۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

چگونه مصرف شکر را کاهش دهیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چگونه مصرف شکر را کاهش دهیم؟

تقریبا همه ما می‌دانیم که مصرف مواد قندی برای سلامتی، پوست و تناسب اندام مضر است اما دل کندن از آن به شدت سخت و دشوار می‌باشد. در این مقاله کوتاه با جمع‌آوری نظرات متخصصین تغذیه، 5 پیشنهاد ساده و سریع در رابطه با چگونگی کاهش مصرف شکر در رژیم غذایی را ارائه خواهیم داد.

شکلات تلخ را وارد زندگی خود کنید

شکلات تلخبله! درست خواندید! گاهی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم به خوردن آجیل شیرین و یا انواع میوه‌های خشک اکتفا می‌کنیم. اما خوردن این میان‌وعده‌ها موجب افزایش اشتها می‌شود؛ در نتیجه، خوردن این میان وعده‌های به ظاهر سالم، موجب خواهد شد که بیش از پیش از مواد غذایی سرشار از قند استفاده کنید. اما شکلات تلخ با داشتن میزان قند کمتری، می‌تواند میل ما برای خوردن مواد قندی و شیرین را تا حد زیادی از بین ببرد.

به نارگیل خوش‌آمد بگویید

نارگیلتمام مواد غذایی تولید شده از میوه نارگیل که در فرایند آماده‌سازی شیرین نشده‌اند، به صورت طبیعی شیرین هستند اما میل به خوردن مواد قندی را افزایش نمی‌دهند. با توجه به وجود مقدار بالای چربی‌های سالم در نارگیل، پس از خوردن آن کاملا احساس سیری می‌کنید. از قطعات کوچک‌شده نارگیل به‌عنوان تنقلات، پودر نارگیل به عنوان میان‌وعده و عصاره شیرین نشده نارگیل به عنوان نوشیدنی ورزشی و یا آبمیوه استفاده کنید.

نوشیدنی‌های گرم را فراموش نکنید

چای و قهوهچای و قهوه می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای مواد غذایی حاوی شکر باشند؛ به‌خصوص در مهمانی‌ها یا مکان‌های عمومی، این نوشیدنی‌های گرم قادرند جای شیرینی و مواد قندی را بگیرند. یک لیوان چای به همراه کمی دارچین و یا شیرین بیان، کاملا میل ما را به مواد شیرین محدود می‌کند. همچنین یک فنجان کاپوچینو به دلیل وجود شیرینی طبیعی موجود در شیر، میل ما به مواد قندی را کم می‌کند. زمانی که در یک مکان عمومی یا کافی‌شاپ به فکر خوردن یک عدد دسر شیرین افتادید، به سرعت ذهن خود را به سمت نوشیدن چای یا قهوه معطوف کنید.

گاه‌گاهی از شکر استفاده کنید

گفتن این جمله که دیگر هیچ‌گاه از شکر استفاده نمی‌کنید ممکن است، اما در عمل امکان‌پذیر نیست؛ زیرا اگر به هیچ وجه از شکر استفاده نکنید مشکلاتی در کارکرد مغز شما به‌وجود می‌آید. از آنجا که اساس سلامت بدن ما را عادات می‌سازند، آنچه به صورت متناوب انجام می‌دهیم مهم‌ترین مساله می‌باشد. بنابراین سعی کنید خوردن شکر و مواد شیرین را از حالت عادت خارج کنید و در عوض، از این ماده غذایی به صورت گاه‌گاهی در زندگی خود بهره ببرید. به عبارت دیگر سعی کنید زمانی از خوردن شکر لذت ببرید که یک میهمانی بسیار مهم در پیش دارید. با این روش، شما در عین کاهش مصرف شکر به خود اجازه می‌دهید که از این ماده نیز لذت ببرید.

بر روی مواد جایگزین شکر تمرکز کنید

مواد قندیاگر واقعا تصمیم گرفته‌اید که زندگی بدون شکر را تجربه کنید، سالم‌ترین مواد جایگزین را برای این ماده مضر بیابید. موادی مانند، شکر نارگیل، شربت برنج قهوه‌ای، خرما و در کل موادی که دارای طعمی شیرین اما فاقد قند هستند. تمام این مواد غذایی جایگاه ثابت خود را در یک رژیم غذایی سالم ایفا می‌کنند اما باید بدانید که استفاده مکرر از این مواد است که اهمیت زیادی دارد. اگر شما یکی از این مواد غذایی را چندین بار در یک روز بخورید، تاثیر آن نسبت به زمانی که تنها چند بار در یک ماه آن‌ها را مصرف می‌کنید، دو یا حتی سه چندان می‌شود.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 2090بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>