تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

با روش‌های سفید کردن پوست آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
با روش‌های سفید کردن پوست آشنا شوید

وقتی از روشن کردن پوست صحبت می‌کنیم منظور هر فرآیندی است که به روشن شدن پوستِ فرد کمک می‌کند. روش های سفید کردن پوست بسیار متنوع هستند اما برای نمونه می‌توان به کرم‌های روشن کننده یا سایر روش‌هایی که به جهت روشن کردن نقطه‌های سیاهِ موجود بر روی پوست استفاده می‌شود اشاره کرد.

شرایط خاص پزشکی، صدمه دیدن پوست، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و آکنه را می‌توان از دلایل بروز نقطه‌های سیاه بر روی پوست دانست. از طرف دیگر، افرادی نیز هستند که تمایل دارند تمامی سطح یک ناحیه از پوست آنها روشن‌تر شود.

بد نیست بدانید میزان تجمع رنگدانه‌های ملانین در پوست، باعث ایجاد تنوع رنگ پوست می‌شود. به این ترتیب افرادی که پوست تیره‌تری دارند در پوست آنها ملانین بیشتری وجود دارد. گاهی اوقات نیز بدن بیش از اندازه ملانین تولید می‌کند و این امر باعث می‌شود تا شاهد ناهماهنگی رنگ در قسمت‌های مختلف پوست یک فرد باشیم.

قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور آفتاب نیز به تولید ملانین کمک می‌کند و در نتیجه این گونه افراد بر روی سطح پوست خود نقطه‌های سیاهی را شاهد هستند. از این عارضه به عنوان هایپرپیگمنتاسیون (عارضه بی‌خطر پوستی که در آن بخش‌هایی از پوست تیره‌تر از بخش‌های دیگر است) نیز یاد می‌شود.

تمامی این دلایل دست به دست هم می‌دهند تا افراد برای روشن کردن رنگ پوست خود به استفاده از کرم و ترکیبات روشن کننده پوست روی بیاورند. محصولات روشن کننده سطح پوست را می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد. پزشک متخصص پوست نیز بسته به صلاحدید خود درمان‌هایی را برای روشن شدن پوست پیشنهاد می‌کند. تمامی این روش های سفید کردن پوست به کاهش تولید ملانین و در نتیجه روشن شدن رنگ پوست منجر می‌شوند.

روش های سفید کردن پوست

فرآیند روشن شدن سطح پوست، فرآیند طولانی است و در بیشتر موارد برای برطرف کردن نقطه‌های تیره ایجاد شده بر روی سطح پوست باید چند ماهی صبر کنید. در این بین داروهایی که برای سفید کردن سطح پوست تجویز می‌شوند، به فرآیند روشن کردن سطح پوست سرعت بیشتری می‌بخشند. از طرف دیگر روش‌های دارویی برای روشن کردن سطح پوست تاثیر بیشتری نیز دارند.

کرم هیدروکینون

در بسیاری از کرم‌های سفید کننده پوست هیدروکینون وجود دارد. این ماده،‌ ترکیبی شیمیایی است که در فرآورده‌های ضد لک کاربرد زیادی دارد. این کرم‌ها دو عملکرد متفاوت دارند. استفاده از این‌‌گونه کرم‌ها از یک طرف به کاهش تولید ملانین در سطح پوست منجر می‌شود و از سوی دیگر، ملانین موجود بر روی سطح پوست را از بین می‌برد. ناگفته نماند که استفاده از این کرم‌ها ممکن است در بعضی افراد به التهاب‌های پوستی نظیر قرمزی یا خارش سطح پوست منجر شود.

لیزر درمانی

انواع لایه‌‌بردارها

بعضی افراد نیز ترجیح می‌دهند برای از بین بردن نقطه‌‌های سیاه حاضر بر روی پوست خود به پزشک متخصص مراجعه کنند. همان‌گونه که اشاره شد، شیوه‌هایی که پزشک متخصص پوست تجویز می‌کند، سریع‌تر نتیجه می‌دهد. در این زمینه می‌توان به شیوه لایه بردارهای شیمیایی اشاره کرد، در این شیوه، از مواد اسیدی برای برداشتن لایه بالایی پوست استفاده می‌شود. این کار به حذف قسمت‌های تیره پوست منجر می‌شود. گوماژ و لایه‌بردار آنزیمی انواع دیگری از لایه‌بردارها هستند که در مواد شیمیایی در ترکیبات آن‎‌ها به‌کار نرفته است.

لیزر درمانی

لیزر درمانی نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که به سفید شدن رنگ پوست کمک می‌کند. در این روش با کمک لیزر، لایه پوست بیرونی فرد توسط پزشک متخصص پوست برداشته می‌شود.

کرم‌های سفید کننده

گاهی اوقات تنها یک قسمت از پوست به دلیل وجود نقطه‌های سیاه نیاز به روشن شدن دارد، اما افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند پوست یک قسمت مشخص از بدن آنها سفید شود تا ظاهر زیبا و جذاب‌تری داشته باشند. برای این کار، ساده‌ترین روشی که به نظر می‌رسد استفاده کرم‌های سفید کننده است، به این ترتیب برای مثال اگر قصد دارید پوست صورت شما سفیدتر شود، کافیست تا کرم‌های سفید کننده‌ای مانند آربوتین را تنها بر روی پوست این قسمت استفاده کنید.

روشن شدن رنگ پوست امری است که به احتمال زیاد شما یا آشنایان‌تان تاکنون اقداماتی برای آن انجام داده‌اید؛ به این ترتیب اگر شما هم با روش های سفید کردن پوست آشنا هستید و تجربه‌ای در روشن کردن رنگ پوست دارید، این تجارب و دیدگاه‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 4401بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه