مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۰ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای روشن شدن پوست در کمتر از ۲ هفته

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
۱۰ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای روشن شدن پوست در کمتر از ۲ هفته

روشن شدن پوست صورت یکی از دغدغه‌های اغلب بانوان است. پوست صورت ناحیه‌ای از بدن است که بیشتر از سایر نقاط در معرض عوامل نامساعد جوی مثل اشعه فرابنفش، باد و سرما و آلودگی‌های محیطی قرار دارد. حتی مواد زاید و سمی که وارد بدن می‌شوند هم می‌توانند تاثیر منفی بر سلامت و شادابی پوست بگذارند. از میان این مواد می‌توان به رادیکال‌های آزاد اشاره کرد.

لازم به ذکر است رادیکال‌های آزاد، اتم‌ها یا گروهی از اتم‌ها هستند که بسیار واکنش‌پذیر بوده و در بدن در اثر فرآیند‌های بیولوژیکی تولید می‌شوند یا در اثر عوامل خارجی مانند دود سیگار، سموم و آلودگی‌ها یا تابش فرابنفش خورشید ایجاد می‌شوند و می‌توانند به سلول‌ها،‌ پروتئین‌ها و DNA آسیب بزنند.

در این مقاله کوشیده‌ایم برخی از مواد طبیعی را که به روشن شدن پوست کمک می‌کنند را گردآوری کنیم، پس با ما همراه باشید:

۱- روشن شدن پوست با عسل

هر روز پوست صورت خود را باعسل بشوییدعسل فواید زیادی دارد و نه تنها باعث روشن‌ شدن پوست می‌شود، بلکه سطح پوست را نیز مرطوب نگه می‌دارد. به این ترتیب اگر پوست حساسی دارید،‌ شستشوی روزانه صورت با عسل را حتما در برنامه خود قرار دهید؛ چرا که مواد آنتی‌باکتریال موجود در عسل، باعث جلوگیری از عارضه‌های پوستی مختلف می‌شوند.

هر روز بعدازظهر قبل از این‌که دوش بگیرید، پوست صورت را به عسل آغشته کنید و پس از چند دقیقه آن را بشویید. ممکن است در حین آغشته کردن پوست صورت با عسل، احساس چسبندگی نامطلوبی به شما دست دهد؛ اما این کار به نتیجه‌اش می‌ارزد.

۲- ماسک گوجه‌فرنگی

ماسک گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی ماهیت اسیدی دارد و نه تنها خوردن آن برای سلامتی مفید است، بلکه باعث می‌شود میزان pH پوست هم متعادل شود. جالب است بدانید گوجه‌فرنگی در درمان آکنه و سایر عارضه‌های پوستی ناشی از انباشته شدن چربی در زیر منافذ پوست معجزه می‌کند. از طرف دیگر آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی نیز ماده‌ای مناسب برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد پوست می‌باشد.

برای درست کردن ماسک گوجه‌فرنگی کافیست چند گوجه رسیده را انتخاب کنید و قسمت گوشتی آنها را بر روی پوست بمالید. پس از این‌که احساس کردید عصاره گوجه‌فرنگی بر روی پوست در حال خشک شدن است، یک لایه دیگر از گوجه‌فرنگی را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. توصیه می‌کنیم این فرآیند را حدود ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس پوست را با آب نیم‌گرم بشویید. استفاده از گوجه‌فرنگی یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین درمان‌ها برای روشن شدن پوست است.

۳- ماسک ماست

ماسک ماستممکن است ماست برای دستگاه گوارش خیلی هم خوب نباشد؛ اما اسید لاکتیک موجود در ماست، نقش سفیدکننده را برای پوست بدن ایفا می‌کند. توصیه می‌کنیم ماست ساده را برای این کار انتخاب کنید. از طرف دیگر، برای این‌که ماسک درست شده کیفیت بهتری داشته باشد، بد نیست اگر یک قاشق غذاخوری عسل هم به آن اضافه کنید.

سپس ترکیب ماست و عسل یا ماست ساده را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای در همین حالت بماند. شاید باور نکنید، اما مطمئن باشید این ماسک یکی از بهترین گزینه‌های طبیعی برای روشن شدن پوست صورت است.

۴- ماسک آرد نخود

فواید آرد نخود برای پوست

ممکن است در نگاه اول، تمایلی به استفاده از ماسک آرد نخود برای صورت و پوست خود نداشته باشید، اما به ما اعتماد کنید؛ چرا که نتیجه این کار حتما برای شما رضایت‌بخش خواهد بود. برای تهیه این ماسک، کافی است تا مقداری آرد نخود را با آب ترکیب کرده و خمیر به‌دست آمده را بر روی صورت یا بدن خود بمالید.

سپس هم اجازه دهید چند دقیقه‌ای بر روی پوست شما بماند. این ماسک را می‌توانید بر روی تمامی قسمت‌های پوست بدن استفاده کنید. در نهایت هم برای شستشو، آب گرم پیشنهاد می‌شود.

۵- پاپایا

استفاده از پاپایا برای روشن شدن پوست
پاپایا مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از این مزایا،‌ روشن کردن رنگ پوست است. برای این کار، پاپایا را با آب بشویید و سپس به قطعات کوچک برش بزنید تا بتوان از این قطعه‌ها ماسک درست کرد.

