تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

کرم محافظ لبِ شی‌ باتر چیست و چه فوایدی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کرم محافظ لبِ شی‌ باتر چیست و چه فوایدی دارد؟

«شی باتر» یک روغن طبیعی است که از میوه درخت شی در افریقا استخراج می‌شود. این روغن مدت‌هاست که به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی همچون اگزما، آفتاب‌سوختگی، خراش تیغ و جوش استفاده می‌شود. از آن‌جا که این ماده بسیار آب‌رسان است، کرم محافظ لب ساخته شده از این روغن، انتخاب خوبی برای لب‌های ترک خورده و خشک است. به علاوه، روغن شی ظاهرا حاوی مواد مغذی است که به بهبود‌ و تسکین ظاهر کلی پوست کمک می‌کند.

تاثیر شی باتر بر لب‌ها

اگرچه می‌توان این روغن را برای پوست کل بدن و موها استفاده کرد، اما بسیاری از افراد آن را برای لب‌ها به کار می‌برند. این روغن به بهبودی لب‌های آفتاب‌سوخته، خشک یا ترک‌خورده کمک می‌نماید و آن‌ها را مرطوب می‌کند؛ زیرا گفته می‌شود این ماده خاصیت ضد التهاب دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. هرچند کاربرد اصلی این روغن برای لب‌های ترک‌خورده است، اما می‌تواند برای پیشگیری از خشکی لب نیز مورد استفاده قرار گیرد زیرا می‌تواند سپر حفاظتی برای نگهداری رطوبت باشد.

تاثیر روغن شی بر لبکرم محافظ لب روغن شی علاوه بر جلوگیری از خشکی، برای محافظت پوست‌های حساس در مقابل آفتاب و رادیکال‌های آزاد نیز مفید است. بسته به میزان فرآوری این روغن، میزان محافظت در برابر آفتاب در آن فرق می‌کند. در برخی انواع آن تا 6 واحد SPF وجود دارد. هم‌چنین این روغن آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین A و E است که لب‌ها را در مقابل رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کنند که این رادیکا‌های آزاد می‌توانند سبب پیری زودرس، نازکی و حتی چروک لب شوند.

خواص شی باتر

روغن شی علاوه بر ویتامین A و E خواص مفید دیگری نیز دارد. مثلا این محصول حاوی ویتامین F (اسیدهای چرب ضروری) است که به نرمی و جوانی پوست کمک می‌کند و برای سلامتی پوست و مو ضروری است. مورد دیگر، ویتامین K است که انعطاف پوست را حفظ می‌کند. وقتی این ماده به مدت طولانی مصرف شود، از چروک و پیری لب‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این‌ها، لب‌های خشک و حساس را التیام می‌بخشد و سوزش، آفتاب‌سوختگی و زخم‌های کوچک را از بین می‌برد.

اگر شما هم از این روغن استفاده کرده‌ و خواص معجزه‌آسای آن‌را شاهد بوده‌اید، لطفا تجربیان ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 5260بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه