدها جلوی بروز هر نوع التهاب، از یک التهاب ساده گرفته تا روزاسه و پسوریازیس را می‌گیرند و علائم آن‌ها را از بین می‌برند.

به معنای واقعی کلمه عارضه پوستی وجود ندارد که این عنصر قهرمان نتواند آن را اصلاح کند.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره سرامیدها صحبت کردیم و از خواصشان برایتان گفتیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر هم دوست دارید محصولات مراقبت از پوست را با قیمت خوب و مناسب تهیه کنید، به فروشگاه اردمی سری بزنید. در این فروشگاه بهترین محصولات با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما عرضه می‌شود.​

دیدگاه‌ها 18663بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه