مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

برای مراقبت از پوست نوزادان از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
برای مراقبت از پوست نوزادان از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

خشکی پوست معضلی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. این عارضه ممکن  است برای همه افراد پیش بیاید. نوزادان نیز مانند افراد بزرگسال به این عارضه دچار می‌شوند. این موضوع از سویی نگران‌کننده است؛ زیرا میزان تحمل کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان است. همچنین نوزادان نمی‌توانند درد و ناراحتی خود را تشریح کنند و نیاز است که پدران و مادران با هوش و درایت خود، متوجه این موضوع شوند. در چنین مواقعی عاقلانه‌ترین رفتار این است که جلوی خشک‌شدن پوست نوزاد را بگیریم. به همین دلیل در این نوشته قصد داریم به موضوع مراقبت از پوست نوزادان بپردازیم. اگر در اطراف شما هم نوزادی وجود دارد یا قرار است در آینده نزدیک، صاحب کودک شوید، این مقاله را از دست ندهید.

از شوینده های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید

از شوینده های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از عواملی که باعث ایجاد خشکی در انواع پوست می‌شود، استفاده از شوینده‌های نامناسب است. حتی قوی‌ترین افراد بزرگسال هم اگر از شوینده نامناسب استفاده کنند، دچار خشکی پوست می‌شوند. این موضوع برای نوزادان چند برابر تشدید می‌شود؛ زیرا پوست آنان بسیار حساس‌تر است و بیشتر از هر فرد دیگری مستعد بروز خشکی است. به همین دلیل برای مراقبت از پوست نوزادان لازم است سراغ محصولات خاص خودشان بروید.

توصیه و پیشنهاد ما در چنین مواقعی استفاده از شوینده مخصوص نوزادان است. فرقی نمی‌کند که صابون گلیسیرین باشد یا ژل‌ها و شونده‌های بسیار ملایم، آنچه مهم است بررسی ترکیبات شوینده‌ای است که استفاده می‌کنید. برای مثال شوینده‌ای که انتخاب می‌کنید باید فرمولاسیون بسیار ملایم و ضد حساسیت داشته باشد. ترجیحاً هیچ نوع عطر یا مواد الکلی نداشته باشد و از همه مهم‌تر حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده باشد.

پوست کودک خود را هیدراته نگه دارید

پوست کودک خود را هیدراته نگه دارید

مطمئناً، کودک شما به اندازه شما به آب نیاز ندارد؛ اما به یاد داشته باشید که او را در فواصل منظم با آب هیدراته نگه دارید. در حالی که شیر مادر تا حدود 6 ماهگی نیز نوعی هیدراتاسیون همراه با مواد مغذی مناسب است، مصرف آب نیز به همان اندازه ضروری است. نکته مهم‌تر اینکه به یاد داشته باشید که تا زمانی که پوست نوزاد را مرطوب نکنید، آب در بدن او باقی نمی‌ماند؛ بنابراین بهترین کار این است که در کنار شونیده مناسب، برای تهیه لوسیون یا کرم مرطوب کننده مناسب نوزادتان اقدام کنید.

مسلماً شما بهتر از ما می‌دانید که کرم یا لوسیون یا هر محصول مرطوب کننده و آبرسانی که برای نوزادتان تهیه می‌کنید، متفاوت از محصولاتی است که بزرگسالان استفاده می‌کنند. این روزها با تولید بی‌شمار و انبوه محصولات مراقبت از پوست نوزادان می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را پیدا کرده و تهیه کنید. البته توصیه و سفارش ما این است که سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید و از منابع و برندهای شناخته‌شده و معتبر این محصولات را تهیه کنید تا باعث آسیب به پوست لطیف نوزادتان نشوید.

Special Price ‎664,500 تومان

Regular Price: ‎699,500 تومان

٪5

از روغن ماساژ مخصوص کودکان استفاده کنید

زایمان می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو در خانم ها باشد.

اگر نوزادی در اطراف خود داشته باشید بی‌شک می‌دانید که ماساژ بدن کودک قبل از خواب باعث می‌شود نوزاد خواب بهتری را تجربه کند. این کار باعث ایجاد آرامش در نوزاد می‌شود و احساسات عاطفی وی را تقویت می‌کند. همچنین اگر کودک دچار رفلکس معده یا نفخ‌های دردآور باشد، ماساژ بدن به او کمک می‌کند بر دردهای غلبه کند و شیرش را راحت‌تر هضم کند.

برای ماساژ بدن کودک، غالباً از روغن‌های مخصوص استفاده می‌کنند. این روغن باید بسیار لطیف باشد و بعد از چند ساعت باعث ایجاد حالت چسبندگی در پوست وی نشود. همچنین مواد مضری مانند پارابن، عطر مصنوعی و الکل نباید در این روغن دیده شود. به هیمن خاطر بهتر است یا سراغ روغن‌های طبیعی مثل بادام و زیتون بروید یا روغنی تهیه کنید که همه فاکتورهای مراقبتی را داشته باشد.

استفاده از دستمال مرطوب خیلی مهم است

از روغن ماساژ مخصوص کودکان استفاده کنید

هیچ مادری دوست ندارد صورت کودک یا نوزادش در جمع‌های شلوغ، در مهمانی‌ها یا قرارها و دورهمی‌های دوستانه، کثیف و نامرتب باشد. از سوی دیگر اکثر مادران در مهمانی‌ها، برای شستن بدن یا دست و صورت کودک خود معذوریت دارند. به همین دلیل هم هست که چه موقع موقع تعویض پوشک نوزاد و چه برای تمیزکردن دست و صورتش از دستمال مرطوب استفاده می‌کنند. از آنجایی که این دستمال به‌طور مستقیم روی پوست کودک کشیده می‌شود، خیلی مهم است که مخصوص نوزادان باشد تا ترکیبات تمیزکننده‌اش به پوست کودک آسیب نزند.

پوست کودک را با ضد آفتاب و لباس مناسب بپوشانید

سن مجاز استفاده از محصولات مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست نوزادان فقط استفاده از محصولات خاص کافی است. همه می‌دانیم که پوست لطیف و نازک نوزادان بسیار حساس است و ممکن است حتی هنگام سایش با لباسشان نیز آسیب ببیند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم برای پوشاندن کودکتان چه در خانه و چه در محیط بیرون، از لباس‌های نخی و بدون الیاف مصنوعی استفاده کنید. الیاف پلاستیکی و صنعتی باعث بروز جوش و حساسیت یا ایجاد عرق‌سوختگی در نوزاد شما می‌شود و این موضوع بسیار آزار دهنده خواهد بود.

لباس برای روزهای مختلف سال

نکته دیگر نوع و میزان پوشش نوزاد در فصل‌های مختلف سال است. هر چند در روزهای گرم تابستان اکثر ما ترجیح می‌دهیم لباس‌های کوتاه‌تر و بازتری بپوشیم؛ اما بهتر است برای نوزادان لباس‌هایی با آستین بلند و شلوار کامل انتخاب کنیم. حتماً می‌دانید که تابش نور خورشید باعث آفتاب‌سوختگی در افراد می‌شود. حال تصور کنید که پوست نازک و لطیف نوزاد در برابر این آفتاب قرار گیرد. مسلماً میزان آسیب بسیار شدیدتر می‌شود. اگر به مهمانی خاصی دعوتید، ضمن استفاده از ضد آفتاب مخصوص کودکان، پوشش خاصی برای کودک مدنظر بگیرید و حتماً نوزاد را دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید.

اهمیت نوع پوشش کودکان به فصل تابستان خلاصه نمی‌شود. در فصل پاییز و زمستان نیز لازم است پوست نوزادتان را از وزش بادهای سرد محافظت کنید. می‌دانید که باد پاییزی باعث بروز خشکی در همه پوست‌ها می‌شود. با این توضیح خیلی مهم است که در این فصل علاوه بر مصرف محصولات مرطوب کننده، هنگام خروج نوزاد از منزل، دست‌ها و صورتش را با پارچه ملایم و لطیف بپوشانید. در فصل زمستان نیز از کلاه و لباس‌هایی استفاده کنید که در عین گرم‌کردن بدن کودک، الیاف لطیف داشته باشند.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره اصول مراقبت از پوست نوزادان صحبت کردیم و در این بین چندین بار به اهمیت مرطوب نگه‌داشتن پوست نوزاد پرداختیم. همان طور که در خلال نوشته مشاهده کردید، در فروشگاه اینترنتی اردمی انواع محصولات بهداشتی و مراقبتی نوزادان وجود دارد. شما می‌توانید به این فروشگاه سری بزنید و انواع محصولاتش را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام محصول برای پوست کودک شما مناسب‌تر است. نقطه قوت خرید از این فروشگاه این است که به شما ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب می‌دهد؛ پس با خیال راحت می‌توانید سفارش خریدتان را ثبت کنید تا محصول را در کمترین زمان و در محل آدرستان تحویل بگیرید.

Special Price ‎569,500 تومان

Regular Price: ‎599,500 تومان

٪5
دیدگاه‌ها 1414بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه