تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راه‌اندازی سیستم پاداش‌دهی برای کودکان

زمان تقریبی مطالعه: 3
راه‌اندازی سیستم پاداش‌دهی برای کودکان

این مقاله در رابطه با کودکان خردسال است. آنها کارها را به روشی که خود دوست دارند در زمانی که بخواهند انجام می­‌دهند. بنابراین هنگامی که می­‌خواهید آنها را به انجام رفتار جدیدی ترغیب کنید (مثل آموزش­ رفتن به دستشویی، انجام کارهای روزمره یا مسائلی شبیه به این) یک راه خوب برای انجام این کار، راه­‌اندازی یک سیستم پاداش‌دهی است. نظم و انضباط و سیستم پاداش‌دهی برای کودکان نباید پیچیده باشد. می‌تواند به سادگی چسباندن عکس‌برگردان روی کاغذ یا انداختن دکمه یا لوبیا درون یک شیشه باشد.

هر روشی را که انتخاب می­‌کنید، هدف این است که یک رفتار خوب را دنبال کنید تا کودک شما در آینده به انجام همان رفتار ادامه دهد. ببینید که چطور می‌شود شروع کرد.

مفهوم کار را برای کودک خود توضیح دهید

قبل از شروع، با کودک خود در مورد آن‌چه که دوست دارید او برای انجام آن تلاش کند صحبت کنید. ممکن است این صحبت در مورد تعداد روزهایی که کودک می­‌تواند رفتاری بدون کج خلقی و قشقرق داشته باشد یا وعده­‌های غذایی که می­‌تواند کامل بشقابش را تمام کند باشد. فرقی نمی‌کند که «رفتار» چه باشد، به کودک خود توضیح دهید که به دنبال چه چیزی هستید و قواعد را واضح و مشخص بیان کنید.

قوانین را مشخص کنید

در مورد آنچه که از کودک خود انتظار دارید تا انجام دهد و آنچه که او برای موفق شدن نیاز دارد صحبت کنید. برخی از والدین با پرشدن شیشه لوبیا یا به دست آوردن 25 عکس‌برگردان، یک پاداش اضافه یا جایزه بزرگتر ارائه می‌دهند. هرآنچه که برای خانواده شما بهتر است را انجام دهید.

ساخت سیستم پاداش دهی

ساخت سیستم پاداش دهیکودک خود را وارد فرآیند ساخت سیستم کنید. جمع‌آوری مقوا یا پوستر، یک شیشه یا هرچیزی که استفاده می­‌کنید، همچنین نشانگرها و عکس‌برگردان­‌ها، آن‌گاه اجازه دهید کودک آنها را تزئین کند. اگر یک نمودار می‌سازید مطمئن شوید روش شمارش، کاملا واضح و روشن است بنابراین می­‌توانید به‌راحتی هر پاداشی که کودک به دست آورده را دنبال کنید.

هم‌زمان روی یک یا دو رفتار تمرکز کنید

ممکن است یک لیست بلند و بالا از چیزهایی که می­‌خواهید کودک روی آن کار کند داشته باشید، اما بهتراست که در هر زمان، تنها بر یکی متمرکز شوید. اگر روی آموزش دستشویی رفتن و زمان رفتن به رختخواب کار می­‌کنید، اضافه نمودن کارهای روزمره دیگر به فهرست را در درجه اهمیت پایین‌تری قرار دهید. داشتن کارهای زیادی برای انجام دادن، شما و کودک‌تان را سردرگم می­‌کند و باعث به‌وجود آمدن نمودارهای پاداش زیادی روی دیوار می‌شود. (اگرچه ممکن است در هزینه کاغذدیواری صرفه­‌جویی شود!)

پاداش را بلافاصله پرداخت کنید

پرداخت آنی پاداش، کلیدی برای موفقیت یک سیستم پاداش‌دهی است. فرقی نمی­‌کند از عکس‌برگردان روی نمودار، یا لوبیا داخل شیشه استفاده می­‌کنید، مطمئن شوید به‌محض اینکه کودک شما رفتار موردنظر را انجام داد (رفتن به دستشویی، خوردن وعده غذایی بدون کج خلقی و یا هر موضوع دیگری) باید آن عکس‌برگردان‌ها یا لوبیاها را در دست خود داشته باشد و می­‌تواند به‌موقع ثبت شود. بیشتر کودکان هنوز درک واقعی از زمان ندارند، بنابراین با دادن آنی عکس‌برگردان، شما رفتار خوب آنها را تایید‌ کرده و آنها را به انجام دوباره آن تشویق می‌کنید.

راسخ و ثابت قدم باشید

در راستای پرداخت آنی پاداش، نیاز دارید که مطمئن شوید در دادن پاداش نیز ثابت قدم هستید، اگر فرزند شما رفتار مورد نظر را انجام نمی‌دهد به او پاداشی ندهید.

منبع: about دیدگاه‌ها 2936بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>