تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ماسک خانگی قهوه مناسب برای مراقبت از پوست صورت و بدن

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
ماسک خانگی قهوه مناسب برای مراقبت از پوست صورت و بدن

همه ما با قدرت جادویی یک فنجان قهوه آشنا هستیم؛ تنها چند جرعه کافی است تا شما را از بی‌حوصلگی و خستگی دور کند. جالب است بدانید این مایع قهوه‌ای برای پوست و موی شما نیز به همین اندازه موثر و شاداب‌کننده می‌باشد. دانه‌های قهوه سرشار از کافئین و پلی‌فنل (که جزو آنتی‌اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند) هستند و اگر به‌صورت موضعی استفاده شوند، می‌توانند پوست را روشن کرده و پف و التهاب را از بین ببرند. ما در این مقاله برای شما کاربردهای قهوه و طرز تهیه ماسک‌های آن را بیان خواهیم کرد.

  1. لایه‌بردار بدن

کافئین موجود در یک محلول لایه‌بردار، با تخلیه نمودن سلول‌های چربی، سلولیت پوست را از بین می‌برد.

     طرز تهیه:

یک فنجان قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس این مخلوط را زیر دوش، بر روی پوست خیس خود بزنید و با حرکات دوار و فشار زیاد، پوست را به خوبی ماساژ دهید. سپس پوست خود را شسته و خشک کنید.

  1. درخشندگی

قهوه با خاصیت لایه‌برداری خود، رنگ پوست شما را بیش از پیش شاداب‌تر و درخشنده‌تر می‌کند.

     طرز تهیه ماسک:

برای تهیه این ماسک، نصف فنجان قهوه را با نصف فنجان پودر کاکائو حل کنید. سپس یک فنجان شیر خالص (که حاوی آنزیم‌های لایه‌بردار می‌باشد) را به مواد فوق اضافه نمایید. مایع به دست آمده را تاجایی هم بزنید که حالت خمیر به خود بگیرد. در آخر نیز یک قاشق سوپ‌خوری عسل به آن اضافه نمایید. خمیر به دست آمده را روی پوست خشک خود بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا مواد بر روی پوست شما خشک شوند. سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک قهوه

  1. حجم‌دهندگی

با توجه به تحقیقات انجام‌شده توسط محققین پوست و مو، استفاده از قهوه به صورت منظم بر روی مو، باعث حفظ فعالیت ریشه‌ها و همچنین افزایش رویش مو خواهد شد.

    تهیه ماسک:

هفته‌ای یک‌بار، مقدار زیادی قهوه را با مقداری نرم‌کننده مو مخلوط کنید و از ریشه‌ها شروع به ماساژ پوست سر خود کنید. قبل از شستن موها، پنج دقیقه صبر کنید.

  1. تسکین‌دهنده آفتاب‌سوختگی

خواص ضدالتهابی قهوه موجب می‌شود که قرمزی بیش از حد پوست که ناشی از برخورد اشعه‌ ماورا بنفش است از بین برود. همچنین محققین به تازگی دریافتند که اگر قهوه به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد، کافئین موجود در آن، از پوست در برابر برخی از سرطان‌ها محافظت می‌کند.

    تهیه ماسک:

یک فنجان قهوه دم کرده را با آب سرد مخلوط کنید و سپس یک تکه پارچه نرم را در محلول فوق فرو ببرید و بر روی مناطق آفتاب‌سوخته بگذارید. پوست شما بلافاصله احساس خنکی خواهد کرد.

  1. بالم زیرچشم

کافئین، آبی که باعث پف می‌شود و در لایه زیرین پوست زیر چشم قرار دارد را خشک می‌کند و رگ‌های خونی موجود در آن قسمت را منقبض می‌کند و لکه‌های سیاه دور چشم را از بین می‌برد.

   تهیه ماسک:

دو تکه پنبه را در یک فنجان قهوه سرد خیس کنید. سپس آن‌ها را بر روی دو چشم خود قرار دهید و 10 دقیقه صبر کنید تا مایع به طور کامل در پوست شما نفوذ کند.

منبع: Health دیدگاه‌ها 7057بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>