تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

روش های درمان سلولیت | چطور از شر سلولیت خلاص شویم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش های درمان سلولیت | چطور از شر سلولیت خلاص شویم؟

می‌دانید سلولیت چیست و چه افرادی به آن مبتلا می‌شوند؟ می‌توانید شکل ظاهری آن را از  سایر عارضه‌ها تشخیص دهید؟ با علت ایجاد این عارضه آشنا هستید؟ روش های درمان سلولیت را می‌دانید؟ اگر جوابتان منفی است، اصلا نگران نباشید. ما اینجا هستیم که به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. پس همراه ما باشید.

سلولیت چیست؟

سلولیت چیست

مثل هر عارضه دیگری قبل از اینکه به روش های درمان سلولیت بپردازیم،‌ بهتر است مختصری با این عارضه آشنا شویم. سلولیت به حالتی از پوست می‌گویند که حالت گود افتاده پیدا کرده است. این عارضه بیشتر در عضله‌ها مانند بازو و ران ایجاد می‌شود. شکل ظاهری آن شبیه به پوست پرتقال است و به بیماری پوست پرتقالی هم بین برخی افراد شناخته می‌شود.

در واقع وقتی بافت چربی در اعماق پوست به سمت بافت همبند فشار می‌آورد، سلولیت ایجاد می‌شود. این عارضه بیشتر زنان بالغ را درگیر می‌کند. هرچند سلولیت اصلاً خطرناک نیست؛ اما ظاهر نامناسبش باعث شده افراد مختلف به درمان آن روی بیاورند.

عوامل بروز سلولیت چیست؟

معمولاً عوامل زیر در بروز این عارضه اثرگذار هستند. رفع هر کدام از این عوامل در سرعت بخشیدن به روش های درمان سلولیت کمک شایانی می‌کند. این عوامل شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • افزایش سن؛
  • افزایش استروژن؛
  • سابقه خانوادگی؛
  • التهاب بافت؛
  • افزایش بافت چربی ناشی از افزایش وزن؛
  • از دست دادن کلاژن؛
  • گردش ضعیف خون؛
  • تخلیه لنفاوی ضعیف؛
  • نازک‌شدن اپیدرم (لایه خارجی پوست).

روش های درمان سلولیت

ورزش برای درمان سلولیت

  • روش های شیمیایی درمان سلولیت

استفاده از برخی داروها و کرم های شیمیایی مانند انواع کرم های حاوی رتینول و کافئین در درمان سلولیت مؤثر هستند. از سوی دیگر اگر پزشک متخصص صلاح بداند، مصرف مکمل‌های پپتیدهای کلاژن به مدت 6 ماه، لیزر درمانی و روش‌های دیگر را برای رفع این عارضه پیشنهاد می‌دهد. در نهایت برای بهره‌بردن از روش‌های شیمیای، بهتر است قبلاً با متخصص مشورت کرده و بی‌گدار به آب نزنید.

  • روش های خانگی درمان سلولیت

یکی دیگر از روش های درمان سلولیت، بهره‌بردن از روش‌های خانگی است. این روش‌ها ساده و دردسترس هستند و عوارض استفاده از داروهای شیمیایی را ندارند. در ادامه در این باره بیشتر توضیح می‌دهیم.

ماساژ

یکی از روش های درمان امیدوار کننده برای سلولیت، استفاده از تکنیک ماساژ است. این کار را می‌توانید در خانه یا مرکز درمانی و با نظارت یک متخصص ماساژ درمانی انجام دهید. ماساژ ممکن است با بهبود تخلیه لنفاوی، سلولیت را کاهش دهد. همچنین می‌تواند به کشش بافت پوست کمک کند. این کار به کشیدگی گودی های سلولیت نیز کمک کند.

هنگام انجام ماساژ دقت کنید که از کرم مخصوص این کار استفاده کنید. مهارت ماساژور در گرفتن نتیجه نیز بسیار مؤثر است. همچنین، باید بدانید که فقط یک جلسه ماساژ برای درمان سلولیت کمک نمی‌کند. برای دستیابی و حفظ نتایج دل‌خواه خود باید روند را به‌طور مداوم تکرار کنید.

نوشیدن آب

نوشیدن آب یکی دیگر از گزینه های کم هزینه است که ممکن است به سلولیت کمک کند. این کار نه‌تنها بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد، بلکه به افزایش گردش خون و جریان لنفاوی کمک می‌کند.

کاهش وزن

یکی از علت‌های بروز سلولیت، افزایش وزن است و یکی از روش های درمان سلولیت نیز کاهش وزن. از دست دادن چربی اضافی بدن ممکن است به طور طبیعی باعث کاهش ظاهر سلولیت شود. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا عضلات خود را متناسب کنید، به نوع و روش کاهش وزن دقت کنید. یادتان باشد که برخی از روش‌های کاهش وزن باعث تحلیل ماهیچه شده و به تشدید سلولیت دامن می‌زند.

ورزش

ورزش هایی که ممکن است به خلاص شدن از سلولیت کمک کنند، بیشتر ورزش‌های هوازی هستند. البته چند تمرین هم وجود دارد که ضمن کاهش وزن، به لیفت پوست کمک شایانی می‌کند. برای مثال برخی از تمرینات پا مثل تمرین اسکوات ممکن است به محکم شدن پوست اطراف ناحیه ران کمک کند. این اتفاق به کاهش سلولیت نیز می‌انجامد.

علاوه بر اسکوات که اثرش در رفع سلولیت ثابت شده است، برخی دیگر از ورزش‌های هوازی می‌توانند به چربی‌سوزی کمک کنند که عبارت‌اند از:

  • دوچرخه سواری؛
  • رقصیدن؛
  • پیاده روی؛
  • در جا دویدن؛
  • شنا کردن؛
  • پیاده‌روی؛

نکته کلیدی در اینجا یافتن فعالیتی است که واقعاً از آن لذت می‌برید و به آن پایبند هستید. البته اگر تازه شروع به ورزش می‌کنید، قبل از شروع، ابتدا با پزشک یا متخصص تربیت بدنی مشورت کنید.

رژیم غذایی سالم

بسیاری متخصصان معتقد هستند یکی از روش های درمان سلولیت در همه افراد و همه گروه‌های سنی، داشتن رژیم غذایی سالم است. گنجاندن مقدار فراوانی سبزیجات و میوه تازه به‌جای غذاهای چرب و پرکالری، به تنظیم چربی پوست کمک کرده و به درمان سلولیت می‌انجامد.

سخن پایانی

در این مقاله با روش های درمان سلولیت آشنا شدید. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، محصولات متناسب با این عارضه را بیابید. پس از انتخاب و سفارش محصول مدنظرتان، همکاران ما از طریق پست، آن را به دست شما می‌رسانند. شما چه تجربه‌ای برای درمان سلولیت دارید؟ برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 5745بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه