تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ قانون برای مراقبت از پوست در شروع فصل پاییز

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
۶ قانون برای مراقبت از پوست در شروع فصل پاییز

در میان چهار فصل سال، حساب تابستان با سایر فصل‌ها جداست و افراد زیادی تمام سال را انتظار می‌کشند تا تابستان فرا رسد و به لطف تعطیلات تابستانی خستگی یک سال را از تن به در کنند. اما جلوی گردش فصل‌ها را نمی‌توان گرفت و پس از تابستان نوبت پادشاه فصل‌ها، پاییز فرا می‌رسد تا به‌ قول اخوان ثالث، سوار بر اسب یال افشان زردش جامه زرین بر تن درختان کند.

پوست انسان در فصل تابستان با توجه به گرمی هوا و تابش آفتاب بیش‌تر از سایر فصل‌ها آسیب می‌بیند؛ به همین دلیل در فصل پاییز نیاز به مراقبت بیش‌تری دارد. از طرفی تجربه نشان داده است در این فصل، اغلب منافذ پوستی بسته می‌شوند و پوست گرایش زیادی به خشکی دارد. صدمه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی و همچنین ترک لب را می‌توان از دیگر آسیب‌های تابستانی دانست که باید در فصل پاییز به آن‌ها رسیدگی شود.

با این حساب در ادامه قصد داریم با هم ببینیم در آغاز فصل پاییز باید چه مواردی را برای سلامت پوست در نظر داشت.

۱- از لایه‌برداری عمیق پوست غافل نشوید

لایه‌برداری عمیق پوستتابستان فصل گشت‌‌وگذار و تفریح است، از طرف دیگر گرمای هوا باعث خواهد شد تا پوست زودتر چرب شود. ترکیب عرق پوست با آرایش و سایر آلودگی‌های محیطی نیز در داخل منافذ پوستی قرار می‌گیرند و ظاهر آن‌ها را بزر‌گ‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در روزهای آغازین فصل پاییز پوست را با کمک ماسک‌های لایه‌بردار قوی حسابی لایه‌برداری کنید. فرآیند لایه‌برداری را با توجه به حساسیت پوست خود و میزان آلودگی آن به اندازه‌ای انجام دهید که منافذ پوستی کاملاً باز شوند و به اصطلاح، پوست شما نفس بکشد.

برای آن دسته از بانوانی که پوست حساسی دارند یا پوست آن‌ها نیاز به یک لایه‌بردار قوی و کارآمد دارد استفاده از ماسک‌های خاک رس پیشنهاد می‌شود.

آن دسته از بانوانی که به ماسک‌های لایه‌بردار اعتقادی ندارند نیز بهتر است با کمک برس‌های برقی شستشوی صورت، لایه‌برداری عمیق و کاملی را انجام دهند، پیشنهاد می‌کنیم در کنار صورت سایر قسمت‌های پوست را که احساس می‌کنید به لایه‌برداری نیاز دارند را لایه‌برداری کنید.

همچنین انجام میکرودرم ابریژن در فصل پاییز بیش‌ترین تاثیر مثبت را روی پوست می‌گذارد.

۲- تا می‌توانید به پوست خود کرم مرطوب‌کننده بزنید

استفاده از مرطوب‌کنندهکرم‌ شب، کرم روز، کرم‌های حاوی SPF، روغن‌‌های مرطوب‌کننده، کرم‌های بدن و هر ترکیب دیگری که سراغ دارید را در شروع فصل پاییز به پوست خود بزنید. پوست شما بیش‌تر از چیزی که فکرش را بکنید به این ترکیبات نیاز دارد.

پوست بدن در فصل تابستان در معرض آب‌شور، پرتوهای UV آفتاب، کلر و آلودگی‌های محیطی قرار دارد، تمامی این موارد به عنوان ترکیبات مخرب پوست به‌حساب می‌آیند و خشکی آن را به دنبال دارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در روزهای آغازین فصل پاییز هر فرصتی را برای استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده غنیمت بگیرید.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب و صبح‌‌ها پس از اینکه از خواب شیرین بیدار شدید حتماً مرطوب‌کننده بزنید، وقتی که دوش گرفته‌اید و منافذ پوستی در معرض آب گرم بازتر شده‌اند نیز لوسیون‌های مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت بیش‌تری جذب پوست شود.

پس از هر بار شستن صورت با آب و صابون، کرم مرطوب‌کننده بزنید و با نوشیدن مقدار زیادی آب، رطوبت پوست را از داخل بدن تأمین کنید. استفاده از روغن‌های کم‌چرب مانند روغن آرگان نیز تأثیر خوبی در آبرسانی و حفظ رطوبت پوست دارد.

۳- آفتاب‌سوختگی‌های احتمالی پوست را درمان کنید

درمان آفتاب‌سوختگی‌های بدنگاهی اوقات آثار مخرب آفتاب‌سوختگی چند روز یا حتی چند هفته بعد نمایان می‌شود. در نتیجه پس از پایان فصل تابستان، آغاز پاییز زمان مناسبی است تا با دقت تمامی قسمت‌های پوست را برای آفتاب‌سوختگی‌های احتمالی بررسی کنید. از طرف دیگر صدمه‌های آفتاب به پوست تنها به آفتاب‌سوختگی ختم نمی‌شود و لکه‌های سیاه و ناهماهنگی رنگ سطح پوست را نیز می‌توان از دیگر آسیب‌های نور خورشید به پوست دانست.

امیدواریم در فصل تابستان با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب جلوی این آسیب‌ها را گرفته باشید اما باز هم اگر چنین عارضه‌‌‌هایی را در سطح پوست شاهد هستید پاییز فرصت خوبی برای اصلاح آن‌هاست.

با این حساب فرصت آن پیش آمده که به کمک لوسیون‌های از بین برنده‌ی لکه‌های سیاه و هماهنگ‌کننده رنگ پوست، سلامتی و زیبایی پوست خود را دوباره به آن بازگردانید.

۴- ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدآفتاب را فراموش نکنید

استفاده از ضدآفتاباز آنجایی که تابستان به پایان رسیده ممکن است با خود فکر کنید دیگر نیازی به کرم‌های ضدآفتاب نیست اما در تمامی فصل‌های سال باید حتماً با پوششی از کرم‌های ضدآفتاب از منزل بیرون بروید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم با کرم‌های ضدآفتاب که میزان SPF آن‌ها بیش‌تر از ۳۰ است سلامت پوست خود را در برابر پرتوهای مضر خورشید تضمین کنید.

عدم حضور در بیرون از منزل در ساعت‌هایی که خورشید بیش‌ترین تابش را دارد، پوشیدن لباس‌های آستین‌بلند و استفاده از عینک آفتابی نیز از مواردی است که در فصل پاییز پوست شما را در برابر خورشید حفظ می‌کند.

از طرف دیگر در فصل پاییز استفاده از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها را فراموش نکنید، سرم‌های آنتی‌اکسیدان که مواد ضدپیری دارند گزینه خوبی برای شادابی و جوانی پوست شما در فصل پاییز است.

۵- هفته‌ای یک‌بار لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری پوستجالب است بدانید بدن انسان در هر روز به صورت میانگین حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار سلول پوستی را از دست می‌دهد. این سلول‌های مرده روی سلول‌های زنده پوست قرار می‌گیرند و ظاهر پوست را تیره نشان خواهند داد. اینجاست که لایه‌برداری به کمک شما می‌آید تا سلول‌های مرده پوست جدا شوند.

با این حساب هفته‌ای یک‌بار سلول‌های مرده را با اسکراب‌های لایه‌بردار از روی سطح پوست پاک کنید. بهتر است لایه‌برداری را در نظر بگیرید که پوست را بیش‌ازحد خشک نکند. لایه‌‌بردارهای حاوی دانه‌ زردآلو گزینه بسیار خوبی برای لایه‌برداری شناخته می‌شوند. این لایه‌بردارها پوست را تمیز و صاف می‌کنند و جلوی خشک شدن آ‌ن را خواهند گرفت.

۶- هوای لب‌های لعل خود را داشته باشید

لایه برداری لبدر پوست لب میزان کمی ملانین وجود دارد، در نتیجه لب‌ها بیش‌تر از سایر قسمت‌های پوست در معرض آفتاب‌سوختگی قرار دارند و باید حواستان بیش‌تر به سلامت پوست لب باشد. در این بین از اسکراب‌های لایه‌بردار لب نیز نباید غافل شوید. این اسکراب‌ها لایه خشک و سلول‌های مرده آن را از بین می‌برند و سطح لب را برای دریافت ترکیبات آبرسان کرم‌های مرطوب‌کننده آماده می‌کنند.

پس از لایه‌برداری لب حتماً از بالم لب کمک بگیرید، بهتر است بالم لبی ر انتخاب کنید که در آن ویتامین E حضور داشته باشد. بالم‌های لب که در آن‌ها ترکیبات طبیعی مانند آلوئه‌ورا و روغن‌های گیاهی استفاده شده نیز گزینه خوبی برای برطرف کردن خشکی لب‌ به‌حساب می‌آیند.

استفاده از بالم‌های لب حاوی مواد ضدآفتاب نیز گزینه خوبی برای بانوانی است که در ساعت‌های طولانی در زیر آفتاب پاییزی به‌سر می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها قبل از خواب استفاده از بالم لب را فراموش نکنید.

در پایان اگر شما هم نکته خاصی در خصوص رسیدگی به پوست در فصل پاییز سراغ دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات این موارد را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Skincare دیدگاه‌ها 6330بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه