تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ اشتباه عمده در صاف کردن مو

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۱۰ اشتباه عمده در صاف کردن مو

فرآیند قدیمی «اتوی مو و فر کردن» با استفاده از شانه‌های داغ و چرب کردن مو، بسیار پیشرفت کرده است. منظور ما در این‌جا، خشک کردن موها با استفاده از سشوار نیست، بلکه صاف کردن موهای ضخیم، خشن و فرداری است که به وسایلی بیش از یک شانه و سشوار نیاز دارند.

برای رسیدن به موهای ابریشمی با ظاهر طبیعی نیازمند تکنیک‌ها و ابزارهای مناسب هستید و حتی بعضی از آرایشگران حرفه‌ای‌ نیز در حین فرآیند صاف کردن مو با شکستن شانه، در رفتن نازل سشوار یا حتی آسیب رساندن دائمی به موها روبرو می‌شوند. پیش از آنکه موهای خود را به دست آرایشگر بسپارید از شما دعوت می‌کنیم تا چالش صاف کردن مو در خانه را انجام دهید، تا شاید به نتیجه بهتری برسید. در این‌ مقاله، راهنمایی‌هایی برای رفع 10 اشتباه رایج در هنگام اتو کردن موهای فردار را آورده‌ایم.

اشتباه اول: شستشوی اشتباه با نرم‌کننده

شستشوی اشتباه با نرم‌کنندهآیا تا به حال اتو را بر روی موهای خود گذاشته‌اید و شاهد بلند شدن دود از سر خود بوده‌اید؟ احتمالا به این علت است که پس از استفاده از نرم‌کننده، موهای خود را به اندازه کافی آبکشی نکرده‌اید، یا مقدار زیادی از محصول را به سر خود زده‌اید. بهترین روش برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به مو، فرم دادن به آن با نرم‌کننده اندک یا بدون هرگونه محصول نرم‌کننده است. بنابراین پیش از بیرون آمدن از حمام موهای خود را کاملا بشویید.

اشتباه دوم: اتو کردن دسته‌های بزرگ مو

اتو کردن تکه‌های بزرگ مودسته‌بندی مو به قسمت‌های مختلف، کلید خشک کردن مو است که این مساله شامل پشت موها نیز می‌شود (زیرا این بخش از موها زبرتر بوده و دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است). کار کردن روی دسته‌های بزرگ، به نظر ایده‌آل می‌رسد زیرا باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود؛ اما اتو کردن دسته‌های کوچک مو، باعث می‌شود علاوه بر صاف کردن مو، هر تار مو نیز از ریشه تا انتها کاملا خشک شود.

اشتباه سوم: استفاده از شانه سشوار در زمان سشوار کردن

استفاده از شانه هنگام سشواراستفاده از شانه متصل به سشوار بسیار آسان است اما دانه‌های آن می‌تواند به شکستگی مو منجر شوند. برای سشوار کردن سریع‌تر و دقیق‌تر می‌توانید از دهانه کوچک‌کننده سشوار استفاده کنید (که دما را مستقیما بر روی قسمتی که می‌خواهید متمرکز می‌کند). استفاده از شانه‌هایی از جنس کائوچو را پیشنهاد می‌کنیم زیرا بدون اینکه موها را بکِشد، به نرمی موها را صاف می‌کند.

پیش از آن که دست به سشوار بزنید، ریشه‌های موی خود را شانه کنید تا موهای زبر بیرون بیاید. سپس دهانه سشوار را بر روی موهای زبر قرار دهید و سشوار را به آرامی همراه با شانه به سمت پایین بکشید. این فرآیند را بر روی هر بخش، چندین بار تکرار کنید. دانه‌های کائوچویی شانه باعث می‌شوند موهای شما به آرامی صاف شده و حرارت به صورت مستقیم پخش شود.

اشتباه چهارم: سشوار کردن در جهت اشتباه

سشوار کردن در جهت اشتباهسشوار کردن را در فرق سر به سمت بالا و عقب انجام دهید تا حجم موها افزایش یابد. حرکت به سمت پایین را برای اطراف و پشت سر انجام دهید.

اشتباه پنجم: خرید اتوی مو بدون کنترل دما

خرید اتوی مو بدون کنترل دمااگر اتوی موی شما تنها کلید روشن و خاموش دارد، زمان آن رسیده است که به خرید یک اتوی موی جدید اقدام کنید. بهتر است از مدل‌هایی با دکمه تنظیم حرارت استفاده کنید زیرا ساختار موی هر کس متفاوت است. در بسیاری از موارد، نیازی نیست تا از بیشترین دمای ابزار خود استفاده کنید. اگر برای صاف کردن مو به صورت روزانه از اتو استفاده می‌کنید، دما را کم کنید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.

اشتباه ششم: عدم به‌کارگیری شانه در هنگام استفاده از اتو مو

صاف کردن مو با شانه در هنگام استفاده از اتو مودر هنگام صاف کردن، از شانه کوچک و نازک در زیر اتو مو استفاده کنید تا از چسبیدن موها به یکدیگر خودداری شده و همچنین به موها حجم داده شود؛ در غیر این‌صورت چهره شما پژمرده و بی‌روح خواهد بود.

اشتباه هفتم: سوزاندن لبه‌ها با استفاده از ابزار ناصحیح

استفاده از اتوی موی کوچک اتو مویی با عرض تقریبی ۲/۵ سانتی‌متر، ابزاری فوق‌العاده برای صاف کردن مو در اکثر قسمت‌ها است. خریدن اتوی موی کوچک باعث می‌شود بدون سوزاندن پوست سر خود، ریشه‌ها را نیز اتو کنید.

از این‌که در لبه‌ موهای خود از ژل استفاده کنید، نترسید زیرا مانع از در رفتن لبه‌های مو از زیر شانه می‌شود. اما قانون شماره یک را همواره مد نظر داشته باشید از مقادیر بسیار اندک استفاده کنید. مقدار کمتر ژل، عملکرد بهتری را در پی خواهد داشت.

اشتباه هشتم: استفاده بیش از حد محصولات آرایشی مو

استفاده بیش از حد محصولات آرایشی مواگر در انتهای کار مقدار زیادی از روغن مورد علاقه خود را به موها بمالید، آنگاه موهای نرم و خوش‌حالت شما به طره‌ای از موهای چرب و بی‌حالت تبدیل می‌شود. اندکی از سرم‌های براق‌کننده به موهای خود بمالید تا موهای سالم و درخشانی داشته باشید.

اشتباه نهم: بستن موها بدون استفاده از کلیپس

بستن موهاهیچ چیز بدتر از آن نیست که تمام روز را مشغول صاف کردن مو باشید و فردا صبح پس از بیدار شدن، موهای شما شبیه به یک توپ بزرگ باشد. برای صاف نگه داشتن موهای خود بهتر است در هنگام خواب آن‌ها را ببندید.

موهای اطراف سر را شانه کنید و سپس از یک کلیپس بزرگ استفاده کنید تا موها در سر جای خود قرار گیرند. سپس از روسری استفاده کنید تا استیل موها به هم نخورد. پس از بستن روسری روی موهای خود، می‌توانید کلیپس را از روی سر بردارید تا دانه‌های آن در حین خواب به سر شما فرو نروند.

اشتباه دهم: عدم استفاده از شامپوی خشک

عدم استفاده از شامپوی خشکبسیاری از بانوانی که موهای فر دارند، دچار اشتباه بزرگی می‌شوند و آن عدم استفاده از شامپوی خشک است. شامپوی خشک، کلید با طراوت نگه داشتن موها در طول هفته است زیرا باعث می‌شود چربی‌های حاصل از آرایش مو و همچنین پوست سر پاک شوند.

منبع: Popsugar دیدگاه‌ها 10398بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه