تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۸ شیوه خانگی برای مراقبت از پوست در زمستان

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۸ شیوه خانگی برای مراقبت از پوست در زمستان

یکی از دردسرهای زمستان، مراقبت از پوست است، که گاهی شما را به خرید محصولات گران­‌قیمتی وادار می­‌کند که فقط ممکن است چند بار از آن­ها استفاده کنید. قبل از اینکه خود را برای خرید این محصولات گران­‌قیمت به دردسر بیندازید، این مطلب را بخوانید تا با چند روش ساده خانگی آشنا شوید که ارزش امتحان کردن را دارند.

برای ترک دست: از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل خوب و مطمئن، بهترین مرطوب‌کننده‌ای­ است که در آشپزخانه شما پیدا می­‌شود. هرشب مقداری از آن را به دست­‌ها و ناخن‌های­ خود بمالید و سپس دستکش نخی پوشیده و بخوابید.

برای پوسته پوسته شدن صورت: از لایه‌بردار خانگی خود استفاده کنید.

ماسک شکرفرقی ندارد که چه نوع پوستی دارید، پوسته شدن بخشی از فرآیند روزانه پوست است. با استفاده از ترکیب همسانی از شکر، نمک دریایی، روغن نارگیل و چند قطره روغن اسطوخودوس، تمام سلول­‌های مرده و رنگ باخته پوست را از بین ببرید. این ترکیب برای صورت و گردن و حتی سایر قسمت­‌های بدن نیز مناسب است.

برای ترک پا: از روغن کنجد استفاده کنید.

ماساژ پا با روغن کنجد، بهانه خوبی برای یک خواب زمستانی است. فقط کافی­ست آن را به پاهای خود مالیده، جوراب پوشیده و کنار بخاری به خواب روید. از آن به بعد هم با ترک­‌های پای خود خداحافظی کنید.

برای پوست خشک صورت: بخور بدهید.

بخور صورت برای مراقبت از پوست صورتمی­‌دانید که دمنوش بابونه، آرام­‌بخش است. اما محققان این مطلب را نیز می­‌گویند که بخور بابونه، اگزما را بهبود می‌بخشد. مقداری برگ بابونه به یک کاسه آب جوش اضافه کنید و صورت خود را زیر حوله، با بخار آن به مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید. سپس از پوست تازه و لطیف خود لذت ببرید.

برای پوست خشک صورت: از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

راه دیگر برای مراقبت از پوست خشک در زمستان، استفاده از سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را خوب بزنید و آن را به صورت خود بمالید. پس از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید. کاری که سفیده تخم مرغ می‌­کند این است که کلاژن و پروتئین آن، حفاظی موقتی در برابر بادهای سرد زمستان ایجاد می‌کند. ابتدا یک ناحیه کوچک از صورت را با این ماسک امتحان کنید تا در صورت بروز حساسیت، متوجه آن شوید.

برای پوست خشک در هر قسمت از بدن: آن را در روغن غوطه‌ور کنید.

استفاده از روغن برای مراقبت از پوستروغن­‌هایی نظیر روغن بادام شیرین و جوجوبا، نه‌ تنها پوست­‌های خارش‌دار را تسکین می­‌دهد، بلکه عطر آن برای خستگی ذهن نیز مفید است. فقط کافی­ست کمی از آن را داخل وان پر از آب بریزید.

برای بهبود طولانی مدت پوست: از مکمل­‌های تخم کتان استفاده کنید.

روغن تخم کتان یا محصولات مکمل، در صورتی که از طعم آن خوش­تان نمی­‌آید، به‌خاطر داشتن اسیدهای چرب حیاتی و خاصیت ضد تورم، درخشندگی کلی پوست شما را زیاد می­‌کند. نمونه‌های خوراکی آن، اثر مرطوب‌کنندگی بهتری روی پوست دارد.

برای پوست‌­های مستعد آکنه: ماسک شیر و عسل درست کنید.

ماسک شیر و عسل برای مراقبت از پوستآکنه­‌های پوستی، اغلب در زمستان به اوج می­‌رسند. برای تسکین جوش­‌های زمستانی و هم­چنین مبارزه با باکتری‌ها، شش قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بگذارید. بعد از بیست دقیقه آن را بشویید. اگر صرفا قصد استفاده از مرطوب‌کننده را دارید، بدانید که به روغن نیازی نیست.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 6505بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه