تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری آن

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری آن

این روزها همه سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره روش‌ها و روتین‌های مراقبت از پوست صحبت می‌کنند.  کافی است چند تا از صفحه‌های اینستاگرامی چند بلاگر معروف را باز کنید. تعداد فالوورها و پرسش و پاسخ هایی که این بین مطرح می‌شود نشان می‌دهند که بخش عظیمی از دغدغه خانم‌ها و آقایان در این روزها، مراقبت از پوستشان است. در این میان محصولات عجیب‌وغریب و گران‌قیمت و روش‌های بسیار سخت یا هزینه‌بر، خیلی از افراد را سرخورد و ناامید کرده است. برای مثال بهترین کرم دور چشم با قیمت نجومی یا آبرسان‌های خارجی و گران و غیره چیزهایی هستند که هر کسی قادر به تهیه آن‌ها نیست. به همین منظور، ما اینجاییم که بگوییم برای مراقبت از پوستتان به هیچ چیز عجیبی نیاز ندارید. برای توضیح بیشتر تا انتهای مقاله با ما باشید. در اینجا شما را با راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری آن آشنا می‌کنیم.

تمیز نگه داشتن پوست

یکی از راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست این است که همواره آن را تمیز نگه دارید. درست مثل لباسی که تمیزنگه‌داشتنش باعث افزایش طول عمرش می‌شود، پوست نیز هرچه تمیزتر باشد، طول عمر بیشتری دارد. یکی از عواملی که باعث می‌شود صورت جوش بزند یا خسته و کدر به نظر بیاید، باقی‌ماندن سلول‌های مرده و آلودگی‌های محیطی روی آن است. برای اینکه میزان آلودگی روی صورت خودتان را تخمین بزنید، کافی است چند ساعتی بیرون از منزل باشید. وقتی وارد شدید، یک دستمال نرم و سفید را روی پوست خود بکشید. متوجه تجمع آلودگی محیط روی آن خواهید شد.

حال تصور کنید ساعت‌ها بیرون از منزل بوده‌اید و احیاناً مقداری هم ارایش داشته‌اید. تجمع مواد آرایشی به همراه ترشح عرق و چربی طبیعی پوست و آلودگی‌های محیطی، دست‌به‌دست همدیگر محیطی بسیار آلوده برای پوست شما ایجاد می‌کنند. این آلودگی ها در روزنه‌های پوستتان باقی می‌مانند و باعث بروز انواع جوش و لکه می‌شوند. ضمن اینکه در چنین مواقعی پوست به خوبی تنفس خود را انجام نمی‌دهد. وقتی اکسیژن کافی به پوست نرسد، پوست چروکیده می‌شود. با این توضیحات حتماً به محض ورود به منزل، پوست خود را بشویید.

بایدها و نبایدهای شستن صورت

  • برای شستن صورت خود از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • سعی کنید pH شوینده با پوست شما سازگار باشد.
  • به نوع پوست خود اعم از چرب، خشک یا معمولی دقت کنید و شوینده مناسب آن را بخرید.
  • دو تا سه بار در روز برای شستن صورت کافی است، شست‌وشوی بیشتر باعث آسیب‌رساندن به پوستتان می‌شود.
  • حتماً به‌محض ورود به منزل، صورتتان را بشویید.
  • قبل از خواب حتماً صورتتان را تمیز کنید؛ وگرنه مجبور می‌شوید در آینده نزدیک با چین و چروک دست‌وپنجه نرم کنید.

استفاده از ضد آفتاب

یکی دیگر از راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست این است که هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب شاید فقط سه دقیقه از وقت شما را بگیرد؛ اما به اندازه چندین سال پیری پوست شما را به تعویق می‌اندازد. می‌دانید که اشعه‌های مخرب خورشید باعث بروش جوش، چین و چروک،‌ لکه‌های قهوه‌ای و عارضه‌هایی از این دست برای شما می‌شوند. به همین علت است که توصیه می‌کنیم حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، حتماً از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

لایه برداری از سلول های مرده

لایه برداری از سلول های مرده

در بخش اول معرفی راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست گفتیم که لازم است همیشه پوست شما تمیز باشد تا بتواند جوانی‌اش را حفظ کند. هرچند شستن روزانه حداقل دو بار صورت باعث تمیزی آن می‌شود؛ اما کافی نیست. برای پاک و تمیزشدن قطعی منافذ پوست از هر نوع آلودگی، لازم است گاهی پوستتان را با لایه بردارهای طبیعی یا شیمیایی پاکسازی کنید. به این منظور حتماً از لایه بردارهای مناسب پوست خود استفاده کنید. طبق دستوری که روی بروشور محصول آمده از لایه بردار استفاده کنید و زمان قیدشده در آن را حتماً رعایت کنید. باقی‌ماندن بیش از حد لایه بردار روی پوست یا استفاده مداوم و بدون برنامه از آن، باعث آسیب جدی به پوستتان می‌شود.

آبرسانی پوست

آبرسانی پوست

پوست خود را درخت میوه یا گیاهی درنظر بگیرید که برای رشد و بالندگی‌اش به میزان لازم آب، مواد مغذی، نور خورشید و هوای سالم نیاز دارد. توجه کرده‌اید که اگر هر کدام از این عوامل را از گیاه دور کنید، گیاهتان پژمرده می‌شود؟ حال اگر از بین این‌ها کود یا تنورخورشید را حذف کنید، آسیب جدی به گیاه وارد نمی‌شود و ممکن است چند روزی فقط پژمرده شود. این در حالی است که به محض قطع کردن آب، گیاهتان نابود می‌شود.

بدن ما انسان‌ها هم همین طور است.  یکی دیگر از راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست این است که آبرسانی پوست درست و سرموقع انجام شود. در غیر این صورت پوستتان خیلی زود خسته، چروکیده و پیر می‌شود. با این توضیحات هرگز آبرسانی پوستتان را فراموش نکنید. به میزان کافی آب و مایعات بنوشید. از کرم مرطوب کننده و آبرسان خوب استفاده کنید. هرازگاهی با بهترین ماسک صورت، پوستتان را آبرسانی کنید. در مقاله‌ زیر فرق کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده را برایتان آورده‌ایم.

استفاده از بهترین ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت

بی‌شک نمی‌توانیم در این بخش کوتاه این مقاله از هزاران فایده‌ای که بهترین ماسک صورت برایتان دارد، صحبت کنیم. به همین میزان اکتفا می‌کنیم که پوست برای جوانسازی خود به رطوبت و مواد مغذی نیاز دارد. گاهی این مواد از طریق غذا و خوراکی‌ها وارد بدن می‌شوند. گاهی نیز با استفاده از انواع آبرسان و ماسک صورت، این مواد را به پوستمان می‌رسانیم. ماسک‌ها انواع مختلف دارند که هر کدام برای عارضه خاص و پوست خاص طراحی شده‌اند. قبل از استفاده از آن‌ها حتماً با یک مشاور خوب پوست صحبت کنید. به این منظور می توانید با شماره درج‌شده بالای همین صفحه تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه، شما را راهنمایی کنند.

استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم

ما در همه مقالات بارها توصیه می‌کنیم که استفاده از بهترین کرم دور چشم را از ۲۰سالگی شروع کنید. این کار به شما کمک می‌کند بروز چین‌وچروک اطراف چشمتان خیلی دیرتر اتفاق بیفتد. همچنین داشتن چشم‌های سالم و زیبا یکی از رازهای بزرگ زیبایی صورت است. پس به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست این توصیه را جدی بگیرید و از کرم دور چشم حتماً استفاده کنید.

درمان جوش صورت

درمان جوش یکی از راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست

جوش صورت به‌خودی‌خود باعث پیری پوست نمی‌شود؛ اما یکی از راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست این است که جلوی بروز یا پیشرفت جوش صورت را بگیرید. صورت بدون جوش، همواره صورتی صاف و زیباست. برای درمان جوش‌های احتمالی خود می‌توانید بهترین کرم ضد جوش را از فروشگاه اردمی سفارش دهید. برای پیشگیری از این عارضه هم کافی است مقالات مربوط به جوش را در همین بلاگ بخوانید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست صحبت کردیم. برای تهیه هر نوع محصول مراقبت از پوستتان می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات ارایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه همه محصولات اعم از بهترین کرم ضد آفتاب، بهترین کرم دور چشم و غیره با بهترین قیمت موجود است. نظر شما درباره روش‌های مراقبت از پوست چیست؟ با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ها 6429بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه