مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

سرم صورت چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
سرم صورت چیست؟

احتمالا تا حالا عبارت سرم صورت به گوش شما خورده است اما می‌دانید چه ترکیباتی سرم صورت نامیده می‌شوند؟ ترکیبات مایعِ غلیظ و شفافی را که با هدف برطرف کردن عارضه پوستی خاصی ساخته شده‌اند را سرم صورت می‌نامیم. بعضی از افراد برای از بین بردن چین و چروک‌های ظریف پوست دست به دامان سرم‌های صورت می‌شوند، بعضی دیگر سرم‌های پوستی را علاج از بین بردن لکه‌های سیاه پوست می‌دانند و افرادی هم هستند که برای جلوگیری از آکنه و یا سفیدتر کردن پوست، دست به دامان سرم‌های صورت می‌شوند.

به این ترتیب، همان‌گونه که حتما حدس زده‌اید در سرم‌های پوست، ترکیبات مختلفی استفاده می‌شوند که از آن جمله می‌توان ویتامین C، روغن میوه بوته رز، گلیسیرین، خیار و آلوئه‌ورا را نام برد.

انواع سرم‌های صورت

انواع سرم‌های صورتهمان‌گونه که اشاره شد، سرم‌های صورت با هدف درمان عارضه‌های مختلف پوستی ساخته می‌شوند و در نتیجه برای درمان هرکدام از این عارضه‌ها، سرم صورت مشخصی با ترکیبات مخصوص وجود دارد. برای نمونه، سرم‌های صورتی که برای برطرف کردن خشکی پوست ساخته می‌شوند دارای ترکیباتی نظیر گیاه رزماری یا اکلیل کوهی، بابونه و روغن بادام هستند. این ترکیبات، باعث آب‌رسانی به قسمت‌های خشکِ پوست می‌شوند و در برطرف کردن چروک‌های ظریف پوست و سایر چین و چروک‌های پوستی موثرند. از این‌گونه سرم‌های صورت برای کاربرد‌های ضد پیری نیز استفاده می‌شود.

  • سرم مخصوص مقابله با پیری پوست

لازم به ذکر است در ترکیبات سرم‌های صورتی که برای مقابله با پیری پوست ساخته می‌شوند، از بذر هویج، گلیسیرین، عصاره گریپ‌فروت و ویتامین C نیز استفاده می‌شود.

  • سرم مخصوص پوست‌های چرب

در سرم‌های صورتی که برای پوست‌های چرب ساخته می‌شوند از ترکیبات روغن رز و نعناع فلفلی به همراه اسطوخدوس استفاده می‌شود. افرادی هم که پوست آنها استعداد آکنه دارد نیز بد نیست از این قبیل سرم‌های صورت استفاده کنند. ناگفته نماند که روغن رز هم تاثیر بسیار خوبی در بهبود زخم‌ و لکه‌های پوستی دارد. ترکیبات آلوئه‌ورا، خیار و گل همیشه بهار نیز برای جلوگیری از آکنه مناسبند.

  • سرم مخصوص دور چشم

سرم‌‌های مخصوص دور چشم، برای قسمت‌های دور چشم که پوستی حساس دارند کاربرد دارد. این سرم‌‌ها به کاهش چین و چروک‌های ظریف پوست کمک می‌کند و سیاهی پایِ چشم را هم برطرف می‌کنند. از آنجایی که قسمت‌های دور چشم، پوست حساس‌تری دارند، سرم‌هایی که برای این نواحی ساخته می‌شود دارای ترکیبات ملایم‌تری هستند.

روش استفاده از سرم صورت

استفاده از سرم صورتتوصیه می‌شود قبل از رفتن به رختخواب، پوست صورت و گردن را به خوبی شسته و سپس از پاک‌کننده‌های صورت استفاده کنید و در نهایت سرم‌ را استفاده کنید. لازم به ذکر است که قبل از اعمال هرگونه سرم، پوست باید مرطوب باشد، وجود رطوبت در پوست به جذب بهتر ترکیبات حاضر در سرم‌ها کمک می‌کند.

همان‌‌‌گونه که پیشتر به ترکیبات موجود در سرم‌های صورت اشاره شد، این ترکیبات رقیق و لیز هستند و در نتیجه به سرعت بر روی قسمت زیادی از پوست پخش می‌شوند. در نتیجه، گاهی اوقات چند قطره سرم برای پوشش کامل صورت کفایت می‌کند. قبل از اعمال سرم‌ صورت، پیشنهاد می‌کنیم از تقویت‌کننده‌‌ها و مرطوب‌کننده‌ها نیز استفاده کنید.

سرم‌های صورت و مرطوب‌‌کننده‌های پوست

سرم‌های صورت و مرطوب‌‌کننده‌های پوستممکن است در نگاه اول فکر کنید سرم‌های صورت و مرطوب‌‌کننده‌ها عملکرد یکسانی دارند، اما جالب است بدانید تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. سرم‌های صورت، ترکیباتی تغلیظ شده دارند و در نتیجه، مقدار کمی از آنها برای پوشش تمامی صورت کفایت می‌کند. از طرف دیگر مولکول‌ سرم‌های صورت ابعاد بسیار کوچکی دارد و در نتیجه، بهتر به داخل منافذ پوست نفوذ می‌کنند. این کار به شفاف کردن و التیام دادن پوست کمک می‌کند.

در این بین، عملکرد مرطوب‌کننده‌ها متفاوت است. مرطوب‌کننده‌های پوستی با هدف حضور بر روی لایه خارجی پوست ساخته شده‌اند تا از این طریق، سطح پوست مرطوب بماند. مرطوب‌کننده‌ها باعث طراوت پوست می‌شوند و از پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کنند. همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد، در ترکیبات بعضی از سرم‌های صورت، شاهد مواد مرطوب‌کننده هستیم، به این ترتیب در حین استفاده از این سرم‌ها نیازی به استفاده از سایر مرطوب‌کننده‌ها نخواهید داشت.

اقدامات احتیاطی در استفاده از سرم‌های صورت

اقدامات احتیاطی در استفاده از سرم‌های صورتاگر سرم صورت برای دراز مدت استفاده نشده است و رنگ خود را از دست داده، یا رنگ آن به زردی متمایل شده است، قید این سرم را بزنید؛ چرا که ممکن است این سرم اکسیده یا فاسد شده باشد.

سرم‌های اکسیده شده نه تنها‌ خاصیت مفیدی برای پوست ندارند بلکه به پوست ضرر هم می‌رسانند و در نتیجه باید دور انداخته شوند. این امر برای سایر محصولات آرایشی و بهداشتی نیز صدق می‌کند و توصیه می‌کنیم در حین خرید هر محصول آرایشی بهداشتی حتما به تاریخ انقضای آن‌ها توجه کنید. از طرف دیگر محصولاتی را انتخاب کنید که بسته‌بندی کوچک‌تری داشته باشند. این محصولات سریع‌تر تمام می‌شوند و در نتیجه احتمال فاسد شدن آنها کمتر است.

سعی ما بر این بود تا هر آنچه از سرم‌های پوستی می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، در پایان خواهشمندیم اگر شما هم اطلاعات خاصی در خصوص سرم‌های پوستی دارید، آن‌ها را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 50357بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه