تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست در دوران بارداری

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
مراقبت از پوست در دوران بارداری

مراقبت از پوست در دوران بارداری بسیار مهم است زیرا پوست شما در این دوران، در معرض آسیب‌­های زیادی خواهد بود. از آنجا که سطح هورمون­‌های شما تغییر می‌­کند، پوست شما دچار خشکی و کم آبی بیشتری می‌­شود. به‌علاوه، تغییرات گردش خون، گاهی به خارش و سوزش در پوست منجر می‌­شود. در این مقاله نکاتی برای مراقبت از پوست در دوران بارداری آورده شده است. با رعایت این نکات، سلامتی و نرمی پوست خود را تا زمان زایمان حفظ کنید.

تغییرات پوست در طول بارداری

ورود هورمون‌های زنانه به خون در طول بارداری، باعث برهم زدن تعادل پوست می‌­شود. هورمون‌های غده تیروئید، باعث تعریق و از دست دادن آب بدن شده و در همین حال، هورمون آدرنالین مقاومت پوست را کم می‌­کند. در این موقعیت حساس، پوست به راحتی دچار کم آبی می‌­شود.

در همین زمان، حجم خون افزایش می‌­یابد و گردش خون در بدن و گردش خون مویرگ‌های پوست آهسته‌­تر می‌­شود و پوست شما به راحتی در معرض آسیب قرار می‌­گیرد. پوست شما در حالی­ که خشک و ضعیف شده، ممکن است ناخوشایند و گاهی زبر شود که سفتی و خارش را در پی دارد.

برای اجتناب از این آزردگی‌­ها، ضروری است از طریق تغذیه پوست خود با مناسب‌­ترین محصولات، از آن مراقبت کرده و در طول بارداری، روزانه پوست خود را مرطوب و نرم نگه­ دارید.

پوست خود را نرم نگه ­داشته و خوب تغذیه کنید

داشتن چند عادت ساده، سلامتی و آب­‌رسانی کافی پوست را حفظ می‌­کند و مراقبت از پوست در دوران بارداری را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

  • از استحمام با آب خیلی داغ پرهیز کنید؛ در عوض از آب ولرم و حتی خنک استفاده کنید (اگر هوا خیلی سرد نیست) و مدت طولانی در حمام نمانید.
  • یک پیمانه از روغن‌های مغذی پوست (مثل روغن نارگیل یا زیتون) به آب وان یا شوینده خود اضافه کنید.
  • از صابون درماتولوژیک یا ژل شستشوی نرم‌کننده بدون صابون استفاده کنید که مخصوص پوست‌های خشک است.
  • از انجام کارهای مربوط به لایه‌بردای که پوست را ضعیف می‌­کنند خودداری کنید.
  • بعد از شستشو، به جای کشیدن حوله روی بدن، به آرامی حوله را روی پوست بگذارید و بردارید.
  • روزی یک یا دو بار از محصولات مرطوب‌کننده و مغذی برای صورت و بدن خود استفاده کنید.
  • برای پاک کردن آرایش، از ترکیبات مغذی مثل روغن یا شیر پاک‌کن استفاده کنید.
  • در معرض آفتاب قرار نگیرید یا کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید.
  • سطح رطوبت خانه را در حد مناسبی نگه ­دارید، به ویژه در طول ماه‌­های زمستان که وسایل گرمایشی روشن هستند. این کار را می‌­توانید با گذاشتن یک کاسه آب روی رادیاتور یا یک دستگاه مرطوب‌کننده هوا انجام دهید.

اگر همچنان پوست شما نامطلوب است، حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع: MustelaUSA ۱ دیدگاه 5995بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. در دوران بارداری باید از ضدآفتاب هایی که فاقد فیلتر شیمیایی یا به عبارتی ضدافتاب فیزیکال یا معدنی می باشند استفاده کرد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>