تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

5 اشتباه مراقبت از پوست در زمستان

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
5 اشتباه مراقبت از پوست در زمستان

بیایید کمی واقع‌بین باشیم. هیچ چیز بدتر از یک پوست ترک‌خورده و خشک در زمستان نیست. اشتباهاتی وجود دارند که ما را از داشتن پوستی نرم و لطیف باز می­‌دارند. این مطلب را بخوانید و خودتان درباره چگونگی مراقبت از پوست در زمستان قضاوت کنید. به ما اعتماد کنید تا از پوست تازه و مرطوب خود لذت ببرید.

آب کافی نمی­‌نوشید

مطمئنا نوشیدن یک لیوان آب، درست قبل از خواب غیرعادی به نظر می‌­رسد و ما اغلب به دلیل نیاز کم­تر بدن در ماه­‌های سرد، آب کم­تری می­‌نوشیم. نوشیدن حدود یک لیوان آب قبل از خواب، به دفع سموم و مقابله با کمبود آب در هنگام خواب کمک می‌کند.

قبل از خواب آرایش خود را پاک نمی­‌کنید

این فقط یک حرف بی‌اساس نیست و بدترین مورد در بین این اشتباهات است. به‌ویژه در فصل زمستان، شستن صورت قبل از خواب برای جلوگیری از جوش و خارش ضروری است. به­ترین شیوه پاک کردن آرایش، با کرم یا مواد پاک‌کننده آرایش است و شوینده‌­های صابون‌دار ممکن است باعث خشکی، سوزش و خارش پوست شوند.

لایه‌برداری از پوست را فرموش می­‌کنید

برای مراقبت از پوست لایه‌برداری و دفع سلول­‌های مرده پوست را در اولویت قرار دهید و دو بار در هفته این کار را انجام دهید. اگر شما دست به کار نشوید خشکی هوای زمستان این کار را انجام می­‌دهد. پوسته پوسته شدن صورت در اثر خشکی، از نفوذ مرطوب‌کننده به منافذ پوست جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد به خوبی روی پوست اثر بگذارد. فقط از لایه‌بردارهای نرم استفاده کنید زیرا ممکن است به خراش روی پوست منجر شوند.

چربی صورت را به خوبی نمی­‌شناسید

شاید تاکنون شنیده باشید که استفاده زیاد از مرطوب‌کننده­‌های کرم‌دار آسیب‌زننده است، به این علت که روغن­‌های صورت، نافذ هستند. این روغن‌ها به منافذ پوست وارد شده، آن­ها را مسدود نموده و از ورود آب به آن‌­ها جلوگیری می­‌کنند. از این گذشته، این روغن­‌ها صورت را کمی چرب نشان می­‌دهند به همین دلیل به­تر است شب هنگام از آن­‌ها استفاده کنید.

فراموش می‌­کنید روبالشتی خود را به‌طور منظم بشویید

روبالشتی (که محلی برای تجمع آلودگی و چربی صورت شما در شب­‌های متوالی است) می­‌تواند سبب خشکی پوست در زمستان و علتی برای جوش­‌های صورت باشد. به طور ایده‌آل باید روبالشتی را هفته‌ای یک بار شست. اگر چنین امکانی ندارید، از روبالشتی­‌هایی استفاده کنید که به وسیله تکنولوژی طوری ساخته شده‌اند که دیرتر کثیف شده و ضد باکتری هستند.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 6709بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه