مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

تکنیک‌های عکاسی از کودکان

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
تکنیک‌های عکاسی از کودکان

بارها و بارها تلاش می‌کنید تا یک عکس بی‌عیب و نقص از کودکان بگیرید ولی این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه فقط یک لحظه سرجای خود باشند، لبخند بزنند یا به دوربین نگاه کنند. در این‌گونه موارد می‌توان کارهای مفید زیادی انجام داد به شرط آن‌که از قبل تکنیک‌هایش را فرا گرفته باشید. در این مقاله، نکات مفیدی را خواهید یافت.

ژست گرفتن

عکس­‌هایی که برای گرفتن آنها به ژست خاصی نیاز نیست، همیشه عالی هستند. آن‌ها یک لحظه را ثبت می­‌کنند لبخندهای پنهان را پیدا می­‌کنند و هر وقت به عکس نگاه کنید شما را به یاد آن لحظه می­‌اندازند. با این عکس­‌ها بلافاصله به یاد می‌آورید که کجا بودید و چه اتفاقی افتاد، چون به‌معنای واقعی «لحظه­‌ای از زمان» هستند. در نقطه­ مقابل، هزاران لبخند دروغین را می­‌بینیم که برای این‌که بدانیم در چه تاریخ و زمانی گرفته شده‌اند، هیچ ویژگی متمایز‌کننده­‌ای (غیر از پس‌زمینه آن عکس همراه با نوشته­ «تولدت مبارک») ندارند .

برای گرفتن چنین نتیجه­‌ای، دوربین را مخفی کنید. اگر کودک هربار که دوربین را بیرون می‌آورید ژست می‌گیرد، قطعا نیاز دارید که آن را مخفی کنید. برخی از کودکان نیز به‌صورت خودکار متوجه نمی‌شوند که ژست می‌گیرند. اگر می‌خواهید یک لبخند واقعی یا یک نگاه متعجب را ثبت کنید دوربین خود را زیر دست، بازو یا هرجایی که می‌توانید، مخفی کنید. علاوه بر این، دوربین را روشن نگه دارید و تنظیمات صحیح را انجام دهید تا بتوانید لحظه­ موردنظر را ثبت کنید.

عدم تمرکز

گرفتن عکس از نوزاداندر مورد نوزادان، گرفتن عکس زیاد مشکل نیست، مشکل اینجاست که نوزادان هرگز به دوربین نگاه نمی­‌کنند یا اینکه گریه می­‌کنند. این ترفند، هر دوی مشکلات عدم نگاه کردن به دوربین و گریه نوزاد را حل می­‌کند. تا به‌‌حال چه تعداد عکس گرفته­‌اید که در آن‌ها همه به جز نوزاد لبخند می­‌زنند؟ ترفند کار با نوزاد این است که ابتدا چیزی را پیدا کنید که کودک با آن می­‌خندد. نوزادان مختلف، چیزهای متفاوتی را دوست دارند. جغجغه یا یک شیء نورانی یا درخشان معمولا جواب می­‌دهد.

توجه نوزادان را با هر وسیله­‌ای که به‌نظر برای آن‌ها جذاب است جلب کنید. نمی­‌خندند؟ آن‌ها را غلغلک داده یا به هر روشی که می‌توانید بخندانید. نوزاد به‌طرز جادویی با دیدن آن شیء به لبخند زدن ادامه خواهد داد، زیرا در ذهن خود، خنده را به آن شیء ربط داده­‌است. درست روبروی نوزاد بایستید و شیء را مقابل صورت او بگیرید. اجازه ندهید به شیء چنگ بزند. هر از چندگاهی تن صدایتان را نازک کنید.

به آرامی به سمت نقطه­‌ای که می­‌خواهید از آنجا عکس بگیرید حرکت کنید؛ همزمان شیء را به آن‌ها نشان بدهید. کاری کنید کودک روی شیء تمرکز داشته باشد. دوربین را به‌طور مستقیم پشت آن شیء قرار دهید، به این ترتیب شما نوزادی خواهید داشت که به دوربین نگاه می­‌کند.

لبخند دروغی

به کودکی که لبخند ساختگی بر لب دارد به‌صورت تصادفی چیزی بگویید، مثلا «می­‌خوام شست پاتو بخورم». چیزهای معمولی که بچه­‌ها به آن می­‌خندند. آن‌ها به چیزی که تشویق‌کننده است از طریق بدن خود پاسخ می­‌دهند. در اینجا شما می­‌توانید از این موضوع به‌نفع خود استفاده کنید. به‌خصوص اگر کودک شما را نشناسد و نتیجه، یک لبخند تا بناگوش و واقعی خواهد بود.

دفعه بعدی که برای گرفتن عکس از کودکان احساس ترس کردید به این نکات فکر کنید. رعایت این نکات به شما اجازه می­‌دهد که کاملا لذت برده و آن لحظه عالی را ثبت کنید.

منبع: Flipboard دیدگاه‌ها 2685بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>