تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با این روش ها لکه های آفتاب را برای همیشه ناپدید کنید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
با این روش ها لکه های آفتاب را برای همیشه ناپدید کنید

خرید یک کرم ضد لک عالی اولین گزینه‌ای است که برای از بین بردن لکه های آفتابی به ذهن می‌رسد، اما به رغم اینکه هیچ اشکالی به این روش نمی‌توان وارد کرد، در کنار خرید کرم ضد لک روش‌های دیگری نیز برای درمان لکه های آفتاب وجود دارند. هر کدام از این روش‌ها هزینه و اثربخشی متفاوتی دارند که باید با درنظرگرفتن بودجه و وخامت این لکه ها، بهترین روش درمان را در پیش بگیرید. در همین زمینه با شما روش‌های کارآمدی را برای برطرف کردن لکه های ناشی از آفتاب در میان می‌گذاریم.

لیزر فِراکسل

لیزر فِراکسل راه درمان لکه های آفتابی استلیزر فراکسل دوگانه ۱۵۵۰ / ۱۹۲۷ یکی از بهترین روش‌ها برای درمان لکه های آفتاب در قسمت‌های صورت، گردن و دست‌ها شناخته می‌شود. این روش‌ پرتوهای لیزر را به قسمت‌های عمیق پوست می‌تاباند و لکه های آفتاب را از بین می‌برد. در لیزر درمانی تنها قسمت مشخصی از بافت پوست در مجاورت پرتوهای لیزر قرار می‌گیرد و نواحی اطراف لکه ها دست‌نخورده باقی می‌ماند. در نتیجه پوست‌ سریع‌تر التیام می‌یابد. از لیزر فراکسل برای درمان عارضه‌های پوستی قبل از سرطان و تجمع رنگدانه‌ها نیز می‌توان کمک گرفت. لیزر درمانی رشد و تولید سلول‌های تازه و جوان را نیز در پوست افزایش می‌دهد.

پس از لیزر درمانی، پوست قرمز می‌شود و شاهد پوسته پوسته شدن پوست در نواحی تحت درمان هستیم. در نهایت نیز چیزی پس از گذشت چند هفته تا یک ماه لیزر فراکسل اثربخشی کامل پیدا می‌کند. بسته به شدت لکه های آفتابی این درمان قابل تکرار است.

لیزر PiQo4

از بین بردن لکه های آفتابی با لیزر PiQo4در این روش به جای حرارت از انرژی صوتی کمک گرفته می‌شود که تولید کلاژن بیشتر را برای پوست به دنبال دارد. لیزر PiQo روشی بسیار پیشرفته برای درمان تجمع‌ رنگدانه ها، لکه های آفتاب و لکه های بارداری شناخته می‌شود. این روش برای انواع پوست ها پیشنهاد می‌شود؛ اما درمان افرادی که پوستی تیره دارند با این روش دشوارتر است.

ویتامین C و رتینول

ویتامین C و رتینولبسیاری از متخصصین پوست و زیبایی بر این باور هستند که یک کرم ضد لک عالی باید حتماً دارای ویتامین C و رتینول باشد. حتی اگر از لیزر برای از بین بردن لکه های آفتاب کمک می‌گیرید، باز هم باید کرم های حاوی ویتامین C و رتینول را استفاده کنید. ناگفته نماند لایه برداری هم با از بین بردن سلول های مرده پوست، تأثیر زیادی در کاهش لکه های آفتاب دارد؛ در نتیجه پس از لایه برداری، باید با کمک یک سرم ویتامین C و رتینول، پوست را کاملاً آبرسانی کنید.

پرتو درمانی (IPL)

پرتو درمانیروش پرتو درمانی برای کاهش لکه های آفتاب و بارداری پیشنهاد می‌شود و قرمزی پوست و آثار بیماری رزاسه را التیام‌ می‌بخشد. در این روش از پرتوهای پالس شدید (Intense Pulsed Light) کمک گرفته می‌شود و برای درمان کامل باید ۱ تا ۵ مرتبه پرتو درمانی هر ۴ تا ۶ هفته یک بار انجام شود. جلسات پرتو درمانی چیزی حدود نیم ساعت طول می‌کشد و عموماً پس از ۵ تا ۷ روز، شاهد کاهش آثار لکه های آفتاب هستیم.

لایه برداری شیمیایی درماپلنینگ

درماپلنینگ و لایه برداری شیمیاییاین روش پوست را همانند پوست یک نوزاد تازه‌متولد‌شده لطیف و نرم می‌کند. برای رسیدن به این هدف، در ابتدا با کمک درماپلنینگ لایه ای فیزیکی از سطح پوست سابیده می‌شود و سپس لایه برداری شیمیایی ملایم، پوست را کاملاً شاداب و جوان می‌کند. درماپلنینگ (Dermaplaning) و لایه برداری شیمیایی انواع بسیار متفاوتی دارد. بعضی از لایه بردار‌ های شیمیایی ممکن است قرمزی پوست را به دنبال داشته باشد. در نتیجه در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برای از بین بردن لکه های آفتاب از یک کرم ضد لک عالی کمک بگیرید و سپس سراغ لایه برداری شیمیایی بروید. لایه برداری شیمیایی درد بسیار اندکی دارد که قابل‌تحمل است و انجام آن به تعداد ۳ بار پشت‌ سر هم اشکالی ندارد و پوست را روشن و جوان می‌کند.

میکرونیدلینگ با رادیو فرکانسی

میکرونیدلینگ با رادیو فرکانسیبه افرادی که سن‌وسالی از آن‌ها گذشته روش میکرونیدلینگ با رادیوفرکانسی (Microneedling With Radio Frequency) را توصیه می‌کنیم؛ چراکه با افرایش سن، پوست در شرایط وخیمی قرار می‌گیرد و لکه های آفتاب و قرمزی‌های ناشی از رگ‌های پاره‌شده در زیر پوست، درمان چنین پوست هایی را دشوار می‌کند. در نتیجه اگر پس از خرید یک کرم ضد لک عالی، نتیجه دل‌خواه را نگرفتید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً میکرونیدلینگ با رادیوفرکانسی را امتحان کنید. این روش با ورود سوزن‌های بسیار ریز و انرژی رادیو فرکانسی، لکه های آفتاب و عارضه های پیری پوست را کاهش می‌دهد.

این روزها دستگا‌ه‌های زیادی را برای میکرونیدلینگ در بازار شاهد هستیم؛ اما پیشنهاد می‌کنیم برای میکرونیدلینگ حتماً از کلینیک‌های معتبر کمک بگیرید؛ چراکه دستگاه‌های این کلینیک‌ها لایه های عمیق پوست را درمان می‌کنند. رادیو فرکانسی نیز فرایند تولید کلاژن جدید را افزایش می‌دهند و پوست را قوام می‌بخشد. به این ترتیب می‌توان گفت میکرونیدلینگ با رادیو فرکانسی در حال حاضر یکی از جامع‌ترین روش‌ها برای درمان لکه های آفتاب و جوان سازی پوست شناخته می‌شود.

در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و خبری از درد در آن نیست. میکرونیدلینگ چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و قرمزی پوست را به دنبال دارد که این قرمزی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می‌رود. ۳ جلسه درمان در ماه با این روش پیشنهاد می‌شود و اثرات آن پس از ۶۰ تا ۹۰ روز کاملاً مشهود است.

لیزر CO2

لیزر CO2 یکی از راه های درمان لکه های آفتابی است.این روش اثربخشی بسیار خوبی دارد؛ اما دوره التیام طولانی آن باعث شده تا متخصصان پیشنهاد کنند ابتدا با خرید یک کرم ضد لک عالی برای درمان لکه های آفتاب اقدام کنید و اگر نتیجه نگرفتید از روش لیزر CO2 کمک بگیرید. از آنجایی که پرتوهای لیزر در این روش بافت پوست را زخم می‌کنند، پوست برای التیام این زخم کلاژن بیشتری تولید می‌کند و نتیجه بهتری را در کاهش لکه های آفتاب شاهد هستیم. این روش برای اثربخشی کامل به ۱ تا ۳ جلسه درمان با فاصله زمانی ۶ تا ۱ سال نیاز دارد.

به احتمال زیاد شما هم با مطالعه روش‌های از‌ بین بردن لکه های آفتاب به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین روش خرید یک کرم ضد لک عالی است و اگر این کرم نتیجه‌بخش نبود، زمان آن فرا می‌رسد که از دیگر روش‌ها کمک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله «نکته ها و توصیه های انتخاب کرم ضد لک» را مطالعه کنید و سپس برای خرید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در این فروشگاه به‌راحتی می‌توانید از میان کرم های باکیفیت، بهترین کرم ضد لک را خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم نکته ها و توصیه های مفیدی برای درمان لکه های آفتابی دارید، این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Hudabeauty دیدگاه‌ها 2370بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>