سپس مقداری آب لیمو به آن اضافه کرده و ماسک را بر روی پوست بمالید. در نهایت هم پس از گذشت زمانی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، پوست خود را با آب ولرم بشویید.

۶- ماسک خیار

فواید خیار برای پوست

خیار خاصیت آرام‌کننده برای پوست دارد و با این حساب، ماسک خیار برای پوست‌های مختلف توصیه می‌شود. درست کردن ماسک خیار هم کاری بسیار راحت است، یک خیار سالم را انتخاب کرده و برش بزنید.

خیار باعث می‌شود رشته‌های کلا‌ژن‌ پوست به یکدیگر نزدیک شوند و در نتیجه بافت محکم‌تری را برای پوست به ارمغان می‌آورد؛‌ از طرف دیگر به روشن شدن پوست هم کمک می‌کند.

۷- آلوئه‌ورا

عصاره آلوئه‌ورا

به جرات می‌توان گفت آلوئه‌ورا خواص معجزه‌آسایی برای پوست دارد؛ با این حساب مالیدن ژل آلوئه‌ورا بر روی پوست نه تنها به روشن شدن آن کمک می‌کند، بلکه در فرآیند جذب مواد از طریق پوست هم تاثیر زیادی دارد. توصیه می‌کنیم یک برگ گیاه آلوئه‌ورا را از وسط به دو نیم کنید و عصاره ژله‌ای آلوئه‌ورا را بر روی پوست صورت خود بمالید.

سپس اجازه دهید ژل آلوئه‌ورا به مدت حدود ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار به بهبود پوست‌ صدمه دیده و روشن شدن پوست کمک بسیار زیادی می‌کند و عارضه تیرگی پوست را که ناشی از تجمع غیر یکنواخت رنگ‌دانه‌های ملانین است، کاهش می‌دهد.

۸- ماساژ روغن بادام

ماساژ روغن بادام

اگر به دنبال راهی هستید که با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار روشن شدن پوست چین و چروک‌های آن را هم از بین ببرید، ماساژ روغن بادام بهترین انتخاب برای شماست. روغن بادام حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد معدنی است که پوست صورت را روشن‌تر می‌کند و به آن شادابی می‌بخشد.

برای این کار پیشنهاد می‌کنیم روغن بادام را گرم کرده و پوست خود را با آن ماساژ دهید، این کار را هفته‌ای سه بار (به مدت دو هفته) ادامه دهید تا هم پوست روشن‌تری داشته باشید و هم چین و چروک‌ها را از پوست خود بزدایید.

۹- شیر ولرم

استفاده از شیر ولرم برای روشن شدن پوستاگر خاطر شما باشد به ماسک ماست اشاره کردیم، شیر هم همانند ماست، حاوی اسید لاکتیک است که این ماده به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند. از طرف دیگر، شیر در کاهش خشکی پوست و همچنین از بین بردن تیرگی رنگ پوست موثر است.

اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است یا این‌که پوست ملتهبی دارید، باز هم شیر دوای درد شماست. شیر را نیم‌گرم کنید و بر روی پوست بدن بمالید، سپس اجازه دهید چند دقیقه‌ای روی پوست شما بماند، این کار را هفته‌ای دو بار (به مدت دو هفته) انجام دهید تا پوست شاداب و روشنی داشته باشید.

۱۰- لیمو

بر روی صورت خود لیمو بمالید

ویتامین C موجود در لیمو به رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند. از طرف دیگر، لیمو تاثیر زیادی در روشن کردن رنگ پوست هم دارد. برای این کار، یک دستمال نخی تمیز یا یک تکه پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و به پوست صورت یا بدن بمالید.

لازم به ذکر است قسمت‌هایی از پوست شما که قرار است لیمو بر روی آنها مالیده شود نباید زخمی باشند چرا که تماس زخم‌های پوست با لیمو، باعث درد و آزار شما خواهد شد. پس از این‌که پوست بدن را به لیمو آغشته کردید،‌ اجازه دهید حدود یک ساعت بر روی پوست شما بماند و سپس با آب نیم‌گرم بشویید. لازم به ذکر است که در حین شستن پوست با لیمو حتما در منزل و فضای بسته باقی بمانید چرا که عصاره لیمو پوست شما را حساس‌تر می‌کند.

در پایان، یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که منظور ما از روشن‌تر کردن پوست، از بین بردن سیاهی‌ها ولکه‌های تیره‌ای است که ناخواسته بر روی پوست ایجاد شده است. با این حساب اگر رنگ پوست شما به صورت خدادادی تیره‌تر است هیچ نیازی به بهره گرفتن از این شیوه‌ها ندارید و از رنگ پوست طبیعی خود لذت ببرید.

این را هم بگوییم که این روش‌ها در مقابل با روش‌های شیمیایی هزینه بسیار کمی دارند و از طرف دیگر کاملا طبیعی و بی‌ضرر هستند؛ با این حساب اگر شما هم برای روشن‌تر کردن رنگ پوست، راه‌حل طبیعی را سراغ دارید که ما به آن اشاره نکردیم، شیوه‌های خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Youqueen دیدگاه‌ها 6464بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه