تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست و زیبایی کودکان و نوجوانان | چرا و چگونه؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مراقبت از پوست و زیبایی کودکان و نوجوانان | چرا و چگونه؟

مراقبت از پوست و زیبایی کودکان و نوجوانان وظیفه‌ای است که هر پدر و مادر دلسوزی‌ بر خود لازم می‌داند آن را اجرا کند. این روزها هم بازار پر شده است از انواع محصولات مراقبتی کودک با جلوه‌های تبلیغاتی مختلف. از شخصیت‌های کارتونی گرفته تا انواع رنگ‌ها و طرح‌های ماشینی و عروسکی جذاب کودکان را به سوی خود می‌کشاند. در این میان هر پدر و مادر دلسوز و عاقلی، به دنبال بهترین محصولات مراقبتی کودک خود می‌گردد. اهمیت این قضیه ما را بر آن داشت که در این نوشته به محصولات مراقبت از پوست کودکان و نوجوانان بپردازیم.

اهمیت مراقبت از پوست و زیبایی کودکان

پوست، عضوی از بدن است که تقریباً همه آن را فراگرفته است. رسیدگی به پوست باعث شاداب و سالم ماندن آن می‌شود. ضمن اینکه جلوی بروز خیلی از بیماری‌های پوستی و عارضه‌های دیگر را می‌گیرد. کودکان و نوجوانانی که به پوست خود اهمیت می‌دهند، ظاهر سالم‌تری دارند. این ظاهر سالم و شاداب باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس بیشتر در آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر تمرین‌ها و عادات کودکی و نوجوانی به سنین دیگر نیز سرایت کرده و مانند یک الگوی رفتاری تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند. برای مثال کودکی که از همان سنین کم به زدن کرم ضد آفتاب عادت کند، بعید است در جوانی و میان‌سالی این عادت را فراموش کند. کودکانی که یاد گرفته‌اند همواره خوشبو و معطر باشند، در بزرگسالی هم عطرها را بهتر از همدیگر تشخیص می‌دهند و همیشه معطر باقی خواهند ماند.

نکته‌ای که در اینجا مهم است این است که بزرگسالان، بهترین محصولات مراقبت از پوست و زیبایی کودکان را پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

مسواک و خمیردندان مناسب

مسواک و خمیردندان مناسب

شاید نتوان استفاده از مسواک و خمیردندان را در لیست محصولات مراقبت از پوست قرار داد؛ اما این نکته را فراموش نکنید که راز زیبایی چهره، داشتن دندان‌های تمیز و سالم است. از سوی دیگر کودکانی که دندان سالم ندارند، معمولاً نمی‌توانند مواد غذایی را به‌خوبی بجوند و همین موضوع باعث می‌شود تغذیه درستی نداشته باشند. کمبود آهن و املاح نیز به مرور زمان باعث رنگ‌پریدگی صورت و گودی و سیاهی دور چشم می‌شود. همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا زحمت شما برای مراقبت از پوست و زیبایی کودکان دلبندتان به هدر برود. با این توضیح توصیه می‌کنیم برنامه مسواک زدن را در دستور کار خود قرار دهید. البته برای اینکه در این زمینه نتیجه بگیرید باید اصول خرید مسواک و خمیردندان خوب را بدانید.

ویژگی‌های خمیردندان خوب

توجه داشته باشید که بسیاری از خمیردندان‌هایی که برای کودکان به بازار عرضه می‌شود از رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که آلرژی‌زا بوده و ممکن است منجر به درماتیت تماسی در اطراف دهان شوند. سایر مواد مانند سدیم لوریل سولفات، سوربیتول، ساخارین، تریکلوزان و ساینده‌های خشن نیز از مواد رایج موجود در خمیردندان هستند که می‌توانند تأثیرات منفی زیادی برای دندان‌ها و سلامت دندان‌ها و فرزندان شما ایجاد کنند.

برای اجتناب از این عوارض کمی درباره مواد تشکیل‌دهنده خمیر دندان دقت کنید. برای مثال اگرچه فلوراید فوایدی دارد و به تقویت مینای دندان کمک کرده و از پوسیدگی و ایجاد حفره جلوگیری می‌کند؛ اما مقدار زیاد فلوراید می‌تواند به‌ویژه برای کودکان خطرناک باشد. مصرف بیش از 20 میلی گرم فلوراید در روز می‌تواند منجر به ضعیف‌شدن استخوان‌ها و رباط‌ها، مشکلات عضلانی و سیستم عصبی دندان شود. همه این عوامل که باعث بروز لکه یا خطوط دائمی روی دندان می‌شود. با این توضیح از خمیردندان‌های مناسب استفاده کنید. در ادامه چند محصول را از فروشگاه اردمی به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب برای مراقبت از پوست و زیبایی کودکان

با تغییر فصل یا بروز سرماخوردگی، لب‌های همه افراد خشک شده و آسیب می‌بیند. توجه نکردن به این عارضه و عقب‌انداختن درمان آن باعث بروز عفونت یا قارچ در لب می‌شود. جدای از همه این‌ها، در حالت معمولی نیز لب‌های خشک‌شده و ترک‌خورده بسیار دردناک هستند. تحمل در کودکان از بزرگسالان کمتر است و سوزش و التهاب لب آن‌ها را خیلی زود خسته و کلافه می‌کند. این موضوع مخصوصاً در هنگام غذاخوردن یا نوشیدن مایعات ترش‌مزه خیلی دردناک‌تر می‌شود.

در مقاله‌های قبلی بلاگ درباره درمان خشکی لب صحبت کردیم. در این بخش نیز تأکید می‌کنیم برای مراقبت از پوست و زیبایی کودکان خود نیز از بالم لب مناسب و مخصوص استفاده کنید. به این ترتیب لب‌های آن‌ها نیز همواره نرم و سالم می‌ماند. این موضوع هم به سلامت و هم به زیبایی کودک دلبند شما کمک می‌کند. پس در بین محصولات رسیدگی به پوست کودکان و نوجوانان خود، بالم لب را نیز قرار دهید. در ادامه چند بالم لب به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب برای مراقبت از پوست کودکان

آسیب‌هایی که نور خورشید روی پوست افراد می‌گذارد تا سال‌ها با آن‌ها باقی می‌ماند. کک و مک، جوش و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب ظاهر می‌شوند. علاوه بر این‌ها پیری پوست و از همه بدتر سرطان پوست از نتایج قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. این موضوع سن و سال خاصی نیز نمی‌شناسد. برای مراقبت از پوست و زیبایی کودکان خود در برابر این اشعه‌های مخرب، حتماً از بهترین کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید.

استفاده از آبرسان

اهمیت مراقبت از پوست و زیبایی کودکان

تمیز و مرطوب بودن پوست دست و صورت همیشه باعث شادابی و جذابیت آن می‌شود. کودکان علاقه بسیار زیادی به لمس محیط اطراف خود دارند. بازی با خاک، خمیر بازی، ماسه، رنگ‌های انگشتی و حتی یک فوتبال در زمینی کوچک، همه به آلوده شدن دست کودک دلبند شما منجر می‌شود.

تمیز کردن دست و صورت با شوینده ملایم مخصوص کودکان و استفاده از انواع آبرسان کمک می‌کند پوست فرزندتان همواره خوشبو، تمیز و سالم بماند. استفاده از انواع آبرسان و کرم مرطوب کننده مخصوص این رده سنی را در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی کودکان خود قرار دهید.

عطر مخصوص کودکان

فرقی نمی‌کند که زن باشید یا مرد، کوچک یا بزرگ، همیشه افراد خوش‌تیپ و باکلاس، خوشبو هستند. در این زمینه تفاوتی در جنسیت یا گروه سنی وجود ندارد. البته خوب می‌دانیم که ریه کودکان بسیار حساس‌تر از بزرگسالان است و ممکن است استفاده از بهترین عطر زنانه یا مردانه باعث تحریک آن شود. همچنین ممکن است مواد تشکیل‌دهنده عطرها روی پوست کودکان ایجاد حساسیت کند. به همین خاطر است که کمپانی‌ها و شرکت‌های مطرح دنیا با تولید و فروش عطرهای مخصوص کودکان پرداخته‌اند. این عطرها هم ظاهر کودکانه و زیبا دارند و هم رایحه و مواد تشکیل‌دهنده‌شان ریه و پوست کودکان را تحریک نمی‌کند. با این توضیح این عطرها را نیز در لیست محصولات مراقبت از پوست و زیبایی کودکان خود قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست و زیبایی کودکان آشنا کردیم. اگر دوست دارید این محصولات را از برندهای معتبر تهیه کنید، کافی است عبارت «کودک» یا «کودکان» را در فروشگاه اینترنتی اردمی جست‌وجو کنید تا بهترین محصولات برای شما نمایش داده شود. نظر شما درباره رسیدگی و مراقبت از پوست کودکان چیست؟ برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 9543بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه